Pagina 117 van 167 EersteEerste ... 1767107113114115116117118119120121127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.901 tot 2.925 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2901

    Standaard The Man Who Shot Liberty Valance (1962)

    Heb te koop John Ford's breedbeeld Western The Man Who Shot Liberty Valance (1962). Met o.a. John Wayne, Lee Marvin, Lee van Cleef en Jimmy Stewart.
    De R-1 DVD is in nieuwstaat, met trailer en Engelse witte subs. (IMDB-score: 8,1/10.) Bij interesse: stuur ff PM.

    Laatst aangepast door kit carson : 05-01-2008 om 06:20 Reden: link

  2. #2902

    Standaard

    Mag ik hier uit afleiden dat de film je niet is bevallen, Kit?

    Vreemd trouwens dat deze uitgave alleen R1 is (of is er wél een R2 met deze cover?)
    Ik heb R2's van Hondo en El Dorado met vergelijkbare (mooie) covers (en heb in de MM Antwerpen ook andere titels zien liggen, o.a. McLintock).

  3. #2903

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Mag ik hier uit afleiden dat de film je niet is bevallen, Kit?

    Vreemd trouwens dat deze uitgave alleen R1 is (of is er wél een R2 met deze cover?)
    Ik heb R2's van Hondo en El Dorado met vergelijkbare (mooie) covers (en heb in de MM Antwerpen ook andere titels zien liggen, o.a. McLintock).
    Ik ervaar deze film als propaganda voor het Amerikaanse politieke systeem, gezien de zeer vele tijd, die daaraan verloren gaat (vooral tegen het einde), tegen de achtergrond van een Western-setting. Lee Marvin vond ik niet overtuigend en de overvloedige studio-opnames (zeker afgekeken van Bonanza) spreken mij ook niet aan. Verder irriteert mij die stem van die overgewicht marshal mateloos (plus die Rick-Nieman-stem van Jimmy Stewart). Dan zie ik nog liever HIGH NOON! Positief vind ik alleen het breedbeeld formaat, dat kom je helaas bij te weing Westerns uit die tijd tegen).
    De DVD te koop voor de liefhebber!

    Deze DVD komt trouwens uit deze10-delige DVD boxset, en is evenals de andere films uit deze boxset ook los te koop. (Ik heb ook HONDO uit die boxset, en die bevalt goed).
    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2008 om 11:47 Reden: link

  4. #2904

    Thumbs up Rawhide

    Voor zolang het duurt: RAWHIDE-intro staat weer (ff) opYoutube: Frankie Laine.
    Laatst aangepast door kit carson : 06-01-2008 om 12:16

  5. #2905

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik ervaar deze film als propaganda voor het Amerikaanse politieke systeem, gezien de zeer vele tijd, die daaraan verloren gaat (vooral tegen het einde), tegen de achtergrond van een Western-setting. Lee Marvin vond ik niet overtuigend en de overvloedige studio-opnames (zeker afgekeken van Bonanza) spreken mij ook niet aan. Verder irriteert mij die stem van die overgewicht marshal mateloos (plus die Rick-Nieman-stem van Jimmy Stewart). Dan zie ik nog liever HIGH NOON! Positief vind ik alleen het breedbeeld formaat, dat kom je helaas bij te weing Westerns uit die tijd tegen).
    De DVD te koop voor de liefhebber!

    Deze DVD komt trouwens uit deze10-delige DVD boxset, en is evenals de andere films uit deze boxset ook los te koop. (Ik heb ook HONDO uit die boxset, en die bevalt goed).
    Ik kan je kritieken wel begrijpen. Ik heb ook wat tegen de stem van Stewart, die is best irritant. Om over die marshal maar te zwijgen.....die verkloot inderdaad bijna eigenhandig de film. Toch schijnt Ford DE westernregisseur te zijn volgens velen. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld begrijp ik. High Noon wil ik in ieder geval graag nog eens zien.

  6. #2906

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik ervaar deze film als propaganda voor het Amerikaanse politieke systeem, gezien de zeer vele tijd, die daaraan verloren gaat (vooral tegen het einde), tegen de achtergrond van een Western-setting. Lee Marvin vond ik niet overtuigend en de overvloedige studio-opnames (zeker afgekeken van Bonanza) spreken mij ook niet aan. Verder irriteert mij die stem van die overgewicht marshal mateloos (plus die Rick-Nieman-stem van Jimmy Stewart). Dan zie ik nog liever HIGH NOON!
    Net als Melzz kan ik je kritiek goed begrijpen. Ford is een meester, maar ... van de oude school, het soort cinema dat in Frankrijk de cinéma à papa wordt genoemd en waarop in de jaren vijftig en zestig een reacties loskwamen, in Frankrijk La nouvelle vague, elders de zg. postmoderne cinema, waarvan voor ons Sergio Leone de belangrijkste en meest relevante vertegenwoordiger is, en iets later, voornamelijk in de VS, de revisionistische cinema (met Peckinpah als meest relevante naam). Met name Leone en Peckinpah hebben onze visie op cinema, en vooral de western veranderd! Ook ik begin John Ford steeds ouwerwetser en saaier te vinden. Een paar films blijven overeind, maar zelfs op hen soms heel wat aan te merken, vooral inhoudelijk (in Fort Apache wordt dezelfde - zeer discutabele - houding aangenomen tegenover waarheid/legende als in Liberty Valence, en in The Searchers wordt - gesymboliseerd door de dichtslaande deur en de indian fighter die wordt buitengesloten - zomaar ook een compleet stuk van de Amerikaanse geschiedenis buitengesloten!).

  7. #2907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik ervaar deze film als propaganda voor het Amerikaanse politieke systeem, gezien de zeer vele tijd, die daaraan verloren gaat (vooral tegen het einde), tegen de achtergrond van een Western-setting. Lee Marvin vond ik niet overtuigend en de overvloedige studio-opnames (zeker afgekeken van Bonanza) spreken mij ook niet aan. Verder irriteert mij die stem van die overgewicht marshal mateloos (plus die Rick-Nieman-stem van Jimmy Stewart). Dan zie ik nog liever HIGH NOON! Positief vind ik alleen het breedbeeld formaat, dat kom je helaas bij te weing Westerns uit die tijd tegen).
    De DVD te koop voor de liefhebber!

    Deze DVD komt trouwens uit deze10-delige DVD boxset, en is evenals de andere films uit deze boxset ook los te koop. (Ik heb ook HONDO uit die boxset, en die bevalt goed).
    Liberty Valance is een jaren 60 western!!!

    Vrijwel alle westerns vanaf 1953 zijn in breedbeeld!

    Geweldige film.

    En Ford is inderdaad DE western regisseur.(punt)

  8. #2908

    Standaard

    Kan iemand iets zeggen over Texas, Adios van Ferdinando Baldi? Volgens mij is dit een vrij matige spaghettiwesterns of heb ik dat mis? Niet dat het alles zegt maar op imdb krijgt hij ook maar een 5,8. Terecht?

  9. #2909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Net als Melzz kan ik je kritiek goed begrijpen. Ford is een meester, maar ... van de oude school, het soort cinema dat in Frankrijk de cinéma à papa wordt genoemd en waarop in de jaren vijftig en zestig een reacties loskwamen, in Frankrijk La nouvelle vague, elders de zg. postmoderne cinema, waarvan voor ons Sergio Leone de belangrijkste en meest relevante vertegenwoordiger is, en iets later, voornamelijk in de VS, de revisionistische cinema (met Peckinpah als meest relevante naam). Met name Leone en Peckinpah hebben onze visie op cinema, en vooral de western veranderd! Ook ik begin John Ford steeds ouwerwetser en saaier te vinden. Een paar films blijven overeind, maar zelfs op hen soms heel wat aan te merken, vooral inhoudelijk (in Fort Apache wordt dezelfde - zeer discutabele - houding aangenomen tegenover waarheid/legende als in Liberty Valence, en in The Searchers wordt - gesymboliseerd door de dichtslaande deur en de indian fighter die wordt buitengesloten - zomaar ook een compleet stuk van de Amerikaanse geschiedenis buitengesloten!).
    Hoogstwaarschijnlijk ligt mij die John Ford niet, zijn Western WAGON MASTER uit '50 vind ik nog erger dan "Liberty Valance": super saai en traag.

  10. #2910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Kan iemand iets zeggen over Texas, Adios van Ferdinando Baldi? Volgens mij is dit een vrij matige spaghettiwesterns of heb ik dat mis? Niet dat het alles zegt maar op imdb krijgt hij ook maar een 5,8. Terecht?
    Ach, het is niet zo'n slechte spaghettiwestern, maar het scenario zit niet erg logisch in elkaar. In het begin van de film zijn we getuige van een executiescène op z'n Django's: een huurmoordenaar in dienst van een repressieve grootgronbezitter executeert Mexicaanse peons bij de vleet (dit soort scènes komen veel voor in spaghettiwesterns, niet alleen in Django, ook in Una Pistola per Ringo, Arizona Colt e.a.). Maar aan het slot van de film, vergeeft de hoofdfiguur (Nero) hem alles, omdat hij kennelijk toch wel een aardige jongen is. Een dergelijke wending berooft een film natuurlijk van iedere overtuigingskracht.
    Texas Addio is een redelijk goed gemaakte spaghettiwestern, een combinatie van een wraakwestern, een melodrama en een Zapata-western (er komen ook een paar revolutionairen in voor, onder leiding van de welbekende Luigi Pistilli).
    Een allegaartje dus, aardig om een keer te kijken, maar niets bijzonders.
    Ik zou zeggen: een zesje.

  11. #2911

    Standaard

    Thanx voor de info! Dan gaat ie niet erg hoog op de verlanglijst. Run, Man, Run lijkt me dan wel weer een aardige. Dat wordt denk ik mn volgende spaghettiaankoop. Op de disk van Blue Underground staan geloof ik enkele aardige extra's.

  12. #2912

    Standaard

    Bij Blokker in de aanbieding :

    Western Collection met Lonesome Dove - Streets of Laredo - Johnsons Country War

    3 mini-series samen in een box voor 8,00 (4 schijven)

  13. #2913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Bij Blokker in de aanbieding :

    Western Collection met Lonesome Dove - Streets of Laredo - Johnsons Country War

    3 mini-series samen in een box voor 8,00 (4 schijven)
    Ik heb ze alledrie al, maar voor wie ze nog niet heeft ...

    Alledrie goed, Lonsome Dove 4/5, Streets of Laredo 3,5/5, Johnson County War 3/5
    Er zit een Duvall-hater op deze thread (Kit?), dus die zal anders oordelen.

  14. #2914

    Standaard



    Deze heb ik binnen! De Belgische poster (A3 formaat.)

    Ga hem inlijsten !

  15. #2915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ik heb ze alledrie al, maar voor wie ze nog niet heeft ...
    Alledrie goed, Lonsome Dove 4/5, Streets of Laredo 3,5/5, Johnson County War 3/5
    Er zit een Duvall-hater op deze thread (Kit?), dus die zal anders oordelen.
    Ho, ho! Ik heb OPEN RANGE (4,5/5) en BROKEN TRAIL (4,0/5).:wink:
    LONESOME DOVE: 0,5/5.

  16. #2916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ho, ho! Ik heb OPEN RANGE (4,5/5) en BROKEN TRAIL (4,0/5).:wink:
    LONESOME DOVE: 0,5/5.
    Broken Trail is inderdaad erg goed. Maar ja, dat vond ik ook dus ook van Lonesome Dove.
    Inderdaad:
    En tussen twee haakjes: ik heb gisteren Liberty Valence geleend in de bibliotheek. Ik laat nog wel weten wat ik er bij hernieuwde kennismaking van vond.

  17. #2917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Bij Blokker in de aanbieding :

    Western Collection met Lonesome Dove - Streets of Laredo - Johnsons Country War

    3 mini-series samen in een box voor 8,00 (4 schijven)
    Op zich wel een aardige box dit. Weet iemand hoe de beeldkwaliteit van deze verzamelbox is. Als je bedenkt dat de oorspronkelijke series steeds op 2 schijven uit zijn gebracht en in deze box drie series op 4 schijven, kan je je afvragen of dit niet ten koste van de beeldkwaliteit is gegaan (tenzij ze dubbelzijdige dvd's hebben gebruikt wellicht).

  18. #2918

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland Bekijk bericht
    Op zich wel een aardige box dit. Weet iemand hoe de beeldkwaliteit van deze verzamelbox is. Als je bedenkt dat de oorspronkelijke series steeds op 2 schijven uit zijn gebracht en in deze box drie series op 4 schijven, kan je je afvragen of dit niet ten koste van de beeldkwaliteit is gegaan (tenzij ze dubbelzijdige dvd's hebben gebruikt wellicht).
    Van de "stand-alone" LONESOME DOVE 2 DVD vond ik de beeldkwaliteit beneden peil. In elk geval erg flets en net boven VHS kwaliteit. Verwacht in deze collectie niet beter.

  19. #2919

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    LONESOME DOVE: 0,5/5.
    Mijn hemel,dit ga je toch niet menen hoop ik.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #2920

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Mijn hemel,dit ga je toch niet menen hoop ik.
    Ach Dennis, we hebben het geprobeerd met smeken en bedreigen, maar sommige mensen zijn eenvoudigweg niet voor verbetering vatbaar.

  21. #2921

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik ervaar deze film als propaganda voor het Amerikaanse politieke systeem, gezien de zeer vele tijd, die daaraan verloren gaat (vooral tegen het einde), tegen de achtergrond van een Western-setting. Lee Marvin vond ik niet overtuigend en de overvloedige studio-opnames (zeker afgekeken van Bonanza) spreken mij ook niet aan. Verder irriteert mij die stem van die overgewicht marshal mateloos (plus die Rick-Nieman-stem van Jimmy Stewart). Dan zie ik nog liever HIGH NOON! Positief vind ik alleen het breedbeeld formaat, dat kom je helaas bij te weing Westerns uit die tijd tegen).
    De DVD te koop voor de liefhebber!

    Deze DVD komt trouwens uit deze10-delige DVD boxset, en is evenals de andere films uit deze boxset ook los te koop. (Ik heb ook HONDO uit die boxset, en die bevalt goed).
    Persoonlijk heb ik de betreffende 'man who shot...' voornamelijk omdat het (op The Shootist na) de enige western is waarin Wayne en Stewart samen te zien zijn. Op zich was de film niet slecht maar zowel Wayne als Stewart hebben er betere gemaakt. Heb overigens van de week Sabata aangeschaft. Ga em één dezer maar eens kijken. Weet iemand trouwens of en wanneer 3 : 10 to Yuma hier in de bioscoop komt ?
    Laatst aangepast door Man with no name : 09-01-2008 om 20:00

  22. #2922

    Standaard

    Ik check dit forum nog regelmatig ondertussen ook nog een 10 tal westerns erbij gezien. Ik denk dat ik er nu een 40-50 tal gezien heb. Echt een geweldig genre, ff iets helemaal anders. Onlangs deze CD in de fnac gekocht voor 15 euro ofzo. Echt geweldige dubbelcd(40 nummers in totaal). Heerlijke westernmuziek niet dat ik reclame wil maken ofzo Hier kun je de tracklist bekijken.
    http://images.google.be/imgres?imgur...DDYM%26sa%3DN]

  23. #2923

    Standaard

    Four of the Apocalypse - Lucio Fulci - 1975
    Een groepje van vier personen zitten in de plaatselijke gevangenis als ondertussen het gehele dorp wordt uitgemoord. Na afloop vertrekken ze met paardenkar de wildernis in. Daar ontmoeten ze een hippie-achtig figuur (Tomas Millian) die toch niet zo aardig bleek als hij zich deed voorkomen. De man blijkt een voorliefde te hebben voor martelingen en moord. Een helletocht door de wildernis volgt. Ondertussen moet het vrouwpersoon van de vier ook nog eens bevallen. De film draagt toch weer duidelijk een Fulcistempel. In deze film wordt er erg veel gebruik gemaakt van felle tegenlichten, een truc die Fulci wel meer toepast in zn films. De film is erg bitter en bevat de nodige ultraviolence. Af en toe zakt de boel helaas een beetje in. Alsof je bij een rockconcert staat en na 3 ballads je eindelijk gewoon weer flink wilt beuken. De muziek is ook nogal......jaren 70.....een behoorlijke zoete soundtrack a la Simon and Garfunkel. De dvd van Blue Underground bevat de Italiaanse track.....helaas zonder Engelse ondertiteling en das behoorlijk jammer. De dubversie is weer typisch voor vele Italiaanse films. De monden bewegen niet gelijk met wat er nu gezegd wordt. Ik vind dit een behoorlijk unieke Western. Het zou ook zo maar een wraakfilm kunnen zijn, als je het verhaal verplaats naar een andere setting bv. Ondanks enkele minpuntjes heb ik toch erg genoten van deze film. Fulci kan dus ook behoorlijke Westerns maken. Mn eerste kennismaking met Fulci was Zombi 2. Ik vond dat de eerste keer kijken een behoorlijk amateuristische film met behoorlijk fletse belichting en slecht acteerwerk. Als je dat bv vergelijkt met andere films zoals deze maar ook zn gialli, zie ik daar veel meer klasse in terug. Er staan ook enkele interviews op de disk en daar werd gezegd door Fabio Testi (de hoofdpersoon uit de film) dat Fulci echt een grootmeester had kunnen worden, echter deed hij vaak maar half zn best. Een mooie toevoeging aan mn Western EN Fulcicollectie.

  24. #2924

    Standaard

    Deschupleuner : Die schaf ik zo snel mogelijk ook aan.
    Wordt 'The good times are comin' uit Monte Wash gezongen (door Mama Cass Elliot)?
    Prachtig muziekje, de film is trouwens ook schitterend, één van de meest onderschatte westerns uit de jaren '70.

    Deschupleuner : schitterende naam. Ik neem aan dat de betekenis is: iemand die op zijn schop staat te leunen. Daaruit meen ik te kunnen afleiden dat je uit het zuiden des lands komt. Waar ik ben opgegroeid (vlak boven Eindhoven) wordt/werd een schop ook een schup genoemd. Schoppen, of zelfs schieten (met een bal), werd ook schuppen genoemd. Schupt 'm d'rin ! = schiet die bal in het doel !

  25. #2925

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Man with no name Bekijk bericht
    Weet iemand trouwens of en wanneer 3 : 10 to Yuma hier in de bioscoop komt ?
    Verwacht dat niet, en zeker niet op grote schaal. Zie ook Seraphim Falls en de recente Jesse James. Heb inmiddels de DVD besteld en die is al onderweg.

    Laatst aangepast door kit carson : 10-01-2008 om 04:45

Pagina 117 van 167 EersteEerste ... 1767107113114115116117118119120121127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •