Pagina 76 van 167 EersteEerste ... 266672737475767778798086126 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.876 tot 1.900 van 4160 worden weergegeven.
  1. #1876

    Standaard Re: Broken Trail

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ergens voor een leuke prijs kunnen aanschaffen?

  2. #1877

    Standaard Re: Broken Trail

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ergens voor een leuke prijs kunnen aanschaffen?
    MM 19,99, dus géén leuke prijs.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  3. #1878

    Standaard

    Daar straks heb ik Rawhide season 1 gekocht bij DVDpacific.
    Priority order, dus hopelijk voor de kerst binnen.

    Een door carson's gepostte recensie gaf het beeld en audio wel een 4 en een 5 meen ik, maar verder heb ik van anderen geen slechte dingen gehoord.

  4. #1879

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ik denk dat ik Broken Trail dit weekeinde ga bekijken. De film (mini-serie) krijgt in ieder geval goede kritieken. En Robert Duvall in een western is altijd goed. Hij heeft trouwens niet zo heel veel in westerns gespeeld. Zo ver ik weet:True Grit (1969), Lawman (1971), The Great Northfield Minnesota Raid (1972), Joe Kidd (1972), Lonesome Dove (1989), Geronimo (1993) en Open Range (2003).
    Geronimo an american legend wat vond je daar dan van...?

    Was goed te doen voor mij... :P

  5. #1880

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ik denk dat ik Broken Trail dit weekeinde ga bekijken. De film (mini-serie) krijgt in ieder geval goede kritieken. En Robert Duvall in een western is altijd goed. Hij heeft trouwens niet zo heel veel in westerns gespeeld. Zo ver ik weet:True Grit (1969), Lawman (1971), The Great Northfield Minnesota Raid (1972), Joe Kidd (1972), Lonesome Dove (1989), Geronimo (1993) en Open Range (2003).
    Geronimo an american legend wat vond je daar dan van...?

    Was goed te doen voor mij... :P
    Vond hem zeker niet slecht, geen meesterwerk welliswaar. De kogelwonden zagen wel erg realistisch uit en niet zoals in de meeste westerns dat je geen bloed ziet als iemand geraakt wordt. Ga ik binnenkort maar weer eens herkijken. Maar ik heb nog zeker 60 westerns liggen die ik nog moet zien. Zware tijden. :wink:
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  6. #1881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Ik denk dat ik Broken Trail dit weekeinde ga bekijken. De film (mini-serie) krijgt in ieder geval goede kritieken. En Robert Duvall in een western is altijd goed. Hij heeft trouwens niet zo heel veel in westerns gespeeld. Zo ver ik weet:True Grit (1969), Lawman (1971), The Great Northfield Minnesota Raid (1972), Joe Kidd (1972), Lonesome Dove (1989), Geronimo (1993) en Open Range (2003).
    Geronimo an american legend wat vond je daar dan van...?

    Was goed te doen voor mij... :P
    Vond hem zeker niet slecht, geen meesterwerk welliswaar. De kogelwonden zagen wel erg realistisch uit en niet zoals in de meeste westerns dat je geen bloed ziet als iemand geraakt wordt. Ga ik binnenkort maar weer eens herkijken. Maar ik heb nog zeker 60 westerns liggen die ik nog moet zien. Zware tijden. :wink:
    haha, oké. Spelen trouwens behoorlijk wat sterren in.

  7. #1882

  8. #1883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Het verbaast me wel iedere keer weer, dat er toch maar een select groepje hier in het westernforum aanwezig is. Ik zie hier maar weinig nieuwkomers. En van de oude garde uit het begin van deze topic zie je hier nooit meer iemand terug.
    Mijn eerste post in dit topic dateert van meer dan vier jaar geleden. Jullie zijn voor mij de nieuwkomers 8). Ik post hier alleen weinig omdat ik de "discussies" gewoon niet interessant genoeg vind om op te reageren.

    Mee eens, maar je moet hier wel relativeren. Carson heeft al vaker uitgelegd en beargumenteerd wat hij van High Noon vindt, m.a.w. hij beperkt zich niet tot "kretologie."
    Waar dan?
    Ik kan me vergissen maar volgens mij bestond zijn eerdere kritiek louter uit het gegeven dat hij High Noon een "praat film" vindt. Is dat een degelijk onderbouwde argumentatie of kretologie?

    Kent iemand Streets of Laredo http://www.imdb.com/title/tt0112041/
    Is een vervolg op Lonesome Dove en van dezelfde schrijver (Larry McMurtry) als die zeer goede serie. Is al weer een tijd geleden op tv geweest en eerlijk gezegd kan ik me er weinig van herinneren. Eveneens van Larry McMurtry is de mini-serie Dead Man's Walk: http://www.imdb.com/title/tt0115238/ Een mini-serie van zijn boek Comanche Moon is op het ogenblik in produktie en komt volgend jaar uit.
    Larry McMurtry is overigens na Louis L'Amour (zijn boeken zijn grote aanraders voor elke westernfan) waarschijnlijk de bekendste moderne auteur van westerns.
    Nog een vervolg op Lonesome Dove, maar van een andere schrijver is Return To Lonesome Dove: http://www.imdb.com/title/tt0106112/
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  9. #1884

  10. #1885

    Standaard Re: THE OX-BOW INCIDENT

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Heeft iemand THE OX-BOW INCIDENT (1943) al gezien
    Is een uitstekende film en een van de klassiekers in het genre.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #1886

    Standaard Re: THE OX-BOW INCIDENT

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Heeft iemand THE OX-BOW INCIDENT (1943) al gezien
    Ja, alweer een tijdje geleden.
    Zeker een goede film, waarbij Fonda een ietwat weinig belangrijke rol speelt.
    Uitstekende drama/western.

  12. #1887

    Standaard

    Had al gepost bij algemeen:

    Broken Arrow (1950)

    Aardige western. Blijf het toch altijd jammer vinden dat James Stewart eigenlijk altijd een zelfde soort type speelt. Beetje te goede held zonder slechte eigenschappen. Jeff Chandler redt in zijn eentje de film met zijn rol als Cochise. Leuk om een keer gezien te hebben als western-fan.

    Heb ook de tartan dvd van The Proposition . Daar ga ik van de week weer eens goed voor zitten.

  13. #1888

    Standaard Broken Arrow

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Broken Arrow (1950) Aardige western. Blijf het toch altijd jammer vinden dat James Stewart eigenlijk altijd een zelfde soort type speelt. Beetje te goede held zonder slechte eigenschappen. Jeff Chandler redt in zijn eentje de film met zijn rol als Cochise. Leuk om een keer gezien te hebben als western-fan.
    Klopt. Ik had daarom de Broken Arrow DVD ook maar snel weer doorverkocht. Vond 't verhaal wel erg rooskleurig en een wel zeer brave James Stewart.
    De prachtige kleuren/de landschappen en Chandler waren OK.

  14. #1889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Kent iemand Streets of Laredo http://www.imdb.com/title/tt0112041/
    Is een vervolg op Lonesome Dove en van dezelfde schrijver (Larry McMurtry) als die zeer goede serie. Is al weer een tijd geleden op tv geweest en eerlijk gezegd kan ik me er weinig van herinneren. Eveneens van Larry McMurtry is de mini-serie Dead Man's Walk: http://www.imdb.com/title/tt0115238/ Een mini-serie van zijn boek Comanche Moon is op het ogenblik in produktie en komt volgend jaar uit.
    Larry McMurtry is overigens na Louis L'Amour (zijn boeken zijn grote aanraders voor elke westernfan) waarschijnlijk de bekendste moderne auteur van westerns.
    Nog een vervolg op Lonesome Dove, maar van een andere schrijver is Return To Lonesome Dove: http://www.imdb.com/title/tt0106112/
    Vandaag Streets of Laredo aangeschaft.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  15. #1890

    Standaard Re: Broken Arrow

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vond 't verhaal wel erg rooskleurig en een wel zeer brave James Stewart.
    Dat vind ik wel vaker van de westerns met James Stewart. Geef mij maar een westernheld met "cohones."
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  16. #1891

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Heb ook de tartan dvd van The Proposition . Daar ga ik van de week weer eens goed voor zitten.
    Cool, de tartan dvd van The Proposition Maar het blijft een zeer matige film. :wink:
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  17. #1892

    Standaard Re: Broken Arrow

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vond 't verhaal wel erg rooskleurig en een wel zeer brave James Stewart.
    Dat vind ik wel vaker van de westerns met James Stewart. Geef mij maar een westernheld met "cohones."
    Volgens mij zijn we het er wel over eens, dat Jimmy Stuart helaas slechts in WINCHESTER'73 laat zien, dat ie een westernheld met "cohones" is.

  18. #1893

    Standaard Re: Broken Arrow

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vond 't verhaal wel erg rooskleurig en een wel zeer brave James Stewart.
    Dat vind ik wel vaker van de westerns met James Stewart. Geef mij maar een westernheld met "cohones."
    Volgens mij zijn we het er wel over eens, dat Jimmy Stuart helaas slechts in WINCHESTER'73 laat zien, dat ie een westernheld met "cohones" is.
    Absoluut, maar dit betekent niet dat ik Stewart een matige acteur vind of zijn films niet goed genoeg vind.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  19. #1894

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Blijf het toch altijd jammer vinden dat James Stewart eigenlijk altijd een zelfde soort type speelt. Beetje te goede held zonder slechte eigenschappen.
    James Stewart speelde inderdaad over het algemeen zulke rollen maar dat is toch zeker niet het geval in de westerns die hij maakte met Anthony Mann waarin hij personages speelt die wel degelijk slechte eigenschappen bezitten. De cynische Marshall in Two Rode Together van Ford is ook niet direct een goede held zonder slechte eigenschappen. Als we verder kijken dan westerns schieten me zijn rollen in Vertigo en Flight Of The Phoenix te binnen als films waarin hij rollen speelt die niet zo 1-dimensionaal zijn.

    Nog wat trivia.
    Stewart was in de Tweede Wereldoorlog een hoog gedecoreerde piloot van een B-24 bommenwerper met 20 actieve missies boven bezet Europa (een normale tour of duty btw). Hij begon de oorlog als gewoon soldaat maar beeindigde hem als kolonel.
    In real life was hij kaal sinds begin jaren 50, dus die mooie grijze haardos die je in zijn westerns ziet is een toupet.
    Hij was in zijn politieke overtuiging zeer rechts en volgens Michael Munn's biografie "Jimmy Stewart, The Thruth Behind The Legend" werkte hij als FBI agent voor J. Edgar Hoover en bespioneerde hij oa Cary Grant en Frank Capra. Geen idee of dit echt waar is, sommige biografieen moet je met een korreltje zout nemen, maar het is wel een sappig verhaaltje.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  20. #1895

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    De cynische Marshall in Two Rode Together van Ford is ook niet direct een goede held zonder slechte eigenschappen.
    Klopt, maar nog steeds géén echte "badguy" vergeleken met de personages in spaghetti's.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Stewart was in de Tweede Wereldoorlog een hoog gedecoreerde piloot van een B-24 bommenwerper met 20 actieve missies boven bezet Europa (een normale tour of duty btw). Hij begon de oorlog als gewoon soldaat maar beeindigde hem als kolonel.
    Dat noem ik nou carrière maken in het leger. Glenn Ford bracht het overigens tot rear admiral

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    In real life was hij kaal sinds begin jaren 50, dus die mooie grijze haardos die je in zijn westerns ziet is een toupet.
    Echt waar Foto's
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  21. #1896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Klopt, maar nog steeds géén echte "badguy" vergeleken met de personages in spaghetti's.
    Is niet te vergelijken. Spaghetti westerns zijn totaal anders dan traditionele Amerikaanse westerns. De Amerikaanse western werd bv pas net zo gewelddadig als de spaghetti's met The Wild Bunch.
    De karakters die Stewart speelt in Mann's westerns zijn echter zeer interessant juist omdat het geen 1-dimensionale helden zijn. In The Naked Spur bv is hij een zeer verbitterde man die alleen denkt aan de prijs die op het hoofd staat van bad guy Robert Ryan en die zijn medehelpers probeert op te lichten door hen niet te vertellen dat er geld valt te verdienen met Ryan. Het kan hem niet schelen of hij Ryan dood of levend aflevert als hij zijn geld maar krijgt.

    Dat noem ik nou carrière maken in het leger. Glenn Ford bracht het overigens tot rear admiral
    Maar dat deed Glenn Ford als reserve officier na WOII. Jimmy Stewart is als reserve officier na WOII nog opgeklommen tot Brigade Generaal.

    John Ford is trouwens na WOII als reserve officier ook nog opgeklommen tot "Rear Admiral" (= Schout Bij Nacht in het Nederlandse rangensysteem) en zo zullen er wel meer bekende namen zijn. Qua rang zijn Brigade Generaal en Schout Bij Nacht overigens even hoog.

    Echt waar Foto's
    Ja, echt waar. Op het Internet ben ik nog nooit een foto er van tegengekomen. Ik heb er ook nog nooit naar gezocht moet ik zeggen .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  22. #1897

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Qua rang zijn Brigade Generaal en Schout Bij Nacht overigens even hoog.
    Effe mierenneuken:
    Schout-bij-nacht (marine) is gelijk aan generaal-majoor bij de land-en luchtmacht en het korps mariniers. De rang van brigadegeneraal is gelijk aan de rang van commandeur (marine). Van Rear Admiral bestaan in de Amerikaanse marine twee rangen:Rear Admiral lower half en Rear Admiral upper half.
    Groeten van Mortimer :wink:
    Trouwens ex-dipli officier van de landmacht. 8)
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  23. #1898

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Effe mierenneuken:
    Schout-bij-nacht (marine) is gelijk aan generaal-majoor bij de land-en luchtmacht en het korps mariniers. De rang van brigadegeneraal is gelijk aan de rang van commandeur (marine). Van Rear Admiral bestaan in de Amerikaanse marine twee rangen:Rear Admiral lower half en Rear Admiral upper half.
    Groeten van Mortimer :wink:
    Trouwens ex-dipli officier van de landmacht. 8)
    Ik had ook wikipedia even moeten checken voordat ik iets uit de losse pols beweer :wink:. Weer wat geleerd. Ik heb het nooit verder gebracht dan zoon van ... (een beroeps marinier).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  24. #1899

    Standaard

    Sorry, voor mijn mierenneukerij :wink:
    By the way hitch_fan, je hebt een leuke verzameling westerns en oorlogsfilms in je dvdcollectie zitten.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  25. #1900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Sorry, voor mijn mierenneukerij :wink:
    Niet nodig, ik word graag gecorrigeerd als ik fout zit.

    By the way hitch_fan, je hebt een leuke verzameling westerns en oorlogsfilms in je dvdcollectie zitten.
    Dank je. Je vergeet mijn prachtige noirs .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

Pagina 76 van 167 EersteEerste ... 266672737475767778798086126 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •