De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony HT-ZF9 Soundbar - Review

    Soundbars zijn niet meer weg te denken in de huidige HT-setups. Het blikkerige geluid is allang achterwege gelaten en soundbars zijn geduchte concurrenten geworden van surround-setups met meerdere speakers. De laatste ontwikkeling is dat soundbars ook Dolby Atmos en DTS:X ondersteunen en dus ook audio uit de hoogte weten te laten klinken. Deze soundbars zijn beschikbaar maar hebben vaak een prijskaartje boven de €1.000,00. Sony heeft met de HT-ZF9 een Dolby Atmos/DTS:X-soundbar op de markt gebracht met een adviesprijs van €800,00. Een zeer nette prijs, maar weet deze soundbar dan ook de verwachtingen waar te maken?

    Lees het hier!

    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 09-07-2018 om 07:16

  2. #2

    Standaard

    Kan de pagina niet vinden Rogier....
    this is my boomstick!!!

  3. #3

    Standaard

    Zou nu moeten werken Peter.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Lijkt me een leuk systeem, echter de prijs voor de complete set Inc. losse speakers vind ik echt veels te hoog!
    Tis ook maar wat je er voor over hebt, natuurlijk.

  5. #5

    Standaard

    Prijs vind ik meevallen als je kijkt naar wat de grote concurrenten Sonos en Bose bieden.

    Ik heb deze in een winkel als 3.1 demo beluisterd. Alleen moest wel eerst de juiste ingang gekozen om er geluid uit te krijgen. Beetje slordig.

    Ondanks de uitstekende DSP, de vele mogelijkheden en de gunstige prijs; blijf het een soundbar en kun je er dus alleen in je ééntje van genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Prijs vind ik meevallen als je kijkt naar wat de grote concurrenten Sonos en Bose bieden.

    Ik heb deze in een winkel als 3.1 demo beluisterd. Alleen moest wel eerst de juiste ingang gekozen om er geluid uit te krijgen. Beetje slordig.

    Ondanks de uitstekende DSP, de vele mogelijkheden en de gunstige prijs; blijf het een soundbar en kun je er dus alleen in je ééntje van genieten.
    Heb je gelijk in Gerco, ik had de review dan ook niet helemaal goed gelezen. Ik was even bijziend had bij de extra speakers nog een 0 xtra gezien haha, vandaar mijn reactie. Ik vind de prijs dan idd meevallen, het lijkt me verder best een mooi systeem! Ik ben tevreden met mijn huidige set die ik nog niet zo lang heb. Ik kreeg het advies o.a. ook hier op het forum om te gaan voor een versterker met losse speakers i.p.v. een soundbar...

    Hiervoor had ik een bose systeem waar ik ook redelijk tevreden mee was, maar merk nu wel duidelijk een verschil qua geluid!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Heb je gelijk in Gerco, ik had de review dan ook niet helemaal goed gelezen. Ik was even bijziend had bij de extra speakers nog een 0 xtra gezien haha, vandaar mijn reactie. Ik vind de prijs dan idd meevallen, het lijkt me verder best een mooi systeem! Ik ben tevreden met mijn huidige set die ik nog niet zo lang heb. Ik kreeg het advies o.a. ook hier op het forum om te gaan voor een versterker met losse speakers i.p.v. een soundbar...

    Hiervoor had ik een bose systeem waar ik ook redelijk tevreden mee was, maar merk nu wel duidelijk een verschil qua geluid!
    Ze zijn zelf ook bijziend: De 'fronts' zitten niet verder dan 1m uit elkaar en dat betekent dat je in theorie alleen een goede beleving kunt krijgen als je er niet verder dan 1m vandaan zit. In de meeste gevallen zou dit betekenen dat je een tafel als stoel moet gebruiken. Om zo'n apparaat geschikt te maken voor gebruik in de woonkamer en er meer mensen van te laten genieten, zal er dus nog wat meer bij moeten komen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb deze in een winkel als 3.1 demo beluisterd. Alleen moest wel eerst de juiste ingang gekozen om er geluid uit te krijgen. Beetje slordig.
    Schijnbaar hebben ze dit probleem opgelost.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-07-2018 om 23:16 Reden: Onduidelijke tekst
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ze zijn zelf ook bijziend: De 'fronts' zitten niet verder dan 1m uit elkaar en dat betekent dat je in theorie een goede beleving kunt krijgen als je er niet verder dan 1m vandaan zit. In de meeste gevallen zal beteken dat je een tafel als stoel moet gebruiken. Om zo'n apparaat geschikt te maken voor gebruik in de woonkamer en er meer mensen van te laten genieten, zal er dus nog wat meer bij moeten komen.


    Schijnbaar hebben ze dit probleem opgelost.
    Jammer want voor mensen die geen ruimte voor speakers hebben, vind ik een soundbar een leuke oplossing. Je kan uiteraard ook boekenplank speakers nemen, heb ik zelf ook met de Focal sib atmos set en die kan ik prima kwijt in mijn ruimte. Grotere speakers had ook best gekund, maar vond ik onnodig en daarnaast vind ik dat vaaks wat te robuust voor een huiskamer. Ik heb het merk Sony best hoog zitten maar qua soundbar dus niet geweldig als ik jouw mening zo lees!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ze zijn zelf ook bijziend: De 'fronts' zitten niet verder dan 1m uit elkaar en dat betekent dat je in theorie een goede beleving kunt krijgen als je er niet verder dan 1m vandaan zit. In de meeste gevallen zal beteken dat je een tafel als stoel moet gebruiken. Om zo'n apparaat geschikt te maken voor gebruik in de woonkamer en er meer mensen van te laten genieten, zal er dus nog wat meer bij moeten komen.


    Schijnbaar hebben ze dit probleem opgelost.
    Herken ik totaal niet. We hebben met zijn drieen op zo'n twee+ meter afstand een prima surround (Atmos) beleving gehad.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Prijs vind ik meevallen als je kijkt naar wat de grote concurrenten Sonos en Bose bieden.

    Ik heb deze in een winkel als 3.1 demo beluisterd. Alleen moest wel eerst de juiste ingang gekozen om er geluid uit te krijgen. Beetje slordig.

    Ondanks de uitstekende DSP, de vele mogelijkheden en de gunstige prijs; blijf het een soundbar en kun je er dus alleen in je ééntje van genieten.
    Ook dit herken ik totaal niet. Heeft dat te maken met hetgeen er in het eerste gequote bericht staat? Wij kunnen prima op de bank op zo'n twee+meter prima met meerdere mensen naast elkaar van de soundbar genieten. Snap dus niet echt waar dit vandaan komt.

  10. #10

    Standaard

    Dat is echt onzin Gerco. Er zijn genoeg soundbars die een zeer overtuigend stereobeeld neerzetten. Dat je er geen fan van bent staat daar geheel los van.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Een film kijken met een soundbar vind ik te vergelijken met het geluid via de luidsprekers van de TV. De enige verschillen zijn dat een soundbar geluiden beter kan projecteren en dat de luidsprekers aan de juiste kant van het apparaat zijn geplaatst.

    Beleven is iets heel anders dan kijken, omdat daarbij ook de omgeving waarin je luistert een grote rol speelt. Je kijkt dan niet alleen naar het scherm, maar houdt ook rekening met de omgeving waarin je kijkt. Je bent daardoor minder gevoelig voor storende factoren en kunt je daardoor dan makkelijker verdiepen in de karakters en alles er omheen. Met een soundbar lukt dit ook wel, maar dat kost veel meer moeite en helemaal wanneer je te ver links of rechts van de 'sweet-spot' bent. Vanwege het laatste noem ik dit slaapkamer-apparaten en schrijf ik dat je er alleen in je eentje van kunt kunt genieten, omdat er weinig woonkamers zullen zijn waar alleen recht tegenover de TV een stoel of een bank staat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is echt onzin Gerco. Er zijn genoeg soundbars die een zeer overtuigend stereobeeld neerzetten. Dat je er geen fan van bent staat daar geheel los van.
    Stereo is niet alleen breedte, maar ook diepte en hoogte. Wanneer je in een luisterruimte geen goede driehoek met de luidsprekers kunt maken, zullen deze niet goed weergegeven worden. Als je alleen van low-res audio houdt, zal ieder apparaat een goed stereobeeld neerzetten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Jammer want voor mensen die geen ruimte voor speakers hebben, vind ik een soundbar een leuke oplossing. Je kan uiteraard ook boekenplank speakers nemen, heb ik zelf ook met de Focal sib atmos set en die kan ik prima kwijt in mijn ruimte. Grotere speakers had ook best gekund, maar vond ik onnodig en daarnaast vind ik dat vaaks wat te robuust voor een huiskamer. Ik heb het merk Sony best hoog zitten maar qua soundbar dus niet geweldig als ik jouw mening zo lees!
    Sony heeft hoog ingezet op gebruik van soundbars, maar ze hebben ook een film-maatschappij die inzet op meer-kanaals en object-gebaseerd geluid en daarvoor heb je nog steeds losse luidsprekers nodig om dit goed te kunnen reproduceren. Wanneer ze zelf geen sets met losse luidsprekers meer maken en codecs gebruiken die ze zelf niet kunnen decoderen, vind ik dat ze verwarring zaaien. Daar komt bij dat je ook geen spullen zoals een set van HK of Onkyo hoeft te verwachten, Kwa audio zitten ze daardoor nu veel dichter bij Samsung, Philips en Panasonic die er (ook) weinig kaas van hebben gegeten en daardoor zitten ze bij mij nu lager.

    Bij een set met losse luidsprekers vind ik de plaatsing van de luidsprekers belangrijker dan het formaat. Een 7.2.4 opstelling mag wel zorgen voor ultieme weergave, maar als je daar de ruimte niet voor hebt of te moeilijk vind, kan zelfs 3.1 of 3.1.2 goed klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-07-2018 om 12:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een film kijken met een soundbar vind ik te vergelijken met het geluid via de luidsprekers van de TV. De enige verschillen zijn dat een soundbar geluiden beter kan projecteren en dat de luidsprekers aan de juiste kant van het apparaat zijn geplaatst.
    Oei, dit vind ik wel een erg simplistische vergelijking die (vooral deze) soundbar absoluut geen recht aandoet.

    Beleven is iets heel anders dan kijken, omdat daarbij ook de omgeving waarin je luistert een grote rol speelt. Je kijkt dan niet alleen naar het scherm, maar houdt ook rekening met de omgeving waarin je kijkt. Je bent daardoor minder gevoelig voor storende factoren en daardoor dan makkelijker verdiepen in de karakters en alles er omheen. Met een soundbar lukt dit ook wel, maar dat kost veel meer moeite en helemaal wanneer je te ver links of rechts van de 'sweet-spot' bent. Vanwege het laatste noem ik dit slaapkamer-apparaten en schrijf ik dat je er alleen in je eentje van kunt kunt genieten, omdat er weinig woonkamers zullen zijn waar alleen recht tegenover de TV een stoel of een bank staat.
    Vind ik wel een tegenstrijdige bewering. Bij beleven hou je juist geen rekening met de omgeving en kan je gewoon naar je scherm kijken en verdiepen in de film met de audio om je heen. En dat kan juist prima met deze soundbar.

    Stereo is niet alleen breedte, maar ook diepte en hoogte. Wanneer je in een luisterruimte geen goede driehoek met de luidsprekers kunt maken, zullen deze niet goed weergegeven worden. Als je alleen van low-res audio houdt, zal ieder apparaat een goed stereobeeld neerzetten.


    Vaak vind ik de plaatsing van de luidsprekers belangrijker dat het formaat. Je kunt dan vaak beter horen hoe de objecten in het geluidsbeeld zijn geplaatst.

    Sony had ik hoog zitten, maar doordat ze meer van dit soort spullen maken is dit niet meer zo hoog. Spullen zoals een set van HK of Onkyo hoef je ook niet te verwachten, Kwa audio zitten ze daardoor nu veel dichter bij Samsung, Philips en Panasonic die er ook weinig kaas van hebben gegeten.
    Nou, en laat deze soundbar nou juist ook de diepte en hoogte goed voor elkaar te hebben. Het is overduidelijk dat je geen fan bent van soundbars, maar deze is echt verbluffend goed. En ik voorspel je: dit is/gaat heel populair worden als HT apparaat. Geen grote en dure versterkers meer, geen 11 bedraade speakers in je woonkamer en aan je plafond. Die opzet is leuk voor de HT-hobbyist (en de dedicated thuisbioscopen) maar de meeste mensen gaan dat niet meer in hun woonkamer zetten. Ik heb nu ook nog een bedraade 7.1 opzet staan met aparte reciever etc maar als we gaan verhuizen dan wil ik echt een opzet als deze. Het ziet er mooi en strak uit, en je kan ook nog eens de meest recente HD audio beluisteren. En dat zonder gekloot met kabels en kabelgoten en ander gerotzooi. Gewoon neerzetten, aansluiten en gaan. Dikke prima!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Oei, dit vind ik wel een erg simplistische vergelijking die (vooral deze) soundbar absoluut geen recht aandoet.



    Vind ik wel een tegenstrijdige bewering. Bij beleven hou je juist geen rekening met de omgeving en kan je gewoon naar je scherm kijken en verdiepen in de film met de audio om je heen. En dat kan juist prima met deze soundbar.



    Nou, en laat deze soundbar nou juist ook de diepte en hoogte goed voor elkaar te hebben. Het is overduidelijk dat je geen fan bent van soundbars, maar deze is echt verbluffend goed. En ik voorspel je: dit is/gaat heel populair worden als HT apparaat. Geen grote en dure versterkers meer, geen 11 bedraade speakers in je woonkamer en aan je plafond. Die opzet is leuk voor de HT-hobbyist (en de dedicated thuisbioscopen) maar de meeste mensen gaan dat niet meer in hun woonkamer zetten. Ik heb nu ook nog een bedraade 7.1 opzet staan met aparte reciever etc maar als we gaan verhuizen dan wil ik echt een opzet als deze. Het ziet er mooi en strak uit, en je kan ook nog eens de meest recente HD audio beluisteren. En dat zonder gekloot met kabels en kabelgoten en ander gerotzooi. Gewoon neerzetten, aansluiten en gaan. Dikke prima!
    Veel plezier ermee.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Sony had ik hoog zitten, maar doordat ze meer van dit soort spullen maken is dit niet meer zo hoog. Spullen zoals een set van HK of Onkyo hoef je ook niet te verwachten, Kwa audio zitten ze daardoor nu veel dichter bij Samsung, Philips en Panasonic die er ook weinig kaas van hebben gegeten.
    Wat ik jammer vind van Sony is momenteel het hele Dolby Vision verhaal, daarmee laten ze de consument wel wat zitten, er werdt een update beloofd voor bv de x800 Blu-ray/uhd speler en dat was loze belofte..

    wat betreft soundbars kan ik het mij best voorstellen dat mensen daarvoor kiezen, ik heb er ook wel naar gekeken en geluisterd maar ik was nooit helemaal overtuigd. Bv Sonos en HEOS vielen mij erg tegen maar de bose vond ik best goed klinken, er werd me nog wel aangeraden toen om er de rear speakers bij te doen tsja haha kan je net zo goed weer een heel systeem gaan kopen. Het is heel persoonlijk en soundbars worden steeds beter en mooier qua design en een mooie oplossing voor als je niet al die losse speakers in huis wilt hebben staan. Het is en blijft voor een ieder heel,persoonlijk en de een vind het geweldig en de ander vind het maar niks
    Laatst aangepast door Wim S. : 19-07-2018 om 01:30

  15. #15

    Standaard

    Toch interessant leesvoer, bedankt voor de recensie.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Wat ik jammer vind van Sony is momenteel het hele Dolby Vision verhaal, daarmee laten ze de consument wel wat zitten, er werdt een update beloofd voor bv de x800 Blu-ray/uhd speler en dat was loze belofte..

    wat betreft soundbars kan ik het mij best voorstellen dat mensen daarvoor kiezen, ik heb er ook wel naar gekeken en geluisterd maar ik was nooit helemaal overtuigd. Bv Sonos en HEOS vielen mij erg tegen maar de bose vond ik best goed klinken, er werd me nog wel aangeraden toen om er de rear speakers bij te doen tsja haha kan je net zo goed weer een heel systeem gaan kopen. Het is heel persoonlijk en soundbars worden steeds beter en mooier qua design en een mooie oplossing voor als je niet al die losse speakers in huis wilt hebben staan. Het is en blijft voor een ieder heel,persoonlijk en de een vind het geweldig en de ander vind het maar niks
    Ik wil niet schrijven dat ik het niks vind, maar wel dat er haken en ogen aan zitten bij het gebruik aan dergelijke apparaten en dat geldt ook voor sets met losse luidsprekers. Als je deze gegevens en die van de ruimte met het budget meeneemt in de berekening, zal er aan onderkant van de streep een uitkomst verschijnen waar je zeer tevreden mee mag zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •