Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 69 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nederlandse films met een buitenlandse Blu-ray release

    Dat Nederlandse uitgevers bekende Nederlandse films in veel gevallen niet op blu-ray uitbrengen, of anders met heel matige kwaliteit, is geen geheim. Gelukkig zijn er soms buitenlandse uitgevers die Nederlandse films op blu-ray uitbrengen. In sommige gevallen zelfs van een betere kwaliteit dan de Nederlandse release. Dit topic is bedoeld om daarover te discussiëren en die releases hier te inventariseren. Mocht je dit soort releases tegenkomen dan hoor ik het graag: dan voeg ik ze toe aan onderstaande lijst.

    De lijst tot nu toe:

    Duitsland
    - 22 mei (Limited edition) (Vlaams)
    - Achtste Groepers Huilen Niet
    - Amsterdamned
    - Antonia
    - APP
    - De Behandeling (Vlaams)
    - Bellicher; De macht van meneer Miller
    - De bende van Oss
    - Black Out
    - Het Bombardement
    - Borgman
    - The Broken Circle Breakdown (Vlaams)
    - Bros before Hos
    - Bouwdorp
    - Bumperkleef
    - Claustrofobia
    - Code blue
    - Flodder trilogie
    - Foeksia de Miniheks
    - Hasta la vista (Vlaams)
    - De Heineken Ontvoering
    - De helaasheid der dingen (Vlaams)
    - Kauwboy
    - Kenau (andere versie)
    - Komt een vrouw bij de dokter
    - De laatste dagen van Emma Blank
    - Loft (Vlaamse origineel)
    - Loft (Nederlandse remake)
    - Lucia de B.
    - Meester kikker
    - Memento Mori (Vlaams)
    - Midden in de winternacht (3D-versie)
    - Minoes (enkel Duitstalige audio)
    - Nova Zembla (3D-versie)
    - Oorlogsgeheimen
    - Oorlogswinter
    - Penny's Shadow
    - De Premier (Vlaams)
    - Prooi (Limited Edition)
    - Schneider vs. Bax
    - Sint
    - Sneekweek
    - Spetters
    - Spoorloos
    - Steekspel
    - Uilenbal
    - Verliefd op Ibiza
    - Wij
    - Wolf
    - Zwart water (andere versie)

    Verenigde Staten
    - Amsterdamed
    - Antonia
    - De behandeling (Vlaams)
    - Blue Movie
    - Borgman
    - Bride Flight
    - Het debuut
    - Een vrouw als Eva
    - Frank & Eva
    - De Heineken ontvoering
    - Hemel (alternatieve release)
    - De lift
    - Michiel de Ruyter
    - Mijn Nachten met Susan, Olga, Albert, Julie, Piet & Sandra
    - Naakt over de schutting (per 23 augustus 2022)
    - Obsessions
    - Oorlogswinter
    - Spetters
    - Spoorloos (The Criterion Collection)
    - Van de koele meren des doods

    Groot Brittannië
    - De behandeling (Vlaams)
    - Bullhead (Vlaams)
    - Flesh & Blood
    - De Heineken ontvoering
    - Noordzee, Texas (Vlaams)
    - Oorlogswinter
    - Patrick (Vlaams)
    - Spetters (2 disc)
    - Spoorloos
    - Zwartboek

    Frankrijk
    - De bende van Oss
    - Bullhead (Vlaams)
    - Flesh & Blood
    - Hasta la vista (Vlaams)
    - Michiel de Ruyter
    - Noordzee, Texas (Vlaams)
    - Oorlogswinter
    - Sint
    - Spetters
    - Zwart water

    Italië
    - Bullhead (Vlaams)
    - Zwartboek

    Spanje
    - Amsterdamned
    - The Broken Circle Breakdown (Vlaams)
    - De lift
    - Toscaanse bruiloft
    - Zwartboek

    Overig
    - van Zwartboek bestaan ook releases in Australië, Brazilië en Hong Kong


    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Originele openingsposting:

    Het is me toch weer eens gelukt om een interessante, nog-niet-ontgonnen "niche" te vinden in de topics van dit forum.

    Dat Nederlandse uitgevers bekende Nederlandse films in veel gevallen niet op blu-ray uitbrengen (en anders met heel matige kwaliteit) is geen geheim. Maar ik wordt er nog wel eens door verrast dat sommige buitenlandse uitgevers nog wel eens met erg goede Blu-ray-releases van die Nederlandse films komen. Ik kwam er laatst 2 tegen en het leek me handig om een topic te hebben waarin dat soort releases kunnen worden gepost. Ik heb interesse in Nederlandse film en ik zou dit soort releases zeker kopen: misschien dat dit ook voor anderen geldt. Dus als jullie ze wel eens tegen komen dan hoop ik dat ze hier gepost worden.

    Wat ik zelf in ieder geval recent tegenkwam was een Britse uitgave van Zwartboek en een Amerikaanse release van Antonia:

    Zwartboek

    Title number 004 in the 101 Films Black Label range. This Limited Edition version is limited to 3000 copies and includes a slipcase and a booklet.

    From internationally acclaimed director Paul Verhoeven (Soldier of Orange, Elle), Black Book (Zwartboek) is an epic and moving wartime tale, in which the distinctions between good and evil become blurred by human nature. Starring Carice van Houten (Valkyrie, Game of Thrones) and Sebastian Koch (The Lives of Others, Bridge of Spies), the film chronicles one woman’s fight for survival and revenge as the Second World War enters its final, bloody months.

    September 1944. Rachel Stein (van Houten), a Dutch-Jewish woman in the Nazi-occupied Netherlands, joins fellow refugees in their attempt to reach Allied territory by boat after her safehouse is destroyed by a bomb. The voyage ends in disaster when the escape is discovered by a Nazi patrol, with Rachel the sole survivor as her fellow refugees, including her own family, are ruthlessly killed. Set on revenge, Rachel joins the Resistance, adopting the identity of Ellis de Vries to mask her heritage, and infiltrating the German Security Service by seducing senior officer Müntze (Koch). As the war enters its final stages and the fight for survival intensifies, Rachel becomes entangled in a deadly web of deceit and betrayal.

    Brand New Extras

    - The Book of Verhoeven: Paul Verhoeven on Black Book
    - Diary of a Cinematographer: Karl Walter Lindenlaub on Black Book
    - Limited Edition Booklet: Includes Return to the Homefront: Paul Verhoeven’s Black Book by Shelagh Rowan-Legg, and Black Book and Robocops: Scoring the Films of Paul Verhoeven by Charlie Brigden

    Additional Extras

    - Interview with Carice van Houten (2006)
    - Interview with Paul Verhoeven (2006)
    - Original theatrical trailer


    Antonia
    Beautifully restored in HD and released in time for the 20th Anniversary of 1996 Academy Award for Best Foreign Language Film!

    In the aftermath of WWII, strong-willed Antonia returns to her small hometown where she has inherited her mother's farm. Antonia, joined by her free-spirited artist daughter Danielle, ingratiate themselves with the town's tight-knit and eccentric community. As the years unfold, love and tragedy come to Antonia and Danielle and the pair foster a vibrant circle of strong, liberated women.

    Package includes: Collector's Booklet with film essay by top film writer, Thelma Adams; cast and crew credits; chapter breaks; stills.

    Bonus Content: Archival interview with director, Marleen Gorris.
    Laatst aangepast door Richard B. : 02-05-2022 om 21:51

  2. #2

    Standaard

    De Amerikaanse uitgaves van Amsterdamed en De Lift uitgebracht door Blue Underground behoren ook tot de titels die in dit rijtje thuis horen.

  3. #3

    Standaard

    Frank was me net voor
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De Amerikaanse uitgaves van Amsterdamed en De Lift uitgebracht door Blue Underground behoren ook tot de titels die in dit rijtje thuis horen.
    Deze bedoel je ongetwijfeld:

    Amsterdamned
    De Lift



    Klinkt leuk! Ik kwam er zelf nog achter dat er in de VS 2 films van Pim de la Parra op BD te krijgen zijn (waarvan trouwens 1 ook in de UK) en er een betere release van Spetters (met commentaartrack van Paul Verhoeven) beschikbaar is:

    Frank & Eva
    Obsessions (is natuurlijk wel Engelstalig)
    Spetters


  5. #5

    Standaard

    Die nieuwe Zwartboek uitgave lijkt mij wel wat
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  6. #6

    Standaard

    Is die Spetters nu regiovrij? Heeft er iemand van het forum hem al in huis?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Is die Spetters nu regiovrij? Heeft er iemand van het forum hem al in huis?
    In de recensie van DVD Beaver wordt aangegeven dat ie regio A is:

    There are optional English subtitles (see sample) on the region 'A'-locked Blu-ray disc.

  8. #8

    Standaard

    Steekspel van Paul Verhoeven is alleen in Duitsland op Blu-Ray verschenen:


    En Hemel is zelfs al twee keer uitgebracht in de VS:

  9. #9

    Standaard

    Bevatten ze nog wel de Nederlandse taal of zijn ze volledig geheel Engels? Ik zie dat Antonia is dubbed: https://www.amazon.com/dp/B01BOKFO3W..._bOzCBb0HXYT77

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bevatten ze nog wel de Nederlandse taal of zijn ze volledig geheel Engels? Ik zie dat Antonia is dubbed: https://www.amazon.com/dp/B01BOKFO3W..._bOzCBb0HXYT77
    Volgens dvdcompare gewoon Nederlands gesproken:


    • Blu-ray ALL America - Film Movement
      Film Movement Classics
    • Extras:
      Archival Interview with director Marleen Gorris (8:52)
      Film Movement Classics Trailers:
      - "The Pillow Book"
      - "Best Intentions"
      - "Full Moon in Paris"
      - "The Marquise of O"
      - "Ugly, Dirty and Bad"
      - "The Tall Blond Man with One Black Shoe"
    • Subtitles:
      English (optional)
    • Aspect Ratio:
      1.78:1
    • Picture Format:
      1080p 24fps AVC MPEG-4
    • Soundtrack(s):
      Dutch Dolby Digital 2.0 stereo
    • Case type:
      Keep Case
    • Notes:
      Comes with a booklet by Thelma Adams

    Volgens Blu-ray.com ook:

    AntoniaFilm Movement | 1995 | 103 min | Rated R | Apr 19, 2016

    Large: Front
    Add to collection

    Set price tracking

    Become a fan!


    Video
    Codec: MPEG-4 AVC (35.00 Mbps)
    Resolution: 1080p
    Aspect ratio: 1.78:1
    Original aspect ratio: 1.85:1

    Audio
    Dutch: Dolby Digital 2.0
    Note: 448 kbps...
    Dutch: Dolby Digital 2.0
    (less)
    Note: 448 kbps

    Subtitles
    English
    English (less)

    Discs
    Blu-ray Disc
    Single disc (1 BD-50)

    Playback
    Region A (B, C untested)
    Laatst aangepast door Roger B. : 14-08-2018 om 14:57

  11. #11

    Standaard

    Deze was ik nog helemaal vergeten: Spoorloos is uitgebracht door Criterion. Zie https://www.criterion.com/films/677-the-vanishing

    A young man embarks on an obsessive search for the girlfriend who mysteriously disappeared while the couple were taking a sunny vacation trip, and his three-year investigation draws the attention of her abductor, a mild-mannered professor with a clinically diabolical mind. An unorthodox love story and a truly unsettling thriller, Dutch filmmaker George Sluizer’s The Vanishing unfolds with meticulous intensity, leading to an unforgettable finale that has unnerved audiences around the world.

    Special Features

    New 4K digital restoration, with uncompressed monaural soundtrack on the Blu-ray
    New interview with director George Sluizer
    New interview with actor Johanna ter Steege
    Trailer
    PLUS: An essay by critic Scott Foundas


    Deze Blu-ray heb ik nog liggen en moet ik nog bekijken, maar Criterion's eerdere DVD-uitgave was uitstekend en veel beter dan de Nederlandse DVD.

  12. #12

    Standaard

    Leuk topic, misschien een mooi verzamellijstje bovenaan, net zoals bij andere topics?
    Ik heb als aanvullingen: Minoes, Schneider vs. Bax & De laatste dagen van Emma Blank. Die zijn in Duitsland verschenen op blu-ray, niet in Nederland.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Leuk topic, misschien een mooi verzamellijstje bovenaan, net zoals bij andere topics?
    Ik heb als aanvullingen: Minoes, Schneider vs. Bax & De laatste dagen van Emma Blank. Die zijn in Duitsland verschenen op blu-ray, niet in Nederland.
    Borgman ook nog. Minoes zou ik er niet bij rekenen want die is alleen in het Duits gedubd en daar zitten we niet op te wachten, wel?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Heb toch maar even die Zwartboek editie van 101 Films besteld
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Leuk topic, misschien een mooi verzamellijstje bovenaan, net zoals bij andere topics?
    Ik laat de boel nog even op z'n beloop, maar ik zal daar tzt eens naar kijken. Ik probeer in ieder geval al bij de reacties hier en daar wat verwijzingen te maken naar hoezen en bestelplekken.

    Ik heb als aanvullingen: Minoes, Schneider vs. Bax & De laatste dagen van Emma Blank. Die zijn in Duitsland verschenen op blu-ray, niet in Nederland.
    Die geheimnisvolle Minusch
    Die letzten Tage der Emma Blank
    Schneider vs Bax



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Borgman ook nog. Minoes zou ik er niet bij rekenen want die is alleen in het Duits gedubd en daar zitten we niet op te wachten, wel?
    Dat is jammer. Ik zou Minoes graag in HD hebben.

    Ik zag trouwens dat Borgman ook in de VS is uitgebracht. Geen idee of een van die versies beter is dan de Nederlandse uitgave.

    Borgman (Duitsland)
    Borgman (VS)



  16. #16

    Standaard

    Waar blijven Turks Fruit, Soldaat van Oranje, Wat zien ik? enz????

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny38 Bekijk bericht
    Waar blijven Turks Fruit, Soldaat van Oranje, Wat zien ik? enz????
    Dezelfde vraag heb ik ook. Idem met De Aanslag: een Oscar-winnende film.

    Van Turks Fruit, Soldaat van Oranje en De Aanslag zie ik tzt nog wel eens een buitenlandse Blu-ray verschijnen. Het zijn alle drie films die wel een bepaalde reputatie hebben over de landsgrenzen.

  18. #18

    Standaard

    Een film met een heel duidelijk Nederlands tintje omdat de regisseur en scriptschrijver Nederlands waren, en een deel van de cast en crew het was: Flesh & Blood heeft in GB een voortreffelijke Blu-ray-uitgave gekregen. Ik heb hem zelf en hij is echt top: prima beeld en geluid en heel veel extra's.

    Flesh & Blood

    A deliriously violent medieval epic from genre master Paul Verhoeven ( Robocop, Total Recall), Flesh + Blood sees a savage and amoral band of mercenaries take revenge on the noblemen who betrayed them.

    In Western Europe, 1501, a small army of mercenaries led by the charismatic and mercurial Martin ( Rutger Hauer; Blade Runner, The Hitcher) reclaim a heavily fortified castle for its owner Arnolfini, who then betrays the band and ejects them from the city by force. Swearing revenge, Martin leads a violent assault on the nobleman and ends up accidentally kidnapping the beautiful Agnes ( Jennifer Jason Leigh The Hateful Eight), the fiancée of Arnolfini s son Steven, who in turn pledges to wipe out the mercenary group once and for all.

    With its vision of a brutal and morally bereft Medieval Europe, the film shocked audiences who had become used to the highly romanticised depictions of the era commonly seen on the big screen. Originally censored in the UK due to its extreme amounts of sex and violence, Eureka Classics is proud to present Flesh + Blood fully uncut, and on Blu-ray for the first time in the UK in a special Dual Format edition.

    DUAL FORMAT SPECIAL FEATURES

    Limited Edition O-Card slipcase (first print run only)
    1080p presentation of the film on Blu-ray, with a progressive encode on the DVD.
    Uncompressed LPCM audio (on the Blu-ray)
    Optional English subtitles for the deaf and hard-of-hearing
    Audio commentary by director Paul Verhoeven
    Paul Verhoeven in the Flesh (21 mins)
    An extensive interview with director Paul Verhoeven from 2016, covering the entirety of his career up until that point (45 mins)
    Audio interview with actor Rutger Hauer (24 mins)
    Interview with screenwriter Gerard Soeteman (17 mins)
    Interview with composer Basil Poledoris
    Original theatrical trailer
    A collector s booklet featuring new writing on the film (first pressing only)

  19. #19

    Standaard

    Over het beeld van Flesh + Blood zijn ze het op blu-ray.com niet met je eens: http://www.blu-ray.com/movies/Flesh-...206093/#Review
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Ik volg Peptalk deels. Het is een serieuze verbetering ten opzichte van de dvd, die ik ook nog heb. Daar was het beeld verguisd door saturatie.
    Dat is een groot stuk verbeterd, hoewel in de binnenscenes er een vreemde blauwe ruis hangt en er nog steeds enkele scenes er heel slecht uitzien.
    Volgens mij zal dat nooit verbeteren. Enigszins ik heb de blu vandaag gezien.

  21. #21

    Standaard

    Blijf trouwens weg van de Duitse Antonia, die is echt slecht.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Leuk topic, misschien een mooi verzamellijstje bovenaan, net zoals bij andere topics?
    Ik heb als aanvullingen: Minoes, Schneider vs. Bax & De laatste dagen van Emma Blank. Die zijn in Duitsland verschenen op blu-ray, niet in Nederland.
    Dit zal heel veel toevoegen, anders moet je heel het topic doorspitten .

    Flesh & Blood had trouwens al een prima Duitse uitgave.

  23. #23

    Standaard

    Er is ook een Duitse blu-ray uitgave van Spetters. Weet iemand hoe de kwaliteit is (en tov de amerikaanse?)

    Er is ook een Duitse blu-ray uitgave van de Flodder films. Ik vond deze beter dan de nederlandse uitgave.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen2 Bekijk bericht
    Er is ook een Duitse blu-ray uitgave van Spetters. Weet iemand hoe de kwaliteit is (en tov de amerikaanse?)

    Er is ook een Duitse blu-ray uitgave van de Flodder films. Ik vond deze beter dan de nederlandse uitgave.
    Ik dacht ergens op een Diuts forum een vergelijking gezien te hebben van de Duitse Flodder tov de NL release & bleek dat ze zo goed als identiek waren... Eens zoeken als ik die discussie nog terug kan vinden.

    Heb ze zelf niet vergeleken ter verduidelijking dus ik heb geen opinie erover, ik heb die discussie gewoon ergens gelezen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Ik dacht ergens op een Diuts forum een vergelijking gezien te hebben van de Duitse Flodder tov de NL release & bleek dat ze zo goed als identiek waren... Eens zoeken als ik die discussie nog terug kan vinden.

    Heb ze zelf niet vergeleken ter verduidelijking dus ik heb geen opinie erover, ik heb die discussie gewoon ergens gelezen.
    Nagenoeg gelijk??????? NL 1080i25 vs DE 108024p + BD25 vs BD50 enz, dacht het niet.....
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •