Pagina 4 van 167 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 4160 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Welke westerns hebben jullie allemaal?
    Winchester '73
    Moet de moeite waard zijn.
    DVD schijnt met commentaar van Jimmy Stewart (zelfde als op de Laserdisc) te verschijnen.
    Is zeker de moeite waard. De westerns van Anthony Mann samen met James Stewart zijn zeer zeer goed. Misschien nog wel beter dan de Ford/Wayne samenwerkingen (behalve The Searchers natuurlijk ). Ik kijk dan ook zeer uit naar de drie die volgende week uitkomen (Winchester '73, Bend Of The River, The Far Country).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    En binnenkort komt er een heruitgave van My name is nobody in Australie (R4) met Terrence Hill uit '73 die dan ook heel schappelijk geprijsd is.
    My Name Is Nobody is recentelijk ook in de UK uitgebracht. Prachtige anamorfe 2.35:1 transfer, extra oa interview met Terence Hill. Ik heb hem aangeschaft ter vervanging van mijn Deense niet-anamorfe 2.00:1 uitgave en ben zeer tevreden.

    Welke westerns ik je ook zeker zou aanraden te kopen zijn Gunfight At The OK Corral (net uit op R1 en fantastisch) en de 3 Anthony Mann/James Stewart titels die volgende week uitkomen op R1.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  3. #78

    Standaard

    Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.
    Ik heb echt wat gemist want ik had er nog niets over gelezen, alleen dat er een regio 1 uitgave was.

    Maar goed, blind aangeschaft dus..

    10 afleveringen op 3 dvd's

    8 uur nostalgie!!

    ik ben weer blij
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.

    ....

    8 uur nostalgie!!
    Tataratata tatata Bonanza!

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    My Name Is Nobody is recentelijk ook in de UK uitgebracht. Prachtige anamorfe 2.35:1 transfer, extra oa interview met Terence Hill. Ik heb hem aangeschaft ter vervanging van mijn Deense niet-anamorfe 2.00:1 uitgave en ben zeer tevreden.
    Maar die is niet echt schappelijk geprijsd met 15 GBP

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Welke westerns ik je ook zeker zou aanraden te kopen zijn Gunfight At The OK Corral (net uit op R1 en fantastisch) en de 3 Anthony Mann/James Stewart titels die volgende week uitkomen op R1.
    I love Steward, dus die gaan zeker op de verlanglijst dan!

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    I love Steward, dus die gaan zeker op de verlanglijst dan!
    James Stewart is ook een van mijn favoriete acteurs en hoe meer ik van Anthony Mann zie/herzie hoe beter ik hem vind. De combinatie Mann en Stewart heeft een aantal prachtige klassiekers opgeleverd.
    Er is al een zeer goede Mann/Stewart western op zowel R1 als R2 verkrijgbaar: The Man From Laramie. Wachten is nog op The Naked Spur. Een andere Mann/Stewart samenwerking die de moeite waard is en die verkrijgbaar is op R1 is The Glenn Miller Story.

    Volgende goede Stewart westerns komen er ook aan:

    Destry Rides Again
    Shenandoah
    Night Passage

    En voor fans van Anthony Mann komt in Augustus ook nog de oorlogsfilm The Heroes Of Telemark uit op DVD .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.
    Wist ook niet dat die uitgebracht zouden worden .
    Als je een aflevering gezien hebt, kun je dan een idee geven van de beeldkwaliteit? Hebben de afleveringen de originele begintune (in USA schijnen ze vanwege een rechtenkwestie zonder de bekende begintune te zijn uitgebracht)? Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?

    Bonanza brengt bij mij ook nostalgische gevoelens naar boven. Werd volgens mij vroeger altijd op zaterdagavond op Duitsland uitgezonden. Ken ook alleen de Duitse stemmen van Hoss, Adam en Little Joe .
    Mijn favoriete westernserie is The Virginian (later The Men From Shiloh). Wat zou ik daar graag alle afleveringen van op DVD willen hebben. Helaas zal dat wel nooit gebeuren. Hoewel, ... het eerste seizoen van Mr Ed en Green Acres wordt in November op R1 uitgebracht.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.
    Wist ook niet dat die uitgebracht zouden worden .
    Als je een aflevering gezien hebt, kun je dan een idee geven van de beeldkwaliteit? Hebben de afleveringen de originele begintune (in USA schijnen ze vanwege een rechtenkwestie zonder de bekende begintune te zijn uitgebracht)? Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?

    .
    De bekende begintune is inderdaad niet aanwezig

    Beeldkwaliteit is redelijk, ik heb niet het idee dat er iets aan de kwaliteit is opgeknapt, dat wordt overigens ook niet beweerd, er ziten wat witte vlekjes door het beeld, voor mij geen ramp .dat maakt voor mij het nostalgische gevoel compleet.

    Uiteraard 4-3 , dd 2.0 , kleur , 500 minuten, geen extra's

    Wat seizoenen betreft wordt er helemaal niets op de hoes vermeld, ik ben helaas ook niet goed op de hoogte van de bonanza-ontwikkelingen dus het zou zomaar 10 bijeengeraapte afleveringen kunnen zijn;

    dvd1;

    *The gunman

    *The fear merchants

    *the spanish Grant

    dvd2;

    *Blood on the land

    *desert justice

    *the stranger

    dvd3;

    *escape to ponderosa

    *the avenger

    *The last trophy

    *san fransisco holiday
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  9. #84

    Standaard

    Haai Cowboy's...

    Ik wil binnekort Wild Bunch aanschaffen, maar zit tetwijvelen tussen welke ik zal nemen de regio 4 of regio 1 er zitten geloof ik wel wat verschillen in qua kwaliteit....graag raad. Ik meende dat ik eens gelezen had dat van wild bunch een DTS uitgave zou komen maar dat weet ik niet meer zeker?????
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Hoewel, ... het eerste seizoen van Mr Ed en Green Acres wordt in November op R1 uitgebracht.
    Mr. Ed! Man, hier wacht ik al zo lang op. Volgde vroeger altijd met veel plezier de herhalingen op Sky Channel. Nostalgie op en top...

    A horse is a horse, of course, of course...
    And no one can take to a horse, of course...
    That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    A horse is a horse, of course, of course...
    And no one can take to a horse, of course...
    That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed!
    Tataratata tatata Bonanza!




    Je bent aardig op de hoogte van de western-tunes

    Helaas, je had het waarschijnlijk al hierboven gelezen, Bonanza is niet voorzien van de o zo bekende begintune
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?
    Ik heb even wat "research" gedaan, deze 10 afleveringen zijn de afleveringen 19 tot en met 28 van seizoen 1.

    Wel een beetje raar zo midden in een seizoen??, maar in ieder geval wel 10 afleveringen op volgorde.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?
    Ik heb even wat "research" gedaan, deze 10 afleveringen zijn de afleveringen 19 tot en met 28 van seizoen 1.

    Wel een beetje raar zo midden in een seizoen??, maar in ieder geval wel 10 afleveringen op volgorde.
    Bedankt voor alle info. Ik twijfel om de set aan te schaffen. Blijf toch een beetje hopen op volledige seizoenen (en dan met de originele begintune).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Haai Cowboy's...

    Ik wil binnekort Wild Bunch aanschaffen, maar zit tetwijvelen tussen welke ik zal nemen de regio 4 of regio 1 er zitten geloof ik wel wat verschillen in qua kwaliteit....graag raad. Ik meende dat ik eens gelezen had dat van wild bunch een DTS uitgave zou komen maar dat weet ik niet meer zeker?????
    The Wild Bunch R1 is een flipper met een goede niet-anamorfe 2.35:1 transfer. The Wild Bunch R4 (en R2) is ook een flipper maar is anamorf. Geen idee of de beeldkwaliteit goed is.
    Er staat voor zover ik weet geen re-release gepland maar het zou me zeker niet verbazen wanneer Warner in de toekomst een SE van The Wild Bunch uitbrengt.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  15. #90

    Standaard

    Mijn favorieten zijn zonder uitzondering.
    * Once Upon A Time in The West ( praaaaaaachtige muziek EN charles Bronston)
    * Unforgiven. ( Oscarwinnen & nu de S.E. in de aanbieding bij de slanke weken bij BOL.COM)

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    The Wild Bunch R1 is een flipper met een goede niet-anamorfe 2.35:1 transfer. The Wild Bunch R4 (en R2) is ook een flipper maar is anamorf. Geen idee of de beeldkwaliteit goed is.
    Er staat voor zover ik weet geen re-release gepland maar het zou me zeker niet verbazen wanneer Warner in de toekomst een SE van The Wild Bunch uitbrengt.
    Oke bedankt...
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #92

    Standaard

    Nog een goede western die ik zeker zal aanschaffen is
    Life and times of judge Roy Bean van John Huston met script van John Milius. Komt 3 juni uit op regio 1 bij WB.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    A horse is a horse, of course, of course...
    And no one can take to a horse, of course...
    That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed!

    Tataratata tatata Bonanza!
    Je bent aardig op de hoogte van de western-tunes

    Helaas, je had het waarschijnlijk al hierboven gelezen, Bonanza is niet voorzien van de o zo bekende begintune
    Mr. Ed gaat welliswaar over een paard, maar is geen western...

    En van Bonanza heb ik slechts een aantal afleveringen mogen aanschouwen, maar die serie kon mij op één of andere manier totaal niet boeien.... op de begintune na dan... OEI,OEI,OEI (duikt onder tafel om het nu volgende commentaar en gegooide bierglazen van vele westernliefhebbers te ontwijken)

  19. #94
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Mijn favoriete westerns zijn Beast of the Hollow Mountain en the Valley of Gwangi.
    In beide films vechten cowboys niet tegen outlaws maar tegen prehistorische monsters zoals een T-Rex
    Ray Harryhausen rulez.....

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    maar die serie kon mij op één of andere manier totaal niet boeien.... op de begintune na dan... OEI,OEI,OEI (duikt onder tafel om het nu volgende commentaar en gegooide bierglazen van vele westernliefhebbers te ontwijken)
    Bierglazen, wat dacht je whiskey flessen naar je hoofd
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  21. #96

    Standaard

    "WESTERNS - I NEVER LOOK AT THEM, BUT I LOVE TO MAKE THEM. WHY? BECAUSE THEY'RE MADE MOSTLY ON LOCATION. YOU'RE OUT THERE IN THE OPEN, AWAY FROM THE SMOG AND THE FREEWAYS. YOU'RE WITH A BUNCH OF STUNT MEN WHO ARE YOU'RE FRIENDS, AND THEY KEEP A PITCH GAME GOING ALL THE TIME. YOU EAT WELL - I ALWAYS INSISTED ON THE BEST POSSIBLE FOOD ON LOCATION. YOU WORK FROM DAWN UNTIL SUNSET, AND YOU SLEEP LIKE A BABY AT NIGHT. IT'S A GRAET LIFE - WHO WOULDN'T LIKE IT?" John Ford
    Elke bespreking van het westerngenre is onvolledig zonder vermelding van John Ford. Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden, heeft het genre verrijkt met vele klassiekers, van "THE IRON HORSE"(1924) tot "THE MAN WHO SHOT LIBERTY VALANCE"(1962).

    Daarom kijk ik uit naar dé western op DVD die het westerngenre in 1939 nieuw leven inblies:
    STAGECOACH.


    Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?

    “STAGECOACH” vertelt het verhaal; van een reisgezelschap in een postkoets. Om verschillende redenen ziet een aantal mensen zich gedwongen om de postkoets naar Lordsburg te nemen, ondanks de dreiging van de oorlogszuchtige Apachen.
    Zo worden Dallas, een prostituee, en Doc Boone, een alcoholistische dokter door de eerbare burgers gedwongen het stadje te verlaten. Hatfield, een gokker uit de zuidelijke staten, is op een elegante manier suïcidaal en gaat wellicht daarom mee met de postkoets, Lucy Mallory is hoogzwanger en wil voor de geboorte van haar kind bij haar man zijn. Gatewood heeft zijn eigen bank opgelicht en wil op deze manier onopgemerkt verdwijnen en Mr.Peacock is een timide handelsreiziger. Halverwege de rit neemt men nog iemand mee: Ringo Kid (John Wayne). Ringo Kid wordt door de wet gezocht en moet naar Lordsburg omdat daar de moordenaars van zijn broer zijn. In het verdere verloop van de reis zal de zwangere vrouw haar kind krijgen en zullen de Apachen uiteindelijk de koets aanvallen…


    John Ford (1894-1973) kwam al op jonge leeftijd bij de film terecht. Hij regisseerde zijn eerste film toen hij 23 jaar was: “STRAIGHT SHOOTING (1917). In de zwijgende periode maakte Ford talloze westerns, waaronder enkele klassiekers, zoals “THE IRON HORSE” en “THREE BAD MEN” (1926). In de jaren dertig maakte Ford nauwelijks westerns en “STAGECOACH” was na 13 jaar zijn terugkeer naar het genre dat hem het beste lag.
    John Ford kwam op het idee van “STAGECOACH” toen hij “Stagecoach to Lordsburg” van Ernest Haycox las. Producent Walter Wanger wilde in eerste instantie de hoofdrollen laten vertolken door Gary Cooper en Marlene Dietrich, maar John Ford wees dit idee af. Hun aandeel zou een té grote aanslag op het budget zijn. En daarnaast: Ford had al een andere acteur voor de hoofdrol op het oog, iemand die in 1930 in de grote western “THE BIG TRAIL” jammerlijk was geflopt, maar naar de mening van Ford na 9 jaar een nieuwe kans verdiende: John Wayne (1907-1979)
    Na “STAGECOACH” zou John Ford nog verschillende klassiekers binnen het genre maken. Voor John Wayne bleek deze film een springplank te zijn voor zijn verdere carrière.



    En zoals reeds gezegd, voor het genre van de western zelf zorgde “STAGECOACH” voor een opleving die in de jaren vijftig tot grote bloei zou komen...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    James Stewart is ook een van mijn favoriete acteurs en hoe meer ik van Anthony Mann zie/herzie hoe beter ik hem vind. De combinatie Mann en Stewart heeft een aantal prachtige klassiekers opgeleverd.
    In de jaren vijftig maakte Mann een reeks zeer hoogwaardige westerns. In de geschiedschrijving over films worden ze vaak genegeerd of krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen.

    In 1950 vroeg de studio Universal James Stewart voor de hoofdrol in
    "WINCHESTER 73". Universal was destijds echter een kleine studio en kon slechts beperkte budgetten in films investeren. Het normale gage van Stewart kon de studio zeker niet opbrengen. Vandaar dat men met Stewart een ongebruikelijk contracy afsloot: Stewart zou de film maken voor een lager salaris dan normaal, maar hij zou aanvullend een percentage van de opbrengst van de film krijgen. Zo begon in 1950 de vruchtbare samenwerking tussen Mann en Stewart. Ze maakten ook een aantal niet-westerns zoals "THUNDERBAY" (1953), "THE GLENN MILLER STORY"(1954) en "STRATEGIC AIR COMMAND"(1955), maar het zijn de westerns die de meeste indruk maakten (-en maken). Titels: BEND OF THE RIVER"(1952), "THE NAKED SPUR"(1953), THE FAR COUNTRY"(1955) en "THE MAN FROM LARAMIE"(1955). In deze westerns speelt Stewart op een weergaloze manier een gefrustreerde man, een gekweld iemand met duistere kanten. En in de westerns komt Manns rijke visuele stijl veel beter tot zijn recht dan in de niet-westerns.

    "THE MAN FROM LARAMIE", in mijn ogen het meesterwerk van hun samenwerking, is een western die zeer geweldadig is, bijna tot op het sadistische af. Met name Dave Waggoman (Alex Nicol) wordt geschetst als een psychopaat, die genoegen schept in geweld. Dat blijkt al uit de eerste scène, waar het onmiddelijk tot een geweldadig treffen komt tussen hem en Will Lockhart (James Stewart). Hij laat Lockhart achter een paard binden en jaagt het dier door een kampvuur. Vervolgens steekt hij Lockharts wagen in brand en schiet zijn muildieren dood...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  23. #98
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    Angel and the badman (1947) is ook nog maar net uit, ben wel enorm teleurgesteld in het beeld, men heeft hier duidelijk zijn werk niet van gemaakt !

    Jammer want het is een leuke film.

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    Mijn favoriete westerns zijn Beast of the Hollow Mountain en the Valley of Gwangi.
    In beide films vechten cowboys niet tegen outlaws maar tegen prehistorische monsters zoals een T-Rex
    Ray Harryhausen rulez.....
    Die eerste ken ik niet maar ik heb The Valley of Gwangi op VHS.
    Hoewel het tegen een western-achtergrond afspeelt, vind ik het niet echt een western, maar meer een Fantasy.
    Mijn DVDtjes
    Geniet van het leven, dan zal de zon altijd schijnen

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden
    Ford staat op eenzame hoogte. Hij was dan ook de grootste Amerikaanse cineast. Zie sig .

    Overigens was het niet Walter Wanger maar David Selznick die er bij Ford op aandrong om Gary Cooper en Marlene Dietrich te casten voor Stagecoach (de film zou namelijk in eerste instantie gefinancierd worden door Selznick International Pictures). Volgens Selznick was Stagecoach "just another western" die wel wat sterren kon gebruiken om ueberhaupt enige kans te maken om uit de kosten te komen. De onafhankelijke Ford en de bemoeizuchtige Selznick (die Ford met memo's bleef bombarderen) konden totaal niet met elkaar overweg. Ford brak dan ook met Selznick en ging vervolgens met Stagecoach langs bijna alle Hollywoodstudio's. Uiteindelijk kwam hij bij Wanger uit.

    Als je meer van Ford wilt weten, kan ik je Tag Gallaghers "John Ford, The Man And His Films" aanraden. Het is een van de beste filmboeken die ik ooit heb gelezen. De nadruk in dit boek ligt namelijk niet zozeer op het persoonlijke leven van Ford zoals in zoveel andere biografische boeken het geval is, maar bijna uitsluitend op zijn werk. Werkelijk elke film die Ford ooit maakte wordt uitgebreid geanalyseerd.
    Van Stagecoach is trouwens ook een prachtig boekje verkrijgbaar in de relatief goedkope BFI Film Classics reeks (geschreven door Edward Buscombe). Ook een aanrader.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

Pagina 4 van 167 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •