Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 85 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Voor mij de 3D Zavvi steelbook, probeer de zavvi.com Marvel steelbooks zo compleet mogelijk te houden
    Daarom deze al een tijdje geleden gepre-ordered
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #52

    Standaard

    Echt ongelooflijk hoor dat die IMAX scenes niet op de 3D versie zouden staan.
    Vandaag Thor Ragnarok gekeken in 3D en met IMAX scenes en dat was weer een waanzinnige ervaring!

    Kan er niet bij dat Disney z'n grootste film ooit (toch?) op deze manier behandelt.
    Geen Dolby Vision, geen IMAX scenes en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog dat belabberde geluid, arrggghhh....
    Maar goed op deze manier hebben ze natuurlijk een aantal "goede" redenen om over een paar jaar weer een
    "Remastered ..th Anniversary Edition" op de markt te brengen

  3. #53

    Standaard

    Eerste reviews op highdefdigest: (BR) https://bluray.highdefdigest.com/590...finitywar.html

    Crappy geluid net als bij Black Panther. Wie maakt die domme beslissingen!
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  4. #54

    Standaard

    Of via de nieuwe nog op te starten Disney betaalzender, a la Netflix.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Echt ongelooflijk hoor dat die IMAX scenes niet op de 3D versie zouden staan.
    Vandaag Thor Ragnarok gekeken in 3D en met IMAX scenes en dat was weer een waanzinnige ervaring!

    Kan er niet bij dat Disney z'n grootste film ooit (toch?) op deze manier behandelt.
    Geen Dolby Vision, geen IMAX scenes en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog dat belabberde geluid, arrggghhh....
    Maar goed op deze manier hebben ze natuurlijk een aantal "goede" redenen om over een paar jaar weer een
    "Remastered ..th Anniversary Edition" op de markt te brengen
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Eerste reviews op highdefdigest: (BR) https://bluray.highdefdigest.com/590...finitywar.html

    Crappy geluid net als bij Black Panther. Wie maakt die domme beslissingen!
    Nou, niet echt crappy, niet perfect en ietsje te zacht maar niet crappy:
    The Blu-ray arrives with a stunning, reference-quality presentation and an excellent but somewhat lackluster DTS-HD MA 7.1 soundtrack

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Nou, niet echt crappy, niet perfect en ietsje te zacht maar niet crappy:
    The Blu-ray arrives with a stunning, reference-quality presentation and an excellent but somewhat lackluster DTS-HD MA 7.1 soundtrack
    Als je van een 7.1 eigenlijk een 3.1 maakt, met verder te veel op de center dan is het geluid crappy in my book. Mijn belevenis van Black Panther met hetzelfde probleem werd verknald door dit euvel.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  7. #57

    Standaard

    Ben ik even blij dat geluid niet echt belangrijk voor me is. Heb er geen kennis van verder; bij vrijwel alles wat ik kijk vind ik het geluid uitstekend. Hoef alleen maar op volume te checken. Slechte beeldkwaliteit stoort me veel meer.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Als je van een 7.1 eigenlijk een 3.1 maakt, met verder te veel op de center dan is het geluid crappy in my book. Mijn belevenis van Black Panther met hetzelfde probleem werd verknald door dit euvel.
    Dat is jou mening, maar je haalt een recensie aan en die heeft het niet over crappy geluid. Daarbij, heb je het al gehoord?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Dat is jou mening, maar je haalt een recensie aan en die heeft het niet over crappy geluid. Daarbij, heb je het al gehoord?
    "But aside from that, there is also the issue with the track feeling like a front-heavy design where a majority of the explosive action seems confined and restrained to the three front channels. This leaves the surrounds pretty much in silence and failing to ever really create an immersive soundfield that would ideally match the exciting, fiery visuals."

    Ik haal inderdaad een recensie aan. Die wijst naar het probleem, waarbij de reviewer vindt dat hij spijkers op laag water aan het zoeken is en er niet veel waarde aan hecht. Als het geluid gelijk is aan Black Panther dan vind ik het crappy geluid dat voor mij op een zekere hoogte de film verpest (want dan ga ik het opmerken). Dus lijk ik er meer waarde aan te hechten dan de reviewe. En nee ik heb het nog niet gehoord, maar ik gelet op mijn eerdere ervaring verwacht ik dus hetzelde en dat vind ik crappy geluid.

    Any way, kans is groot dat ik het crappy geluid vind dat m.i.z. niet past bij de film (heb niet voor niets 5.1).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  10. #60

    Standaard

    Ik vond het geluid van Black Panther ook niet overdonderend, maar zeker niet crappy. Star Wars Ep. 8 heeft een beetje last van hetzelfde euvel, die track kent ook geen mega spreiding. Ben benieuwd naar de track van Infinity War, maar voordat ik die heb beluisterd ga ik er nog geen mening over hebben.

  11. #61

    Standaard

    Ik heb de film in de bios (IMAX) gezien en daar vond ik deze wat minder leuk dan deel 1 en 2.

    Deel 1 en 2 zijn van het soort films dat aktie-gedreven zijn en interessanter worden als je die vaker gaat bekijken. De moderne Marvels zijn m.i. meer verhaal en dialoog-gedreven om deze meer interessant dan leuk te maken. Het kan zijn dat deze leuker worden wanneer je deze wat vaker gaat bekijken, maar dat is iets wat over een paar jaar te beoordelen is. Schijnbaar hebben ze ook de sound-track daar op aangepast en daardoor zijn deze minder indrukwekkend dat wat we gewend zijn.

    Een andere reden die ik kan bedenken is om het geluid geschikt te maken voor weergave door geweldige apparaten met fantastische DSP's, die je heel makkelijk aan kunt sluiten en de geluiden zo reproduceren dat het lijkt alsof ze overal vandaan komen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2018 om 21:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Echt ongelooflijk hoor dat die IMAX scenes niet op de 3D versie zouden staan.
    Vandaag Thor Ragnarok gekeken in 3D en met IMAX scenes en dat was weer een waanzinnige ervaring!

    Kan er niet bij dat Disney z'n grootste film ooit (toch?) op deze manier behandelt.
    Geen Dolby Vision, geen IMAX scenes en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog dat belabberde geluid, arrggghhh....
    Maar goed op deze manier hebben ze natuurlijk een aantal "goede" redenen om over een paar jaar weer een
    "Remastered ..th Anniversary Edition" op de markt te brengen
    Inderdaad een echt gemis. De 3D van de Marvel films is over het algemeen behoorlijk goed te noemen, en als het beeld dan 'opent', dan is het echt prachtig.
    Nou ja, toch de 4K en de 3D uit de UK in bestelling, nog een paar weekjes voordat ze binnen komen.

  13. #63
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Terwijl deze film volgens mij juist helemaal in IMAX is opgenomen?

    Wel gek dat disc's van Disney van referentie naar gemiddeld zijn gegaan. Alhoewel, relatief gezien. Maar toch, Disney koopt alles op, dus als dit de toekomst is. Probeer nu in Disneyland Parijs eens een film op schijf te kopen, gaat je niet lukken. Een 3D-versie in de VS kopen? Een UHD BD in Nederlands?

    Toch kan ik niet wachten tot ik de UHD BD kan bekijken. Heb de hele serie maar besteld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #64

    Standaard

    Hoe weet iedereen zo zeker dat de 3D-versie geen IMAX AR bevat? Bij eerdere Marvel films, zoals Black Panther staat op de hoes en in andere informatie ook een AR van 2.4:1, terwijl hij gewooon IMAX scenes bevat.
    The future is Blu

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    T

    Toch kan ik niet wachten tot ik de UHD BD kan bekijken. Heb de hele serie maar besteld.
    Kan je niet beter wachten op de XUHD 8K-versies?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #66

    Standaard

    Allereerst, ik heb de film nog niet beluisterd, want ik loop nog een aantal MCU films achter.

    Volgens mij zijn er meerdere zaken die de geluidmix beïnvloeden.

    De Marvel films hebben een PG/PG-13 rating en een Rating betreft niet alleen Dialoog, Visuele zaken, maar ook Geluid.
    De simpelste manier van censuur zijn bv de harde/intense effecten van geweld (vuistslagen, kogelinslagen, botten breken, explosie, rochels, doodskreten enz.)
    Deze worden afgezakt of zelfs weggelaten.
    https://www.mpaa.org/film-ratings/

    Daarnaast zou de omzetting van Dolby Atmos object based naar DTS 5/7.1 een probleem kunnen zijn. Ik vind bv de DTS 5.1 mix van de nieuwe Spiderman erg onnatuurlijk klinken en rommelig.

    Ook lijkt er een soort dynamische compressie te zijn gebruik om de mix geschikt te maken voor soundbars en tv/streaming.
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Terwijl deze film volgens mij juist helemaal in IMAX is opgenomen?

    Wel gek dat disc's van Disney van referentie naar gemiddeld zijn gegaan. Alhoewel, relatief gezien. Maar toch, Disney koopt alles op, dus als dit de toekomst is. Probeer nu in Disneyland Parijs eens een film op schijf te kopen, gaat je niet lukken. Een 3D-versie in de VS kopen? Een UHD BD in Nederlands?

    Toch kan ik niet wachten tot ik de UHD BD kan bekijken. Heb de hele serie maar besteld.
    Ik ben er ook ingestonken Claudio en had ook de eerste 2 films op UHD besteld . Reacties over de PQ zijn trouwens erg goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Hoe weet iedereen zo zeker dat de 3D-versie geen IMAX AR bevat? Bij eerdere Marvel films, zoals Black Panther staat op de hoes en in andere informatie ook een AR van 2.4:1, terwijl hij gewooon IMAX scenes bevat.
    Ik meen dat Disney zelf dit bevestigd had, heb even geen link voor je maar het staat zeker ergens in het enorme topic op blu-ray.com over deze uitgave als je wilt zoeken.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De Marvel films hebben een PG/PG-13 rating en een Rating betreft niet alleen Dialoog, Visuele zaken, maar ook Geluid.
    De simpelste manier van censuur zijn bv de harde/intense effecten van geweld (vuistslagen, kogelinslagen, botten breken, explosie, rochels, doodskreten enz.)
    Deze worden afgezakt of zelfs weggelaten.
    https://www.mpaa.org/film-ratings/
    Als de home cinema versie dezelfde rating heeft als de bioscoop versie en er is feitelijk niets veranderd voor de home cinema uitgave (dus geen directors cut), dan kunnen de geluidseffecten geen reden zijn voor een slechtere mix op de home cinema uitgaven.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  19. #69

    Standaard

    Nou ik heb hem net binnen. Wat mij gewoon verbaast is dat er gewoon Nederlandse tekst op de covers staat maar geen ondertitel op UHD. Echt bizar.

  20. #70

    Standaard

    Ik heb hier in Frankrijk de FNAC 4K UHD exclusive steelbook+boekje gekocht.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Nou ik heb hem net binnen. Wat mij gewoon verbaast is dat er gewoon Nederlandse tekst op de covers staat maar geen ondertitel op UHD. Echt bizar.
    Waar heb je deze gekocht dat er een Nederlandse tekst op staat?

  22. #72

    Standaard

    Op mijn Franse hoes staan ook Nederlandse teksten. Niet de samenvatting van de film, maar wel bij de beschrijving van discs.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Waar heb je deze gekocht dat er een Nederlandse tekst op staat?
    Amazon.fr

  24. #74

    Standaard

    Gisteren de zavvi.com steelbook ontvangen, ziet er weer goed uit em bevat ook NL ondertiteling.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #75

    Standaard

    In plaats van morgen staat hij nu al in 1.9:1 aspect ratio op Disney+. Ik ben hem meteen aan het kijken en hierna komt Endgame. Wat een feest is dit voor de beleving! Ik hoop dat voortaan meer, zo niet alle, films ongeveer beeldvullend worden op een 16:9 scherm, al weet ik dat dat niet zal gebeuren. Ik vind dit echt een vetter formaat dan 2.4:1.

    Weet iemand hier (zoals Quint ) wat de kansen zijn op een 4K blu-ray release van op zn minst Infinity War en Endgame met de 1.9:1 aspect ratio?
    The future is Blu

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •