Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 419 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Als je bij locatie een willekeurige UK postcode invult dan is hij gewoon te pre-orderen. Titels die op voorraad zijn kan ik echter gewoon bestellen.
    De afgelopen maanden is dit (het niet kunnen selecteren van preorder-producten) wel eerder gebeurd. Ik heb dat zelf ook wel een paar keer gehad. Maar het compleet annuleren van preorders is nieuw.

    Misschien dat amazon.co.uk nog niet kan bepalen welke kosten ze per 1 januari moeten gaan aftikken en dat ze daarom maar het zekere voor het onzekere nemen ofzo? Alhoewel: dan zou je ook verwachten dat ze dat bij recente producten die op voorraad zijn zouden doen. Vaag dit.

  2. #127

    Standaard

    Ik las vanochtend in de Telegraaf dit: https://www.emerce.nl/best-practice/...-pakketvervoer Als er niets is geregeld, zal dat ook voor UK gaan gelden.

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik las vanochtend in de Telegraaf dit: https://www.emerce.nl/best-practice/...-pakketvervoer Als er niets is geregeld, zal dat ook voor UK gaan gelden.
    Klopt, maar was al genoemd eerder in dit topic. Die grens van €22 vervalt per 1 juli a.s. en geldt ook voor het VK.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het Guardian artikel spreekt dan weer van automatische inning van de BTW/VAT voor pakketen onder £135 (Parool heeft het over de €22 grens voor BTW-vrijstelling die sowieso per 1 juli vervalt voor alle goederen van buiten de EU). Maar even afwachten wat het wordt.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-12-2020 om 12:03

  4. #129

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Vertraging zal het zeker gaan geven ja. Die douaneformulieren zijn overigens wel online te vinden, heb je ook nodig om iets naar de VS te sturen. Postkantoren zijn er immers ook niet meer. Vraag blijft of er ook webwinkels zijn die de btw zelf al van te voren gaan innen, zoals amazon.com doet voor bestellingen vanuit de EU.

    Maar meer rompslomp zal het worden.

  6. #131

    Standaard

    En dat was dan de echte Brexit. GB is geen onderdeel meer van de gemeenschappelijke markt.

  7. #132

    Standaard

    Wat ik niet begrijp is dat hele verhaal over BTW e.d. Als ik wat bij Amazon UK bestelde werd daar gewoon BTW (VAT) in rekening gebracht. Gaat dit nu dan veranderen? Als ik wat bij Amazon Duitsland bestel dan betaal ik gewoon het Nederlandse BTW-tarief, niet het Duitse. Ik kan het niet meer volgen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp is dat hele verhaal over BTW e.d. Als ik wat bij Amazon UK bestelde werd daar gewoon BTW (VAT) in rekening gebracht. Gaat dit nu dan veranderen? Als ik wat bij Amazon Duitsland bestel dan betaal ik gewoon het Nederlandse BTW-tarief, niet het Duitse. Ik kan het niet meer volgen.
    Ja dat is al veranderd sinds vandaag. Om die BTW te kunnen heffen (en in het land van levering af te dragen, Nederland in ons geval) moet je in de EU gevestigd zijn en dat is Amazon UK niet. Als je nu bij Amazon UK iets bestelt krijg je bij uitchecken de prijs zonder VAT te zien en geldt de €22 regel voor bestellingen buiten de EU. Zoals ik eerder al eens noemde lijkt vooralsnog kopen bij Britse webshops goedkoper te zijn geworden voor bestellingen onder de €22, want je betaalt geen UK VAT en ook geen Nederlandse BTW. En de verzendkosten voor de paar items die ik vandaag probeerde waren gewoon £2.90, minder dan wat je eerder aan VAT kwijt was. Verwachte levering was ook a.s. dinsdag.

    Dit genot is echter van korte duur want per 1 juli 2021 vervalt die grens van €22 en ben je voor alle pakketten van buiten de EU BTW verschuldigd, dit staat overigens los van de Brexit. Dus ook voor een kabeltje van €1 van Aliexpress 21% BTW plus €12,50 inklaringskosten. Dan is het snel gedaan met bestellen buiten de EU.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-01-2021 om 12:12

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit genot is echter van korte duur want per 1 juli 2021 vervalt die grens van €22 en ben je voor alle pakketten van buiten de EU BTW verschuldigd, dit staat overigens los van de Brexit. Dus ook voor een kabeltje van €1 van Aliexpress 21% BTW plus €12,50 inklaringskosten. Dan is het snel gedaan met bestellen buiten de EU.
    Zoals het bij Amazon US of Japan (en ik neem aan nu ook UK) gaat met het vooruitbetalen van de importkosten, vind ik het nog wel meevallen met de kosten. De verzending is dan iets duurder, maar zeker niet die € 12,50 en je hebt het vaak ook sneller in huis.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Zoals het bij Amazon US of Japan (en ik neem aan nu ook UK) gaat met het vooruitbetalen van de importkosten, vind ik het nog wel meevallen met de kosten. De verzending is dan iets duurder, maar zeker niet die € 12,50 en je hebt het vaak ook sneller in huis.
    Geen idee of dat nu bij Amazon UK ook kan, ik zie die optie nergens staan nog.

    [edit]
    Als je meer dan €22 in je order hebt komt er inderdaad een import fee deposit bij, daaronder niet. Had nu een order van 2 items van £20.39 pond en kreeg die deposit erbij (£4.94) bij het uitchecken. Splitsen in 2 bestellingen is voor mij in dit geval dan toch voordeliger, want de verzendkosten worden ook hoger bij 2 items.

    Bij ieder item staat nu ook deze opmerking: Please Note: Price shown includes UK VAT. If your shipping address is outside UK, VAT may vary or an import fee deposit may be collected at checkout.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-01-2021 om 17:07

  11. #136

    Standaard

    Hoe zit het trouwens met die afschaffing van de € 22-grens. Geldt dat dan ook voor een land als Zwitserland of lift die nog mee met een bepaald verdrag? Ik laat jaarlijks een kalender opsturen via een webshop en die was de laatste keer boven de € 30 door de verzendkosten. Kalender zelf was iets van € 18. Normaal probeer ik hem daar al te kopen tijdens de vakantie maar was erg laat qua verschijningsdatum.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Hoe zit het trouwens met die afschaffing van de € 22-grens. Geldt dat dan ook voor een land als Zwitserland of lift die nog mee met een bepaald verdrag? Ik laat jaarlijks een kalender opsturen via een webshop en die was de laatste keer boven de € 30 door de verzendkosten. Kalender zelf was iets van € 18. Normaal probeer ik hem daar al te kopen tijdens de vakantie maar was erg laat qua verschijningsdatum.
    Zwitserland maakt geen deel uit van de interne markt: https://www.europarl.europa.eu/facts...en-het-noorden

    De 22 euro grens gaat overigens alleen over de kosten van de producten, maar zijn die hoger dan 22 euro, dan betaal je ook over de verzendkosten BTW.

  13. #138

    Standaard

    Klopt idd, Zwitserland maar ook bijvoorbeeld Noorwegen zijn geen lid van de EU, Noorwegen zit dan weer wel in de EER. Overigens heeft het VK wel een andere status dan Zwitserland en Noorwegen, die laatste twee volgen ook alle EU regels zonder dat ze er deel van uitmaken, het VK is nu echt een ‘buiten-EU’ land geworden, waarmee de EU wel een verdrag heeft maar dat is er met Canada ofzo ook.

    Naar Zwitserland of Noorwegen kun je ook gewoon reizen met je paspoort, voor het VK heb je binnenkort een visa waiver nodig zoals je die ook voor Canada en de VS nodig hebt.

    Ik koop zelf overigens regelmatig bij Dodax, dat is een Zwitserse webwinkel, heb nog nooit met douanekosten te maken gehad (en zeker wel al boven de €22 gezeten).

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    voor het VK heb je binnenkort een visa waiver nodig zoals je die ook voor Canada en de VS nodig hebt.
    Niet als je kort daar komt toch? Ik dacht dat kort verblijf zonder visa is. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...1-na-de-brexit

    Ik koop zelf overigens regelmatig bij Dodax, dat is een Zwitserse webwinkel, heb nog nooit met douanekosten te maken gehad (en zeker wel al boven de €22 gezeten).
    Idem. Bij die kalender nooit iets gemerkt. Dus verandert er niets behalve als het na 1-7 is door die verdwijning van de € 22-grens. Dan is het hooguit die 21% (of het valt onder boeken van 9%) die erbij komt maar wellicht halen ze dan de Zwitserse BTW ervan af.

  15. #140

    Standaard

    Een visa waiver is een verklaring dat je geen visum nodig hebt. Gaat iets van €7 kosten, is juist voor kortere verblijven. Voor een langer verblijf heb je een visum nodig. Maar dit zal pas in 2022 ingaan: https://www.etiasvisa.com/etias-news...ct-uk-citizens

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een visa waiver is een verklaring dat je geen visum nodig hebt. Gaat iets van €7 kosten, is juist voor kortere verblijven. Voor een langer verblijf heb je een visum nodig. Maar dit zal pas in 2022 ingaan: https://www.etiasvisa.com/etias-news...ct-uk-citizens
    Ook door het akkoord? Ik vind het persoonlijk een belachelijke maatregel. Dat is een geldkoe. Of je eist een visum of je laat mensen gewoon toe als ze binnen die periode weer weggaan. Maar om een verklaring te laten kopen dat je geen visum nodig hebt, slaat nergens op. Zoveel toeristen maal € 7: kassa. Laat de Europese landen dan dat ook gaan eisen.

  17. #142

    Standaard

    Die gaan dat ook eisen, die hebben dit zelfs geinitieerd (dat is ETIAS uit dat artikel). VK hoefde niet zo nodig maar zullen ook volgen nu de EU dit ook gaat doen. De VS en Canada doen niet niet anders trouwens, daar heb je ook een visum waiver voor nodig, geen visum voor korte trips. Idee erachter is dat ze kunnen bijhouden wie het land binnenkomt en eventueel mensen kunnen weigeren. Dat is nu ook wat het VK wil en de EU vanuit de gedachte dat lidmaatschap moet lonen.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    (...) Dus verandert er niets behalve als het na 1-7 is door die verdwijning van de € 22-grens. Dan is het hooguit die 21% (of het valt onder boeken van 9%) die erbij komt maar wellicht halen ze dan de Zwitserse BTW ervan af.
    Komen er dan, behalve de BTW, niet ook nog inklaringskosten van 12,50 bij?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #144

    Standaard

    2x BTW betalen kan sowieso niet, maar in geval van Zwitserland weet ik het ook niet precies. Ze vallen niet onder de EER maar hebben wel een bijzondere status in Europe omdat ze - anders dan de UK - ook echt niet zonder kunnen. Maar voor de UK komen die inklaringskosten er denk ik wel, tenzij de webwinkel de inklaring voor zijn rekening neemt en dit doorberekent (zoals Amazon UK nu doet).

    Heb even wat oude bestelfacturen van dodax bekeken en daar staat nergens iets over btw/vat. Maar het Zwitserse btw-systeem (met overigens een lage btw van 8%) blijkt sowieso een buitenbeentje, want ze kennen ook nog een nultarief bij uitvoer.
    Laatst aangepast door Oakey : 03-01-2021 om 17:00

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Komen er dan, behalve de BTW, niet ook nog inklaringskosten van 12,50 bij?
    Zou het kunnen dat dit afhankelijk is van de pakketdienst die in Nederland voor de bezorging zorgt? Ik heb lang gedacht dat die kosten afkomstig waren van de douane. Maar recent kwam ik er achter (misschien zelfs door dit topic) dat dit de kosten zijn die de pakketdienst maakt voor het aangeven van invoerrechten.

  21. #146

    Standaard

    Die €12.50 is idd wat PostNL hiervoor rekent, niet voor het aangeven van invoerrechten (dat speelt pas vanaf €150) maar voor het innen van de BTW die verschuldigd is. Geen idee wat DHL vraagt. De verkoper kan het ook regelen maar dan moet deze de inklaring ook echt doen. Dodax doet bijv helemaal niets en zavvi bij mijn weten ook niet. Amazon’s niet-EU winkels dus wel. Het is echt wat anders dan het BTW-tarief aanpassen op de site (zoals Amazon.de doet voot Nederlandse kopers), je moet ook echt de BTW bij invoer gaan betalen.

  22. #147

    Standaard

    Ik heb op 1 januari bij Amazon UK de 4K Blu-ray van de film "Angel Heart" besteld. Bij het afrekenen zag ik voor het eerst dat er geen VAT in rekening is gebracht, zoals dat voorheen wel gebeurde. De bestelling is vandaag verzonden en de verzending gaat via Asendia, maar wordt uitgevoerd door DHL. De verwachte bezorgdatum is pas 16 januari (!).
    Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat en hoe de (Nederlandse) BTW-verrekening dan plaatsvindt.

    Ik blijf het een krom systeem vinden. Als je in het buitenland een product koopt, dan hoor je daar de BTW te betalen, niet in het land van ontvangst of waar je woont... We gaan het beleven.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 03-01-2021 om 20:04
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #148

    Standaard

    Tja dat kun je wel vinden maar BTW is iets dat je als consument betalen op diensten en goederen in het land van aflevering. Anders kun je al je spullen in de VS kopen waar geen btw is in heel veel staten, lekker goedkoop een Hummer importeren.

    Belasting betalen is nooit leuk natuurlijk.

  24. #149
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb op 1 januari bij Amazon UK de 4K Blu-ray van de film "Angel Heart" besteld. Bij het afrekenen zag ik voor het eerst dat er geen VAT in rekening is gebracht, zoals dat voorheen wel gebeurde. De bestelling is vandaag verzonden en de verzending gaat via Asendia, maar wordt uitgevoerd door DHL. De verwachte bezorgdatum is pas 16 januari (!).
    Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat en hoe de (Nederlandse) BTW-verrekening dan plaatsvindt.

    Ik blijf het een krom systeem vinden. Als je in het buitenland een product koopt, dan hoor je daar de BTW te betalen, niet in het land van ontvangst of waar je woont... We gaan het beleven.
    Dat is zoals het zakelijk binnen de EU al jaren gaat. Heb je een BTW-nummer dan betaal jij geen BTW en hoeven hun het niet af te dragen. Bedrijven in Nederland verrekenen te ontvangen en te betalen BTW. Dat hoeft dan niet als je zakelijk handelt binnen de EU. Het systeem doet dit dus al jaren. Hoe je als consument dan de BTW betaald is nog onduidelijk. Ik vermoed op dezelfde manier als de invoerrechten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #150

    Standaard

    Het blijft wel een vreemde eend in de bijt, die belasting op de toegevoegde waarde. Bedrijven innen die wel, maar doen dit namens de eindgebruiker (de laatste in de keten van productie tot en met verkoop en levering, de consument dus). Vandaar dat ook de vervoerder (als laatste bedrijf in de keten, je zou kunnen zeggen dat zij nog waarde toevoegen) deze bij niet-EU bestellingen int en niet de belastingdienst of douane.

    Maar als je nu zou voorstellen om vanuit het niets op alles een belasting van 21% in te voeren zou dat wel op veel weerstand stuiten

    Toch hebben de meeste landen wel iets van btw, maar in de VS idd in sommige staten geen sales tax. Maar goed, publieke werken doen ze dan ook niet aan in dat land, je krijgt er ook wat voor terug natuurlijk.

    Even weer meer on-topic: vanmorgen verzendbericht van mijn eerste post-Brexitbestelling bij Amazon UK (zonder btw dus), levering staat voor morgen gepland. Zou nog sneller zijn dan voorheen!
    Laatst aangepast door Oakey : 04-01-2021 om 07:44

Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •