Pagina 3 van 167 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 4160 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik vond Django (de naam eindelijk gevonden door hulp van leden van deze forum) echt een hele goeie western. Het is lang geleden dat ik deze gezien heb, maar dat ik deze film nog herinner zegt al genoeg.

    Het ging over een gozer die de hele tijd een doodskist achter zich aansleept. Gedurende de film een aantal gevechten, maar op het eind krijg je eindelijk te zien wat er in die doodskist zit....

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin X
    Hierbij een paar reacties.
    - Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers. De moderne western is toch niet vergelijkbaar met wat er vooral in de forties en fifties aan westerns gepleegd werd? Ieder diertje zijn pleziertje, maar degenen die de nieuwerwetse westerns top vinden en het oude spul maar niks, hebben toch niet die echte "westernfeeling",
    - Ach ja, spaghettiwesterns? Goed, maar dan alleen die van Sergio Leone, maar het is niet echt spek naar mijn bek.
    Ben wel met een groot gedeelte met je eens over de nieuwe wetse en ouderwetse keboyfilms, maar heb gisteren avond weer eens Unforgiven SE gezien maar is toch wel een toppertje hoor, goeie cast, goed gespeeld, beeld en geluid is toch ook wel belangrijk ( meer impact). Toch is Tombstone ook wel een goeie...maar goed smaken verschillen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  3. #53

    Standaard

    Wie kent deze film met Patrick Steward ??

    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  4. #54

    Standaard

    Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

    3:10 To Yuma
    Alamo, the
    Cowboys, the
    Dollar For The Dead
    Geronimo
    Hombre
    Long Riders, The
    MacKenna's Gold
    Rio Bravo
    Searchers, the
    Vera Cruz
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  5. #55

    Standaard

    Nope.
    Misschien een tv-film of alleen in Amerika uitgebracht?
    Mooie pruik van Patrick!

  6. #56

    Standaard

    Beste naamgenoot. Je was me effe te vlug af met jouw reply.
    OK, over die aanraders nu: eigenlijk zijn het allemaal musts. In dergelijke gevallen laat ik me leiden door de verkoopprijs, zo is bvb The Alamo nog aan dure prijs, terwijl The Searchers al goodkoop te verkrijgen is. Effe afwachten?

  7. #57

    Standaard

    The Searchers? Is inderdaad al goedkoop te verkrijgen, maar bedoelde dus Rio Bravo.

  8. #58

    Standaard

    bij ro-direct zijn de meeste onder de €20 verkrijgbaar, dus dat valt dan nog wel mee.

    nou dan heb ik in iedergeval weer iets om aanteschaffen, alleen jammer dat me vrouw niet zo western fan is, cowboy'tje spelen is eigenlijk ook een mannen ding om tedoen.

    http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp

    kijk onder westerns.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin X
    Hierbij een paar reacties.
    - Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers.
    "The Unforgiven" is een western uit 1960 met Burt Lancaster en Audrey Hepburn maar je bedoelt natuurlijk Clint Eastwood's Unforgiven. Unforgiven is naast Cimarron uit 1931 en Costner's Dances With Wolves de enige western die ooit de Oscar voor beste film heeft gewonnen. Nu zegt dat niet zoveel (Cimarron heeft de tand des tijds niet zo goed doorstaan en is niet zo goed meer) maar in het geval van Unforgiven was dat imho toch wel terecht. Ik ken nl geen andere western waarin de western mythe van de macho held door Eastwood op zo'n prachtige wijze ontmanteld wordt.

    De western als filmgenre is sinds begin jaren 60 al met een teruggang bezig en sinds begin jaren 80 is het genre bijna dood. Verantwoordelijk hiervoor is voornamelijk de tv (hoewel sommigen ook Cimino's Heaven's Gate uit 1980 als boosdoener aanwijzen - was een gigantische flop die een complete studio (United Artists) de vernieling indraaide). Sinds begin jaren 60 worden namelijk niet alleen westernfilms op tv vertoond maar zijn we ook doodgegooid met tvseries als Bonanza, The Virginian, Gunsmoke, Alias Smith And Jones etc. etc. Waarom zou iemand nog naar de bioscoop gaan voor een western als hij hetzelfde elke week op tv kan zien? Overigens heeft dit ook prachtig materiaal opgeleverd. De serie Lonesome Dove kan zich bv met het beste in het genre meten.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

    3:10 To Yuma
    Alamo, the
    Cowboys, the
    Dollar For The Dead
    Geronimo
    Hombre
    Long Riders, The
    MacKenna's Gold
    Rio Bravo
    Searchers, the
    Vera Cruz
    Ik zou zeggen begin met Rio Bravo en The Searchers. Dit zijn 2 absolute topfilms. Daarna 3:10 To Yuma (een High Noon kloon), Hombre, The Long Riders (zeer gewelddadige film die je zeker leuk zult vinden ) en Vera Cruz. The Alamo is een gigantische epische film maar doet wat gedateerd aan. Geronimo is een wat onderschatte moderne film; Mackenna's Gold vind ik persoonlijk wat minder en Dollar For The Dead ken ik niet.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #61

    Standaard

    Originally posted by martin
    Ieder zijn gedacht, maar op een paar uitzonderingen na zijn dit allemaal fantastiche Westerns, en het hangt een beetje van persoonlijke voorkeur af welke je beter vind dan de andere, alhoewel er over het meesterschap van The Searchers weinig discuOriginally posted by martin
    Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

    De uizonderingen:

    Dollar For The Dead is mij onbekend. Gaat het om een spaghettiwestern?

    The Long Riders en MacKenna's Gold vind ik maar knudde. Zoals ik hier eerder al gezegd heb, heb ik het niet voor de nieuwerwetse westerns, en het verhaal en acteerwerk van Mackenna's Gold kunnen me niet bekoren..

    Nog iets: Van Geronimo bestaan drie versies met totaal uiteenlopende verhaallijnen: een uit de thirties (en een van de zeldzame slechte oude westerns, een uit de sixties (goed) en een uit de nineties (maar jullie weten al hoe ik daarover denk).

  12. #62

    Standaard Me eerste post van 2003.

    Beste wensen allemaal.

    Bedankt voor de western info, hier kan ik wat mee.

    Ik ga Donderdag als de winkels weer open zijn kijken voor:

    Geronimo (€ 19.99)
    Hombre (€ 16.15)
    Magnificent seven (€ ?)
    Rio Bravo (€ 12.95)
    The Searchers (€ 12.95)
    Alamo (€ 16.15)
    The Cowboy's (€ 12.95)
    Vera Cruz (€ 19.95)

    Prijzen vallen mee...
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #63

    Standaard

    Dollar for the dead.

    http://www.rodirect.nl/displayers/sh...ticle&id=16801

    met:
    Emilio Estevez
    Howie Long
    William Forsythe

    uit gebracht door bridge entertaiment groep, nou laat dan maar...
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  14. #64

    Standaard

    Wat me wel opval is dat ik bijna geen westerns ziet met LEE van Cleef...of zit ik er naast ??


    haha kom ik dit ff tegen wel import...

    http://www.rodirect.nl/displayers/sh...ticle&id=19827

    Lee van Cleef Box (3-DVD) € 40.
    Bad Man's River, Blood Money, Captain Apache
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #65

    Standaard Re: Western Genre... zit er nog leven in?

    Ik hoor bijna niemand over de betere non-leone spaghetti westerns, zoals de films van Corbucci and Sollima: Django, The great silence, the big gundown en Death Rides a horse.....weliswaar zijn deze films vaak alleen op regio 0 en 1 te verkrijgen, maar dan nog zijn ze beter dan menig amerikaanse productie. Kortom: allemaal naar de DVD speciaalzaak!

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    The Last of the Mohicans 1992
    Niet echt een western te noemen. Een western zie ik meer als cowboy tegen cowboy of indiaan. Niet kolonist tegen kolonist geholpen door indiaan, die beetje te verliefd wordt....

    Mijn aanrader: My Name Is Nobody. Henry Fonda tegenover de Wild Bunch (yeah baby!). Wel beetje veel comedy, maar nog altijd een topper wat mij betreft.

  17. #67

    Standaard

    De pas uitgebrachte western op dvd met Jack Nicholson Goin South is op zich ook wel een aardige western.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    De pas uitgebrachte western op dvd met Jack Nicholson Goin South is op zich ook wel een aardige western.
    Die heb ik ook pas binnen, samen met Five Card Stud en Will Penny allemaal van Paramount Pictures.

    Er is nu ook een nieuwe versie van Young Guns met DTS wel regio 1.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #69

    Standaard

    Welke westerns hebben jullie allemaal?
    Hier mijn lijstje:

    Tombstone.DTS & THX.
    Alomo, the
    Big Country
    Bronco Billy
    Coogan's Bluff.
    Cowboys, the
    Dances Whit Wolves
    Desperado.
    Fist full of Dollars.
    Five Card Stud.
    For a few Dollars More.
    Geronomo.
    Goin'South.
    Good the Bad and the Ugly
    Hang 'Em High
    High Plains Drifter
    Hombre.
    Mackenna's Gold
    Magnificent Seven.
    Outlaw Josey Wales
    Paint Your wagon.
    Pale Rider.
    Quick and the Dead.
    Red River.
    Rio Bravo.
    Searchers, the
    Silverado.
    Two Mules for Sister Sara.
    Unforgiven.SE
    Vera Cruz.
    Will Penny
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Welke westerns hebben jullie allemaal?
    3:10 To Yuma
    The Alamo
    Bad Company
    The Big Country
    Butch Cassidy And The Sundance Kid
    Cat Ballou
    The Cowboys
    Dances With Wolves
    Duel In The Sun
    El Dorado
    A Fistful Of Dollars
    For A Few Dollars More
    Fort Apache
    Geronimo: An American Legend
    The Good, The Bad And The Ugly
    Gunfight At The OK Corral
    The Hallelujah Trail
    High Noon
    Hombre
    The Horse Soldiers
    How The West Was Won
    The Iron Horse
    Jeremiah Johnson
    Lonesome Dove
    The Long Riders
    The Magnificent Seven
    The Man From Laramie
    The Man Who Shot Liberty Valence
    McCabe And Mrs Miller
    My Name Is Nobody
    Nevada Smith
    The Outlaw Josey Wales
    The Professionals
    Red River
    Rio Bravo
    Rio Grande
    River Of No Return
    Der Schatz Im Silbersee
    The Searchers
    Shane
    She Wore A Yellow Ribbon
    The Shootist
    Silverado
    The Sons Of Katie Elder
    Stagecoach
    Support Your Local Sheriff
    Tombstone
    True Grit
    Unforgiven
    Vera Cruz
    Wagon Master
    The Wild Bunch
    Will Penny
    Winnetou I
    Winnetou II
    Winnetou III

    De komende weken/maanden komen daar bij :

    Little Big Man
    Rio Lobo
    Big Jake
    Night Passage
    Shenandoah
    Bend Of The River
    Winchester '73
    The Far Country
    Destry Rides Again
    The Unforgiven (1960)
    The Indian Fighter
    Chisum
    North To Alaska
    The Big Trail
    The Comancheros
    The Ox-Bow Incident
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  21. #71

    Standaard

    Ik heb slechts 8 westerns in mijn collectie
    er is niet zoveel op regio 2 te krijgen.

    The Searchers
    The Magnificent seven
    Butch Cassidy and the Sundance kid
    The Good, the bad and the ugly
    Blazing saddles
    Dancing with wolves
    Back to the future part III
    Unforgiven

    Daar wil ik een aantal van de volgende titels nog wel bij

    Once upon a time in the west (als die ooit nog eens uit komt)
    Cat Ballou (net uit op regio 2)
    The big trail
    Destry rides again
    Giant (3 dvd set)
    Gunfight at the O.K. corral
    High Noon 50th anniversary edition
    Little big man
    The man who shot liberty Valance
    My name is nobody
    The Oxbow incident
    The professionals
    Der schatz in silbersee
    Shane
    Stagecoach
    The wild bunch
    Sun of Paleface

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Welke westerns hebben jullie allemaal?
    Winchester '73
    Moet de moeite waard zijn.
    DVD schijnt met commentaar van Jimmy Stewart (zelfde als op de Laserdisc) te verschijnen.

  23. #73
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Mijn top 3:

    1. Back To The Future 3
    2. Shanghai Knights (met Jackie Chan)
    3. Maverick (geloof dat ie zo heet)

    Geloof dat het geen van allen echte westerns zijn maarre verder hou ik niet zo van het genre :wink:

  24. #74

    Standaard

    Ik heb onlangs bij Bart Smit blind een Western aangeschaft voor € 5
    De titel "The long Kill"

    Ik kon er maar weinig over vinden op het net, het bleek dat het een TV-productie is die ook onder de naam "Outlaw Justice" bekend is. Deze komt 1999 dus redelijk recent.

    Acteurs zijn onder andere Willie Nelson en Kris Kristofferson.

    Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een mega topper is, maar gezien mijn groeiende voorliefde voor westerns een leuke aanvulling op mijn western-titels:

    *Young guns
    *Butch Cassidy and the sundance kid
    *Ride with the devil
    *shanghai noon
    *boots hill
    *The Jack bull
    *The sons of Katie elder
    *Hombre
    *Far and away
    *Pale rider
    *The cowboy's
    *Rio bravo
    *The searchers
    *unforgiven
    *Maverick
    *Wild wild west
    *Blazing saddles
    *silverado
    *Dances with wolves
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  25. #75

    Standaard

    Nu deze draad ook weer nieuw leven is ingeblazen, wilde ik gelijk even mijn aanschaffen voor de komende tijd melden (NB: er zitten wel nieuwbakken westerns bij die niet iedereen geloof ik kunnen bekoren ).



    Young Guns SE



    In regio 1 op 8 april eindelijk uitgeven met juiste beeldformaat en 5.1 DTS geluid. Op één of andere manier was het daar nooit van gekomen. Ofwel hij had het juiste beeldformaat, maar DD2.0 (goedkope NL uitgave) ofwel 5.1 geluid, maar weer 4:3 beeld (US uitgave). Maar nu dus wel helemaal goed (weet niet of hij ook in regio 2 ook zo zal uitkomen)... :wink:



    Dances With Wolves SE



    Wederom in regio 1. Komt uit op 20 mei. De lange 4 uurs versie die hier in NL ook al eens is uitgegeven maar al tijden OOP was. Ik zag onlangs plaatjes van het gehele artwork van deze DVD ergens op het net en ik moet zeggen: errug mooie uitgave!



    Rio Lobo



    Ook net uit (29 april) in regio 1 (Verassend niet? Waar blijven toch de regio 2 uitgaves? Deze komt wel, maar wanneer?). Al besproken in deze thread. In ieder geval mijn favoriete western. Uit het trio: Rio Bravo / El Dorado / Rio Lobo. Waarvan de eerste 2 nog erg op elkaar lijken maar ik dit toch echt een heel ander verhaal vind en niet echt een remake (van Rio Bravo) zou willen noemen. Eindelijk weer een goede klassieke John Wayne western op DVD erbij.



    Big Jake



    Ook net uit (29 april) in regio 1. Wederom een John Wayne waar ik al een tijdje op zat te wachten (regio 2 staat ook al tijden in de planning, maar het is nog niet duidelijk wanneer hij komt).



    Nou dat waren de nieuwe voor mij weer. Voorlopig maar weer wachten op Once Upon a Time in the West die wederom op de lange baan is geschoven... En binnenkort komt er een heruitgave van My name is nobody in Australie (R4) met Terrence Hill uit '73 die dan ook heel schappelijk geprijsd is.

Pagina 3 van 167 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •