De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic DP-UB9004 - Review

    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Mooie review, maar verbaas me over het volgende:
    "Schakel de HDR-optimiser in (bij niet Dolby Vision materiaal) en hooglichten krijgen net wat meer detail."
    Mijn ervaring is toch wat anders, ook al is t op de 424, zoals ik liet weten in t topic over de Pioneer.

    De detailering in wolkenluchten etc. neemt idd toe.
    Maar er kleeft ook een nadeel aan en dat is detail in andere gebieden minder wordt.
    Zet t beeld maar eens stil en vergelijk dan t beeld met de optimiser aan en uit.
    Door alleen de witcurve aan te passen zonder de optimiser aan te zetten kreeg ik het hetzelfde resultaat zonder de negatieve gevolgen.

  3. #3

    Standaard

    Ik zeg idd ook dat hooglichten meer detail krijgen. Ik zag eigenlijk geen nadelige neveneffecten in donkerdere delen van het beeld. Maar zoals vaak met dit soort optimalisaties is het allemaal marginaal en is het vooral een kwestie van smaak en is eea ook afhankelijk van hoe de televisie zelf is afgesteld.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik kan me nog herinneren van vroegere tests van televisies en DVD-/Blu-ray spelers: zet om te beginnen alle zogenaamde beeldverbeteraars uit... Lijkt me hier ook een goed advies, toch?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Dat klopt in de basis zeker. Op de tv staan ook alle verbeteraars uit en op de speler ook. Enige wat ik getest heb is die HDR optimiser en wat mij betreft is dat een van de weinige beeldverbeteraars die echt een positief effect hebben.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Dat is idd een beeldverbeteraar die t potentieel heeft t beeld echt te verbeteren.
    Heeft te maken met Tone Mapping en clipping.
    Op deze manier breng je de speler en tv dichter bij elkaar wat betreft de huidige technische mogelijkheden.

    Het mooie van UHD Blu-Ray, zeker met Dolby Vision, is dat deze op toekomstige generatie tv's een steeds mooier beeld gaat laten zien.
    Dat omdat de huidige nog niet in staat zijn het onderste uit de kan te halen van wat er op het schijfje staat.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Dat is idd een beeldverbeteraar die t potentieel heeft t beeld echt te verbeteren.
    Heeft te maken met Tone Mapping en clipping.
    Op deze manier breng je de speler en tv dichter bij elkaar wat betreft de huidige technische mogelijkheden.

    Het mooie van UHD Blu-Ray, zeker met Dolby Vision, is dat deze op toekomstige generatie tv's een steeds mooier beeld gaat laten zien.
    Dat omdat de huidige nog niet in staat zijn het onderste uit de kan te halen van wat er op het schijfje staat.
    Maar het beeld moet er wel natuurlijk blijven uitzien, vind ik. De UHD-presentaties die ik soms in de winkel zie, doen pijn aan mijn ogen. Ik heb ooit een Wide Gamut-monitor bij mijn PC gebruikt, maar dat was geen succes. Hele onnatuurlijke kleuren, waarbij groen, rood en blauw extra benadrukt werden. Die ging dan ook weer gauw de deur uit. Als fotograaf zat ik daar niet op te wachten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Ik kan je zeggen dat de HDR optimiser niets met de kleuren doet. Wat het feitelijk doet is wit wat doorgaans door een tv wordt geclipt, zo optimaliseren dat het juist wel wordt getoond. En daarmee dus details in die hooglichten. Het optimaliseert de maximale luminantie van de disc tov de maximale luminantie van de tv.

    Ik heb tot nu toe overigens geen enkele UHD gezien waarin de kleuren onnatuurlijk zijn op mijn tv, tenzij de instellingen niet goed staan, wat bij veel mensen het geval is. Of dat het natuurlijk een keuze is van de filmmaker. En ik vond de speler van Sony onnatuurlijke kleuren geven, maar ook dat lag niet aan het schijfje.

    En sowieso zijn demo’s in winkels nooit representatief. Zo is wat je thuis ziet bij normale verlichting en zonder winkelinstellingen echt veel mooier. Ik vind sommige gewone Blu-ray discs soms juist een tikkeltje te flets nu ik UHD gewend ben.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als fotograaf zat ik daar niet op te wachten.
    Als fotograaf weet je dan als t goed is dat weergave valt of staat bij goede kalibratie van je weergever.
    Net zoals tv's zijn ook zeker de wat duurdere monitoren prima te kalibreren.
    Zelf doe ik dat voor beide op t oog maar een serieuze (hobby)fotograaf haalt daar de nodige aparatuur voor in huis of laat dat doen door een pro.

    Er is geen slechtere plek om een tv te beoordelen dan in de gemiddelde winkel!
    De meeste tv's hebben niet voor niets de keuze tussen een winkelinstelling en een instelling voor thuis.
    De winkelinstellingen zijn net marktkoopmannen, wie t hardste schreeuwt krijgt de meeste aandacht (denken ze dan).

    Dat Blu-Rays nu fletser ogen heeft ook met een te conservatieve afstelling van je tv voor SD materiaal te maken.
    Heb nu zeker met die Panasonic gemerkt dat je UHD en Blu-Ray erg dicht bij elkaar in de buurt kan laten komen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •