Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.

Discussie: Gekocht bij iTunes

  1. #1

    Standaard Gekocht bij iTunes

    Met de opkomst van digitale online media wordt het tijd voor een nieuwe thread: Gekocht bij ITunes:

    Home Alone 4k

    Ik heb deze titel al enige tijd geleden gekocht bij iTunes. Toen vond ik de beeldkwaliteit redelijk, maar onvoldoende goed. Vooral in vergelijk met de blu-ray van deze film die ik ook heb.

    Maar inmiddels heeft iTunes deze titel (gratis) geüpgraded naar het formaat 4k. Direct vergelijk van de iTunes versie met de blu-ray versie geeft aan dat de iTunes 4k versie nu een betere beeldkwaliteit heeft dan de blu-ray. Dit is al direct te zien bij de begintiteling. De geluidskwaliteit kan ik nog 100% niet beoordelen.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2018 om 00:42
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Met de opkomst van digitale online media wordt het tijd voor een nieuwe thread: Gekocht bij ITunes:

    Home Alone

    Ik heb deze titel al enige tijd geleden gekocht bij iTunes. Toen vond ik de beeldkwaliteit redelijk, maar onvoldoende goed. Vooral in vergelijk met de blu-ray van deze film die ik ook heb.

    Maar inmiddels heeft iTunes deze titel (gratis) geüpgraded naar het formaat 4k. Direct vergelijk van de iTunes versie met de blu-ray versie geeft aan dat de iTunes 4k versie nu een betere beeldkwaliteit heeft dan de blu-ray. Dit is al direct te zien bij de begintiteling. De geluidskwaliteit kan ik nog 100% niet beoordelen.
    Ik heb ook een paar films gekocht. Maar ik twijfel, om meer te kopen. Bij navraag bij support (en het staat ook redelijk omschreven op de website), blijkt het dat je films in principe na aankoop meteen moet downloaden. Ze kunnen zonder tegenbericht de titel verwijderen, en dan heb je geen rechten.
    Je moet zelf een back-up maken. Ze bieden geen 4K downloads.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik heb ook een paar films gekocht. Maar ik twijfel, om meer te kopen. Bij navraag bij support (en het staat ook redelijk omschreven op de website), blijkt het dat je films in principe na aankoop meteen moet downloaden. Ze kunnen zonder tegenbericht de titel verwijderen, en dan heb je geen rechten.
    Je moet zelf een back-up maken. Ze bieden geen 4K downloads.
    Bedankt voor de info. Ik focus mij meer op titels die buiten iTunes om niet HD te koop zijn. iTunes is bij mij - standaard - ingesteld dat gekochte titels automatische gedownload worden. Dus backup is altijd aanwezig. Voor 4k denk ik dat het 4k-schijfje nog steeds superieur is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    The Inn of the Sixth Happiness (1958) HD

    Deze titel is lokaal enkel op dvd uitgebracht. Bij iTunes is de titel HD (dus blu-ray kwaliteit). ITunes beeld is duidelijk beter dan dat van de dvd. Was weer even genieten van een mooie klassieker.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2018 om 00:43
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Les uns et les autres HD

    Eind augustus kocht ik bij bol.com de dvd Les uns et les autres. Hij was net uitgekomen. Helaas was er geen blu-ray van deze gerestaureerde film uitgebracht. Maar ... bij iTunes is deze film wel verkrijgbaar in blu-ray kwaliteit. En ook nog eens voor dezelfde prijs als bij bol.com.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2018 om 00:43
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    First Reformed.

    Kennelijk komt van deze film geen blu-ray uit, dus daarom voor de HD versie van iTunes gegaan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Kindergarten Cop HD

    Beschikbaar in HD met correct beeldformaat. Beeldkwaliteit gelijk aan blu-ray, ook in mijn bezit. Verschil: iTunes versie heeft nl-ot.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2018 om 00:43
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Phantom Thread 4K

    Deze week tijdelijk voor € 4,99.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Ferdinand 4k

    Nu heb ik ook de Duitse UHD Ferdinand, met nl-ot. Ik heb de itunes versie vergeleken met de UHD versie. En ik moet schrijven dat de itunes versie een heel goede 4k versie van de film is. Bij 1 op 1 vergelijk is het beeld van de UHD versie beter, maar wel marginaal beter. De itunes versie heeft dolby atmos, vermoedelijk dd + variant. De uhd heeft volwaardig dolby atmos, maar ook dit klinkt in mijn oren marginaal beter. Itunes kijk ik via de apple tv 4k speler. De UHD is wel winnaar, want beter beeld en geluid. Maar de 4k itunes versie is een heel erg goed alternatief.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2018 om 00:41
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Bedknobs and Broomsticks HD ofwel Heksen en Bezemstelen

    In ons landje te koop op dvd, maar bij iTunes in HD formaat. Snel beeldvergelijk: beeld dvd is goed, maar beeld iTunes is duidelijk beter. Weer een dvd die uit de verzameling kan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Bedknobs and Broomsticks HD ofwel Heksen en Bezemstelen

    In ons landje te koop op dvd, maar bij iTunes in HD formaat. Snel beeldvergelijk: beeld dvd is goed, maar beeld iTunes is duidelijk beter. Weer een dvd die uit de verzameling kan.
    Alleen kan je dat eeuwig bekijken. Ik begrijp dat Itunes niet meer dan huur is. Dan moet je het weer huren na die periode en als ze het uit de collectie gooien, is hij weg. Ik blijf o.a. Netflix beter vinden als streamingdienst. Daar kan het ook verdwijnen maar de film kan je wel binnen die tijd eeuwig zien. En je betaalt niet per film. 3 films van Itunes en je ziet al op het duurste Netflix-abonnement. Ik zou zo en zo nooit mijjn dvd- en BR-collectie wegdoen.

  12. #12

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Alleen kan je dat eeuwig bekijken. Ik begrijp dat Itunes niet meer dan huur is. Dan moet je het weer huren na die periode en als ze het uit de collectie gooien, is hij weg. Ik blijf o.a. Netflix beter vinden als streamingdienst. Daar kan het ook verdwijnen maar de film kan je wel binnen die tijd eeuwig zien. En je betaalt niet per film. 3 films van Itunes en je ziet al op het duurste Netflix-abonnement. Ik zou zo en zo nooit mijjn dvd- en BR-collectie wegdoen.
    De film blijft oneindig voor jou beschikbaar in de iCloud, als je hem ‘gekocht’ hebt. Dit kun je terug lezen in de helpfile van iTunes. Je kunt de film ook downloaden en op jouw harde schijf bewaren. Het is zelfs mogelijk om de film op een schijfje te branden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor het ophelderen. Dan blijft voor mij de prijs een issue. Ik betaal liever een vast bedrag per maand en oneindig downloaden of streamen ipv per film betalen. En als ik mag kiezen tussen Itunes of op schijf kies ik liever voor het laatste.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bedankt voor het ophelderen. Dan blijft voor mij de prijs een issue. Ik betaal liever een vast bedrag per maand en oneindig downloaden of streamen ipv per film betalen. En als ik mag kiezen tussen Itunes of op schijf kies ik liever voor het laatste.
    Helaas gaat voor streamen het oneindig kunnen kijken naar een film niet op. Laatst weer bij netfflix, gaat expanse uit het aanbod. Terwijl ik net gestart was met kijken. En ja, geen bericht daarover van Netflix. De serie zat gewoon niet meer in 'te bekijken series'. Na enig googelen was het antwoord, dat de serie over gaat naar amazon prime.
    Overigens bij vergelijkbare kwaliteit heeft een schijfje ook mijn voorkeur. Overigens, je kunt je ook de vraag stellen hoelang jouw schijfje het nog blijft doen. Daar schijnt ook een levensduur aan te zitten. Daarbij komt dat de iTunes films meestal alleen bij iTunes te streamen is en niet bij andere streamingsdiensten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    2012 4k en Dolby Vision

    Net even beginscene vergeleken met die van blu-ray. Beeld ITunes is duidelijk beter dan dat van de blu-ray. Geluid lijkt - eerste indruk - gelijkwaardig te zijn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Overigens, je kunt je ook de vraag stellen hoelang jouw schijfje het nog blijft doen.
    Ik denk dat dat wel mee valt, er zijn wel wat problemen met DVD schijfjes maar dat is maar zeer sporadisch en voornamelijk uit de beginperiode van DVD,.. idem met Blu-ray.
    Van mijn ruim 1200 tellende collectie films heb ik tot nu toe bij maar 2 ooit een onoplosbaar probleem gehad.
    ook heb ik tientallen CD's tot ruim 30 jaar oud die nog probleemloos werken.

    Er is vaak wel verwarring tussen gebrande schijfjes, die mensen thuis zelf kunnen branden, en geperste schijfjes, zoals de films of series die te koop zijn in de winkels.
    Dat zijn twee totaal verschillende technieken waarbij gebrande schijfjes maar een beperkte levensduur hebben van een jaar of 5 terwijl geperste schijfjes altijd behouden blijven.

    Op zich is iTunes wel interessant zoals het huren van een 4K film voor 5 Euro. Hoe vaak kijken we immers een schijfje dat al snel, in het meest gunstige geval, het drievoudige kost (4K BD). Voor het geld dat ik ooit aan optische dragers heb uitgegeven kan ik nu heel wat films streamen.

    Voorlopig blijft mijn voorkeur nog wel bij schijfjes, maar uiteindelijk zal het natuurlijk allemaal richting streaming gaan. En of dat nou zo groot verlies zal zijn?
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben ook traditioneel voor een vast medium, maar kijk ook heel veel Netflix-series. Veel in 4K en Dolby Vision. Oké, er is compressie, maar de BD-set van Agents of Shield vond ik op BD bijvoorbeeld maar matig van kwaliteit. Ook veel compressie en onrust in donkere scenes. Streaming wordt natuurlijk alleen maar beter en series op UHD BD zijn op een hand te tellen. best vervelend om schijf 4 of 5 erin te doen. De mens wordt ook steeds luier of gemakzuchtiger. Alles met de A.B. vanaf de luie bank... Een goede film wil ik echter wel hebben, alleen we worden steeds kieskeuriger...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Harry Potter and the Philosopher's Stone 4k en Dolby Vision

    Eerste indruk: iTunes beeld is beter dan dat van de beschikbare UHD, helderder, scherper en meer 3d werking, gebaseerd op de eerste 7 minuten. Audio is minder goed dan dat van de UHD.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ben ook traditioneel voor een vast medium, maar kijk ook heel veel Netflix-series. Veel in 4K en Dolby Vision. Oké, er is compressie, maar de BD-set van Agents of Shield vond ik op BD bijvoorbeeld maar matig van kwaliteit. Ook veel compressie en onrust in donkere scenes. Streaming wordt natuurlijk alleen maar beter en series op UHD BD zijn op een hand te tellen. best vervelend om schijf 4 of 5 erin te doen. De mens wordt ook steeds luier of gemakzuchtiger. Alles met de A.B. vanaf de luie bank... Een goede film wil ik echter wel hebben, alleen we worden steeds kieskeuriger...
    Zo denk ik er ook over. Nog wel voor de schijven en koop ze ook maar merk zelf ook luiheid qua kijken. Streaming begint hier ook toe te nemen. Het gemak om even van serie/doc te schakelen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ben ook traditioneel voor een vast medium, maar kijk ook heel veel Netflix-series. Veel in 4K en Dolby Vision. Oké, er is compressie, maar de BD-set van Agents of Shield vond ik op BD bijvoorbeeld maar matig van kwaliteit. Ook veel compressie en onrust in donkere scenes. Streaming wordt natuurlijk alleen maar beter en series op UHD BD zijn op een hand te tellen. best vervelend om schijf 4 of 5 erin te doen. De mens wordt ook steeds luier of gemakzuchtiger. Alles met de A.B. vanaf de luie bank... Een goede film wil ik echter wel hebben, alleen we worden steeds kieskeuriger...
    Vraag: Ik gebruik geen Netflix, want ik heb nog 'maar' een ADSL-verbinding (wat voor internetten meer dan voldoende is). Maar ik mag aannemen dat Netflix ook 3D-films streamt en wel alles wat op 3D is uitgebracht? Dus ook natuurfilms, concertoptredens e.d. En dat dit ook altijd beschikbaar blijft? En dat je ook alle extra's die bijv. op een Blu-ray staan ook via Netflix kunt bekijken? Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar misschien kun jij daar wat over zeggen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vraag: Ik gebruik geen Netflix, want ik heb nog 'maar' een ADSL-verbinding (wat voor internetten meer dan voldoende is). Maar ik mag aannemen dat Netflix ook 3D-films streamt en wel alles wat op 3D is uitgebracht? Dus ook natuurfilms, concertoptredens e.d. En dat dit ook altijd beschikbaar blijft? En dat je ook alle extra's die bijv. op een Blu-ray staan ook via Netflix kunt bekijken? Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar misschien kun jij daar wat over zeggen?
    Nee, zeker niet. Je moet Netlfix zien als Film1. Ze hebben alleen de film, voor een beperte tijd en er is geen 3d.

  22. #22

    Standaard

    Het volgende:
    Bij navraag bij Apple support, blijkt het dat het enige recht wat je kunt ontlenen bij aankoop i Itunes, is dat je op dat moment een download kunt maken van de film. Er is geen enkele garantie, dat die film beschikbaar blijft, ook niet in HD of 4K. Als de aanbieder de film weghaald bij Itunes (wat volgend jaar het geval zou kunnen zijn als Disney komt met hun eigen streaming dienst), heb je geen enkel recht meer als koper. Je had dan maar een download moeten aken bij aankoop.

    Dit is in tegenstelling to wat me werd verteld bij aankoop van de apple TV: je behoudt tot in lengte van dagen het recht dit te streamen. Het zou zelfs overgaan naar je erfgenamen, werd me verteld.

    Dat maakt kopen, toch minder interessant.....al den ik wel dat het meeste in de catalogus wel zal blijven.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Nee, zeker niet. Je moet Netlfix zien als Film1. Ze hebben alleen de film, voor een beperte tijd en er is geen 3d.
    Dat beperkte tijd varieert. Hun eigen titels staan er al jaren op. Andere verdwijnen soms wel of even. Dan nog is er nog voldoende te zien is mijn eigen mening.

  24. #24

    Standaard

    The War of the Worlds (1953) 4k en Dolby Vision

    Net bekeken en vergeleken met dvd-versie. De iTunes versie heeft enorm verbeterd beeld. Dvd beeld is bij direct vergelijk gewoon slecht.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    Khartoum, prachtige HD kwaliteit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •