Pagina 2 van 167 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 4160 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Het is inderdaad jammer dat sommige films nog niet op DVD zijn. Ik is bv. nog mijn favoriet: Rio Lobo (John Wayne). Nee, niet Rio Bravo, die is al lang uit... In deze film speelt John Wanye een kolonel uit het Yankee leger die na de burgeroorlog met hulp de voormalige rovers (Confederate leger) op zoek gaat naar de veraders van een goudtransport... Mooie film!!!

  2. #27

    Standaard

    als ik de reacties zo lees dan zit er nog genoeg leven in het western genre. Er zijn vele schitterende westerns gemaakt, er wordt alleen niet zoveel uitgegeven op DVD....op een enkeling na.

    Als ze zou eens een leuk assortiment tegen een betaalbare prijs zouden uitbrengen dan zijn er genoeg liefhebbers voor.

    ... en Rio Lobo is inderdaad ook een geweldige western. Als ik me niet vergis dan vormen Rio Lobo en Rio Bravo tesamen met nog een andere western een trilogie.... ben alleen de titel van die andere film vergeten....

  3. #28

    Standaard

    Weet het niet zeker maar volgens mij was dat El Dorado (welke overigens heel erg lijkt op Rio Bravo, vind alleen persoonlijk Rio Bravo beter)... Niet dan, toch? Kenners van het genre???

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Weet het niet zeker maar volgens mij was dat El Dorado (welke overigens heel erg lijkt op Rio Bravo, vind alleen persoonlijk Rio Bravo beter)... Niet dan, toch? Kenners van het genre???
    Inderdaad El Dorado.
    Rio Bravo, El Dorado en Rio Lobo zijn alle 3 door Howard Hawks geregisseerd. Ik zou het overigens geen echte trilogie willen noemen maar meer een remake (Rio Lobo) van een remake (El Dorado) van het origineel Rio Bravo (de beste voor mij).

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@rick
    John Wayne is a wuss.
    Duh, Clint Eastwood is een mietje.

    Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond .

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Haay1971

    Trouwens... Als kind was ik helemaal weg van de Winnetoe en Old Shatterhand boeken van Karl May. Ik weet dat er Duitse films van gemaakt zijn, maar ja, een Duits sprekende Winnetoe gaat er bij mij niet in. Ik zou wel eens een GOEDE big-budget verfilming van die boeken willen zien. Zeg maar op dezelfde manier hoe Peter Jackson The Lord of the Rings aangepakt heeft. Dus een trouwe verfilming naar de geest van het boek, met indianen die echt Apache en Sioux en Oglala praten, en hun gebruiken en cultuur ook recht doen. Maar dat zal waarschijnlijk wel altijd een droom blijven...
    Karl May is natuurlijk een Duitse schrijver en buiten Duitsland bijna volslagen onbekend. De kans dat er dan ook ooit een big-budget produktie gebaseerd op de boeken van May gaat komen, is vrijwel nihil imho. Er is recentelijk overigens in Duitsland wel een parodie op de Duitse Winnetoufilms gemaakt: "Der Schuh Des Manitu".
    Wat betreft de Duitse May films uit de jaren 60 - puur jeugdsentiment waar ik persoonlijk zeer van geniet. Kinowelt heeft in Duitsland een viertal DVD's uitgebracht (Der Schatz Im Silbersee, Winnetou I t/m III) met prachtig gerestaureerd beeld en geluid. Ten zeerste aanbevolen voor fans.
    Er zijn ook een tweetal films (Old Shatterhand en Winnetou Und Shatterhand Im Tal Der Toten) door Polyband uitgebracht op DVD maar die zou ik mijden als de pest - P&S verminkingen en slecht beeld naar verluid.
    Voor de liefhebbers nog een leuke link: http://www.karl-may-filme.de/index.htm

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije
    als ik de reacties zo lees dan zit er nog genoeg leven in het western genre. Er zijn vele schitterende westerns gemaakt, er wordt alleen niet zoveel uitgegeven op DVD....op een enkeling na.
    Er zijn al veel goede westerns op DVD verschenen. Als ik in DVDProfiler filter op genre western heb ik er toch zo'n 60 in mijn collectie. Maar meer is natuurlijk altijd beter. Persoonlijk kan ik niet wachten op de klassieke Anthony Mann en Budd Boetticher westerns.

  8. #33
    P@rick
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan


    Duh, Clint Eastwood is een mietje.

    Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond .
    Mijn motivatie om John Wayne een "wuss" te noemen stond in het bericht erbij. Zonder duidelijke argumenten zou mijn mening maar een losse flodder zijn. Kun je jouw mening ook beargumenteren zodat het niet meer een losse flodder is?

  9. #34

    Standaard

    Ik ben een western fan. Ik vond The Wild Bunch (1969) toch wel de beste western ooit. Ook behoren de Sergio Leone westerns Fistful of Dollars, For A Few Dollars More, The Good The Bad And The Ugly, Once Upon A Time In The West tot de favorieten. Allemaal jaren '60 westerns!
    Verder behoren Eastwood's classic Pale Rider, Unforgiven, The Outlaw Josey Wales etc. tot de favorieten.
    Van de jaren '80 en '90 vond ik Young Guns en Tombstone wel goed!
    Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien.
    Komt nog wel...

  10. #35

    Standaard Re: Western Genre... zit er nog leven in?

    en wat dachten we van:
    the good the bad and the ugly
    for a few dollars more
    pale rider
    the outlaw joshey wales

    onvergetelijke clint eastwood westerns
    winand

  11. #36

    Standaard

    Het lijkt me dat de Western een genre is dat er in slaagt om telkens wanneer iemand zegt dat het een dood genre is, weer tot leven te komen.

    Mijn bewijsstukken :
    Silverado
    Unforgiven
    The Quick and The Dead.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nicholas F
    Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien.
    Wordt het toch tijd dat je de juweeltjes uit die periode eens gaat bekijken, zeker omdat je stelt dat je westernfan bent....
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  13. #38

    Standaard

    Tijdje geleden heb ik The Jack Bull gezien en dat is wel een goede moderne western maar niet vergelijkbaar met de klassiekers Ride with the Devil van Ang Lee is ook nog zo'n voorbeeld
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DvZanten

    Tombstone heb ik ook nog niemand over gehoord.
    Toevallig heb ik die regio 1 met DTS en THX van de Vista Serie's in me collectie.....Super film!!!!!!
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan


    Duh, Clint Eastwood is een mietje.

    Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond .
    Don't fok whit the Clint....Clint Rulezzz

    wil al zijn films/dvd's kopen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Ride with the Devil van Ang Lee is ook nog zo'n voorbeeld
    Yes, Ride With The Devil, Ang Lee, Tobey Maguire....
    Klasse film en met een prachtrol van JEWEL!!!
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  17. #42

    Standaard

    sinds dat ik de hele dvd collectie van clint eastwood aan het sparen bent kom je ook veel westerns tegen nu vond ik High plains drifter toch wel héél erg gaaf, veel coole humor. Maar goed zo kunnen we nog wel een hele waslijst maken.

    vraagje:

    Hoe is magnificent seven eigenlijk ? want die staat ook op me verlanglijstje.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  18. #43

    Standaard

    Originally posted by Martin
    [B]Hoe is magnificent seven eigenlijk ?
    Een klassieker.
    Persoonlijk vind ik het niet meteen het allerbeste in het genre (doch zeker een plaatsje in de top 5) maar het is nu eenmaal een "klassieker".
    Je zal zeker niet ontgoocheld worden.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  19. #44

    Standaard

    Ik zag eergisteren een groot deel van Silverado. Leek me wel aardig en er deden een hoop goede acteurs in mee. Ik heb alleen John Cleese niet gezien, die zat zeker in het begin. Maar dat John Cleese een western had gedaan heb ik nooit geweten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #45

    Standaard

    Denk dat er onder ons liefhebbers genoeg zijn, ben zelf ook een groot liefhebber van Westerns.
    Deze zijn in mijn bezit:
    Blazing Saddles - komedie western met Mel Brooks
    Boots Hill
    Rio Bravo
    The Cowboys
    The Searchers
    Hombre
    Hang ém High
    The Alamo

    Ook ik wacht op de uitgave van Onc Upon A Time In The West, en ook Stagecoach zo ik graag in mijn collectie hebben.
    Even over het "nette" uiterlijk van John Wayne is films uit die tijd was iedereen altijd correct gekleed, alleen de echte zwervers en dronkaards waren vuil.

    Er zal wel weer een tijd komen dat de Western weer wat populairder wordt als er een kaskraker wordt gemaakt dan volgen er vaak meer.

  21. #46

    Standaard

    De westerns die ik nu heb zijn het volgende:

    Tombstone.DTS & THX. #1
    Bronco Billy ( semi western)
    Desperado.
    Fist full of Dollars.
    For a few Dollars More.
    Good the Bad and the Ugly.
    Hang 'Em High.
    High Plains Drifter
    Outlaw Josey Wales
    Pale Rider
    Quick and the Dead.
    Silverado.
    Two Mules for Sister Sara
    Unforgiven. SE
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.


    Een klassieker.
    Persoonlijk vind ik het niet meteen het allerbeste in het genre (doch zeker een plaatsje in de top 5) maar het is nu eenmaal een "klassieker".
    Je zal zeker niet ontgoocheld worden.
    Bedankt, ik ga hem zeker kopen.

    Upon once a time in the west zou volgend jaar in de zomer uitkomen ( als het goed is)
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Bedankt, ik ga hem zeker kopen.

    Upon once a time in the west zou volgend jaar in de zomer uitkomen ( als het goed is)
    Hoe kom je aan die info??
    Dit is nou mijn meest gewilde...en niet alleen onder de westerns.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  24. #49

    Standaard

    Paramount has a number of interesting projects in the works for DVD release in 2002. First of all, the studio has confirmed that Star Trek: The Next Generation: Season Two will street in May. The Star Trek II: The Wrath of Khan - Special Edition is also in production for release this summer (rumor is June, but that's not confirmed). The studio has, however, confirmed that June will see the release of another batch of classic Westerns to DVD. The specific titles are yet to be announced, but don't expect Once Upon a Time in the West until late in the year at the very earliest. You can, on the other hand, assume that Gunfight at the O.K. Corral will be released this year


    laten we hopen dat het waar is...

    http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  25. #50

    Standaard

    Hierbij een paar reacties.
    - Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers. De moderne western is toch niet vergelijkbaar met wat er vooral in de forties en fifties aan westerns gepleegd werd? Ieder diertje zijn pleziertje, maar degenen die de nieuwerwetse westerns top vinden en het oude spul maar niks, hebben toch niet die echte "westernfeeling", zijnde begeesterd worden door die archetypische structuur van filmen en verhaal. Daar zat tenminste spirit in (inderdaad, geen glitter). Maar alleen gelijkgestemden zullen jammer genoeg begrijpen wat ik bedoel.
    - De echte topwesterns zijn toch uit de oude doos? "The Man Who Shot Liberty Valance", "The Searchers" en ook oneindig veel films zonder dat John Wayne hoefde op te draven; kijk bijvoorbeeld eens naar "Shane". Prachtwestern!
    - Vroeger was daarom alles ook niet beter. Zo vind ik "High Noon" tamelijk vervelend en de spanningsopbouw eerder krampachtig.
    - John Wayne een "Wuss"? Ieder zijn mening natuurlijk, zo vind ik bijvoorbeeld Bruce Willis een rotventje. Maar zonder dear old John was de western nooit geworden (of beter gezegd: geweest) wat het was.
    - Afgeborstelde kereltjes? Niet altijd. Maar dat hoorde gewoon bij het tijdsbeeld toen. Over tien jaar vinden we misschien acteurs met een stoppelbaard wel degoutant.
    - Ach ja, spaghettiwesterns? Goed, maar dan alleen die van Sergio Leone, maar het is niet echt spek naar mijn bek.

Pagina 2 van 167 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •