De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Question La Cité des Enfants Perdus [The City of Lost Children] op bluray

    Ik zie dat La Cité des Enfants Perdus (ook bekend onder de titel The City of Lost Children) nog geen bluraytopic heeft. Ik vind dit een geweldige film, maar kan nergens goede reviews vinden van de verschillende blurayversies. Wel vind je dat op bluray.com dat de US en UK-uitgave beiden veel te donker zijn en nauwelijks detail laten zien daardoor. Weet iemand of de Franse uitgave beter is op dit punt? Die heeft wel alleen Franse ondertitels; mijn Frans is niet geweldig maar ik heb de film al zo vaak gezien dat ik de film toch wel snap met Franse OT aan evt.

    Of heeft iemand de UK-versie en valt het wel mee met de beeldkwaliteit?

    Bij de DVD-uitgave destijds duurde het ook verschillende versies voor er een fatsoenlijke uitgave kwam (die heb ik echter niet meer in bezit).

  2. #2

    Standaard

    Hier kun je een vergelijking zien tussen de Engelse, Japanse en Amerikaanse Blu-ray (die allemaal dezelfde master gebruiken zo te zien) en de Amerikaanse DVD:

    http://www.caps-a-holic.com/c_list.php?c=2232

  3. #3

    Standaard

    Goede tip, kan mij heugen dat ik de film gezien heb, maar dat zal een tijd geleden zijn.

  4. #4

    Standaard

    De film is nu eindelijk ook los verkrijgbaar als 4K UHD titel, zat eerst alleen in zo'n Columbia box. Heb de UK 4K/bluray combo besteld op amazon UK, Franse en Engelse audio en ondertitels, ben benieuwd. In de aanbieding ook nog (€15.99)

    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard

    In welke Columbia-box bedoel je? Ik heb ze namelijk alle drie, maar deze film komt mij niet bekend voor.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    OK, duidelijk, dat is een hele specifieke Sony-box voor de Amerikaanse markt, niet de bekende wereldwijd uitgebrachte Columbia Classics-uitgaven.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Die titels vind je al wel eens los op Ebay. Ik heb er zo twee gekocht (Lola Rennt en Still Alice) omdat de rest van de titels me niet interesseert.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    City of the lost children is al redelijk lang verschenen als losse uitgave. Ik heb de uk uitgave met slipcover.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 17-12-2023 om 11:40

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    City of the lost children is al redelijk lang verschenen als losse uitgave. Ik heb de uk uitgave met slipcover.
    Klopt, vorig jaar, ik had dat helemaal gemist
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #11

    Standaard

    StudioCanal heeft 'm in maart dit jaar opnieuw uitgebracht, kennelijk geremasterd.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    StudioCanal heeft 'm in maart dit jaar opnieuw uitgebracht, kennelijk geremasterd.
    Ik heb de UK Studio Canal versie inmiddels binnen en gekeken. Het blijft een erg mooie en bijzondere film. Alleen schrok ik wel van de beeldkwaliteit in sommige scenes. Met name in scenes met veel zwarte achtergrond was er vaak een zeer storende en flikkerende ruis aanwezig. Ik lees er nergens over in alle reviews van de 4K (ervan uitgaande dat dit allemaal dezelfde master is) maar vind het gek dat niemand dit zou opmerken. Het is dus niet de normale filmgrain, maar echt een artefact (en ja, ik heb alle beeldverbeteraars en ruisonderdrukking uitstaan op zowel de tv als de hd-speler)

    Bijvoorbeeld in de scenes vanaf de 12e minuut. Ik kan geen screenshots maken van 4K blurays, maar heb even het beeld gepauzeerd en ingezoomd met mijn telefoon. Het lijkt wel alsof het sneeuwt:


    Jurgen42u, is dat bij jouw exemplaar ook? Of staat er toch nog ergens iets niet goed in mijn speler of tv?
    Of is die nieuwe van maart waar Pastichio het over heeft weer een verbeterde versie?

    In veel andere scenes is het beeld zoals je van een 4K van een film van deze leeftijd kunt verwachten, mooie diepe groentinten en hier en daar filmgrain.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-12-2023 om 13:08
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #13

    Standaard

    Op de (normale) blu-ray is daar iig niks van te zien.

    Ik heb het over deze btw: https://www.blu-ray.com/movies/The-C...lu-ray/335015/
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 23-12-2023 om 12:33

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Op de (normale) blu-ray is daar iig niks van te zien.

    Ik heb het over deze btw: https://www.blu-ray.com/movies/The-C...lu-ray/335015/
    Heb de bluray die er ook bij zit nog niet bekeken, zal ik eens doen
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    I

    Jurgen42u, is dat bij jouw exemplaar ook? Of staat er toch nog ergens iets niet goed in mijn speler of tv?
    Of is die nieuwe van maart waar Pastichio het over heeft weer een verbeterde versie?

    In veel andere scenes is het beeld zoals je van een 4K van een film van deze leeftijd kunt verwachten, mooie diepe groentinten en hier en daar filmgrain.

    De release van de UK 4K is april 2023, die heb ik. Ik heb deze echter nog niet bekeken.

    EDIT: Heb eens een stuk van 10 minuten gekeken vanaf de 12e minuut. Er is idd een lichte wemeling zichtbaar, maar niet zoals in je voorbeeld. En het feit dat er bewust gekozen is voor filmruis in TCoLC maakt het er niet beter op. Maar je zou eens de NL blu-ray van Knives Out moeten bekijken, daar is er pas ernstige flikkering aanwezig.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 24-12-2023 om 12:04

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •