De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Mandy

  1. #1

    Standaard Mandy

    Stuitte onlangs op de trailer voor 'Mandy', een film met Nicolas Cage, regie van Panos Cosmatos en muziek door Johann Johannsson (zijn laatste film voor zijn dood). Dit is een genre en stijl voor de liefhebbers van jaren 80, cult, geweld, overgoten in een visueel stijlvol jas. De reviews zijn lovend! Ik hoop dat deze in Nederland gaat draaien, maar weet niet of deze al is opgepikt door een distributeur. Mocht iemand meer weten dan hoor ik het graag. Aangezien het ook een Belgische productie is, wellicht dat hij daar sowieso uitkomt.


    https://en.wikipedia.org/wiki/Mandy_(2018_film)

  2. #2

    Standaard

    Ok, ik geef toe, mij hebben ze. Hele sterke trailer. Een Cage film waar ik naar uitkijk? Dat is een hele tijd geleden....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ok, ik geef toe, mij hebben ze. Hele sterke trailer. Een Cage film waar ik naar uitkijk? Dat is een hele tijd geleden....
    Dat klinkt als: Water dat brandt
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Tsja, ik geloof dat de beste man een schuld of zo moest afbetalen? Hij knalde ze er achter elkaar uit, die films .

  5. #5

    Standaard

    Amsterdam (Filmhallen) Vrijdag 14 september, (met inleiding)
    Amsterdam (EYE Filmmuseum) Zaterdag 15 september, (met inleiding)
    Amsterdam (LAB111) Zaterdag 15 september, (met inleiding)
    Apeldoorn (Podium Gigant) Zaterdag 15 september, (met interview)
    Eindhoven (Natlab door PlazaFutura) Vrijdag 14 september, (met interview)
    Haarlem (Filmschuur) Maandag 17 september, (met inleiding)
    Leeuwarden (Slieker Film) Zaterdag 22 september, (met interview)
    Nijmegen (LUX) Zaterdag 15 september, (met interview)
    Rotterdam (KINO) Vrijdag 14 september, (met interview)
    Utrecht (Louis Hartlooper Complex) Zondag 16 september, (met inleiding)

    http://imaginefilmfestival.nl/what-i...-present-mandy

    Helaas geen zaal/datum in Limburg
    Lijkt erop dat dit een eenmalige vertoning is in het kader van het Imagine filmfestival, en heb nog hoop dat de film ook regulier gaat draaien. Lumiere in Maastricht zou m misschien vanaf oktober gaan draaien.
    Laatst aangepast door Tyler_Durden : 12-09-2018 om 08:39

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Die info die ik van ze heb, is dat ze m eerste week van oktober gaan draaien, onder voorbehoud.

    Enfin, voor wie komend weekend al gaat, veel plezier.

  8. #8

    Standaard

    5 sterren vanmorgen in de Volkskrant.

  9. #9

    Standaard

    Is er al iemand wezen kijken? Inmiddels bij Lumiere in de verkoop, volgende week ga ik kijken.

  10. #10

    Standaard

    Goeie muziek, maar een vrij saaie film en vooral slecht geacteerd. Die LSD filtertjes begonnen me ook op een gegeven moment op de zenuwen te werken. Bij een verhaal als dit verwacht je dat de boel explodeert, maar het kabbelt maar rustig voort. Had er veel meer van verwacht, vooral omdat de regisseur de zoon is van George P. Cosmatos (Cobra, Leviathan, Tombstone).

  11. #11

    Standaard

    Gezien in Lumiere, en genoten. Dit is een echte cult-klassieker voor de liefhebber van wat bizarder werk. De film wordt gedreven door de soundtrack van Johan Johannsson, die constant dreigend en onderhuids aanwezig is.
    Het beeld zelf is erg korrelig, maar trok na een minuut of 10 bij een bepaalde scene (bewust?) bij, en zorgde voor een ouderwetse vhs-videoband look.
    Het acteerwerk vond ik intenst, en was gewoon goed gedaan, met name de mensen uit de cult werden goed neergezet. De film oogde alszijnde door een Instagram-filter gehaald, en ik vond het nooit echt storend. Het geweld viel, paar heftige scenes maar niet echt heel erg verontrusten of bewust shockerend.

    Misschien dat ik nog een keer, even kijken of ik tijd hebt. Overigens is de film voor een groot gedeelte opgenomen in Belgie (Ardenne?), en schijnt Nicolas Cage zijn scenes in een weekend te hebben gedraaid (las ik ergens).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •