De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: 8K resolutie tv

  1. #1

    Standaard 8K resolutie tv

    De 8K tv productie gaat toch sneller dan ik dacht Vanaf Oktober Samsung in 65,75,85 verkrijgbaar.

    Q900 QLED 8K 4000nits vanaf 5000 Euro tot 15000 Euro.


    https://news.samsung.com/nl/samsung-....1536043226237

    https://www.youtube.com/watch?v=3fi0KR8Z050
    Laatst aangepast door vista-vision : 04-09-2018 om 10:37

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    De 8K tv productie gaat toch sneller dan ik dacht Vanaf Oktober Samsung in 65,75,85 verkrijgbaar.

    Q900 QLED 8K 4000nits vanaf 5000 Euro tot 15000 Euro.


    https://news.samsung.com/nl/samsung-....1536043226237

    https://www.youtube.com/watch?v=3fi0KR8Z050
    Maar ga je dat nog zien dan dat verschil. De grootste upgrade bij 4K televisies vond ik HDR en Dolby Vision. op 4m afstand zie je op een 65 inch tv al amper verschil tussen 1080P en 4K laat staan 4K en 8K
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me inderdaad overkill voor in de huiskamer.Zelfs met die intelligente superupscaler erin. Maar ik hoop stiekem dat hierdoor de oled 4k prijzen wat meer onder druk komen te staan.

    https://www.youtube.com/watch?v=yajKZVdUWBQ

  4. #4

    Standaard

    En hoelang duurt het weer tot er ook daadwerkelijk content is hiervoor op demo filmpjes na?
    Het is een logische stap hoor, maar er is voor mij geen haast. Of er moet 3D op zitten .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En hoelang duurt het weer tot er ook daadwerkelijk content is hiervoor op demo filmpjes na?
    Het is een logische stap hoor, maar er is voor mij geen haast. Of er moet 3D op zitten .
    Voor mij ook totaal geen haast. Koop normaal wel elke 2 jaar of soms vaker een nieuwe tv, maar heb nu anderhalf jaar mijn OLED en heb voor het eerst totaal geen behoefte aan een nieuwe. Is eindelijk goed genoeg Bovendien, 3D heb ik nu nog en wil ik niet kwijt
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En hoelang duurt het weer tot er ook daadwerkelijk content is hiervoor op demo filmpjes na?
    En mocht dat er ooit van komen dan heb je niets aan deze eerste generatie schermen.
    De huidige HDMI standaard ondersteunt nl. geen 8K!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Samsung doet waar Samsung goed in is, het uitmelken van LCD met krachttermen als QLED en nu 8K. Begrijp me niet verkeerd, heb net de Note 9 en de S4-tablet en die zijn werkelijk schitterend. Die schermen!!! En ze kunnen moeilijk met weer de nieuwste 4K-QLED-TV aan komen kakken. Daarom begrijp ik slecht dat de beste Amoled-maker geen OLED-TV kan brengen (zonder daarvoor bij LG te hoeven aankloppen). Qua tv's ben ik helaas al een behoorlijk tijdje daarom geen Samsungfan meer. En net zoals velen eigenlijk alleen fan van mijn E6. Weergaloze 3D, kom daar maar weer mee terug in plaats van die Nits/Res-revolutie... (In case you haven't noticed; fanboy here).

    Tja, en 8K. Natuurlijk roep ik in denial dat het nergens op slaat en ben bang voor de upgradeziekte. Is ook zo, maar als het beeld op een gegeven moment scherper wordt dan 80% van de kijker überhaupt nog kan waarnemen, dan ben ik snel genezen verklaard? Daarnaast is 4K nog best een uitdaging qua bronmateriaal, zelfs op UHD BD. Maar daar is wel duidelijk geworden dat 4K (native of niet) genoeg doet, maar niet zoveel als de veel betere gradaties van kleur en helderheid of het zwart van OLED. Maar hé, als ze ooit 'voor een prikkie' een 8K-OLEDscherm gaan uitbrengen van minimaal 85" of meer, dan heb je mij... Gooi daar 3D bij, dan ga ik het pas echt zwaar krijgen...

    En toen werd ik wakker, terwijl ik een vlekje wegpink van het mooie glas van de fantastische LG... Nee, voorlopig hebben wij een contract van onbepaalde tijd! Tss, 8K...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-09-2018 om 23:15
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Niet alleen Samsung komt met ???-LED 8K schermen, maar ook de andere display producenten als Panasonic, Sharp en Hisense + LG doen daar ook aan mee.

    En zolang het W-OLED patent bij LG ligt kunnen alle andere merken deze alleen uitbrengen in een ander jasje.
    RGB-OLED gaat het voorlopig niet worden, dus...

    Ohja een andere reden voor 8K W-OLED is natuurlijk dat meer pixels meer licht opbrengst geeft waarmee OLED misschien een keer boven de 1000nits uitkomt...

    Agh het is techniek en dat zal nooit stilstaan. Nu nog een zak geld voor een groot scherm en dan ga ik ook aan de 4K ....
    Laatst aangepast door Hombre : 23-09-2018 om 11:14
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo gaat dat inderdaad al decennialang. En als één schaap over de dam springt... Alleen toen was er nog steeds wel wat te mopperen of te verbeteren. Echt joh, het scherm hangt al een tijdje en nog elke keer geniet ik van de werkelijk indrukwekkende beeld van een wat ouder OLED-scherm. Hoeveel meer detail wil je hebben in een film of tv-programma? Het is als 4K op een telefoon. Mijn inziens iets te veel van het goede...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    En als je verder dan ook nog mee laat wegen hoe weinig of niets de grote kabelaanbieders nog 4K doorgeven met hun programma's, waarom dan inderdaad de ambitie voor 8K?
    Ook ik ben nog steeds prima tevreden met mijn Ê6, zoals het nu gaat.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RHK Bekijk bericht
    En als je verder dan ook nog mee laat wegen hoe weinig of niets de grote kabelaanbieders nog 4K doorgeven met hun programma's
    Dit vind ik altijd een dooddoener, er is genoeg 4K (en HDR) te vinden via UHD Blu-ray, Netflix, Apple TV, Youtube, enz.
    Kabelaars zijn nog enkel interessant voor actualiteiten en Sport.

    Nu is het nut van 8K zeker wel discutabel en zelf hoop ik dat ze meer blijven inzetten op verbetering van beeldtechnieken zoals microled, beedlbewerking en compressie.
    OLED is mooi maar is zeker niet perfect, en het nadeel van Microled is dat het voor 4K schermen al behoorlijk lastig is om de individuele led's zo compact mogelijk te maken, laat staan dat alles straks 8K moet zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dit vind ik altijd een dooddoener, er is genoeg 4K (en HDR) te vinden via UHD Blu-ray, Netflix, Apple TV, Youtube, enz.
    Kabelaars zijn nog enkel interessant voor actualiteiten en Sport.

    Nu is het nut van 8K zeker wel discutabel en zelf hoop ik dat ze meer blijven inzetten op verbetering van beeldtechnieken zoals microled, beedlbewerking en compressie.
    OLED is mooi maar is zeker niet perfect, en het nadeel van Microled is dat het voor 4K schermen al behoorlijk lastig is om de individuele led's zo compact mogelijk te maken, laat staan dat alles straks 8K moet zijn.
    Desalniettemin zou het toch prettig zijn als diezelfde kabelaars 4K gingen doorgeven. Ook al zou het bijv. alleen de sport zijn. Daar is genoeg belangstelling voor denk ik.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  13. #13

    Standaard

    LG 75" en een 8k-resolutie komt later dit jaar op de markt voor 4000 euro,

    Het gaat redelijk snel,ben benieuwd hoe het dan over 5 jaar is met de 4k tv verkoop. Misschien is het tegen die tijd allemaal 8k

    https://tweakers.net/nieuws/157156/l...4000-euro.html

  14. #14

    Standaard

    Een blinde kijk vergelijking tussen een LG4k en een Samsung 8k Vond het wel grappig om te zien (de LG is dan wel een oled natuurlijk)

    https://www.youtube.com/watch?v=D9K9oU_VTQ8

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Die video laat wel zien dat er wel meer telt dan enkel resolutie, ...maar cijfertjes verkopen nou eenmaal beter.

    iIk heb ook de indruk dat 8K vooral door Samsung wordt gepusht om OLED zand in de raderen te gooien. 8K is (nog) niet eenvoudig toe te passen bij OLED, in tegenstelling tot Samsungs eigen LCD (Qled).
    Op marketing gebied is Samsung altijd sterk geweest en laten het hopen dat dit de technische vooruitgang niet te veel in weg zal staan.

    Anderzijds lijkt Samsung wel flink te investeren in een eigen OLED techniek die over een paar jaar beschikbaar zal zijn, als ze niet vroegtijdig de handoek in de ring gooien.
    Dat laatse lijkt nu te zijn gebeurd met de veelbelovende MicroLED techniek waar we nog maar wijnig van horen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •