Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 419 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Was dit een bestelling boven of onder de grens van 22 euro? Ik merk dat bij Amazon UK voor bestellingen naar Nederland geen BTW (VAT) meer in rekening wordt gebracht, alleen bij bestellingen boven de 22 euro is er een - relatief bescheiden - Import Fee Deposit vereist. Voor bestellingen beneden de 22 euro heb ik tot nu toe geen Nederlandse BTW hoeven af te dragen (maar misschien komt die rekening nog?)
    Het was een bestelling van in totaal £52,91. Het valt me trouwens nu pas op dat er inderdaad geen BTW op betaald is maar dat er inderdaad een "Import Fees Deposit" in de totaalprijs zat van £9,18. Ik had daar bij het bestellen niet op gelet.

  2. #227

    Standaard

    Die import fee is precies het bedrag dat nodig is voor de 21% btw-afdracht in Nederland.

    Let er op dat die import fee vaak veel hoger is dan de verzendkosten, dus dat splitsen in 2 bestellingen onder de €22 waar je dan geen VAT maar wel extra verzendkosten betaalt soms interessant kan zijn. Maar dan moeten de losse items wel onder de £18 excl VAT zitten (was in dit voorbeeld waarschijnlijk geen optie).
    Laatst aangepast door Oakey : 28-01-2021 om 07:49

  3. #228

    Standaard

    Ik kreeg net bericht van Amazon UK dat de soundtrack van No Time to Die die ik heb besteld is uitgesteld naar november. Benieuwd hoe het voor deze order straks gaat. Hij zou oorspronkelijk in april komen zonder VAT en import fee, maar komt nu na 1 juli.

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Best wel veel, want boven de 150 euro moet je naast de BTW ook nog invoerrechten betalen en dan waarschijnlijk ook nog de kosten van de bezorger.

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...an-mijn-pakket
    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...landse-webshop
    Dus dan betaal ik invoerkosten, btw en inklaringskosten.....zal even een sommetje maken wat het meest voordelig is als Indicator weer een sale heeft.

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dus dan betaal ik invoerkosten, btw en inklaringskosten.....zal even een sommetje maken wat het meest voordelig is als Indicator weer een sale heeft.
    Het meest voordelige is om die sale gewoon aan je voorbij te laten gaan... . Stuur die mails automatisch naar je prullenmand of spambox, wees dapper, bied weerstand, je hebt al zoveel van dat spul, je kijkt het maar één keer etc.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het meest voordelige is om die sale gewoon aan je voorbij te laten gaan... . Stuur die mails automatisch naar je prullenmand of spambox, wees dapper, bied weerstand, je hebt al zoveel van dat spul, je kijkt het maar één keer etc.
    Zeker de beste manier, maar ja, was het maar zo makkelijk ...

  7. #232

    Standaard

    Ik had het eigenlijk niet meer verwacht, maar een pakje dat op 1 december vanuit Schotland was verzonden, is vandaag bezorgd. Was bang dat er mogelijk extra kosten bij zouden komen, omdat het meer dan 22 euro waard was, maar dat was gelukkig niet het geval.

  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik heb het besteld op zavvi Nederland, het betreft een bluray van Eureka, die uitgever is gevestigd in de UK. Dus ik verwacht dat de bluray vanuit de UK verzonden wordt.
    Is je bestelling van Zavvi al binnen? Vroeg me af of het helemaal goed is gegaan, dus zonder extra kosten.

  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Is je bestelling van Zavvi al binnen? Vroeg me af of het helemaal goed is gegaan, dus zonder extra kosten.
    Betreft een pre-order, begin maart zal het waarschijnlijk arriveren.

  10. #235

    Standaard

    Even off topic hier.
    Mijn vriendin en ik zijn ook handtekeningen verzamelaars en onlangs heeft ze een handtekening gescoord van Arnold Schwarzenegger (+/- 500 GBP).
    Vandaag stond BPost aan onze deur met de afrekening van de douanekosten: een mooie 68 euro!!!
    Nee, voor ons geen handel meer met de UK.

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Even off topic hier.
    Mijn vriendin en ik zijn ook handtekeningen verzamelaars en onlangs heeft ze een handtekening gescoord van Arnold Schwarzenegger (+/- 500 GBP).
    Vandaag stond BPost aan onze deur met de afrekening van de douanekosten: een mooie 68 euro!!!
    Nee, voor ons geen handel meer met de UK.
    Is best on topic, toch?

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Even off topic hier.
    Mijn vriendin en ik zijn ook handtekeningen verzamelaars en onlangs heeft ze een handtekening gescoord van Arnold Schwarzenegger (+/- 500 GBP).
    Vandaag stond BPost aan onze deur met de afrekening van de douanekosten: een mooie 68 euro!!!
    Nee, voor ons geen handel meer met de UK.
    Dat bedrag kan best wel eens kloppen. Boven de 150 euro ben je invoerrechten en inklaringskosten verschuldigd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat bedrag kan best wel eens kloppen. Boven de 150 euro ben je invoerrechten en inklaringskosten verschuldigd.
    Er is blijkbaar veel verwarring over de Brexit-deal ("er zouden toch geen heffingen komen?"). Dat ging allemaal over extra heffingen op vis, metaal, auto's en heeft helemaal niets te maken met de BTW-plicht en invoerrechten voor consumenten als je online aankopen buiten de EU doet. Had je dus ook kunnen weten. de BTW was dan blijkbaar al wel in de prijs inbegrepen, anders had je dat nog eens €120 gekost (21%, in Nederland althans). Als je geen BTW hebt betaald, heb je juist een mazzeltje met die €68 zou ik zeggen.

    Gewoon die extra kosten incalculeren dus als je iets koopt, die extra kosten zijn gewoon bekend en kun je uitrekenen. Beetje gek om dan te zeggen dat je geen handel meer met de UK wilt daarom. Als je in Nederland iets koopt zit daar ook 21% BTW op. En die handtekening kun je neem ik aan niet bij bol.com bestellen.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-02-2021 om 11:59

  14. #239

    Standaard

    Die 68 euro dat klopt als een bus. Je krijgt van B-post een papiertje met de uitleg hoe de kosten worden berekend. En dat van die geen handel drijven met de UK is best wel logisch als iets onbetaalbaars wordt. De handtekeningen kan je ook via de Duitse comic con eventueel kopen, indien aangeboden. Die halen we in het vervolg enkel nog van op Euro-bodem.

  15. #240

    Standaard

    Voorlopig is amazon UK met importheffing en verzendkosten nog steeds goedkoper dan menig EU webshop, dus zeker niet zo dat alles in de UK nu per se onbetaalbaar is.

    Ik zou zeggen dat 500 pond voor een handtekening ook aan de prijs is maar ieder zijn ding. 550 pond (incl die douanekosten) is dan weer bizar veel blijkbaar.

  16. #241

    Standaard

    Hoe je het gewoon draait of keert, het is gewoon geldverspilling.

  17. #242

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Hoe je het gewoon draait of keert, het is gewoon geldverspilling.
    Klopt, daarom is de EU ook zo prettig.

  18. #243

    Standaard

    Wat ik me nu afvraag, Ik heb het volgende besteld:

    Gekocht/Besteld bij Zavvi.nl in de actie 2 4K films voor € 22,00 (Inclusief verzendkosten = € 23,49):



    ''Schindler's List (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 25th Anniversary Edition)'' € 21,99 = Losse prijs
    ''Saving Private Ryan (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 20th Commemorative Edition)'' € 24,49 = Losse prijs

    Nu is het dus zo dat je tot € 22 euro zo kan bestellen zonder kosten van douane. Nu is dit anderhalve euro meer dus. Heb ik nu een grote pakkans met extra kosten, of zou dit er wel door gaan komen zonder extra kosten? Iemand enig idee/ervaringen???

  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wat ik me nu afvraag, Ik heb het volgende besteld:

    Gekocht/Besteld bij Zavvi.nl in de actie 2 4K films voor € 22,00 (Inclusief verzendkosten = € 23,49):



    ''Schindler's List (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 25th Anniversary Edition)'' € 21,99 = Losse prijs
    ''Saving Private Ryan (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 20th Commemorative Edition)'' € 24,49 = Losse prijs

    Nu is het dus zo dat je tot € 22 euro zo kan bestellen zonder kosten van douane. Nu is dit anderhalve euro meer dus. Heb ik nu een grote pakkans met extra kosten, of zou dit er wel door gaan komen zonder extra kosten? Iemand enig idee/ervaringen???
    Bij de drempel tellen verzendkosten niet mee, je moet er wel btw over betalen, als je over de drempel heen gaat.

  20. #245

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bij de drempel tellen verzendkosten niet mee, je moet er wel btw over betalen, als je over de drempel heen gaat.
    Maar gezien het bedrag, waar moet ik aan denken?

  21. #246
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wel opletten bij zavvi.com want als je nu UK of EU burger bent, je betaald gewoon dezelfde prijs. Dus als EU burger worden we eigenlijk gewoon ‘opgelicht’ bij zavvi.com

    Trouwens hier in België kan ik Zavvi.nl niet gebruiken, als ik dit ingeef in mijn browser dan wordt ik altijd omgeleid naar Zavvi.com
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #247

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wat ik me nu afvraag, Ik heb het volgende besteld:

    Gekocht/Besteld bij Zavvi.nl in de actie 2 4K films voor € 22,00 (Inclusief verzendkosten = € 23,49):

    ''Schindler's List (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 25th Anniversary Edition)'' € 21,99 = Losse prijs
    ''Saving Private Ryan (4K Ultra HD + Blu-ray + Bonusdisc, 3-Disc 20th Commemorative Edition)'' € 24,49 = Losse prijs

    Nu is het dus zo dat je tot € 22 euro zo kan bestellen zonder kosten van douane. Nu is dit anderhalve euro meer dus. Heb ik nu een grote pakkans met extra kosten, of zou dit er wel door gaan komen zonder extra kosten? Iemand enig idee/ervaringen???
    Dat hangt er vanaf, denk ik. Zavvi, in tegenstelling tot bijv. Zoom UK, verstuurt alles apart, dus dan zit je per pakje dik onder die 22 euro en denk ik dat dit geen problemen oplevert.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Wel opletten bij zavvi.com want als je nu UK of EU burger bent, je betaald gewoon dezelfde prijs. Dus als EU burger worden we eigenlijk gewoon ‘opgelicht’ bij zavvi.com
    Niet helemaal hoor, ze verzenden immers vanuit binnen de EU, oftewel je zult geen extra BTW hoeven te betalen. Je betaald dus UK VAT, die volgens mij zelfs nog eens 1% onder het NL tarief ligt. Als ze dit nu zouden doen zonder ervoor te zorgen dat er bij bezorging extra BTW betaald hoeft te worden, dán betaal je inderdaad dubbel en wordt je "opgelicht" als je dat zo zou willen stellen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar gezien het bedrag, waar moet ik aan denken?
    Precies €0,-. Ze verzenden immers vanuit binnen de EU, óf zorgen ervoor dat je geen BTW hoeft na te betalen. Ze hebben daar uitgebreide informatie over op hun website. Hier afgelopen maand ook iets ter waarde van ongeveer €50,- binnen gekomen zonder gedoe.

  24. #249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat hangt er vanaf, denk ik. Zavvi, in tegenstelling tot bijv. Zoom UK, verstuurt alles apart, dus dan zit je per pakje dik onder die 22 euro en denk ik dat dit geen problemen oplevert.
    Bedankt voor je reactie Marcel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht

    Precies €0,-. Ze verzenden immers vanuit binnen de EU, óf zorgen ervoor dat je geen BTW hoeft na te betalen. Ze hebben daar uitgebreide informatie over op hun website. Hier afgelopen maand ook iets ter waarde van ongeveer €50,- binnen gekomen zonder gedoe.
    Bedankt voor je reactie Raymon

    Dan weet ik een beetje hoe het zit dankzij jullie, top!!!

  25. #250
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb nu zelf drie pakjes onderweg van Zavvi en als er gele stickers opplakken dan weten we het zeker dat deze niet vanuit de EU zijn verzonden, ik laat het wel weten eens die toekomen.

    Ze stellen zelf in hun FAQ dat ze inderdaad vanuit de EU verzenden maar dat is zeker nier zo voor alles, er staat letterlijk ‘most of our products’. Echt duidelijk is me dat allemaal niet, maar het wel nog altijd beter dan Amazon UK waar het meeste en zeker pre-orders gemarkeerd worden als niet beschikbaar.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •