De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer kapot of installatie niet goed

    Beste forumleden,
    sinds mijn verhuizing heb ik een probleem met mijn sub magnat prisma 5100A.

    Als ik mijn receiver uitzet gaat na 5 minuten de sub brommen. Ik dacht aan een aardingsprobleem en heb diverse opties bedacht maar vermoed dat ie stuk is.

    als ik de kabel loshaal van de lfe input van de sub bromt ie niet meer.
    als ik nu een losse kabel aansluit en nergens op aansluit bromt ie weer.

    sub is aangesloten op het stopcontact, losse kabel in de lfe input en weer een brom.
    sluit ik op deze losse kabel een groundloop isolator aan dan is de brom weg.

    de sub is geheel los van de receiver.

    is mijn sub nou stuk? En werkt de los aangesloten kabel als een soort antenne?

    als ik een nieuwe sub koop hebben deze geen lfe input? Hoe moet ik deze kabel dan aansluiten? Splitsen en dan op links en rechts aansluiting.

    alvast bedankt
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

  2. #2

    Standaard

    Dit komt waarschijnlijk door een storend elektromagnetisch veld in de buurt van de LFE-kabel.
    In veel gevallen door een stekker met een ingebouwde trafo voor bvb halogeen- of LED-verlichting.

    Iedere kabel kan als een soort antenne werken en met al die apparaten die we nu in huis hebben, kan dat voor storing zorgen.

    Om de bron van de storing te kunnen vinden, kun je een apparaat even ontkoppelen van de netspanning of met de LFE-kabel bewegen.

    De meeste aktieve subs hebben een stereo Lijn-ingang die waarbij één van aansluitingen gebruikt kan worden voor LFE-signalen. In sommige gevallen kun je die instellen dat deze de lage tonen ongefilterd laten weergeven. Splitsen is dan vaak niet nodig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dit komt waarschijnlijk door een storend elektromagnetisch veld in de buurt van de LFE-kabel.
    In veel gevallen door een stekker met een ingebouwde trafo voor bvb halogeen- of LED-verlichting.

    Iedere kabel kan als een soort antenne werken en met al die apparaten die we nu in huis hebben, kan dat voor storing zorgen.

    Om de bron van de storing te kunnen vinden, kun je een apparaat even ontkoppelen van de netspanning of met de LFE-kabel bewegen.

    De meeste aktieve subs hebben een stereo Lijn-ingang die waarbij één van aansluitingen gebruikt kan worden voor LFE-signalen. In sommige gevallen kun je die instellen dat deze de lage tonen ongefilterd laten weergeven. Splitsen is dan vaak niet nodig.
    bedankt voor je reactie. Het probleem was verholpen door met de tulpstekker de schroef aan te raken van de receiver. Dit had ik gedaan door een kabelschoen vast te maken aan de schroef. Echter werkt de sub dan niet meer. Voor geluid uit de sub moet deze los.
    tijdens een film werkt alles perfect. Alleen als ik de receiver uitschakel begint ie te brommen. Ground loop isolator werkt ook niet.
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnoordsij Bekijk bericht
    bedankt voor je reactie. Het probleem was verholpen door met de tulpstekker de schroef aan te raken van de receiver. Dit had ik gedaan door een kabelschoen vast te maken aan de schroef. Echter werkt de sub dan niet meer. Voor geluid uit de sub moet deze los.
    tijdens een film werkt alles perfect. Alleen als ik de receiver uitschakel begint ie te brommen. Ground loop isolator werkt ook niet.
    Dan denk ik dat de bron door iets anders wordt veroorzaakt en daarvoor zul je zelf wat moeten proberen.
    Ligt de kabel in de buurt van een DECT-telefoon of een router?
    Zijn er andere apparaten die radiogolven uit kunnen zenden in de buurt?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •