Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 85 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Je kan idd weleens gelijk hebben.
    Maar zal me niets verbazen als er toch schermen waren waarbij je met active brillen maar de halve resolutie zag
    En nee passieve 3D op 4K (en dus effectief Full HD 3D) is niet dezelfde kwaliteit als die van met actieve brillen op Full HD.
    Verre van zelfs, de eerste geniet toch echt de voorkeur.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Film studios blijven films in de bios uitbrengen in 3D, dus zal echt wel een markt voor zijn anders was men daar ook wel mee gestopt.
    Blijf het echter een schande vinden van fabrikanten om geen TV's meer uit te brengen die 3D ondersteunen. Enige merk dat nog TV's in 3D uitbrengt is Panasonic. De rest heeft de handoek in de ring gegooid.
    Mocht m'n huidige TV de geest geven dan kan ik m'n hele 3D collectie niet meer bekijken (vermoed dat Panasonic ook wel een keer gaat stoppen met het produceren van 3D TV's), wat ik best wel heel jammer zou vinden, persoonlijk vind ik het wel iets extra's hebben om een film in 3D te kijken, ondanks het brilletje (wat overigens nou niet zo'n hele opgave is om op te zetten).

    De studio's doen dat alleen maar om extra geld in het laatje te proberen te krijgen, vrijwel alle films zijn post-conversions en soms nog eens hele slechte ook.
    Over een paar jaar zijn niet alleen de hardware fabrikanten gestopt met 3D maar zullen de studios ook gestopt zijn met 3D in de home entertainment.

    Ik ben sowieso al een bril-drager dus om een tweede bril op je neus te moeten zetten is echt niet fijn , daarom verkies ik 2D boven 3D als ik de keuze heb in de bios (heb ik het nog niet gehad over de 2,50 kosten die het mij bespaard)
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Momenteel lukt het ze prima om ieder geval bij mij extra geld uit het laatje te troggelen. Dubbeldip en zoals gezegd met die IMAX-scenes is dat bonus. Vooralsnog is het zelfs moeilijker om een film in de bios te kijken in 2D. Zeker als je in een topzaal kijkt. Ik draag ook een bril, maar mij stoort het niet en vind het nog steeds een meerwaarde bieden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29

    Standaard

    Mischien ligt het aan de instellingen van mijn tv, maar ik vind vaaks dat de ondertiteling niet fijn weg kijken bij 3D.
    ik heb nu ook een 3D tv en zie de meerwaarde daarvan ook niet meer echt, omdat ik het eigenlijks nooit meer gebruik. Ik ben ook van plan om een nieuwe tv te kopen en deze heeft idd ook geen 3D functie meer!

    Dus binnenkort gaan er een paar 3D films in verkoop of ruil...haha

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Mischien ligt het aan de instellingen van mijn tv, maar ik vind vaaks dat de ondertiteling niet fijn weg kijken bij 3D.
    ik heb nu ook een 3D tv en zie de meerwaarde daarvan ook niet meer echt, omdat ik het eigenlijks nooit meer gebruik. Ik ben ook van plan om een nieuwe tv te kopen en deze heeft idd ook geen 3D functie meer!

    Dus binnenkort gaan er een paar 3D films in verkoop of ruil...haha
    mss een idee als je een nieuwe tv koopt om psvr aan te schaffen, kan je ook 3d films zien

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    mss een idee als je een nieuwe tv koopt om psvr aan te schaffen, kan je ook 3d films zien
    Heb je dan geen ps4 nodig? Hoe werkt dat dan?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    De studio's doen dat alleen maar om extra geld in het laatje te proberen te krijgen, vrijwel alle films zijn post-conversions en soms nog eens hele slechte ook.
    Over een paar jaar zijn niet alleen de hardware fabrikanten gestopt met 3D maar zullen de studios ook gestopt zijn met 3D in de home entertainment.

    Ik ben sowieso al een bril-drager dus om een tweede bril op je neus te moeten zetten is echt niet fijn , daarom verkies ik 2D boven 3D als ik de keuze heb in de bios (heb ik het nog niet gehad over de 2,50 kosten die het mij bespaard)
    Het maakt toch al een tijdje zo dat het kwalitatief niets uitmaakt dat het post-conversions zijn hoor. Moet je toch eens kijken op de laatste LG OLED die 3D had, ziet er fabelachtig uit hoor. 3D in de 'gewone' bios (niet de Dolby Cinema's e.d.) steekt daar altijd maar bleekjes bij af. Dat het in de home-entertainment gaat stoppen zou best kunnen, maar tot die tijd kan ik er nog van genieten.
    Oh ja, voor brildragers hebben ze een superhandig opzetbrilletje, heeft mijn dichter ook .

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat is eigenlijk altijd alleen maar bij de 3D-versie bij Disney. Best gek dat ze in de VS de 3D-versie uit de UK moeten halen, omdat ze daar geen 3D meer uitbrengen???
    Met dat ze deze volledig in IMAX gefilmd hebben had ik toch gehoopt dat ze hem zo gingen uitbrengen. Wel met Alexa cameras gefilmd en niet met de echte IMAX cameras zoals Nolan het doet, maar toch graag dat aspect ratio gehad. 3D is idd nagenoeg dood in Amerika. Denk dat er maar een paar nog uitkomen zoals bv Ready Player One van Warner.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik vind het zowiezo een groot onduidelijk zooitje met 4K discs. Valerian Dolby Vision in de US, de NL versie geeneens HDR (lachwekkend)
    Vaak Dolby Vision versies die hier dan HDR hebben

    en dan weer bijvoorbeeld bij sommige films wel Dolby Vision terwijl alleen HDR op de doos staat.


    Ik wil graag de beste versie altijd, en ben dus verplicht te googlen en puzzelen om een film fatsoenlijk te kunnen kopen.......bizar vooral omdat alleen de liefhebbers nog fysiek kopen lijkt me
    Het is idd zoeken. Ik koop praktisch zelf mijn UHD altijd in het buitenland omdat ze daar altijd wel alles hebben. Black Panther en Star Wars The Last Jedi hebben in de UK ook Dolby Vision, maar staat niet vermeld op het doosje terwijl dit wel in de US mooi vermeld staat. Ook is er nu veel onduidelijkheid over de bonusdisc die bij Infinity War zou komen over 10 jaar MCU. Ze maken het lastig.
    Laatst aangepast door Lorre : 12-07-2018 om 21:00
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  9. #34

    Standaard

    Een Duitse pre-order, https://www.amazon.de/Avengers-infin...nfinity+war+4k

    Wellicht Nederlandse/Franse uitgave van de 4k versie? Is niet verkrijgbaar/te bestellen maar staat wel op de Duitse amazon.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Een Duitse pre-order, https://www.amazon.de/Avengers-infin...nfinity+war+4k

    Wellicht Nederlandse/Franse uitgave van de 4k versie? Is niet verkrijgbaar/te bestellen maar staat wel op de Duitse amazon.
    Staat Franse import bij, dus dezelfde als op amazon.fr

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Een Duitse pre-order, https://www.amazon.de/Avengers-infin...nfinity+war+4k

    Wellicht Nederlandse/Franse uitgave van de 4k versie? Is niet verkrijgbaar/te bestellen maar staat wel op de Duitse amazon.
    Er komt geen Nederlandse 4K uitgave of 4K uitgave met NL ondertiteling tenzij Disney opeens zijn beleid omgooit. Wat ik ten zeerste betwijfel.

  12. #37

    Standaard

    Nou, lekker nieuws dan...... volgens dit artikel heeft de UHD in ieder geval geen DV en (wat ik erger zou vinden) de 3D geen wisselende screenratio (de 'IMAX' scenes) meer .
    Onbegrijpelijk en erg jammer als dat echt zo blijkt te zijn. Die ontbrekende DV vind ik minder erg, wel vreemd hoor, maar HDR is ook al erg mooi.

  13. #38

    Standaard

    Dan wacht ik ook met deze wel totdat ie een stuk in prijs is gedaald.
    Met de laatste Thor en Black Panter idem, vanwege de verhalen rondom de belabberde geluidskwaliteit.
    Disney titels verdienen t hierdoor niet om voor t volle pond te worden aangeschaft!

  14. #39

    Standaard

    Tsja, ik ben dan weer toch de sukkel die niet kan wachten ....ik wil toch graag de slipcase van de 4K hebben, en voor de kinderen de 3D (aangezien de 4K geen Nederlandse subs heeft).

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Tsja, ik ben dan weer toch de sukkel die niet kan wachten ....ik wil toch graag de slipcase van de 4K hebben, en voor de kinderen de 3D (aangezien de 4K geen Nederlandse subs heeft).
    Als je de UK 4K koopt heeft de 2D NL of wil je echt de 3D? Ik kan ook niet wachten omdat ik de slipcase wil. Beetje belachelijk voor een kartonnetje, maar het staat zo mooi.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Als je de UK 4K koopt heeft de 2D NL of wil je echt de 3D? Ik kan ook niet wachten omdat ik de slipcase wil. Beetje belachelijk voor een kartonnetje, maar het staat zo mooi.
    Ja, echt de 3D. En normaliter geef ik ook niet super veel om de slipcase (is leuk maar niet noodzakelijk), maar ja, ik heb ze bij de 4K's van Thor, Spider-man and Black Panther ook .

  17. #42

    Standaard

    Heel herkenbaar hoor.
    En als ik ze heb stop ik ze meestal ook nog in zo'n hersluitbaar plastic hoesje...
    Gekkenwerk eigenlijk, en uiteindelijk gaat t om de kwaliteit van t product in dat hoesje.
    Is die niet maximaal, dan geef ik er niet meer t maximale bedrag aan uit.

    Heb dan liever straks de 4K en de 3D voor t bedrag van een van de twee nu

  18. #43

    Standaard

    Ik bestel veel dvd's ook altijd zo snel mogelijk om meer kans te hebben op een slip. Staat gewoon veel mooier. Helemaal als je inderdaad de vorige delen ook met slip hebt.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou, lekker nieuws dan...... volgens dit artikel heeft de UHD in ieder geval geen DV en (wat ik erger zou vinden) de 3D geen wisselende screenratio (de 'IMAX' scenes) meer .
    Onbegrijpelijk en erg jammer als dat echt zo blijkt te zijn. Die ontbrekende DV vind ik minder erg, wel vreemd hoor, maar HDR is ook al erg mooi.
    Ik vind het ook niet erg van geen dolby vision, heb liever dat ze eindelijk eens gaan komen met HDR10+ films...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er komt geen Nederlandse 4K uitgave of 4K uitgave met NL ondertiteling tenzij Disney opeens zijn beleid omgooit. Wat ik ten zeerste betwijfel.
    In de Scandinavische landen lachen ze er ook mee. Daar krijgen ze van Disney/Marvel 4K + blu-ray duopacks waar enkel de blu-ray Nordic subtitles heeft & de 4K disc niet...

  21. #46

    Standaard

    Een van de redenen dat 3D niet meer op de tv's zit is dat de fabrikanten hierdoor een laag schrappen van het paneel en hiermee kunnen ze een hogere helderheid halen. Wat dan weer ten goede komt aan HDR.

    Ik zal de 4k versie bestellen bij de Amerikaanse Amazon. Ik heb me laten vertellen dat hij daar eerder te krijgen is.

  22. #47

    Standaard

    De Amerikaanse release datum is 14 Augustus 2018 dus inderdaad eerder dan in Europa.
    Houd er rekening mee dat Amazon.com geen pre-orders doet voor Disney releases aangezien hun in een of andere ruzie verwikkeld zijn dus op de release dag zelf kan je pas bestellen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  23. #48

    Standaard

    Ah daarom kan ik dus geen pre-order plaatsen. Een paar dagen later in huis is nog steeds eerder dan europa.

  24. #49

    Standaard

    Neem je dan een snellere verzending of zo? Anders ben je nog niet veel eerder.

  25. #50

    Standaard

    Ligt aan de kosten en of ik het kan combineren met andere films.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •