Pagina 11 van 167 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 4160 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Ik weet het Kees maar ben een echte western-freak en ben momenteel een beetje via imdb alle westerns aan het kijken en er zitten echt enkele pareltjes tussen maar vond deze een beetje tegenvallen.

  2. #252

    Standaard

    Heerlijk om de Leone's in de collectie te brengen, verder neem ik ook her en der een Clintje mee.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #253

    Standaard

    Ik denk het zeker wel dat er nog leven in zit. HBO komt nu weer met een serie uit in de western stijl (deadwood) en zoals het HBO betaamt zal het wel weer TOP zijn. Waarschijnlijk dat deze wel weer op de plank komt te staan bij veel mensen.

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Ik denk het zeker wel dat er nog leven in zit. HBO komt nu weer met een serie uit in de western stijl (deadwood) en zoals het HBO betaamt zal het wel weer TOP zijn. Waarschijnlijk dat deze wel weer op de plank komt te staan bij veel mensen.
    of al staat :wink:

    deadwood is erg goed, schitterende setting, een goed uitgekinde cast en leuke doorlopende verhaallijnen. Het is wel een grote scheldboel, de woorden fuck en cocksucker worden in ongeveer elke zin geplant.

    Als ik nog een western mag aanraden, dan is dat the great silence. Hierin speelt oa Klaus Kinsky, en de film speelt zich met name in de sneeuw af wat het echt bijzonder mooi maakt.

    Een goede western van de laatste jaren vind ik open range.

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #255

    Standaard

    Dat wordt even rondkijken op imdb voor mijn dus Deadwood & Great Silence.

    Open Range is inderdaad een goede western van Kevin Costner. Vind Costner sowieso altijd het beste spelen als hij de robuuste held kan spelen.

  6. #256

    Standaard

    Lonesome dove kan ook wel in deze tread onder de aandacht gebracht worden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34626
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  7. #257

    Standaard

    the outlaw Josey Wales is btw ook een zeer goede westeren...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    the outlaw Josey Wales is btw ook een zeer goede westeren...
    Die heb ik ook al een tijd in de collectie zitten.Inderdaad ook goed,Eastwood heeft weer wat mooie quotes:

    ''Dyin ain't much of a living,boy''

    Maar vond hem net wat te rustig af en toe en vond High Plains Drifter en Pale Rider van Clint veel beter.

  9. #259

    Standaard

    Wat vinden jullie eigenlijk van de westerns met John Wayne? Heb er enkele van gezien en vind ze allemaal matig tot slecht. Vind hem op het scherm niks uitstralen of heb ik er gewoon geen verstand van?

  10. #260

    Standaard

    Dit moet ook een goede mini-serie zijn over het westen:

    "Into the West" (2005) (mini)

    http://www.imdb.com/title/tt0409572/

  11. #261

    Standaard

    Om maar weer even leven in deze thread te brengen...

    Heb ondertussen enkele afleveringen van Deadwood gezien en The Great Silence. Deadwood is een serie die meer over het hebben en houden gaat van een westerns-dorp waar goud is gevonden en langzamerhand steeds meer uitbreidt met alle mogelijke problemen. Vind de serie tot nu toe een beetje tegenvallen want ik hou meer van westerns waarin landschappen ook een belangrijke rol spelen en dat is tot nu toe nog niet gebeurd in deze serie omdat het volledig in Deadwood gebeurd waarin de onderlinge relaties het belangrijkste zijn tussen de diverse personages.

    The Great Silence is een erg goede western, schitterende achtergrond wordt er gebruikt en een keer een einde die niet voorspelbaar is voor een western.

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Wat vinden jullie eigenlijk van de westerns met John Wayne? Heb er enkele van gezien en vind ze allemaal matig tot slecht. Vind hem op het scherm niks uitstralen of heb ik er gewoon geen verstand van?
    Ik vrees dat je er geen verstand van hebt. The Searchers, Rio Bravo, The Man Who Shot Liberty Valence, Red River en Stagecoach zijn alle westerns die behoren tot de beste in het genre. The Searchers is voor mij zelfs de beste film ooit gemaakt.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  13. #263

    Standaard

    Into the West van Spielberg lijkt mij ook heel erg vet... Ik zal hem binnenkort wel bestellen denk ik...

    Ik weet nog steeds niet of ik Deadwood nou wel of niet zal kopen. Ik twijfel de hele tijd...

    In ieder geval hoop ik dat het western genre weer helemaal opleeft, en dat er ook een paar mooie Hollywoodproducties uit zullen rollen...
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Wat vinden jullie eigenlijk van de westerns met John Wayne? Heb er enkele van gezien en vind ze allemaal matig tot slecht. Vind hem op het scherm niks uitstralen of heb ik er gewoon geen verstand van?
    Ik vrees dat je er geen verstand van hebt. The Searchers, Rio Bravo, The Man Who Shot Liberty Valence, Red River en Stagecoach zijn alle westerns die behoren tot de beste in het genre. The Searchers is voor mij zelfs de beste film ooit gemaakt.
    Misschien geen verstand van John Wayne,ik vind hem ook maar matig.
    The Man Who Shot Liberty Valence is dan z,n beste denk ik.
    Voor mij is Clint Eastwood echt de king of western.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Wat vinden jullie eigenlijk van de westerns met John Wayne? Heb er enkele van gezien en vind ze allemaal matig tot slecht. Vind hem op het scherm niks uitstralen of heb ik er gewoon geen verstand van?
    Ik vrees dat je er geen verstand van hebt. The Searchers, Rio Bravo, The Man Who Shot Liberty Valence, Red River en Stagecoach zijn alle westerns die behoren tot de beste in het genre. The Searchers is voor mij zelfs de beste film ooit gemaakt.
    Ik vrees inderdaad hetzelfde. :wink:
    Niet te vergeten Chisum,the shootist, true grit etc.
    Toch blijft Eastwood cooler in zijn rol,zegt minder etc.
    De meest realistische cowboy is voor mij James Stewart.Wat een geweldige rollen speelt die in de westerns van Anthony Mann etc.
    (bend of the river, winchester 73 etc.)

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Wat vinden jullie eigenlijk van de westerns met John Wayne? Heb er enkele van gezien en vind ze allemaal matig tot slecht. Vind hem op het scherm niks uitstralen of heb ik er gewoon geen verstand van?
    Ik vrees dat je er geen verstand van hebt. The Searchers, Rio Bravo, The Man Who Shot Liberty Valence, Red River en Stagecoach zijn alle westerns die behoren tot de beste in het genre. The Searchers is voor mij zelfs de beste film ooit gemaakt.
    Ik vrees inderdaad hetzelfde. :wink:
    Niet te vergeten Chisum,the shootist, true grit etc.
    Toch blijft Eastwood cooler in zijn rol,zegt minder etc.
    De meest realistische cowboy is voor mij James Stewart.Wat een geweldige rollen speelt die in de westerns van Anthony Mann etc.
    (bend of the river, winchester 73 etc.)
    En dan luister ik natuurlijk gedwee...

    Heb inmiddels The Searchers in huis binnenkort eens in de dvd-set duwen.

    Vond dit overigens: http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=58825

    goed nieuws want vind dat Sam Peckinpah enkele schitterende westerns heeft gemaakt.

  17. #267

    Standaard John Wayne

    John Wayne doet aan over-acting. Hij is te dominant aanwezig, waardoor andere (goede) acteurs minder uit de verf komen.
    Je moet zeker niet te veel westerns of oorlogsfims met Wayne achter elkaar zien. Met Clint Eastwood heb ik dat totaal niet.
    In een (western) film zonder John Wayne is er veel meer "balans" tussen de acteurs.
    Een western zonder John Wayne vind ik steeds meer een verademing.

    In "The Searchers" vind ik Wayne trouwens nog 't meest "acceptabel".

  18. #268

    Standaard Re: John Wayne

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    John Wayne doet aan over-acting. Hij is te dominant aanwezig, waardoor andere (goede) acteurs minder uit de verf komen.
    Ben ik het wel deels mee eens. Ik ben ook niet echt een John Wayne fan, ik vind hem vaak "arrogant" acteren, ik weet ook niet anders hoe ik het moet omschrijven.
    Maar toch vind ik de films waar hij in meedoet vaak wel aardig tot goed. zoals The man who shot Liberty Valance bijvoorbeeld. Waar imo overigens Lee Marvin met gemak tegen Wayne opkan. Heerlijke rol van Marvin.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #269

    Standaard Wayne

    Ja, misschien heb ik de laatste tijd te veel fims met John Wayne erin gezien.
    En in dat "over-acting" zit inderdaad dat arrogante; irriteert op een gegeven moment.
    Deze week was op de BBC nog western met Robert Mitchum...veel relaxter kijken dan met die "opgefokte" Wayne.

    Er zijn ook diverse westerns met James Stewart (gisteren nog Winchester73 gekeken bijv.), en die irriteert me, evenal Clint Eastwood, ook nooit. Beide ook top-acteurs, die andere, mede-acteurs "de ruimte "geven.....

  20. #270

    Standaard leeft de western nog

    Trouwens, vooral in de VS een zeer dure rage/hobby:
    antieke western speelgoed-pistolen en holsters uit de jaren 50 en 60, de "cap guns".
    Zie op eBay, dat daar gigantische bedragen in omgaan...

    http://cgi.ebay.com/Roy-Rogers-Kilgo...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.com/Mattel-Shootin-S...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.com/Dale-Evans-Cap-G...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.com/SET-OF-2-HOPALON...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.com/VINTAGE-GENE-AUT...QQcmdZViewItem

    Had ik ze nou maar bewaard.... ; je kreeg ze vroeger wel eens met "sinterklaas".
    Of de western nog leeft... Cap-gun catalogus...

    http://cgi.ebay.com/Cap-Gun-book-Die...ayphotohosting


  21. #271

    Standaard

    Dat is voor mijn een beetje te veel van het goede. Ben een western-fan maar dit.... Deadwood volledig gezien en is wel een goede serie maar kreeg niet echt het western-gevoel. Western moeten over wijdse vlakten gaan en niet over een stad en de relaties die zich daar afspelen.

  22. #272

    Standaard Re: John Wayne

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    John Wayne doet aan over-acting. Hij is te dominant aanwezig, waardoor andere (goede) acteurs minder uit de verf komen.
    Je moet zeker niet te veel westerns of oorlogsfims met Wayne achter elkaar zien. Met Clint Eastwood heb ik dat totaal niet.
    In een (western) film zonder John Wayne is er veel meer "balans" tussen de acteurs.
    Een western zonder John Wayne vind ik steeds meer een verademing.

    In "The Searchers" vind ik Wayne trouwens nog 't meest "acceptabel".
    John Wayne heeft gewoon een ongelooflijke "screen-presence".
    Een Wayne western vind ik altijd op z'n minst O.K. en vaak geweldig.
    Teveel films om op te noemen.

    Ook in oorlogsfilms is hij fantastisch.

    John Wayne is en blijft DE western-acteur.

    James Stewart en goede 2e en Clint Eastwood 3e.

  23. #273

    Standaard John Wayne

    In veel westerns is Wayne vaak een magneet en overschaduwt hij vaak andere acteurs.
    De oorlogs-en western films waarin hij acteert hebben doorgaans zeer goede scenario's, maar het zou fijner geweest zijn, wanneer hij "gelijkwaardiger" was aan zijn medespelers. Hij weet steeds weer alle aandacht naar zich toe te trekken, vaak non-verbaal. Hij is zeker geen slechter acteur, maar zijn "body-talk" ( tegen het arrogante aan), irriteert op een gegeven moment. In sommige westerns draagt hij zelfs nagenoeg dezelfde kleding... alsof de films in elkaar doorlopen en lijkt het, alsof hij de western gepacht heeft.
    O.a. Eastwood, Ford en Charles Bronson hebben dat goed begrepen. Toppers.

    Als ik westerns kijk, moet ik films waarin Wayne speelt gewoon doseren, en dan is hij zeer acceptabel

  24. #274

    Standaard A Fistful of Dollars <=> Last man standing

    Verd., zie ik dat nou alleen.....
    't scenario/verhaallijn van "The last man standing" met Bruce Willes volgt wel zeer sterk dat van Sergio Leone's "A Fistful of Dollars"

  25. #275

    Standaard Re: A Fistful of Dollars <=> Last man standing

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Verd., zie ik dat nou alleen.....
    't scenario/verhaallijn van "The last man standing" met Bruce Willes volgt wel zeer sterk dat van Sergio Leone's "A Fistful of Dollars"
    Nee, dat zie je niet alleen. Maar wat waarschijnlijk net zo zeer een openbaring voor je zal zijn: A Fistful of Dollars volgt op z'n beurt weer zeer sterk de verhaallijn van Yojimbo. 't Is een remake in Western-setting.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 11 van 167 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •