Pagina 156 van 167 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.876 tot 3.900 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3876

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ken de film niet, maar raadpleeg de IMDb.
    Het is een sci-fi western, maar wordt die ook gewaardeerd door western liefhebbers?

  2. #3877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Mijn aantrekkingkracht m.b.t. de western is niet zo eenvoudig te beantwoorden. In de jaren '70 ben ik opgegroeid met de westerns op de Duitse tv op vrijdagmiddag Western von Gestern. Wat bevalt me aan de western:de wijdse vlakten, de vrijheid, de "wetteloosheid", het niet leven in hokjes zoals nu, maar natuurlijk ook de verhalen an sich.
    Hier eigenlijk idem dito.
    Vooral invloed van Duitse tv-zenders vanaf begin jaren 60. Western-films overwegend op de zaterdagavonden en Western-tv-series op de zondagen.

  3. #3878

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het is een sci-fi western, maar wordt die ook gewaardeerd door western liefhebbers?
    Kijk eens HIER.

  4. #3879

    Standaard

    Oh... oké. Een sci-fi western. Dat kan dus ook nog :P
    --

  5. #3880

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Oh... oké. Een sci-fi western. Dat kan dus ook nog :P
    Daarnaast is er ook nog zoiets als de space western. In dit subgenre is vooral de serie Firefly, met bijbehorende film Serenity, zeer aanbevelenswaardig.


  6. #3881

    Standaard

    ....of neo-Westerns als Bad Day at Black Rock en Treasure of the Sierra Madre (binnenkort op Blu-ray).

  7. #3882

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    ....of neo-Westerns als Bad Day at Black Rock en Treasure of the Sierra Madre (binnenkort op Blu-ray).
    ..................of praatwesterns als High Noon.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  8. #3883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    ..................of praatwesterns als High Noon.
    Voeg daar maar 'California' (1947) aan toe: alleen de laatste 15 minuten wat actie...

  9. #3884

    Standaard

    The Gunfighter ('50) is ook errug veel praten en tóch is ie vreselijk spannend.

  10. #3885

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    The Gunfighter ('50) is ook errug veel praten en tóch is ie vreselijk spannend.
    .....Track of the Cat ook zo'n praatwestern. Verschrikkelijk!
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  11. #3886

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht

    Vandaag ook op Arte dit;

    Car ils sont sans pitié - documentaire over de Spaghetti Western, vandaag 01/08 van 22:10 tot 23:40
    Ah, dat is die Duitse documentaire Denn Sie kennen kein Erbarmen. Best leuke doc. Ookbeschikbaar op een dvd'tje van Koch Media trouwens met bonus-cd met tingeltangel deuntjes van komponist Yullwin Mak.

  12. #3887

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    ....of neo-Westerns als Bad Day at Black Rock en Treasure of the Sierra Madre (binnenkort op Blu-ray).
    Bad Day at Black Rock is een erg goede western vind ik
    Treasure of the Sierra Madre nog niet gezien.
    --

  13. #3888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    ..................of praatwesterns als High Noon.
    Praatwesterns... :P
    High Noon is een erg goede film. Heb hem besteld en krijg hem deze week binnen hoop ik. Maar voor mij hoeft er in een western niet altijd actie te zijn. Het gaat mij meer om de inhoud. Als er maar wat geschoten word, hoeft het van mij niet.
    High Noon is gewoon een erg goede, spannende film

    Mijn western collectie is de laatste 2 maanden erg gegroeid. Gisteren ''The Gunfight at the OK Corral'' gezien.
    Nu ga ik ''McKenna's Gold'' en daarna ''The Bravados'' kijken. Ik denk dat dit middelmatige westerns zullen zijn. Zo rond de 7.
    --

  14. #3889

    Standaard

    "Gunfight at the O.K. Corral" (met de busty Rhonda Flemming) en "McKenna's Gold'' zijn prima Westerns. "The Bravados" is meer een reli-Western, meer op de lijn van "These Thousand Hills" erg moralistisch/prekerig, moet je liggen.
    De laatste 2 met Greg Peck; ook erg goed in "The big Country" en "Yellow Sky".

    N.B.
    Kan tegen kruitdamp, dus voor mij geen puur praat-Westerns.
    Laatst aangepast door kit carson : 05-08-2010 om 13:47

  15. #3890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Praatwesterns... :P
    High Noon is een erg goede film. High Noon is gewoon een erg goede, spannende film
    Dit is ook ironisch bedoeld. Ik weet dat Kit Carson totaal geen liefhebber van High Noon is. Ik daarentegen vind High Noon zeker een goede western.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  16. #3891

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    De laatste 2 met Greg Peck; ook erg goed in "The big Country" en "Yellow Sky".
    The Big Country behoort tot mijn top vijf westerns. Ik hoop dat deze film binnenkort geremastered op Blu Ray verschijnt.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  17. #3892

    Standaard

    Decision at Sundown (1957): 9 augustus a.s. van 12:00 - 13:15 op BBC 2!

    Laatst aangepast door kit carson : 05-08-2010 om 18:57

  18. #3893

    Standaard Westernweekend RTL7

    Dit weekend enkele westerns op RTL 7:

    zaterdag

    20.00-22.40 Open Range [de beste western van de 2000's]
    22.40-0.35 A Fistful Of Dollars

    zondag:

    20.00-23.40 The Johnson County War

    The Johnson County War enkele jaren geleden op dvd aangeschaft is een Amerikaanse miniserie. De film heeft me in positieve zin verrast. Goede western.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  19. #3894

    Standaard

    De 'complete' Westerns-op-tv lijst:

    Vandaag, 7 augustus:
    TCM - 15:30 uur ' Across the wide Missouri'
    RTL 7 - 20:00 uur ' Open Range'
    RTL7 - 22:40 uur ' A fistfull of Dollars'
    MGM - 22:50 uur ' The Hunting Party

    Zondag 8 augustus:
    VRT ÉÉN - 14:00 uur ' The Magnificent Seven'
    RTL 7 - 20:00 uur ' The Johnson County War'

    maandag 9 augustus:
    BBC2 - 12:00 uur ' Decision at Sundown'
    TCM - 17:35 uur ' Hearts of the West'
    ARTE - 20:15 uur ' How the West was won'

    dinsdag 10 augustus:
    TCM - 16:00 uur ' Hearts of the West' (herhaling)

    woensdag 11 augustus:
    WDR - 00:20 uur ' The Shootist'

    donderdag 12 augustus:
    TCM - 21:00 uur ' Bite the Bullet'

  20. #3895
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Humm weer een paar om op te nemen, helaas kunnen we hier in België RTL 7
    niet ontvangen, of zou er glad naast moeten zitten

    Heb wel wat achterstand in te halen, denk niet meer dat 'k die in dit leven nog
    allemaal ophaal. Maar hé we hebben een doel
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #3896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    De 'complete' Westerns-op-tv lijst:

    Vandaag, 7 augustus:
    TCM - 15:30 uur ' Across the wide Missouri'
    RTL 7 - 20:00 uur ' Open Range'
    RTL7 - 22:40 uur ' A fistfull of Dollars'
    MGM - 22:50 uur ' The Hunting Party

    Zondag 8 augustus:
    VRT ÉÉN - 14:00 uur ' The Magnificent Seven'
    RTL 7 - 20:00 uur ' The Johnson County War'

    maandag 9 augustus:
    BBC2 - 12:00 uur ' Decision at Sundown'
    TCM - 17:35 uur ' Hearts of the West'
    ARTE - 20:15 uur ' How the West was won'

    dinsdag 10 augustus:
    TCM - 16:00 uur ' Hearts of the West' (herhaling)

    woensdag 11 augustus:
    WDR - 00:20 uur ' The Shootist'

    donderdag 12 augustus:
    TCM - 21:00 uur ' Bite the Bullet'
    De nog completere lijst:

    vanavond om 22.10 op Nederland 3 Brokeback Mountain (toch wel zeker een moderne western).

    Kit, de westernfilms op tcm worden al minstens vijf jaar uitgezonden en zijn minstens al 200x herhaald.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  22. #3897

    Standaard

    Destry Rides Again (1939)

    Wat een draak van een film, ik werd er onpasselijk van. Er zit nogal wat "humor" in....tenminste het soort humor die je vroeger in kluchten zag met Piet Bambergen. Echt tenenkrommend. De film bevat verder wel mooi geschoten plaatjes. Marlene Dietrich zit ook in de film en zingt wat liedjes met een zelfbewuste kop. Ken de actrice eigenlijk niet goed genoeg maar in deze rol vond ik haar vreselijk. Vroeg me af waarom ik hem niet af zette....dat gevoel had ik na 20 minuten en ging eigenlijk niet weg. Ik kan maar niet in die luchtige, ouwbollige manier van filmmaken komen. Brrrr....veruit de meest tenenkrommende Western die ik ooit heb gezien.

    3.0

  23. #3898

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    zijn minstens al 200x herhaald.
    TCM heeft nog steeds 'instromers'.

  24. #3899

    Standaard

    Backlash (John Sturges, 1956)

    Geweldige Western, ver boven verwachting!
    Het verhaal is spannend, veel actie van begin tot eind. En met een prima cast, die er ook zin in heeft. Donna Reed (35) spat van het scherm! Even wennen is Richard Widmark in een romantische rol, maar ook dit gaat hem goed af, maar wat wil je ook met Donna Reed als co-star.
    De kleine Harry Morgan in een serieuze rol (evenals in Yellow Sky), is eveneens nog ff wennen.
    John McIntire en de support-act van Barton McLane zijn ook top.

    Kleine minpuntjes zijn de over-acting van William Campbell en waar haalt Donna Reed in die afgelegen, stoffige oorden haar garderobe van de mooiste dust-free outfits vandaan (dezelfde vraag die we ook kunnen stellen aan Linda Cristal in The High Chapparral)? En op de postkoets staat eerst 'Arizona and New Mexico Stage Lines', even later 'Wells Fargo and Co.'.

    Alle Western items komen voorbij: indianen, het leger, gunslinger, outlaws, stoere vrouwen, postkoetsen, veel paarden, conflicten tussen grootgrondbezitters, goud- koortst, en de geweldige Western-stadjes. Alle opnames zijn op lokatie opgenomen, geen studio-acoustiek, wow! Daarvoor een extra punt.
    Prachtige buiten-opnames, waaronder landschappen, in breedbeeld Technicolor. De locaties lijken veel op die in 'Winchester 73'.
    In tegenstelling tot te lage IMDB-score; om vaker te zien. Weer zo'n Western-pareltje. Aanrader!

    PS
    De DVD is een R-2UK, gerestaureerd, geen subs, maar die hebben we geen enkel moment gemist: zouden ook die prachtige (landschaps-) beelden verpesten. De trailer op de DVD is niet gerestaureerd.

    9/10

  25. #3900

    Standaard

    Hallo luitjes.

    Wie kan mij helpen aan de dvd Johnson County War of weet waar ik die kan kopen?
    Ik vind dit een echte goede western maar kon hem helaas niet afkijken.

    Vriendelijke groeten

    Macsmittie

Pagina 156 van 167 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •