Bekijk uitslag poll: Welke mode gebruik je tijdens films (YAMAHA)?

Stemmers
14. Je mag niet stemmen in deze poll
  • General

    10 71,43%
  • Adventure

    1 7,14%
  • Spectacle

    2 14,29%
  • Sci-Fi

    1 7,14%
De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke mode gebruik je tijdens films (YAMAHA)?

    Welke mode gebruik jij tijdens films?
    Upgrading is a neverending story...

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    adventure movie theatre II
    deze klink in mijn geval het lekkerst

  3. #3

    Standaard

    Ik gebruikte eerst ook vaak adventure.. maar wil de laatste tijd vaker 'general'

    Maar is general een stand waarbij het weergegeven wordt zoals bedoeld door de maker van de dvd of wordt hier ook nog aan geknoeid?
    Upgrading is a neverending story...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Ik gebruikte eerst ook vaak adventure.. maar wil de laatste tijd vaker 'general'

    Maar is general een stand waarbij het weergegeven wordt zoals bedoeld door de maker van de dvd of wordt hier ook nog aan geknoeid?
    Daar is ook nog aan "geknoeid".
    Je kan die modes ook uitzetten, zoals ik doe.
    Dan krijg je in de display gewoon bvb "DOLBY DIGITAL".

    Jaak

  5. #5

    Standaard

    Toen ik mijn Yamaha had gebruikte ik altijd sci-fi, zij het zwaar aangepast op een aantal parameters.

  6. #6

    Standaard

    Voor DVD's zet ik de effects altijd uit, dus DD of DTS "puur" zoals het op de disk staat. Voor TV en video zet ik hem op Prologic movie theater. Geeft het meest ruimtelijke beeld.

    Jeroen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaak


    Daar is ook nog aan "geknoeid".
    Je kan die modes ook uitzetten, zoals ik doe.
    Dan krijg je in de display gewoon bvb "DOLBY DIGITAL".

    Jaak
    Huh.. 'effects-off' geeft toch alleen stereo geluid?
    Hoe zet je t dan uit?
    Upgrading is a neverending story...

  8. #8

    Standaard

    Geef mij maar gewoon General, precies zoals het bedoeld is, geen DSP voor mij!

  9. #9

    Standaard

    Ik laat hem gewoon op 'NORMAL' staan, heb je dus het geluid zoals het bedoeld is (zonder 'vervorming'), al is bij sommige films de sci-fi of general-stand wel mooi. De meeste DSP-programma's zijn toch iets te druk wat mij betreft, daarbij staan mijn front-speakers gedwongen (fijn zo'n open haard) nogal ver uit elkaar, dus over spreiding van het geluid heb ik al weinig te klagen...

    Jeroen

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM


    Huh.. 'effects-off' geeft toch alleen stereo geluid?
    Hoe zet je t dan uit?
    Ja, ik bedoel nl. wel op DD 5.1 of DTS. Inderdaad niet in Stereo hoor. Dat zou een beetje zonde zijn niet

  11. #11

    Standaard

    Huh.. dat is vreemd... ik heb een RX-V800 .. ik ken eigelijk alleen general etc. en effect off.. geen stand waarin je geen DSP gebruikt... T wordt denk ik tijd om de manual te gaan lezen...
    Upgrading is a neverending story...

  12. #12

    Standaard

    Bij mijn 795 kon ik hem ook gewoon op dd of dts zetten, dus lijkt me dat dat bij de 800 (opvolger) ook wel zal kunnen. Ik moet zeggen dat de dsp programma's van Yamaha stukken beter zijn (minder opvallende echo's) dan mijn huidige Denon, daar hoor je bij sommige programma's een prologic achtige nagalm (daarom hen ik nu nooit een dsp bewerking aanstaan... Die Yamaha dsp kon ik iets nauwkeuriger afstellen. Maar dit terzijde.

  13. #13

    Standaard

    De manual nog eens nagelezen..
    En gevonden... mmm.. ik schaam me wel.. toch eens de manual lezen....
    Ok opgelost.. die ga ik gebruiken... gewoon zoals bedoeld draaien en niet met allerlei DSP'ing er tussen..
    Upgrading is a neverending story...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Geef mij maar gewoon General, precies zoals het bedoeld is, geen DSP voor mij!
    General is een DSP programma.

    Zelf gebruik ik vaak de enhanced dolby digital mode.

  15. #15

    Standaard

    Yep ik draai nu ook in Enhanced.. en af en toe op normal... ben er nog niet helemaal uit wat t mooiste is..
    Upgrading is a neverending story...

  16. #16

    Standaard

    DVD's speel ik altijd af in de enhanced modus, aangezien dat naar mijn mening een ruimtelijker effect geeft.

    Dolby Surround (vanuit de TV) altijd op NORMAL, omdat dan de surroundkanalen beter worden weergegeven.

    CD's op 2 channel audio, of op een zelf ingesteld programma met geen vertragingen op de surroundspeakers. Hierdoor wordt het geluid uit de 4 speakers gelijk weergegeven.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •