De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mening over Onkyo TX-8250

    Beste,

    ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik ben niet geïnteresseerd in Surround sound, de belangrijkste functie zal het afspelen van muziek zijn, oftewel stereo.

    Momenteel speel ik nog muziek af via de Ipod aangesloten op een oude stereotoren, maar die Ipod is zijn laatste adem aan het uitblazen en daarna zal ik waarschijnlijk de toekomst binnenstappen en Spotify gaan gebruiken. Een Spotify connectie is dus een vereiste. Daarnaast wil ik ook Dab+ hebben. Internetradio zou ook jofel zijn, maar geen vereiste.

    Verder zal ik de PS4 erop aansluiten en eventueel een platenspeler.

    Ik kwam uit op deze jongen: https://www.coolblue.nl/product/8008...250-zwart.html

    Ik heb nog geen speakers.

    Meningen over dit merk en/of type? Werkt een Spotify connectie op een versterker goed? Totaal geen ervaring mee, namelijk.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Een surround receiver kun je ook gebruiken voor stereo. De decoders kunnen er dan een virtuele omgeving (surround) van maken zodat het wat meer lijkt of je luidsprekers rondom hebt.

    Anders kun je misschien beter voor de TX-8270 kiezen Deze heeft ook HDMI.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De decoders kunnen er dan een virtuele omgeving (surround) van maken zodat het wat meer lijkt of je luidsprekers rondom hebt.

    .
    Dat lijkt me, voor een stereoliefhebber, vloeken in de kerk..,en waarom zou je meerdere speakers willen/moeten gaan aanschaffen als je enkel stereo wilt.
    Het valt me trouwens op dat er maar relatief weinig versterkers zijn met Wifi en mogelijkheid tot streaming diensten.

    de doorsnee consument is over op streaming apparaten als Sonos of Heos die je eventueel via een optische kabel ook kunt aansluiten op je TV (en de PS4 en dergelijken gewoon op HDMI ingangen van de TV).
    Ook Dab+ lijkt mij voor de "huiskamer" nutteloos en meer gericht op draagbare of auto radio's, (en eerlijk gezegd een achterhaalde methode van radio ontvangen). Met Internetradio heb je de hele wereld aan je voeten.

    De doelgroep voor stereo versterkers lijken mij mensen die nog lekker "ouderwets" een cd speler en platenspeler willen aansluiten en een paar goede zuilspeakers
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Ik heb al weel 6 jaar de Onkyo TX 8030[serie heeft zich later uitgebreid] in bezit en qua puur stereo geluid scoort hij goed bij mij.Deze gebruik ik dus puur voor muziek[CDs]

    Hij staat al even niet meer in mijn onderschrift omdat ik nu op moment m'n film set-up heb staan.Kan zomaar zijn dat ik over twee maanden m'n grote zuilen en de
    TX 8030 weer opstel.

    Op review gebied scoort alles in die serie goed.In combi met zuilen gebruik ik trouwens geen sub.

    Met Spotify ben in verder niet bekend.

    Speakers:Puur voor muziek geef ik als tip altijd zuilen[vrouwen zijn daar geen fan van]


    TX-8250 +
    platenspeler lijkt mij een goede zet.
    Succes.
    Laatst aangepast door jeroeni : 07-08-2018 om 08:35

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat lijkt me, voor een stereoliefhebber, vloeken in de kerk..,en waarom zou je meerdere speakers willen/moeten gaan aanschaffen als je enkel stereo wilt.
    Het valt me trouwens op dat er maar relatief weinig versterkers zijn met Wifi en mogelijkheid tot streaming diensten.

    de doorsnee consument is over op streaming apparaten als Sonos of Heos die je eventueel via een optische kabel ook kunt aansluiten op je TV (en de PS4 en dergelijken gewoon op HDMI ingangen van de TV).
    Ook Dab+ lijkt mij voor de "huiskamer" nutteloos en meer gericht op draagbare of auto radio's, (en eerlijk gezegd een achterhaalde methode van radio ontvangen). Met Internetradio heb je de hele wereld aan je voeten.

    De doelgroep voor stereo versterkers lijken mij mensen die nog lekker "ouderwets" een cd speler en platenspeler willen aansluiten en een paar goede zuilspeakers
    Stereo klinkt beter via 2 luidsprekers en surround (meer-kanaals geluid) via meer dan 2 luidsprekers. Om stereo met dezelfde kwaliteit als surround weer te kunnen geven, heb ik gekozen voor een surround-model.

    Wanneer TS meer-kanaals geluid van films en games via 2 luidsprekers wilt laten weergeven, kan hij kiezen tussen stereo of er er virtueel meer-kanaals geluid van te laten maken, zodat het wat meer lijkt alsof het geluid uit meerdere luidsprekers komt. Vaak klinkt dit laatste mooier dan het via een balk onder de TV te laten weergeven. Sommige mensen splitsen het door surround via een balk te laten weergeven en stereo via een versterker/receiver. Je hebt dan 2 sets in de kamer staan die verschillend klinken en zal daardoor iedere keer moeten schakelen tussen de ene en de andere set.

    De doorsnee consument gaat vaak af op ervaring en kennis van anderen zoals klus- en woon-programma's en wat er in een winkel te koop is en daardoor is het helaas nu zo dat de meeste mensen vaak kiezen voor een balk onder de TV.

    DAB+ is bedoeld voor buiten, de dekking is op veel plaatsen niet voldoende om ook binnen een goede ontvangst te hebben. Daar is internet-radio weer beter voor, maar dat vraagt door de vele streams nu veel bandbreedte en daardoor is de kwaliteit van het geluid niet veel hoger als van DAB+. Wat dat betreft is FM nog steeds beter, want sommige zenders gebruiken 96kbps MP3 en dat is bagger als je dit via een HiFi-set hoort, te blokkerig of te glad gestreken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Intussen bovengeoemde receiver al besteld, voor 450 euro i.p.v. 600 bij Coolblue.

    Boxen volgen later.

    Ik had voorheen altijd een surround set, maar ik maakte daar nooit gebruik van bij films. Het voegt wat mij betreft niet zoveel toe, tenzij je echt een home-theater situatie kan creeeren, en dat kan ik niet, dus Stereo is goed genoeg voor mij.

  8. #8

    Standaard

    Dab+ is bij mij thuis trouwens erg goed. De wekkerradio ontvangt radio 2 vlekkeloos met dab+ maar met FM is het een drama.

  9. #9

    Standaard

    Proficiat, ...en nu nog een paar mooie speakers er bij zoeken.
    Dit zal niet eenvoudig zijn want de keuze is groot. Ik adviseer ook om voor een paar zuilspeakers te gaan en hier niet op te bezuinigen.

    Je ziet vaak dat mensen een dure reciever kopen en er vervolgens een paar goedkope (satelliet) speakers bij nemen als sluitpost.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Mijn Onkyo TX 8030 is in combi met Jamo zuilspeakers.

    Er zijn mensen[ik niet] die er ook nog een sub aan hangen maar dat is heel persoonlijk.

    Dit is de mijne:Zoals je ziet is dit model minder uitgerust met de nieuwste functies dan het model dat jij nu wil gaan kopen.

    Buiten het feit dat het een goed stuk apparatuur is vind ik hem ook nog eens erg mooi.
    Laatst aangepast door jeroeni : 08-08-2018 om 10:02

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Proficiat, ...en nu nog een paar mooie speakers er bij zoeken.
    Dit zal niet eenvoudig zijn want de keuze is groot. Ik adviseer ook om voor een paar zuilspeakers te gaan en hier niet op te bezuinigen.

    Je ziet vaak dat mensen een dure reciever kopen en er vervolgens een paar goedkope (satelliet) speakers bij nemen als sluitpost.
    Het punt is dat ik niet een enorme audiofiel ben - en ook niet kan zijn, want ik woon in een redelijk gehorig appartement - en mijn keuze voor de receiver is dan ook in eerste plaats gebasseerd op de vele mogelijkheden, niet zozeer op de superieure geluidskwaliteit.

    Maar ik zal t.z.t. eens rondkijken voor goede maar betaalbare speakers. Ik hoop alleen dat ik niet voor de tijd de speakers van mijn stereotoren opblaas

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •