Pagina 14 van 17 EersteEerste ... 41011121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 419 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    "Noodgedwongen" (alleen 2 Britse webshops hadden het in Europa) heb ik iets in Engeland besteld. 30 GBP, dus boven de grens. Jammer, maar het zij zo.
    Gisteren is het in NL aangekomen:

    Your item is currently with Customs in the destination country.Netherlands


    Heeft iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat het wordt overgedragen aan PostNL?

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    "Noodgedwongen" (alleen 2 Britse webshops hadden het in Europa) heb ik iets in Engeland besteld. 30 GBP, dus boven de grens. Jammer, maar het zij zo.
    Gisteren is het in NL aangekomen:



    Heeft iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat het wordt overgedragen aan PostNL?
    Ik heb het met Britse pakketjes nog niet gehad maar het zal vergelijkbaar zijn met Amerikaanse pakketjes. 1 of 2 dagen misschien?

  3. #328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb het met Britse pakketjes nog niet gehad maar het zal vergelijkbaar zijn met Amerikaanse pakketjes. 1 of 2 dagen misschien?
    Iets langer.
    Op maandag kwam het bij de douane aan en op vrijdag kon ik het afhalen.

  4. #329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Iets langer.
    Op maandag kwam het bij de douane aan en op vrijdag kon ik het afhalen.
    Dat is niet zo geweldig. Ik bedacht me dat ik eerder deze week misschien ook iets te makkelijk in het VK besteld heb waarmee ik het misschien ook ga ervaren.

  5. #330

    Standaard

    Ook wel bijzonder. Een bestelling die ik gisteren bij Amazon NL plaatste, is deels vanuit de UK verzonden.

  6. #331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ook wel bijzonder. Een bestelling die ik gisteren bij Amazon NL plaatste, is deels vanuit de UK verzonden.
    Ligt eraan wat het was. Als het een NL Blu-ray of DVD is, dan is het bijzonder. Amazon heeft geen distributiecentrum in NL. Volgens mij worden die (normaliter) verstuurd vanuit Duitsland. Heb zelf al Blu-ray's. DVD's en CD's (besteld via Amazon NL) uit Amerika en Spanje ontvangen.

  7. #332

    Standaard

    Even een snelle peiling onder ervaringsdeskundigen...

    Hoeveel bestellingen (boven de grens van 22,- euro) hebben jullie de afgelopen maanden gedaan en hoeveel zijn er daarvan uiteindelijk onderschept? Ben even benieuwd naar een globaal percentage En is er nog een gevoelsmatig verschil bij welke winkel de kans op onderschepping het grootst of het kleinst is? Of is daar volgens jullie geen peil op te trekken?
    Ik ben benieuwd.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #333

    Standaard

    Ik heb bij verschillende webwinkels besteld. Zowel US als UK. Bij diabolik zit douanekosten inbegrepen, dus geen verrassingen. Bij zavvi nl was mijn eerste bestelling tegengehouden, maar kreeg ik de extra kosten wel door hun terugbetaald. Bij mijn 2e bestelling is het goedkoper geworden bij zavvi en zit blijkbaar de douanekosten inbegrepen in de prijs of misschien was het product al op europese bodem. Zo had ik de battle royale 4k voor 74 euro besteld en had geen extra kosten. Bij amazon daarentegen had ik wel douanekosten tot 3x toe. Een product kost dan voor de belgen gemiddeld 2x duurder. Als je een product van 24 incl verzendingskosten koopt, kost het voor ons + 24 euro + be btw. Bij ebay zitten in de meeste gevallen al douanekosten berekend bij de totaalprijs. Bij arrow zit je ook niet goed. Ik heb nog verschillende pre-orders staan voor juli bij amazon en zavvi.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 05-06-2021 om 21:01

  9. #334

    Standaard

    Hoe ligt bij jouw ongeveer de verhouding tussen wel en niet onderscheppen?

    Ik heb ook verschillende pre-orders staan en lopende bestellingen. Ik hoop op een beetje geluk, maar vrees het ergste.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #335

    Lightbulb

    Nog even 3 weken geduld, na 1 juli moeten niet-EU webstores die naar de EU verzenden de BTW van het land van de ontvanger in de prijs inbegrepen hebben en afdragen, dus geen douanekosten meer dan. Ik verwacht zelf dat veel niet-EU winkels dan stoppen met verzenden naar EU-adressen, want het betekent nog meer papierwerk voor de verzender. De rest zal het amazonmodel (moeten) volgen. Ik wacht met een paar UK-webshopbestellingen tot na die datum.

    De €22-grens vervalt dan ook. BTW verschuldigd dan ook voor items onder dat bedrag.

  11. #336

    Standaard

    En hoe zit dat dan met pre-orders die je nu hebt besteld, maar na 1 juli worden verzonden? Oftewel, geldt de datum van aankoop of van verzending?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    En hoe zit dat dan met pre-orders die je nu hebt besteld, maar na 1 juli worden verzonden? Oftewel, geldt de datum van aankoop of van verzending?
    Datum van verzending.

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Datum van verzending.
    Neen, helaas niet. Het is de datum van aankomst.

  14. #339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hoe ligt bij jouw ongeveer de verhouding tussen wel en niet onderscheppen?

    Ik heb ook verschillende pre-orders staan en lopende bestellingen. Ik hoop op een beetje geluk, maar vrees het ergste.
    100 procent pakkans tot nu toe wanneer douanekosten niet inbegrepen waren in de totaalprijs. Is voor ons belgen nog altijd goedkoper dan wanneer bpost het verrekent.

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    En hoe zit dat dan met pre-orders die je nu hebt besteld, maar na 1 juli worden verzonden? Oftewel, geldt de datum van aankoop of van verzending?
    Geen idee. En dat het zo moet, wil ook niet zeggen dat dat meteen goedgaat bij alle stores. Want tja, wat is de sanctie als de Chinese, Japanse of Engelse webstore zich niet aan de regels houdt of het paper work onvolledig is en de ontvanger alsnog moet bijbetalen? Of wordt het dan retour gestuurd bij de EU customs?

  16. #341

    Standaard

    Hoe het België gaat zijn vanaf 1 juli (Bpost)

    Hoe kan ik vermijden om invoerkosten te betalen?


    Vanaf 1 juli 2021 gaat een nieuwe wetgeving van kracht. Vanaf dan moet er btw betaald worden op alle zendingen van buiten de EU (ook op zendingen van minder dan € 22). Indien bij aankoop in de webshop geen btw is betaald, zullen er bijkomende invoerkosten aangerekend worden.
    Deze wetgeving zal van toepassing zijn op alle zendingen die vanaf 1 juli 2021 aankomen in België. Het is dus mogelijk dat je aankoop vóór 1 juli 2021 is gedaan maar dat omwille van de duurtijd van het internationale transport, het pas op het Belgische grondgebied aankomt na 1 juli 2021.
    Twee concrete voorbeelden:

    1. Je bestelt een zending op 10 Juni 2021, van minder dan € 22 en het komt aan in België op 30 juni 2021. Je betaalt dan geen btw en geen bijkomende invoerkosten.
    2. Je bestelt een zending op 10 Juni 2021, van minder dan € 22 en het komt aan in België op 1 juli 2021. Je betaalt dan wel btw en bijkomende invoerkosten (tenzij de btw vooraf werd aangerekend in de webshop). Meer info over deze nieuwe douaneregels.

    Voor 1 juli 2021
    Om invoerkosten te vermijden raden we je aan om:

    • minstens 6 weken voor 1 juli 2021 te bestellen in een webshop buiten de EU.
    • je aankoop in een webshop buiten de EU uit te stellen tot na 1 juli 2021 en te kopen in een geregistreerde webshop.
    • je bestelling te plaatsen in een webshop die de zending verstuurd van binnen België of Europa.

    Na 1 juli 2021
    Om bijkomende invoerkosten en een verhoogde btw te vermijden (je betaalt immers ook btw op de kosten voor douaneformaliteiten) raden we je aan om je bestelling te plaatsen:

    • in een geregistreerde webshop buiten de EU. Deze rekent reeds op voorhand de btw op je aankoop waardoor je geen invoerkosten betaalt en je zending sneller de invoerprocedure kan doorlopen. Meer info over hoe je een IOSS geregistreerde webshop herkent.
    • in een webshop die de zending verstuurd van binnen België of Europa.


  17. #342

    Standaard

    Ha, we moeten dus op zoek naar gerigistreerde webshops. Zal voor Nederland niet anders zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-06-2021 om 08:11

  18. #343

    Standaard

    Er wordt met geen woord gerept over hoe hoog de 'bijkomende invoerkosten' zijn. Ik neem aan dat dat toch vaste tarieven zullen zijn die ze algemeen bekend zullen moeten maken.
    [EDIT] In het voorbeeld uit de eerstgenoemde verwijzing wordt een bedrag van maar liefst 15 euro (!) genoemd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #344

    Standaard

    Ja dat zullen de normale inklaringskosten plus btw zijn zoals we die nu ook al hebben neem ik aan.

  20. #345

    Standaard

    Dat betekent voor ons belgen 24 euro + 15 euro + btw. De aankoopprijs × 3. Nou dat is het einde om nog te importeren.

  21. #346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Even een snelle peiling onder ervaringsdeskundigen...

    Hoeveel bestellingen (boven de grens van 22,- euro) hebben jullie de afgelopen maanden gedaan en hoeveel zijn er daarvan uiteindelijk onderschept? Ben even benieuwd naar een globaal percentage En is er nog een gevoelsmatig verschil bij welke winkel de kans op onderschepping het grootst of het kleinst is? Of is daar volgens jullie geen peil op te trekken?
    Ik ben benieuwd.
    Ik heb even mijn bestellingenlijstje bekeken en gezien dat ik dit jaar 12 bestellingen in het VK heb gedaan. De onderscheppingen hou ik niet echt bij maar zo uit mijn hoofd is dit er slechts eentje geweest. Daar moet ik wel bij zeggen dat de meeste amazon.co.uk-bestellingen sinds dit jaar per stuk worden verstuurd, wat de verhouding onderschept/niet onderschept nog wat kleiner maakt dan 1 uit 12.

  22. #347

    Standaard

    Bij amazon.co.uk zit de VAT/BTW er altijd automatisch in, dus daarheb je nooit extra kosten, behalve als je voor meer dan €150 bestelt (of bij marketplace aanbieders).

  23. #348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dat betekent voor ons belgen 24 euro + 15 euro + btw. De aankoopprijs × 3. Nou dat is het einde om nog te importeren.
    Zijn de "bijkomende kosten" niet de reguliere inklaringskosten? Dus niet 2x (€24 en €15)?

  24. #349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb even mijn bestellingenlijstje bekeken en gezien dat ik dit jaar 12 bestellingen in het VK heb gedaan. De onderscheppingen hou ik niet echt bij maar zo uit mijn hoofd is dit er slechts eentje geweest. Daar moet ik wel bij zeggen dat de meeste amazon.co.uk-bestellingen sinds dit jaar per stuk worden verstuurd, wat de verhouding onderschept/niet onderschept nog wat kleiner maakt dan 1 uit 12.
    Nou, dat lijkt dan nog mee te vallen gelukkig.

    Ik heb iets te overhaast de Dawn of the Dead 4K set gekocht bij zavvi vanwege een korting. Kwam op 33 euro incl verzenden, maar achteraf had ik deze toch liever nog even uitgesteld dan. Heb geprobeerd om hem te cancellen bij Zavvi, maar dat lukt niet meer omdat het een kortingsactie was Op hoop van zegen dan maar...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #350

    Standaard

    Meer info hierover bij PostNL.
    Het geldt dus voor alle pakketjes die na 1 juli gaan aankomen, ook dingen die dus wat langer onderweg zijn

Pagina 14 van 17 EersteEerste ... 41011121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •