De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: First Man (2018)

  1. #1

    Standaard First Man (2018)

    De nieuwe film van Damien Chazelle (La La Land, Whiplash) over Niek Armstrong. Zeer benieuwd naar.


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    De politieke correctheid heeft weer toegeslagen: https://www.telegraph.co.uk/films/20...us-patriotism/
    Waarom jij dit nu weer ziet als 'politieke correctheid' is mij een raadsel.... Ik vind de opgegeven reden juist zeer plausibel.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Waarom jij dit nu weer ziet als 'politieke correctheid' is mij een raadsel.... Ik vind de opgegeven reden juist zeer plausibel.
    Armstrong die de Amerikaanse vlag op de maan plant is een van de meest iconische momenten uit de hele wereldgeschiedenis.
    Zoiets niet in een film over Armstrong stoppen is.... raar. Het komt op mij over als een soort van protest. Ik snap de kritiek wel.

  5. #5

    Standaard

    Ik zie het niet echt als protest, al kun je dat er natuurlijk in zien als je dat graag wilt. Van mij hadden ze best de vlag mogen laten zien, omdat dat nu eenmaal deel van de geschiedenis is, maar voor het standpunt van Chazelle vind ik op zich ook wel iets te zeggen. Ruimtevaart overstijgt, zeker tegenwoordig, alle landsgrenzen. En net zo goed als het destijds een politiek machtsspel was, zo kun je het ook puur als een menselijke prestatie zien. Het was het in feite beide tegelijk. In deze tijd van Trump kan ik me best voorstellen dat een grote groep Amerikanen nu even wars is van dat patriotisme en die chauvinistische borstklopperij. Voor de andere helft kan het niet genoeg.

    Eerst de film maar eens zien voordat we er een eindoordeel over vellen zou ik zeggen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Op Twitter werden er aan de legendarische Chuck Yeager vragen over deze film gesteld:


    I wonder what @GenChuckYeager would say about leaving the planting of the American flag out of #FirstMan ?


    Chuck Yeager?Verified account @GenChuckYeager
    More Hollywood make-believe


    @GenChuckYeager Ryan Gosling is coming out with the movie First Man where it portrays Neil Armstrong as a liberal progressive anti Trump (in spirit) non-flag waiver. Probably agree with the National Anthem kneelers, too; at least in Hollywood's liberal imagination. For your Info.

    Chuck Yeager?Verified account @GenChuckYeager
    That's not the Neil Armstrong I knew

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij heb jij niet zoveel zin in deze film . Makkelijk toch, gewoon niet kijken .

  8. #8

    Standaard

    Zoek volgende maand een bioscoop uit met het grootste doek en beste geluid. Aanrader!

  9. #9

    Standaard

    Ik ga m wel zien, maar lijkt me ook beetje zoet Amerikaans.

  10. #10

    Standaard

    Nee, gelukkig niet. Technisch gezien één van de beste films van het jaar. Montage en camerawerk is op momenten pure kippenvel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •