De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard actieve speaker voor platenspeler Philips 867 Direct Control

    Ik heb een platenspeler meegekregen van mijn ouders, echter moet deze worden aangesloten op een versterker met speakers. Ik wil deze platenspeler boven hebben staan, nu zoek ik dus een actieve speaker met aansluiting voor tulp kabels, hebben jullie evt. goed advies/tip voor mij?

    Het betreft een Philips 867 Direct Control.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Wim S. : 18-07-2018 om 16:37

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geprobeerd om ‘m aan te sluiten op mijn Marantz speler, er zitten twee tulp kabels al vast aan platenspeler en heb deze in cd aansluiting rood/wit aangesloten. In instellingen ingesteld op stereo maar ik krijg er geen geluid uit, met mijn nieuwere platenspeler is het geen probleem. De platenspeler draait wel en lijkt verder gewoon goed te werken...

  3. #3

    Standaard

    Heeft de platenspeler wel een ingebouwde voorversterker? Een platenspeler zonder voorversterker kan alleen op een specifieke phono ingang
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heeft de platenspeler wel een ingebouwde voorversterker? Een platenspeler zonder voorversterker kan alleen op een specifieke phono ingang
    Waarschijnlijk niet dan, helaas heeft de Marantz 1608 versterker ook geen aparte phono ingang. Op zich niet zo’n probleem maar ik had ‘m als extra boven willen hebben staan, maar als ik nog een aparte versterker en daarbij speakers moet kopen wordt het me wat te kostbaar...bedankt voor je advies!

  5. #5

    Standaard

    Zit er een derde draadje met een U-haakje bij de tulpkabel? Zo ja, dan is dat de aarde en moet de platenspeler, zoals Michael zegt, op een phono-ingang worden aangesloten.
    Niet alle moderne versterkers/receivers hebben dat. Dan zou je een aparte phono-versterker kunnen kopen, zoiets bijvoorbeeld.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Zit er een derde draadje met een U-haakje bij de tulpkabel? Zo ja, dan is dat de aarde en moet de platenspeler, zoals Michael zegt, op een phono-ingang worden aangesloten.
    Niet alle moderne versterkers/receivers hebben dat. Dan zou je een aparte phono-versterker kunnen kopen, zoiets bijvoorbeeld.
    Dat zou voor die prijs de moeite van het proberen zekers waard zijn, want ik vind het een geweldige speler om te zien, lekker retro, zo’n 40 jaar oud..
    Er zit idd een derde draadje bij, vroeg me al af waarvoor die was en is me nu dus duidelijk. Bedankt ik ga het proberen en laat het jullie weten of het is gelukt.

    5C1C2B58-2CDC-4B1F-8587-8517D2F7D994.jpg

  7. #7

    Standaard

    Zoals eerder aangeven werkte het met de versterker er tussen prima, helaas was de naald niet goed. Ik heb toch maar besloten om er ook maar een nieuwe naald bij te kopen, dus platenspeler die gratis was, gaat me toch weer wat geld kosten. Inmiddels weet ik welke naald moet hebben bij element platenspeler en wil de speler toch nog een kans geven.

    Het is de Philips 867 Direct Connect, ik dacht eerst dat er wat slijtageplekken op zaten. Vandaag met schoonmaken bleek het gewoon viezigheid te zijn en het apparaat ziet er nog uit als nieuw!

    zodra ik de nieuwe naald heb, wordt het nog kwestie van goed afstellen.
    Laatst aangepast door Wim S. : 23-07-2018 om 14:52

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht

    zodra ik de nieuwe naald heb, wordt het nog kwestie van goed afstellen.
    Hier kun je gratis Protractors downloaden. https://www.vinylengine.com/
    Even gratis registreren dat 2 minuutjes kost, Protractors downloaden, uitprinten en sealen.
    Zo heb ik dat ook gedaan..Anders betaal je zo €10,- + voor een protractor..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •