Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 69 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nagenoeg gelijk??????? NL 1080i25 vs DE 108024p + BD25 vs BD50 enz, dacht het niet.....
    Ja geen idee, heb zelf de vergelijking niet gedaan... Ik had het ergens gelezen op een Duits forum maar kan het jammer genoeg niet meer terugvinden...

  2. #27

    Standaard

    Hoort misschien niet in deze rubriek thuis, maar heeft iemand vanavond Karakter gezien op RTL8?

    Kwam er toevallig bij het zappen terecht, maar het leek wel of je naar You Tube zit te kijken met een 64k modem. Kan me niet voorstellen dat iemand daar 2,5 uur naar heeft zitten kijken.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Hoort misschien niet in deze rubriek thuis, maar heeft iemand vanavond Karakter gezien op RTL8?

    Kwam er toevallig bij het zappen terecht, maar het leek wel of je naar You Tube zit te kijken met een 64k modem. Kan me niet voorstellen dat iemand daar 2,5 uur naar heeft zitten kijken.
    Ik dacht ik ga eens even checken hoe Karakter er in HD uit ziet. Leek inderdaad wel video, zou eigenlijk m'n DVD even moeten bekijken of dat er beter uit ziet. Schandalig dat een film op die manier uitgezonden wordt...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Binnenkort komt Spoorloos uit in Duitsland:



    Zie https://www.amazon.de/dp/B084B2Y2JK

    Ik ben er nog niet aan toegekomen om een lijstje te maken van alle hier voorbijkomende releases maar ik kan jullie verzekeren dat e.a. niet vergeten is.

  5. #30

    Standaard

    Gave film! Hopelijk wel Nederlands gesproken met (optionele) Duitse ondertitels en niet nagesynchroniseerd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de uitgave op Criterion al een tijdje, maar mooi dat deze nu ook op Regio B uitkomt. Blijft een beklemmende film.

  8. #33

    Standaard

    Hier staan de specificaties iets duidelijker. In ieder geval O-Ton (d.w.z. Originalton), ik neem aan dat dus Nederlands is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hier staan de specificaties iets duidelijker. In ieder geval O-Ton (d.w.z. Originalton), ik neem aan dat dus Nederlands is.
    Groot deel Nederlands, maar ook een deel Frans. Daar zul je het dus me Engelse ondertiteling moeten doen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #35

    Standaard

    Het is een hele tijd geleden dat ik deze film gezien heb, dus ik had al zo'n vermoeden dat er niet gedurende de gehele film Nederlands gesproken wordt. Dat is dus dan wel weer een beetje jammer. Maar er zijn ergere dingen in het leven...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Ik kwam er per toeval achter dat het werk van George Sluizer in 2019 in Nederland is uitgebracht in deze uitgebreide box:

    https://www.bol.com/nl/p/george-slui...5.ProductTitle

    Naast de grote hoeveelheid DVD's zit hierin tevens 1 Blu-ray met de films 'Spoorloos,' 'Joao en het Mes' en het onvoltooide 'Dark Blood' in HD met Nederlandse ondertitels. Heb Spoorloos ondertussen gezien en denk dat de Duitse en Britse uitgaves van StudioCanal dezelfde transfer gebruiken als deze Nederlandse editie. Heb persoonlijk mijn twijfels over het kleurenpalet en contrast (vanwege "crushed" whites en grijzig-groene zwarten waarin diepzwart ontbreekt, vergeleken met de platter ogende Criterion-versie uit 2013) maar wie ben ik. Ik mag hopen dat het Eye Film Instituut zijn huiswerk grondig heeft gedaan wat betreft color-grading. En toch:

    https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&...142115&i=0&l=0
    Laatst aangepast door EdwinBeek : 15-07-2020 om 23:39

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EdwinBeek Bekijk bericht
    Ik kwam er per toeval achter dat het werk van George Sluizer in 2019 in Nederland is uitgebracht in deze uitgebreide box:

    https://www.bol.com/nl/p/george-slui...5.ProductTitle

    Naast de grote hoeveelheid DVD's zit hierin tevens 1 Blu-ray met de films 'Spoorloos,' 'Joao en het Mes' en het onvoltooide 'Dark Blood' in HD met Nederlandse ondertitels. Heb Spoorloos ondertussen gezien en denk dat de Duitse en Britse uitgaves van StudioCanal dezelfde transfer gebruiken als deze Nederlandse editie. Heb persoonlijk mijn twijfels over het kleurenpalet en contrast (vanwege "crushed" whites en grijzig-groene zwarten waarin diepzwart ontbreekt, vergeleken met de platter ogende Criterion-versie uit 2013) maar wie ben ik. Ik mag hopen dat het Eye Film Instituut zijn huiswerk grondig heeft gedaan wat betreft color-grading. En toch:

    https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&...142115&i=0&l=0
    Het is niet helemaal ontopic maar bedankt voor deze tip! Ik heb gisteren nog even met een exemplaar van deze box in handen gestaan en op een blu-ray logo na is nergens op de verpakking zichtbaar dat die BD-schijf er in zit. Leuke surprise.

  14. #39

    Standaard

    Ja, het is jammer te constateren dat uitgevers van (oudere) Ned. films nooit geloofd hebben in Blu-ray en ALS ze er eentje uitgeven de blauwe schijfjes bijna 'verstoppen' in zo'n grote box. Maar aangezien dit topic even ging over buitenlandse uitgaves van Spoorloos met Engelse ondertitels, vond ik deze alternatieve uitgave met NL-subs toch even het vermelden waard!

  15. #40

    Standaard

    Op de eerste dag van mijn kerstvakantie een ruim 2 jaar geleden gedane belofte eindelijk ingelost en een lijst gemaakt van de releases die tot nu toe zijn genoemd. Zie de de openingsposting.

    Als jullie nog meer tips hebben dan hoor ik ze graag.

    edit: meteen maar even het lijstje aangevuld met allerlei titels die ik met wat creatief zoekwerk tegenkwam. Een paar onverwachte releases ook wel waaronder een Franse uitgave van Sint.
    Laatst aangepast door Richard B. : 22-12-2020 om 23:27

  16. #41

    Standaard

    Duitsland heeft ook nog de originele Vlaamse versie van:
    Loft
    de Nederlandse remake van:
    Loft
    en:
    Wij
    Nova Zembla
    Het Bombardement
    Oorlogsgeheimen
    De Behandeling
    Bros before Hos
    Prooi
    en zelfs meerdere limited editions zoals deze:
    Limited Edition van Prooi
    Antonia
    De Heineken Ontvoering
    The Broken Circle
    Achtste Groepers Huilen Niet
    Amsterdamned
    en zullen er vast nog velen meer zijn.
    Dit waren de hits op de eerste twaalf paginas na te hebben gezocht op originele taal Nederlands op Amazon.de
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 27-12-2020 om 03:32

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Duitsland heeft ook nog de originele Vlaamse versie van:
    Loft
    de Nederlandse remake van:
    Loft
    en:
    Wij
    Nova Zembla
    Het Bombardement
    Oorlogsgeheimen
    De Behandeling
    Bros before Hos
    Prooi
    en zelfs meerdere limited editions zoals deze:
    Limited Edition van Prooi
    Antonia
    De Heineken Ontvoering
    The Broken Circle
    Achtste Groepers Huilen Niet
    Amsterdamned
    en zullen er vast nog velen meer zijn.
    Dit waren de hits op de eerste twaalf paginas na te hebben gezocht op originele taal Nederlands op Amazon.de
    Bedankt! Ik ga ze toevoegen. Ik heb wel een beetje geprobeerd te zoeken maar was niet op het idee gekomen op taal te zoeken.

    edit: o.b.v. die manier nog een heel rijtje andere titels gevonden en toegevoegd. In Duitsland worden er nog best wel veel Nederlandse films op blu-ray uitgegeven blijkt maar weer. Wel bijna alleen maar recente films (vaak kinderfilms) maar jammer genoeg geen oudere films.

    Nog iets opvallends: waarom zijn Oorlogswinter en De bende van Oss in Frankrijk uitgegeven onder een Engelse naam? Heel vreemd.
    Laatst aangepast door Richard B. : 27-12-2020 om 22:07

  18. #43

    Standaard

    Nog een interessant geval: op amazon.com kwam ik een placeholder-vermelding tegen voor een blu-ray van Karakter.

    Toen ik vervolgens wat verder ging zoeken kwam ik hier een discussie tegen die duidelijk maakte dat er in oktober dit jaar in Eye een nieuw restauratie van Karakter had moeten draaien (wat geannuleerd is vanwege de Corona-maatregelen) en dat Mike van Diem gezegd zou hebben dat er een blu-ray-release aankomt. Dat zou wel echt mooi nieuws zijn want Karakter is een topper.

    Hier is nog wat berichtgeving op de website van Eye over de geannuleerde vertoningen van Karakter te lezen: https://www.eyefilm.nl/over-eye/nieu...acter-karakter

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op de eerste dag van mijn kerstvakantie een ruim 2 jaar geleden gedane belofte eindelijk ingelost en een lijst gemaakt van de releases die tot nu toe zijn genoemd. Zie de de openingsposting.

    Als jullie nog meer tips hebben dan hoor ik ze graag.

    edit: meteen maar even het lijstje aangevuld met allerlei titels die ik met wat creatief zoekwerk tegenkwam. Een paar onverwachte releases ook wel waaronder een Franse uitgave van Sint.
    Bedankt, komt goed van pas!

    Jammer dat blu-ray releases van Soldaat van Oranje and Turks Fruit nog steeds uit blijven (ook in Nederland)...
    --

  20. #45

    Standaard

    10 maart 2021 USA: Een vrouw als Eva
    13 april 2021 USA: Het Debuut

    Verder ontbreekt op de lijst USA Blue Movie (in origineel 4:3 omdat het op 16mm is opgenomen)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    10 maart 2021 USA: Een vrouw als Eva
    13 april 2021 USA: Het Debuut

    Verder ontbreekt op de lijst USA Blue Movie (in origineel 4:3 omdat het op 16mm is opgenomen)
    Bedankt voor de tips! Het lijstje is weer bijgewerkt.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    10 maart 2021 USA: Een vrouw als Eva
    13 april 2021 USA: Het Debuut
    11 mei 2021 USA Van de koele meren des doods
    (naast Nederlands wordt er in deze film ook Engels en Frans gesproken, de ondertiteling zal Engels zijn)

    3 films van Nouchka van Brakel uitgebracht door Cult Epics

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    11 mei 2021 USA Van de koele meren des doods
    (naast Nederlands wordt er in deze film ook Engels en Frans gesproken, de ondertiteling zal Engels zijn)

    3 films van Nouchka van Brakel uitgebracht door Cult Epics
    De eerste twee daarvan staan dus al in de lijst, maar de aankondiging van Van de koele meren des doods is een nieuwe. Ik zal hem toevoegen. En dat is er eentje die ik zelf ook nog wel ga bestellen denk ik.

  24. #49

    Standaard

    Van de koele meren des doods is inmiddels te pre-orderen



    THE COOL LAKES OF DEATH - On Blu-ray and DVD for the first time ever in the US!

    From the acclaimed novel by Frederik van Eeden, THE COOL LAKES OF DEATH (VAN DE KOELE MEREN DES DOODS) is the magnum opus from pioneering feminist filmmaker Nouchka van Brakel. A celebrated Dutch masterpiece, THE COOL LAKES OF DEATH is a historic melodrama featuring an outstanding performance by Renée Soutendijk (THE 4TH MAN) as Hedwig, a wealthy woman who falls victim to a loveless marriage and the loss of her lover (Derek de Lint) and child that leads to mental illness, prostitution and addiction - before finding possible redemption. A box-office smash upon its release in 1982, THE COOL LAKES OF DEATH remains one of the greatest Dutch drama films in history and was subsequently the Dutch entry for 'Best Foreign Language Film' at the Academy Awards.

    Cult Epics presents Nouchka van Brakel's THE COOL LAKES OF DEATH for the first time in North America on Blu-ray in a newly restored High-definition 4K transfer and with new bonus features.

    Specs:
    Anamorphic Widescreen 1.66:1.
    PCM Mono.
    Region: All.

    SPECIAL FEATURES:
    New 4K HD Transfer (from original negative) and restoration.
    Original LPCM 2.0 Mono track.
    New DTS-HD MA 2.0 Mono track.
    Polygoon Journal Newsreel (1982, HD).
    Poster and Photo Gallery.
    Theatrical Trailers.
    Ltd. Edition Packaging featuring Original and Newly Designed Art.
    Het is toch eigenlijk bizar dat dit soort luxe releases in de VS wel kunnen maar in Nederland niet...

  25. #50

    Standaard

    Klinkt als een vette horror: The Cool Lakes of Death.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •