Pagina 1 van 167 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 4160 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Western Genre... zit er nog leven in?

    Als liefhebber van westerns vind ik het zeer jammer dat in dit genre momenteel zeer weinig tot niets meer gemaakt wordt.
    De laatste heuglijke film in dit genre was voor mij DANCES WITH WOLVES van Kevin Costner uit 1990 !!!
    Verder bewaar ik goede herrinneringen aan Pale Rider, Silverado, The Unforgiven, The Quick and the Dead...
    En natuurlijk aan de voor mij absolute TOPPERS:
    HIGH NOON (1952) van Fred Zinneman met Gary Cooper en THE SEARCHERS (1956) van de meester in dit genre: JOHN FORD.

    Ik vraag me af of er meer liefhebbers op dit forum zijn en hoe zij over een en ander denken.
    Graag reakties....
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  2. #2

    Standaard

    De beste westerns zijn toch de wat oudere westerns zoals The Searchers, Rio Bravo en wat te denken van Once Upon A Time In The West (wanneer komt-ie op dvd)....

    Is jammer dat er van dat genre zo weinig op dvd wordt uitgebracht. Niks zo fijn als een "oude" western met opgepoetst beeld en geluid te aanschouwen in breedbeeld!!!

    John Wayne rulez!!

  3. #3

    Standaard Re: Western Genre... zit er nog leven in?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Ik vraag me af of er meer liefhebbers op dit forum zijn en hoe zij over een en ander denken.
    Graag reakties....
    Nou, er zijn wel enkele goede Western films die ik kan waarderen. Een van de eerste films op DVD die ik kocht was Dances With Wolves. Verder vind ik Unforgiven ook erg goed. Laatst nog met een vriend van mij die erg van Westerns houdt een Western film avond gehouden (hij nam de DVDs mee). The Magnificent Seven, The Quick and the Dead en The Good, The Bad and the Ugly 's avonds gekeken en de volgende dag naar Pale Rider gekeken.

    De Western die in mijn collectie nog zwaar gemist wordt is de classieker Once Upon a Time in the West. Onvoorstelbaar dat die prachtige film nog niet op DVD is uitgekomen!

  4. #4

    Standaard

    inderdaad Once Upon A Time In The West een echte topper die je toch op DVD zou mogen verwachten. Heb ik gelukkig wél op VHS... maar begint na 10 jaar behoorlijk te verslijten.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  5. #5

    Standaard Re: Western Genre... zit er nog leven in?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    De laatste heuglijke film in dit genre was voor mij DANCES WITH WOLVES van Kevin Costner uit 1990 !!!
    Unforgiven uit 1992 vond ik ook een goede film, maar niet te vergelijken met de klassiekers zoals Once Upon A Time, Good Bad Ugly, enz..
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Ik vind de beide Young Guns films toch ook zeer vermakelijk.

    En wat dachten jullie van The Wild Bunch?

    Tombstone heb ik ook nog niemand over gehoord.

    Ja, van mij mag er wel weer een goede western gemaakt worden.
    Dan wel met een goed/vermakelijk verhaal en een hoop harde aktie. En wat droge humor is ook niet weg.

  7. #7

    Standaard

    Qua "grote producties/meesterwerken" ligt het inderdaad even stil op de markt van de westerns. Laatste grote produktie dat ik me even kan voorhalen is American Outlaws.

    Heb de film nog niet gezien, maar op IMDB krijgt hij een 5,6. Niet echt bijzonder hoog, maja, het is een Western

    Verder staat nog ergens in mn geheugen dat er binnenkort ook weer een western aan zat te komen. Ik heb het ook ooit eens ergens op geschreven op mn lijsten die ik nog wil zien. Ik zal het eens nazoeken.
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  8. #8

    Standaard

    Na het even op te hebben gezocht ben ik er achter: The Alamo met naar allerwaarschijnlijkheid Russel Crowe, Ethan Hawke en Billy Bob Thornton . Lijkt me een mooie film te woorden als het allemaal klopt.
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat het erg moeilijk is om nog iets origineels te verzinnen voor een Western, alles lijkt me immers al gedaan. Zelf vind ik er weinig aan, alhoewel ik er vroeger wél van kon genieten. Misschien is het maar beter om gewoon geen nieuwe westerns meer uit te brengen, aangezien het oude materiaal gewoon erg goed is. SFX ofzo kun je toch niet gebruiken en de creativiteit van Hollywood is volgens de kenners ook ver te zoeken de laatste tijd. Geen nieuwe westerns dus voor mij!

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik heb heleboel westerns uit de jaren 40 en 50 van de TV opgenomen op VHS.
    Op DVD heb ik the Searchers, Vera Cruz, Cowboy, 3:10 to Yuma, The man who shot Liberty Valance en The man from Laramie. Enik ben het er mee eens. Er komen van het westerngenre maar heel weinig uit op DVD maar misschien komt dat nog. Op dit moment komen er veel SF en Fantasy uit. Ik hoop dat er ook snel een tijd aan komt dat er veel westerns op DVD uitkomen

  11. #11
    P@rick
    Guest

    Standaard

    Ja, hier nog een liefhebber van westerns. Alleen ga ik iets zeggen dat een aantal van jullie in het verkeerde keelgat zal schieten...John Wayne is a wuss. Zijn films zijn van die overgeacteerde politiek correcte amerikaanse films (dit is mijn mening). Geef mij maar een western waar ze wel iemand in de rug schieten...dus met andere woorden...geef mij maar CLINT EASTWOOD. Zijn westernfilms vind ik dus helemaal top. Vandaar dat ik al zijn westerns op DVD heb (zover ze R2 NL te verkrijgen zijn)

    Nog een topper (en dat vind elke westernliefhebber) is natuurlijk Once Upon A Time In The West. Schande dat deze nog niet op DVD is . Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
    - Two Mules For Sister Sara (Clint )
    - Joe Kidd (Clint )
    - Dances with Wolves
    - Long Riders
    - The Wild Bunch
    - Tombstone
    en verder weet ik het nu even niet.

    Van mij mogen er wat meer westerns in de maak komen en ook de westernDVDwishlijsen wat beter worden bijgewerkt.

    Groetjes Patrick

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@rick
    - Two Mules For Sister Sara (Clint )
    Deze is ondertussen in Nederland uit... Zie mijn collectie voor details.
    Helaas heb ik nog geen tijd gehad om 'm te bekijken...

    Attachment: Front cover.

  13. #13

    Standaard

    Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
    - Two Mules For Sister Sara (Clint )
    - Joe Kidd (Clint )
    - Dances with Wolves
    - Long Riders
    - The Wild Bunch
    - Tombstone
    en verder weet ik het nu even niet.


    M.u.v. the Long Riders (voor zover ik weet) zijn ze allemaal verkrijgbaar op DVD.

  14. #14

    Standaard

    Wild wild West (gatverdegatverdegatver....)
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  15. #15

    Standaard

    Ja, inderdaad!!!

    Dat mag zich nog niet eens tot de categorie "westerns" rekenen.

    Dat Will Smith zich bezig houd met andere dingen.

    Kent trouwens iemand de western "Posse" ?
    Zeer ondergewaardeerde film. Ik geloof niet dat hij verkrijgbaar is op DVD, jammer genoeg!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@rick
    Ja, hier nog een liefhebber van westerns. Alleen ga ik iets zeggen dat een aantal van jullie in het verkeerde keelgat zal schieten...John Wayne is a wuss. Zijn films zijn van die overgeacteerde politiek correcte amerikaanse films (dit is mijn mening). Geef mij maar een western waar ze wel iemand in de rug schieten...dus met andere woorden...geef mij maar CLINT EASTWOOD. Zijn westernfilms vind ik dus helemaal top. Vandaar dat ik al zijn westerns op DVD heb (zover ze R2 NL te verkrijgen zijn)
    Oh, ik ben het helemaal met je eens wat betreft John Wayne westerns. Akteurs die ten alle tijde gladgeschoren en met schone kleding rondlopen, zelfs als ze volgens het verhaal al een week niet meer in een stadje geweest zijn. Totaal niet geloofwaardig voor mij.

    Sinds de Spaghetti westerns (en dat zijn de westerns die mijn kennismaking met de westernfilms bepaalden) moeten de personages er ongeschoren, ongewassen, en met bestofte kleding rondlopen, tenzij ze net een badhuis/bordeel ofzo bezocht hebben waar ze weer geschoren zijn en zich opgefrist hebben.

    Trouwens... Als kind was ik helemaal weg van de Winnetoe en Old Shatterhand boeken van Karl May. Ik weet dat er Duitse films van gemaakt zijn, maar ja, een Duits sprekende Winnetoe gaat er bij mij niet in. Ik zou wel eens een GOEDE big-budget verfilming van die boeken willen zien. Zeg maar op dezelfde manier hoe Peter Jackson The Lord of the Rings aangepakt heeft. Dus een trouwe verfilming naar de geest van het boek, met indianen die echt Apache en Sioux en Oglala praten, en hun gebruiken en cultuur ook recht doen. Maar dat zal waarschijnlijk wel altijd een droom blijven...

  17. #17

    Standaard

    Oh ja, deze nog: Back to the future III

    Natuurlijk geen 'echte' western maar wel eentje met alle benodigde elementen....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije
    Ja, inderdaad!!!

    Dat mag zich nog niet eens tot de categorie "westerns" rekenen.

    Dat Will Smith zich bezig houd met andere dingen.

    Kent trouwens iemand de western "Posse" ?
    Zeer ondergewaardeerde film. Ik geloof niet dat hij verkrijgbaar is op DVD, jammer genoeg!
    Ja, Wild Wild West was een regelrechte aanfluiting. Heb die film een stukje gekeken in het vliegtuig, maar vond het ZO ontzettend slecht dat ik een ander kanaal opzocht!

    Verder is Posse volgens IMDB wel op DVD verkrijgbaar...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Haay1971
    Ja, Wild Wild West was een regelrechte aanfluiting. Heb die film een stukje gekeken in het vliegtuig, maar vond het ZO ontzettend slecht dat ik een ander kanaal opzocht!
    Dat bedoel ik met zinloze SFX voor Westerns... Heb de film niet gezien, maar het lijkt me waardeloos.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@rick
    John Wayne is a wuss.
    Hier kan ik me wel enigzins in vinden. John Wayne was ook nooit mijn favoriet, maar toch kan ik me niemand anders voorstellen in de rol van Ethan Edwards (The Searchers).
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  21. #21
    P@rick
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Deze is ondertussen in Nederland uit... Zie mijn collectie voor details.
    Helaas heb ik nog geen tijd gehad om 'm te bekijken...

    Attachment: Front cover.
    Shit man, je hebt gelijk. Ik check www.dvd-home.nl altijd voor nieuwe releases, maar daar staat hij niet bij. Thanx for the info.

    Groetjes Patrick

  22. #22
    P@rick
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije
    Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
    - Two Mules For Sister Sara (Clint )
    - Joe Kidd (Clint )
    - Dances with Wolves
    - Long Riders
    - The Wild Bunch
    - Tombstone
    en verder weet ik het nu even niet.


    M.u.v. the Long Riders (voor zover ik weet) zijn ze allemaal verkrijgbaar op DVD.
    De enige die R2 NL is uitgebracht is Two Mules For Sister Sara ( kom ik nu net achter), maar de rest volgens mij niet. Long Riders is wel in de UK met NL subs verkrijgbaar, maar daar is in gecut.

  23. #23
    P@rick
    Guest

    Standaard

    BTW, ik heb vandaag Boots Hill gekocht. Niet dat dit een spectaculaire western is, maar ik vond "vroeger" Bud Spencer en Terence Hill geweldig en dit is dan een leuke combinatie van jeugdsentiment en favoriete genre (zeker als je hem voor 4,49 bij klein duimpje op de kop weet te tikken).

  24. #24
    P@rick
    Guest

    Standaard Re: Western Genre... zit er nog leven in?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Western Genre...zit er nog leven in?
    Om even op jouw vraag terug te komen, waarmee jij dit topic opende...zo te zien niet Buscemi . Helaas .

  25. #25

    Standaard

    nog wat recentere westerns;

    The Last of the Mohicans 1992
    Dead Man 1995

    maarjah, dit is duidelijk genre die uitgestorven is...

Pagina 1 van 167 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •