Pagina 148 van 167 EersteEerste ... 4898138144145146147148149150151152158 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.676 tot 3.700 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Weet iemand of deze box http://www.thehut.com/hut/8572040.product iig uk subs heeft?
    Iemand? Voor hij wegzakt
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #3677

    Standaard Wichita (1955)

    Re:Western Wichita (1955)

    Review van de (prijzige) DVD-R via Warner-Archive: interlaced.

    Helaas levert Warner Archive alleen aan klanten in de VS.

    (edit) PS
    De andere DVD-R Westerns van Warner Archive: interlaced.
    Laatst aangepast door kit carson : 03-05-2009 om 07:07 Reden: link

  3. #3678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Weet iemand of deze box http://www.thehut.com/hut/8572040.product iig uk subs heeft?
    Volgens mij is dit een verzamelbox met al eerder door Universal uitgegeven DVD's. Al deze DVD's bevatten naar mijn weten "English HoH" subs, maar de geluids- en/of beeldkwaliteit laat nogal wat te wensen over:

    Avoid the UK -release, which has the inferior transfer by Universal (same thing with other John Wayne-releases by "Universal UK").

    Bron: http://www.dvdcompare.net/comparison...php?fid=9360#6

    Ik heb zelf de R2UK van The Quiet Man en de beeldkwaliteit daarvan is inderdaad onder de maat. Geen aanrader, wat mij betreft.

  4. #3679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    High Plains Drifter (Clint Eastwood, 1973) ****
    In High Plains Drifter valt Clint Eastwood terug op rollen die hem zo groot hebben gemaakt, namelijk die van mysterieuze vreemdeling in een dorp. Dat dorp is Lago. De openingscene zet meteen de toon. De dorpelingen, stuk voor stuk lelijke mensen, kijken Clint raar en argwanend aan als hij het dorp betreedt. Logisch, want het dorp herbergt een vreselijk geheim. Niet lang daarna volgt een bloedige confrontatie met 3 mannen. Clint wint. Het dorp baalt, want de mannen waren de beschermers van de mijn en het dorp. Ze besluiten hem in te huren en hij krijgt carte blanche. Clint profiteert en zuigt de dorpelingen leeg en bespot hen door een dwerg sheriff en burgemeester te maken. Hij houdt wel zijn woord, want hij helpt ze wel met de verdediging van het dorp. Clint fronst, staart en schiet wederom met scherp in deze film die ook een bijzondere scene kent in de vorm van een verkrachting (door Clint!) waarbij de dame (van lichte zeden?!) meer geniet dan eigenlijk zou mogen van een verkrachting! De umheimliche sfeer en de soms surrealistische (Clint die het hele dorp rood verft en het in 'Hell' omdoopt) worden versterkt door de atypische muziek. Het einde van de film levert voer voor interpretatie, maar geeft de film wel extra cachet. Ik zie de westerns van Leone liever, maar High Plains Drifter kan zich meten met de betere westerns.
    Dit stukje was niet nodig geweest. Ik had het namelijk al op de WiW gelezen. :razz:

    Trouwens op een ander forum kreeg ik een tip naar aanleiding van de surrealistische sfeer in High Plains Drifter. Purgatory (1999) van Uli Edel.

    Kent iemand deze western..?

  5. #3680

  6. #3681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Volgens mij is dit een verzamelbox met al eerder door Universal uitgegeven DVD's. Al deze DVD's bevatten naar mijn weten "English HoH" subs, maar de geluids- en/of beeldkwaliteit laat nogal wat te wensen over:

    Avoid the UK -release, which has the inferior transfer by Universal (same thing with other John Wayne-releases by "Universal UK").
    Bron: http://www.dvdcompare.net/comparison...php?fid=9360#6

    Ik heb zelf de R2UK van The Quiet Man en de beeldkwaliteit daarvan is inderdaad onder de maat. Geen aanrader, wat mij betreft.
    ok bedankt!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #3682

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    27 juli a.s. DVD release van Lonely Are the Brave (1962)...



    ( *Bron )
    Cool!

  8. #3683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik zie de westerns van Leone liever, maar High Plains Drifter kan zich meten met de betere westerns.
    agreed

  9. #3684

    Standaard

    Martin Koolhoven regisseert western

    Nieuwe film zal Engelstalig zijn

    Regisseur Martin Koolhoven heeft gisteren bekend gemaakt dat hij bezig is met een nieuwe project. De film is een Engelstalige western met als titel The Ugly en zal gaan over twee cowboys die een dame uit een freakshow stelen. Momenteel werkt hij, samen met Robert Fusco, aan het scenario.

    De film wordt geproduceerd door Isabella Films en heeft 4,5 miljoen euro tot zijn beschikking. Hoewel de verdeling van de hoofdrollen nog niet bekend is, heeft Koolhoven laten weten dat hij hoopt ook met Nederlandse acteurs te werken in The Ugly. De opnames staan gepland voor begin volgend jaar en vinden plaats in Spanje.

    De Nederlandse filmmaker maakte eerder al succesvolle films als Suzy Q (1999), De Grot (2001) het Schnitzelparadijs (2005), Knetter (2005) en ’N Beetje verliefd (2006). Zijn laatste film Oorlogswinter, naar het gelijknamige boek van Jan Terlouw, was de filmhit van het afgelopen jaar. Koolhoven sleepte al vele prijzen in de wacht,waaronder een Gouden Kalf voor De Grot.
    Koolhoven heeft vaak gezegd dat ie een grote fan is van spaghetti-westerns, dus ben ik zeker benieuwd naar deze 'stamppot-western'
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  10. #3685

    Standaard

    Leuk .


    Mijn laatste was Joe Kidd (1972) met Eastwood. Aardige film, niets speciaal. Zal iedere Western-fan bekoren.

  11. #3686

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    27 juli a.s. DVD release van Lonely Are the Brave (1962)...



    ( *Bron )
    Heb inmiddels een paar zeer lovende recensies over de film gelezen, schijnt een zeer aparte Western te zijn. Goed nieuws!

  12. #3687

    Standaard

    Ben weer helemaal into de westerns. Laatst Pale Rider, She Wore a Yellow Ribbon, Comancheros en The Cowboys gezien!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #3688

    Standaard

    Ik ben een western fan. Ik vond The Wild Bunch (1969) toch wel de beste western ooit. Ook behoren de Sergio Leone westerns Fistful of Dollars, For A Few Dollars More, The Good The Bad And The Ugly, Once Upon A Time In The West tot de favorieten. Allemaal jaren '60 westerns!
    Verder behoren Eastwood's classic Pale Rider, Unforgiven, The Outlaw Josey Wales etc. tot de favorieten.
    Van de jaren '80 en '90 vond ik Young Guns en Tombstone wel goed!
    Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien.

  14. #3689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ben weer helemaal into de westerns. Laatst Pale Rider, She Wore a Yellow Ribbon, Comancheros en The Cowboys gezien!
    Leuk lijstje. Met the Cowboys als grote topper. Wat een geniale rol van Wayne en wat een origineel script. Deze vind ik nog onderschat!

    She Wore a Yellow Ribbon is visueel geweldig, maar overall vind ik het geen meesterwerk. Pale Rider is een van Eastwood's mindere titels, maar nog altijd leuk. Comancheros was zeer vermakelijk, maar dat is voor mij al weer te lang geleden.

    Mijn western-teller staat al wel rond de 130 of meer, en dus ben ik nu vooral aan het herkijken. Natuurlijk zal er nog wel genoeg leuks te vinden zijn, maar dan moet je gewoon iets beter zoeken.

    Hier ligt nog een Warner western classics box ongeopend en nog 1,5 seizoen aan Rawhide! Daar ben ik nog een hele tijd mee zoet!

    PS: Iedereen op dit forum moet aan the Outlaw Josey Wales! Toch wel een titel die iedereen gezien moet hebben, in het rijtje van Leone westerns. Unforgiven was natuurlijk de eye-opener voor het publiek jegens Eastwood, maar met deze film had hij al flink in de prijzen moeten vallen.
    Laatst aangepast door Kees Hoekerd : 23-05-2009 om 09:35

  15. #3690

    Standaard

    Ik streef niet naar een collectie van 100 westerns, maar heb er nu nog maar een handjevol. Welke must-see's missen nog in onderstaand lijstje?

    - Butch Cassidy and the Sundance Kid
    - A Fistful of Dollars
    - A Fistful of Dynamite
    - For a Few Dollars More
    - The Good, the Bad and the Ugly
    - High Noon
    - The Magnificient Seven
    - My Darling Clementine
    - The Proposition
    - The Searchers
    - Unforgiven
    - The Wild Bunch
    - Once Upon a Time in the West
    - The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #3691

  17. #3692

    Standaard

    The Outlaw Josey Wales
    The Cowboys
    The Shootist
    Django
    Rio Bravo
    3:10 to Yuma (remake)

    Kort lijstje van titels die zo in een standaard lijst kunnen qua western must haves. Dit zit toch wel bovenin die lijst, net onder het over-bekende Leone werk en the Searchers, High Noon etc.

    Als je hiermee gevorderd bent heb je nog de Anthony Mann westerns, John Ford, Howard Hawks etc.!

  18. #3693

    Standaard

    Dankjulliewel! Alleen 3:10 heb ik al (gezien), vergeten te melden omdat die op de blu-ray plank staat.
    De rest staat op de wishlist! Of ik er hierna nog dieper in ga duiken weet ik niet, ben niet eens een uitgesproken fan van het western genre. Het is meer dat sommige Westerns tot mijn all-time favourites behoren.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #3694

    Standaard

    - The Treasure of the Sierra Madre
    Favoriete film genre: Mafia / Western

    'The World Is Yours'

    "Say 'ello to ma' li'l frien"

    "In Sicily, women are more dangerous than shotguns."

  20. #3695

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don_Vince Bekijk bericht
    - The Treasure of the Sierra Madre
    Dat is toch geen western maar een adventure film?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #3696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat is toch geen western maar een adventure film?
    Adventure Western dan
    Favoriete film genre: Mafia / Western

    'The World Is Yours'

    "Say 'ello to ma' li'l frien"

    "In Sicily, women are more dangerous than shotguns."

  22. #3697

    Standaard

    Hier is nog een fantastische western, Patrick: The Professionals

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sweet_apple Bekijk bericht
    Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien.
    The Searchers en de westerns van Budd Boetticher worden gezien als de beste westerns van de jaren 50. En terecht ook!
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  23. #3698

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat is toch geen western maar een adventure film?
    iig zeker een film die gezien mag worden. Misschien wel Bogart zijn beste rol.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #3699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik streef niet naar een collectie van 100 westerns, maar heb er nu nog maar een handjevol. Welke must-see's missen nog in onderstaand lijstje?

    - Butch Cassidy and the Sundance Kid
    - A Fistful of Dollars
    - A Fistful of Dynamite
    - For a Few Dollars More
    - The Good, the Bad and the Ugly
    - High Noon
    - The Magnificient Seven
    - My Darling Clementine
    - The Proposition
    - The Searchers
    - Unforgiven
    - The Wild Bunch
    - Once Upon a Time in the West
    - The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    Johnny Guitar
    Seven Men From Now
    The Naked Spur

  25. #3700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik streef niet naar een collectie van 100 westerns, maar heb er nu nog maar een handjevol. Welke must-see's missen nog in onderstaand lijstje?

    - Butch Cassidy and the Sundance Kid
    - A Fistful of Dollars
    - A Fistful of Dynamite
    - For a Few Dollars More
    - The Good, the Bad and the Ugly
    - High Noon
    - The Magnificient Seven
    - My Darling Clementine
    - The Proposition
    - The Searchers
    - Unforgiven
    - The Wild Bunch
    - Once Upon a Time in the West
    - The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    High Plains Drifter
    Two Mules for Sister Sara
    Hang 'Em High

Pagina 148 van 167 EersteEerste ... 4898138144145146147148149150151152158 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •