Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 85 van 85 worden weergegeven.
  1. #76
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond het al raar dat de Avengers-tweeluik niet in fullscreen 'IMAX' op UHD BD of BD kwam, terwijl het (een van) de eerste films zijn die volledig in IMAX zijn gefilmd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #77

    Standaard

    Ja die rechten hebben bij IMAX gelegen. Dat hadden Warner en Nolan beter geregeld. Nu is er dus een deal tussen IMAX en Disney, maar ik kan nergens vinden wat dit betekent voor een fysieke release.

    Bij mijn weten zijn dit inderdaad de eerste volledig in IMAX opgenomen films. Daarbij moet gezegd worden dat het hier ging om digitale voor IMAX aangepaste Arri Alexa 65 camera's, dat het gros van deze titels CGI is en dat de Digital Intermediate vermoedelijk door dat laatste slechts 2K is. Niet bepaald IMAX-waardig in mijn ogen.
    The future is Blu

  3. #78

    Standaard

    Deze 2 zijn ook de uitzondering die niet (deels) in 3D met de IMAX scenes zijn verschenen. Ben benieuwd, alleen duurt het misschien even voordat ze helemaal opnieuw kan kijken.

    Een nieuwe UHD zou prachtig zijn....

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vond het al raar dat de Avengers-tweeluik niet in fullscreen 'IMAX' op UHD BD of BD kwam, terwijl het (een van) de eerste films zijn die volledig in IMAX zijn gefilmd.
    Zal wel aan mij liggen, maar er is/zijn een ARRI Rental | ALEXA 65 kamera's (dus geen IMAX) gebruikt en die hebben een sensor van 1:2.1.
    Dat is geen IMAX verhouding van 1:1.43/1.90 en er zijn zelfs geen IMAX lenzen gebruikt.
    Daarnaast is de 6.5K downscaled naar een 2K DI. Avengers: Infinity War (2018) - Technical Specifications - IMDb

    Dus wat is nu de opwinding voor een paar scenes in 1:1.9?
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #80
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En toch - na ze gisteren weer 'even' gekeken te hebben - zag het er echt wel spectaculair uit. Welke lenzen ze ook gebruiken, thuis biedt dat nul voordeel en helemaal bij streamingbitrates. Toch is het mooi dat je scherm de gehele film gevuld is met meer info van toegevoegde waarde dan de bestaande versies en qua scherpte spat het evengoed van het scherm in Dolby Vision.

    Wat IMAX betreft moet je naar het omniversum. De rest is pseudo.., vind ik...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #81

    Standaard

    Net een mailtje van de Disney+ Dag ontvangen.
    Shang-Chi staat er blijkbaar ook op met IMAX beelden.
    Maar daaronder deze melding:
    "Andere functionaliteit van IMAX Enhanced is momenteel niet beschikbaar op Disney+."
    Iemand enig idee wat daarmee wordt bedoeld?

  7. #82
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    DTS HD MA IMAX denk ik. Mijn versterker kan dat aan, maar het wordt niet uitgezonden door de recentere LG-tv's, omdat die geen DTS ondersteunen via eARC, als ze dat al überhaupt aanbieden bij streamingdiensten. Is tot nu toe beperkt tot Dolby Digital Plus (Dolby Atmos)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zal wel aan mij liggen, maar er is/zijn een ARRI Rental | ALEXA 65 kamera's (dus geen IMAX) gebruikt en die hebben een sensor van 1:2.1.
    Dat is geen IMAX verhouding van 1:1.43/1.90 en er zijn zelfs geen IMAX lenzen gebruikt.
    Daarnaast is de 6.5K downscaled naar een 2K DI. Avengers: Infinity War (2018) - Technical Specifications - IMDb

    Dus wat is nu de opwinding voor een paar scenes in 1:1.9?
    Het zijn camera's geweest die de Arri Alexa 65 als basis hebben en zijn aangepast door IMAX. De film is wel degelijk gemaakt in 1.9:1. Misschien is het filmpje hieronder interessant.

    The future is Blu

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Het zijn camera's geweest die de Arri Alexa 65 als basis hebben en zijn aangepast door IMAX. De film is wel degelijk gemaakt in 1.9:1. Misschien is het filmpje hieronder interessant.

    Nu weten de meesten al dat IMAX enhanced een marketing ding is, wat verkocht word als een "speciale geheime saus".
    Maar dit vindt ik toch wel eel bijzonder.

    Nu is er al 50+ jaar de AR Academy Flat 1:1.85 met Spherical (cilindrische lenzen) en word er opeens BS verkocht hoe goed de AR 1:1.90 is.
    Ja we hebben het dus over 0.05 AR aan verschil.... en dat is zoveeeeel beter dan scope.

    Kom op zeg, film dan gewoon in 1:1.85 net als de 1e Avengers film....
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nu weten de meesten al dat IMAX enhanced een marketing ding is, wat verkocht word als een "speciale geheime saus".
    Maar dit vindt ik toch wel eel bijzonder.

    Nu is er al 50+ jaar de AR Academy Flat 1:1.85 met Spherical (cilindrische lenzen) en word er opeens BS verkocht hoe goed de AR 1:1.90 is.
    Ja we hebben het dus over 0.05 AR aan verschil.... en dat is zoveeeeel beter dan scope.

    Kom op zeg, film dan gewoon in 1:1.85 net als de 1e Avengers film....
    Helemaal eens! Ik houd ook veel meer van flat dan van scope. Dat IMAX naampje doet mij hier ook niets. Ik wil gewoon die flat AR.
    The future is Blu

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •