De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer UDP-LX500 Ultra HD Blu-ray speler komt naar Europa

    Pioneer UDP-LX500 Ultra HD Blu-ray speler komt naar Europa

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-08-2018 om 13:56

  2. #2

    Standaard

    Pioneer stapt eindelijk in de UHD Blu-ray markt.
    Bij DVD waren zij de voorlopers, en ook enigszins bij Blu-ray, maar met UHD BD hebben ze lang op zich laten wachten.

    Er lijken dus genoeg hoogwaardige alternatieven te komen voor de Oppo's (en misschien ook wel een van de redenen dat Oppo er mee stopt)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Via t forum op Blu-Ray.com vond ik DEZE link naar een vertaalde pagina van de Japanse Pioneer site.
    Wordt een zeer interessante speler, deze heeft net zoals de Panasonics een HDR optimalisatie voor het gebruikte scherm!
    (klik op t plaatje van t moederbord voor meer info)

  4. #4

    Standaard

    Inmiddels staat hij ook op de Europese Pioneer site, zie HIER
    Edit: Nu ook in het Nederlands

    En voor de liefhebbers HIER nog een Internationale pagina met o.a. de gebruiksaanwijzing!
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 31-08-2018 om 10:22

  5. #5

    Standaard

    De Pioneer LaserDisc tijden van weleer komen terug
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Lets hope so
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Lets hope so
    Mee eens, maar de fysieke media sterft helaas langzaam uit net als bij LaserVision en LaserDisc werd een tijd de redding....
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    Ach de LP is ook weer helemaal terug.
    En dat er nog steeds spelers van dit kaliber op de markt verschijnen zegt ook wel wat.
    Voor zover ik heb begrepen slaat in ieder geval in de VS de UHD Blu-Ray goed aan.

  9. #9

    Standaard

    Update in het artikel. JVB verkoopt de LX500 voor €999,00. Komende week ontvang ik een exemplaar voor een review.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Update in het artikel. JVB verkoopt de LX500 voor €999,00. Komende week ontvang ik een exemplaar voor een review.
    JVB laat weten er een aantal op voorraad te hebben.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    JVB laat weten er een aantal op voorraad te hebben.
    ik ben benieuwd naar je bevindingen in je review...

  12. #12

    Standaard

    Net aangesloten. Eerste indruk: zeer hoge brouwkwaliteit. Erg mooi beeld en geluid. Goede bewegingsscherpte. Interne mediaspeler is wel een stuk minder dan die in de OPPO.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Eerste indruk: zeer hoge brouwkwaliteit.
    Kun je hem ook drinken!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Kun je hem ook drinken!
    Hahaha! Dikke vingers icm een smartphone zorgen voor leuke woordspelingen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Pfff, 999 euro is wel veel geld. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Panasonic DP-UB9004 die dezelfde adviesprijs heeft. Persoonlijk heb ik wat meer vertrouwen in het merk Panasonic.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Pfff, 999 euro is wel veel geld. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Panasonic DP-UB9004 die dezelfde adviesprijs heeft. Persoonlijk heb ik wat meer vertrouwen in het merk Panasonic.
    Ik probeer een triple test te doen met de Panasonic UB9004 en de Sony X1000ES. De Sony en Pio staan nu hier. Nu de Pany nog. Beeldkwaliteit op de Pio is vooralsnog beter dan de Sony...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Mijn plan was om de Pioneer tzt in huis te halen en heb als tussenoplossing na de Sony X800 nu een Panasonic UB424 in huis.
    Was bedoeld als slechts een experimentje maar ben bijzonder aangenaam verrast.
    UHD is erg goed en beter dan de Sony maar wat dit nog geen 220 euro kostende spelertje uit een normale Blu-Ray weet te halen is echt wonderbaarlijk.
    Als je niet beter wist dan zou je denken dat je een UHD-tje hebt opgezet.
    Dat zal dan bij de 9004 niet anders zijn.

    Ben dan ook zeer benieuwd hoe de Pioneer zich daartoe verhoudt!

  18. #18

    Standaard

    Panasonic gaat de UB9004 ook opsturen, dus ik hoop in de loop van volgende week een triple test online te kunnen zetten. De internationale en nationale pers is lovend over de Panasonic. Eens kijken hoe de drie spelers zich tot elkaar verhouden en of ik ook zo blij word van de Panasonic. De Pioneer levert in elk geval een schitterend plaatje!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #19

    Standaard

    Ben trouwens benieuwd hoe je dat allemaal gaat doen. Dan moet je wel een enorm visueel geheugen (of hoe noem je zoiets) hebben om bijv. te kunnen bepalen welke speler qua beeldkwaliteit de betere is. Het mooiste zou zijn: drie identiek gecalibreerde beeldschermen van hetzelfde merk/type naast elkaar.
    Enfin, ben benieuwd. Ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen, maar ik zou zelf blind voor de Panasonic gaan gezien hun jarenlange ervaring in het leveren van top Blu-ray spelers in alle prijsklassen. Zelf gebruik ik mijn Oppo eigenlijk alleen nog maar voor het afspelen van regio-A titels, sinds ik de (niet-UHD) Panasonic BDT700EG heb.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    Ik heb alle drie de spelers tegelijk aangesloten via de receiver en gebruik op elke speler dezelfde films. Ik kan zo snel switchen tussen de speler. Er zit altijd een bepaalde wachttijd tussen, maar het is net als bij muziek dat je heel films ook heel goed leert kennen. Of beter gezegd bepaalde scenes. Dan vallen nuances steeds meer op zoals scherpte, bewegingsscherpte en kleurverwerking.

    Gisteren de Panasonic al ontvangen en ermee aan het stoeien gegaan. Pio en Pana zijn qua beeld en geluid nagenoeg identiek. De Sony is wat harder met zijn kleuren en mist Dolby Vision. De eerste ervaringen zorgen wat mij betreft voor een voordeel in de richting van de Panasonic. Echt een mooie machine!

    Hoe dan ook blijft het ook een kwestie van smaak van de reviewer. Ik zal het allemaal zo goed mogelijk met elkaar vergelijken, maar zoals je zelf al zegt ontloopt het elkaar niet zo veel. Komt voornamelijk neer op het totaalplaatje.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    Wanneer ontloopt het elkaar niet veel?
    Bij een out-of-the-box ervaring of na het optimaal instellen.
    En tja wat is optimaal?

    Die HDR optimizer van Panasonic liet bij mij bijvoorbeeld op mijn E6 geen complete verbetering zien.
    Wel nam de detailering in heldere stukken in beeld, zoals bij wolkenluchten, toe.
    Maar dit ging dan elders weer verloren.
    Heb de optimizer uit en de witcurve met eentje opgehoogd met hetzelfde resultaat in heldere stukken maar zonder de negatieve effecten.

    Ben dan ook zeer benieuwd naar jouw ervaring hiermee!

  22. #22

    Standaard

    Het ontloopt elkaar niet veel met alles op automatisch en beeldverbeteraars uitgeschakeld. Enige wat ik bij de Pioneer en Panasonic heb gedaan is instellen dat er een OLED aanhangt. Het zijn daarna echt nuanceverschillen en voorkeuren voor interface. De Panasonic heeft hopeloze menu’s met veel verwarrende info, de Sony heeft een interface die helderder is van opzet, maar kwalitatief is het niet scherp enzo. De Pioneer heeft een GUI die veel op die van de OPPO lijkt bijvoorbeeld. Gewoon goed verzorgd en duidelijk. De Pioneer ondersteunt dan weer geen streaming, wat Pana en Sony wel doen... De Pana is dan weer de enige die geen SACD afspeelt. De verschillen zitten dus voornamelijk in de featureset
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •