De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Roma (Alfonso Cuarón, 2018)

    https://www.youtube.com/watch?v=Ug0FT_2YQNQ

    De nieuwe van Alfonse Cuaron ziet er schitterend uit, en ook prachtige muziek in de trailer Komt uit op Netflix, maar ik hoop dat dit ook op groot scherm zal draaien, zeker gezien de cinematography. De film heeft vanmorgen een staande ovatie ontvangen op het filmfestival in Venetie. De reviews zullen vandaag wel verschijnen, maar Oscar buzz is al gaande.

    “Roma” is set in Mexico City in the early 1970’s. The story follows Cleo (Yalitza Aparicio), a young domestic worker for a family in the middle-class neighborhood of Roma in Mexico City. Delivering an artful love letter to the women who raised him, Cuarón draws on his own childhood to create a vivid and emotional portrait of domestic strife and social hierarchy amidst political turmoil of the 1970s.

    Cuarón and Linde refrained from discussing more about the plot, but the filmmaker made one thing clear — it stems from a deeply personal place. Unlike anything else in the director’s oeuvre, “Roma” draws on Cuarón’s own memories of growing up in the 1960s and ’70s in Mexico City.


    The other major talking point around “Roma” is a big one that has left many in the industry scratching their heads: While Cuaron is known to produce big screen experiences, and shot “Roma” on 65mm (the film used the Alexa65 digital camera), the movie will be distributed by Netflix — a company not exactly known for favoring theatrical distribution.

    Linde stressed that it’s “very important for us that the film be seen in theaters,” noting Cuarón shot the movie on 65mm using a “really pristine, almost never-before-seen black and white.” The film’s sound design is also instrumental to the experience, as it was constructed using state-of-the-art Dolby Atmos technology. While all of these production elements make for a unique theatrical experience, Cuarón and Linde said seeing “Roma” on the big screen is just as important as ensuring people all over the world simply have the chance to see “Roma,” period.

  2. #2

    Standaard

    Cuarón is altijd de moeite waard. Gravity is alweer 5 jaar geleden...
    Deze zal vast minimaal een beperkte release krijgen in de VS, zodat de film kan meedingen naar de Oscars.

  3. #3

    Standaard

    Het MAGNUM OPUS van Alfonso Cuarón! Won gisteravond meer dan terecht de Gouden Leeuw in Venetië.

  4. #4

    Standaard

    Ik kan niet wachten om dit op het grote doek te bewonderen. Meerdere filmmakers van Netflix films die draaiden in Venetie hebben al aangegeven dat hun film (al dan niet beperkt) ook in de bioscopen gaan draaien.

    Aan de ene kant ben ik blij dat Netflix zakken geld geeft aan filmmakers en zo deals afsluit, aan de andere kant ook kwalijk voor de kleinere studio's en filmhuizen die zo dit soort films zien verdwijnen naar Netflix.

    Benieuwd hoe dit in de toekomst gaat uitpakken, en of ook Cannes gaat zwichten om netflix releases gaat selecteren. Zolang de films ook in de cinema gaan draaien, vind ik het wel prima, maar als het exclusief voor Netflix is, dan ben ik er niet blij mee. Zo'n film als 'Hold The Dark' had ik heel graag op het witte doek willen ervaren, maar volgens mij draait deze enkel op Netflix, en dat is gewoon heel erg zonde.

  5. #5

    Standaard

    Liefhebbers van het grote doek zijn de klos wat dit betreft. Ik ben dan ook bepaald niet blij met deze ontwikkeling. Annihilation is ook een voorbeeld van een film die we niet in het filmhuis hebben kunnen vertonen. Treurig.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Een aantal Netflix-films uit Venetië gaan een kleine release in de filmhuizen krijgen. Roma vanaf halverwege december.

  7. #7

    Standaard

    Zou mooi zijn. Heb je het dan wel over de Nederlandse filmhuizen?

    Het blijft zo natuurlijk erg onzeker wat wel en wat niet uitgebracht gaat worden.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Jep, over de Nederlandse filmhuizen. Netflix gaat hun strategie namelijk omgooien. Ik PM je even de details.

  9. #9

    Standaard

    Tja, Netflix zal ook wel moeten, willen ze met de Oscars meedoen, een release in de bioscoop naast Netflix.

    Nou is Roma wel een 'lastige' film om te marketen, gezien het een Spaanstalige film is, dus die komt wel tot zijn recht/publiek in de filmhuizen, daar vang je als distributeur geen bult aan. Maar stel Netflix gaat een wat commercielere film in de bioscoop draaien, dan kunnen ze dat ook niet lang volhouden, anders lopen ze geld mis aan mensen die anders geen Netflix abo nemen. Ik vind dat filmmakers best wel mogen eisen dat hun film enkele weken in de bioscoop gaat draaien, zeker mensen zoals Cuaron, The Coen Brothers, zeg maar regisseurs die cinematography heel erg belangrijk vinden. Om dan je films enkel maar te releasen op Netflix, dan doe je afbreuk aan je eigen werk.

  10. #10

    Standaard

    ‘Roma’ Forces Netflix to Reconsider Its Theatrical Release Strategy

    https://www.indiewire.com/2018/10/pr...al-1202009699/

    Ik heb voorzichtige hoop dat we deze nog op zijn minst in een filmhuis gaan zien, maar misschien ook nog een een VUE of Pathe.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •