Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Rampage

  1. #1

    Standaard Rampage

    Ik moet opnieuw de spijtige mededeling doen dat Warner opnieuw een schijf op de markt brengt met Dolby Digital Atmos Plus in het Engels en Dolby Atmos TrueHD in het Frans. Rampage is het volgende slachtoffer in de rij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Ik zou gewoon gaan importeren uit Engeland of Amerika want Warner gaat het gewoon niet leren hier........heel jammer maar zal wel nooit meer veranderen !
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #3

    Standaard

    Jammer genoeg geen Nederlandse ondertiteling op Engelse uitgave, en daar heeft Warner dus een hoop mensen mee in Nederland. En profiteren ze van met het uitbrengen van een nogal flauwe release omdat ze toch weten dat er altijd een markt is voor films met Nederlandse ondertitels. Blijft echter onvoorstelbaar waarom ze zo'n redelijke bagger track op die schijven zetten.....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  4. #4

    Standaard

    Even offtopic, maar is er ergens een lijstje van WB titels waar ze de audio-bal hebben misgeslaan bij de Benelux titels? Zou graag de US versies van die titels halen wanneer ik in LA ben.

  5. #5

    Standaard

    Dan vragen die Fransen zich nog af waarom de verkopen zo tegen vallen en dalen.

    Uiteraard is de goede versie wel beschikbaar in het circuit waar we niet over mogen spreken.

    Warner stond ooit op 1 in de maatschappijen die kwalitatieve uitgaven uitbrachten, maar komt nu niet eens in de top 5 meer voor.

    @ Werner hoe is de disccapaciteit gebruikt?

    Is daar weer veel ongebruikte ruimte over...
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Prijs is ook flink omhoog gegaan. 35 €uro voor de 3D versie en 25-28 voor de 2D versie. Wil die steelbook van die Kong film graag hebben, maar hoog uit voor 13,00.

    ''Gelukkig'' dat vanaf Tomb Raider nog gelukkig nog een dts-hd ma is toegevoegd. Maar vraag me af het niet mogelijk zou zijn geweest om daar 7.1 van te maken. Vooral voor Ready Player One vind dat wel zeer jammer. Boven op dat de 3D versie ook nog bonus materiaal mist, zal ik nog een stuk strenger zijn.

    Die Dolby + is net zo onbelangrijk als gedubte track en de eerdere releases met geen dts (Tarzan, San Andreas) komen er niet boven de € 5,00 of helemaal niet.

    Pacific Rim heeft ook 5.1 in het Engels en Franse in 7.1 en daar blijft Werner vrij positief (9/10) over in zijn review. Vond zelf de 5.1 ook beter klinken. Zal wel uitzondering zijn.
    Laatst aangepast door pietdvd : 01-09-2018 om 12:16

  7. #7

    Standaard

    @Hombre:

    Disc Title: RAMPAGE_BIG_MEETS_BIGGER
    Disc Size: 38.021.382.030 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    BDInfo: 0.5.8

    Notes:

    BDINFO HOME:
    Cinema Squid
    http://www.cinemasquid.com/blu-ray/tools/bdinfo

    INCLUDES FORUMS REPORT FOR:
    AVS Forum Blu-ray Audio and Video Specifications Thread
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155731

    WARNING: Report is incomplete because: Scan has not been run.

    ********************
    PLAYLIST: 00100.MPLS
    ********************

    <--- BEGIN FORUMS PASTE --->
    [code]
    Total Video
    Title Codec Length Movie Size Disc Size Bitrate Bitrate Main Audio Track Secondary Audio Track
    ----- ------ ------- -------------- -------------- ------- ------- ------------------ ---------------------
    00100.MPLS AVC 1:47:16 0 38.021.382.030 0,00 0,00 DD AC3+ 5.1 576Kbps DTS-HD Master 5.1 (48kHz/16-bit)
    [/code]

    [code]

    DISC INFO:

    Disc Title: RAMPAGE_BIG_MEETS_BIGGER
    Disc Size: 38.021.382.030 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    BDInfo: 0.5.8

    PLAYLIST REPORT:

    Name: 00100.MPLS
    Length: 1:47:16.096 (h:m:s.ms)
    Size: 0 bytes
    Total Bitrate: 0,00 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 0 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby Digital Plus Audio English 576 kbps 5.1 / 48 kHz / 576 kbps
    DTS-HD Master Audio English 0 kbps 5.1 / 48 kHz / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    Dolby TrueHD Audio French 0 kbps 7.1 / 48 kHz / 16-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB)
    DTS-HD Master Audio French 0 kbps 5.1 / 48 kHz / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics English 0,000 kbps
    Presentation Graphics French 0,000 kbps
    Presentation Graphics Dutch 0,000 kbps
    Presentation Graphics French 0,000 kbps

    FILES:

    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    00052.M2TS 0:00:00.000 1:47:16.096 0 0
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    @ Werner bedankt

    Er dus fysiek GEEN enkele reden om de Engelse Dolby TrueHD 7.1. track weg te laten, behalen om de Nederlanders te discrimineren.

    Een full BD remux (het uitwisselen van de Engelse DD+ voor een DD-THD) is met minder dan 10 minuten gemaakt.
    Dus qua kosten maakt het ook niet uit.
    Qua disc gebruik kom je wsl op de 41 max 42 GB uit en als je de suffe DTS-HD 5.1 track + de DD+ weg laat, wsl op 39GB!!!
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9

    Standaard

    Het is triest. Ik zou wel eens van Warner willen weten waarom ze dit doen. Tot dan ga ik importeren. Weet iemand of het bij de Duitse releases ook zo is? Helaas vind ik maar zelden info over Dolby Atmos met True HD op amazon.de, bluray.com of areadvd.de wat betreft de Duitse releases.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #10

    Standaard

    Ik heb na mijn bespreking van het persbureau van Warner te horen gekregen dat ze het toch nog eens gaan aankaarten bij Warner zelf. Als ik er meer van verneem, dan horen jullie er van.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb na mijn bespreking van het persbureau van Warner te horen gekregen dat ze het toch nog eens gaan aankaarten bij Warner zelf. Als ik er meer van verneem, dan horen jullie er van.
    Ik ben benieuwd, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dit gaat veranderen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb na mijn bespreking van het persbureau van Warner te horen gekregen dat ze het toch nog eens gaan aankaarten bij Warner zelf. Als ik er meer van verneem, dan horen jullie er van.
    Goede actie Werner.
    Top dat je voor ons opkomt!
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard 4k

    Weet er iemand hoe het zit met de 4k UHD versie bij ons?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb na mijn bespreking van het persbureau van Warner te horen gekregen dat ze het toch nog eens gaan aankaarten bij Warner zelf. Als ik er meer van verneem, dan horen jullie er van.
    Misschien kan DVD.nl van Nederlandse kan ook actie ondernemen...
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15

    Standaard

    Tja, ik kan natuurlijk niet beloven dat het veel gaat opleveren...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Tja, ik kan natuurlijk niet beloven dat het veel gaat opleveren...
    Niet geschoten is altijd mis....

    En het blijft jammer dat Warner zichzelf onnodig reduceert tot een middelmatige maatschappij voor NL uitgaven
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik moet opnieuw de spijtige mededeling doen dat Warner opnieuw een schijf op de markt brengt met Dolby Digital Atmos Plus in het Engels en Dolby Atmos TrueHD in het Frans. Rampage is het volgende slachtoffer in de rij.
    Is dit alleen op de gewone Blu-ray ? Zag op de Franse Amazon een Steelbook met de 4K , de 3D én de gewone Blu-ray , maar het is niet echt
    duidelijk welke geluidssporen deze afzonderlijk hebben .

  18. #18

    Standaard

    Van de 4K weet ik niks. De 3D heeft alleen DTS-HD MA, geen Atmos.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Het probleem bij Warner is vaak de 2D schijf, de 4K en 3D zijn tegenwoordig hetzelfde als de buitenlandse versies met de Engelse tracks in het beste formaat.

  20. #20

    Standaard

    Inderdaad, net de 4k versie aangeschaft en bekeken. Geweldige soundtrack in Truehd 7.1 en Nl subs.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het probleem bij Warner is vaak de 2D schijf, de 4K en 3D zijn tegenwoordig hetzelfde als de buitenlandse versies met de Engelse tracks in het beste formaat.
    Klopt helemaal...gisteren net de Franse steelbook met 4K , 3D en de gewone Blu-ray binnen gekregen , en heeft idd alleen de gewone Blu-ray een
    minderwaardige DD+ in het Engels....
    Ze willen mensen blijkbaar ontmoedigen en dwingen om op 4K over te gaan , maar daarmee snijden ze zichzelf waarschijnlijk zelf in hun vingers .

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atmos Bekijk bericht
    Klopt helemaal...gisteren net de Franse steelbook met 4K , 3D en de gewone Blu-ray binnen gekregen , en heeft idd alleen de gewone Blu-ray een
    minderwaardige DD+ in het Engels....
    Ze willen mensen blijkbaar ontmoedigen en dwingen om op 4K over te gaan , maar daarmee snijden ze zichzelf waarschijnlijk zelf in hun vingers .
    Inderdaad, maar het geeft Brein ook weer wat werk en bestaansrecht om de alternatieve versies na te jagen
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dan vragen die Fransen zich nog af waarom de verkopen zo tegen vallen en dalen.

    Warner stond ooit op 1 in de maatschappijen die kwalitatieve uitgaven uitbrachten, maar komt nu niet eens in de top 5 meer voor.
    Bij de DVD was het ook niet veel beter. Veel DVD's hadden vaak een Dolby Digital track van 384kbps en als ik die voor de 2e of 3e keer wilde bekijken viel ik bijna in slaap door het gebrek aan detailles en dynamiek. Sony, Maatschappijen Universal en Fox deden -als ze in een goede bui waren- er een DTS bij en Paramount gebruikte bijna altijd 448kbps, omdat veel meuk de 640 variant niet kon decoderen.

    In het begin van het BD-tijdperk deden ze er Dolby Digital van 640 bij, maar later werd dat veranderd in Dolby TrueHD of DTS-HD MA die in sommige gevallen 24-bit was. Dat maakte het kopen van BD veel interessanter.

    Nu maken ze het nog bonter door ons BD's met een Dolby Digital+ te geven van 576, terwijl die imo eigenlijk in de buurt van de 1536 zou moeten zijn en dat is 25% van wat maximaal haalbaar is.

    Waarom ze toch lage bitrates gebruiken staat misschien in hun "Technical Paper" van Dolby over Dolby Digital Plus:
    Several approaches to extending the number of channels while
    maintaining compatibility with existing playback configurations have
    been tried. For 7.1-channel content, for example, MPEG-2 LII incorporates
    three preconfigured downmix subsets to enable two-, 5.1-, and
    7.1-channel presentations.
    For a stereo presentation, the decoder plays a two-channel downmix.
    For 5.1, the decoder rematrixes the two-channel downmix with a second
    3.1-channel substream. For 7.1, the decoder rematrixes the reconstructed
    5.1-channel program with the third two-channel substream.
    However, as attractive as rematrixing seems on paper, in the real world
    of lossy digital audio codecs it has a significant drawback: it reveals coding
    artifacts that were formerly inaudible. Upon decoding, the audio and the
    artifacts are routed to different speakers, thereby unmasking the artifacts.
    Of course, the coding bit rate could always be increased to reduce the
    artifacts, but that would reduce the codec’s efficiency and practicality.
    Door apparaten te laten produceren die moeite hebben met weergeven van geluid met hoge bitrates, maak je het zo wel erg aantrekkelijk om lage bitrates en crappy codecs te laten gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-09-2018 om 11:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Zou een uitleg kunnen zijn, maar die vlieger gaat bij Warner niet op.

    Als eerste Dolby Thrue HD is een container waarin de standaard lossey audio zich bevind plus de lossless audio extenties en eventueel de Atmos meta data.
    Deze kun je uitvoeren in 16 of 24bit. Dit maakt de grote van de audio file (laat de bitrates even buiten beschouwing)

    Gezien geen van de Ware BD uitgaven de volledige disccapaciteit gebruikt is het uitwisselen van de Engelse DD+ track met een DD-THD geen enkel probleem.
    (zie de waar we hier niet over mogen spreken versies)
    Mocht dat wel tot ruimte problemen leiden, kun je de nutteloze DTS-HD 5.1 track nog weglaten.

    Gezien dat er technisch (backwards compatible is een vastgelegde eis in de specs) en fysiek geen beperkingen zijn, kun je alleen maar concluderen dat er bij Warner (Frankrijk) een zeer bewuste keus word gemaakt om de Nederlanders
    (en wellicht ook de Franstaligen die de het content in de originele taal op een hoge kwaliteit willen beluisteren) te discrimineren.
    Oftewel een grove schending van het gelijkheidsbeginsel....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij de DVD was het ook niet veel beter. Veel DVD's hadden vaak een Dolby Digital track van 384kbps en als ik die voor de 2e of 3e keer wilde bekijken viel ik bijna in slaap door het gebrek aan detailles en dynamiek. Sony, Maatschappijen Universal en Fox deden -als ze in een goede bui waren- er een DTS bij en Paramount gebruikte bijna altijd 448kbps, omdat veel meuk de 640 variant niet kon decoderen.

    In het begin van het BD-tijdperk deden ze er Dolby Digital van 640 bij, maar later werd dat veranderd in Dolby TrueHD of DTS-HD MA die in sommige gevallen 24-bit was. Dat maakte het kopen van BD veel interessanter.

    Nu maken ze het nog bonter door ons BD's met een Dolby Digital+ te geven van 576, terwijl die imo eigenlijk in de buurt van de 1536 zou moeten zijn en dat is 25% van wat maximaal haalbaar is.

    Waarom ze toch lage bitrates gebruiken staat misschien in hun "Technical Paper" van Dolby over Dolby Digital Plus:

    Door apparaten te laten produceren die moeite hebben met weergeven van geluid met hoge bitrates, maak je het zo wel erg aantrekkelijk om lage bitrates en crappy codecs te laten gebruiken.
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    Gezien dat er technisch (backwards compatible is een vastgelegde eis in de specs) en fysiek geen beperkingen zijn, kun je alleen maar concluderen dat er bij Warner (Frankrijk) een zeer bewuste keus word gemaakt om de Nederlanders
    (en wellicht ook de Franstaligen die de het content in de originele taal op een hoge kwaliteit willen beluisteren) te discrimineren.
    Oftewel een grove schending van het gelijkheidsbeginsel....
    Hahaha, sorry hoor...hier moet ik even heel hard om lachen. Of bedoel je het cynisch? Niet serieus hoop ik....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •