Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 6121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 419 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Kortom, best wel een zooitje. Maar eerst de kat uit de boom kijken hoe dat gaat vanaf 1 juli.

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Kortom, best wel een zooitje. Maar eerst de kat uit de boom kijken hoe dat gaat vanaf 1 juli.
    Bij UPS ja. Voor de rest is dit juist erg duidelijk: 100% pakkans en je weet vantevoren wat de kosten zijn als je via PostNL, Dpd of Dhl bestelt.

  3. #378

    Standaard

    Nog 10 dagen totdat de nieuwe regels ingaan. Ik moet bekennen dat ik daarom toch nog wel een paar extra bestellingen heb gedaan de afgelopen dagen. En er deze week misschien ook nog wel eentje extra ga doen.

    Vrijdag lijkt voor een bestelling bij amazon.co.uk wel het laatste moment te zijn waarop je het "veilig" kunt doen.

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nog 10 dagen totdat de nieuwe regels ingaan. Ik moet bekennen dat ik daarom toch nog wel een paar extra bestellingen heb gedaan de afgelopen dagen. En er deze week misschien ook nog wel eentje extra ga doen.

    Vrijdag lijkt voor een bestelling bij amazon.co.uk wel het laatste moment te zijn waarop je het "veilig" kunt doen.
    Dat is me nu te risicovol. Als het niet voor de eerste juli binnen is kun je pech hebben, want die regels gelden voor het moment van ontvangen, niet verzenden. En door brexit is de duur van verzenden vanui de UK sowieso wat onvoorspelbaar geworden. Soms gaat het snel maar soms duurt het een paar dagen langer dan normaal. En door de primedagen zal het bij alle Amazons drukker zijn dan normaal.

  5. #380

    Standaard

    Ik heb welgeteld nog een vier à vijftal orders staan vanuit de UK:
    - The Dajmajin box
    - In Hell & Cyborg (2 JCVD films)
    - Godzilla vs King Kong (net besteld)
    - Hammer Collection 6

    en Basic Instinct is nog onderweg maar komt zeker voor 1 juli nog aan of zou toch moeten.

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is me nu te risicovol. Als het niet voor de eerste juli binnen is kun je pech hebben, want die regels gelden voor het moment van ontvangen, niet verzenden. En door brexit is de duur van verzenden vanui de UK sowieso wat onvoorspelbaar geworden. Soms gaat het snel maar soms duurt het een paar dagen langer dan normaal. En door de primedagen zal het bij alle Amazons drukker zijn dan normaal.
    Ik bestel deze week misschien nog wat bij amazon.co.uk en dan is het redelijk te overzien. Ik hou bij hoe lang pakketjes er over doen en wat ik de laatste maanden heb besteld bij amazon.co.uk deed er altijd maximaal 5 dagen over om bezorgd te worden. Met een dag marge erbij weet ik dat spullen uiterlijk vrijdag verzonden moeten zijn om op tijd aan te komen. Bestellingen die zaterdag nog niet verstuurd zijn annuleer ik.

    edit: bestellingen zijn trouwens meestal binnen 3 dagen na bestelling in EU-gebied dus ik zou het nog wat later kunnen maken. Als ik een gokje wil wagen.
    Laatst aangepast door Richard B. : 21-06-2021 om 21:51

  7. #382

    Standaard

    Als de bestelling boven de €22 is bij amazon is er sowieso geen probleem, want dan zit de BtW er toch al in. Die kan rustig na 1 juli aankomen dan. Alleen voor bestelling onder de €22 geldt die nieuwe regel (en na 1 juli zal daar bij amazon ook gewoon de btw al bij in zitten, dus ook dan heb je geen inklaringskosten).

    Met de zavvi's, dodax, wowhd etc zou ik even de kat uit de boom kijken. Mijn laatste dodax-bestelling staat nu in mijn PostNL app, dus die is op tijd in het land.

  8. #383

    Standaard

    Het lijkt voortaan ongunstig als shops bestellingen over meerdere zendingen verspreiden. Dat was voorheen voordelig, want dan bleef je onder de 22 euro. Maar nu moet je per pakje 4 euro inklaringskosten gaan betalen. Of zie ik dat verkeerd?

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Het lijkt voortaan ongunstig als shops bestellingen over meerdere zendingen verspreiden. Dat was voorheen voordelig, want dan bleef je onder de 22 euro. Maar nu moet je per pakje 4 euro inklaringskosten gaan betalen. Of zie ik dat verkeerd?
    Als je bij een webshop besteld, die geen BTW berekend, dan zal er per pakje (naast BTW) ook inklaringskosten betaald moeten worden (tweeloketsysteem). Bestel je bij een webshop die ook gelijk de BTW berekend, betaal je geen inklaringskosten (éénloketsysteem).
    .
    Laatst aangepast door Johan1967 : 26-06-2021 om 09:11

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Het lijkt voortaan ongunstig als shops bestellingen over meerdere zendingen verspreiden. Dat was voorheen voordelig, want dan bleef je onder de 22 euro. Maar nu moet je per pakje 4 euro inklaringskosten gaan betalen. Of zie ik dat verkeerd?
    Klopt

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Het lijkt voortaan ongunstig als shops bestellingen over meerdere zendingen verspreiden. Dat was voorheen voordelig, want dan bleef je onder de 22 euro. Maar nu moet je per pakje 4 euro inklaringskosten gaan betalen. Of zie ik dat verkeerd?
    Tenzij de verschuldigde (Nederlandse) BTW door de niet-EU-webshop al ingehouden is. Dan vervallen de inklaringskosten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #387

    Standaard

    M'n laatste 2 bestellingen (van Amazon.co.uk en van pH) zijn veilig de grens over.

    Ik ben toch wel benieuwd hoe het gaat uitpakken na 1 juli. Omdat Amazon dit jaar nu al een van de weinige is waarvan je tenminste van te voren weet waar je aan toe ben vrees ik dat ik daar toch wel wat meer aan gebonden zal worden. Ik heb niet zoveel zin om veel gokjes te gaan wagen als de potentiële kosten zo hoog gaan worden. Duurder gaat het hoe dan ook worden.

  13. #388

    Standaard

    Boven de €22 wordt het juist goedkoper

  14. #389

    Standaard

    Ik heb liever wat betere uitgaves die wat duurder zijn, dan de goedkopere en slechtere uitvoeringen van hier.

  15. #390

    Standaard

    Dit weekend een BR besteld op Amazon.nl bij Amazon zelf (geen 3rd party). Vandaag is deze verzonden....vanuit de UK.
    Vraag me af of er dan extra kosten bij komen?
    Vooraf kun je namelijk niet zien waarvandaan Amazon ze verzend. Ik had 5 BRs besteld op Amazon.nl welke vanuit respectievelijk de UK, Frankrijk, Spanje en Italië verzonden zijn.....

  16. #391

    Standaard

    Mijn laatste pakket voor 1 juli, vanuit de UK zou morgen moeten toekomen. De Hammer volume 6.
    Het eerstvolgende pakket zou midden juli (Basic Instinct 4K) pas toekomen.
    Ik ben benieuwd wat het gaat geven van extra kosten die erbij gaan komen.
    Om mijn pakketjes op te volgen, en de mogelijke kosten die erbij komen, speciaal de Bpost app op mijn GSM gezet.

  17. #392

    Standaard

    Op Zavvi.nl staan er op de Help Centre-pagina een aantal vraag/antwoorden online met betrekking tot de Brexit en wat dit voor de bij Zavvi shoppende consument kan betekenen. Uit wat ik ervan op kan maken zullen er na 1 juli geen extra kosten bij de consument verrekend worden. Belastingen en invoerrechten worden volgens de tekst met de koerier verrekend.

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dit weekend een BR besteld op Amazon.nl bij Amazon zelf (geen 3rd party). Vandaag is deze verzonden....vanuit de UK.
    Vraag me af of er dan extra kosten bij komen?
    Vooraf kun je namelijk niet zien waarvandaan Amazon ze verzend. Ik had 5 BRs besteld op Amazon.nl welke vanuit respectievelijk de UK, Frankrijk, Spanje en Italië verzonden zijn.....
    Amazon draagt gewoon de NL BTW af, dus dat zal geen probleem zijn.

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Amazon draagt gewoon de NL BTW af, dus dat zal geen probleem zijn.
    Nou, tot overmorgen doet Amazon UK dat niet voor zendingen tot €22, dus daar kun je zeker te maken krijgen met de 21%+€4 naheffing voor zendingen uit de UK als het na morgen aankomt.

    Spanje, Frankrijk en Italië zijn gewoon EU, daar verandert niks in (binnen de EU worden nooit btw-naheffingen berekend, je kunt hooguit met nabetalingen van accijnzen te maken krijgen maar dat speelt bij dvd’s niet).

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Bekijk bericht
    Op Zavvi.nl staan er op de Help Centre-pagina een aantal vraag/antwoorden online met betrekking tot de Brexit en wat dit voor de bij Zavvi shoppende consument kan betekenen. Uit wat ik ervan op kan maken zullen er na 1 juli geen extra kosten bij de consument verrekend worden. Belastingen en invoerrechten worden volgens de tekst met de koerier verrekend.
    Ja dat was al langer het geval, vanaf 1 januari

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou, tot overmorgen doet Amazon UK dat niet voor zendingen tot €22, dus daar kun je zeker te maken krijgen met de 21%+€4 naheffing voor zendingen uit de UK als het na morgen aankomt.

    Spanje, Frankrijk en Italië zijn gewoon EU, daar verandert niks in (binnen de EU worden nooit btw-naheffingen berekend, je kunt hooguit met nabetalingen van accijnzen te maken krijgen maar dat speelt bij dvd’s niet).
    Alleen geeft hij aan de bestelling bij Amazon NL te hebben gedaan en niet UK en dan wordt er gewoon NL BTW geheven en is er geen enkel probleem. Goed lezen

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou, tot overmorgen doet Amazon UK dat niet voor zendingen tot €22, dus daar kun je zeker te maken krijgen met de 21%+€4 naheffing voor zendingen uit de UK als het na morgen aankomt.
    Voor meer dan 22 euro bestellen dus...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #398

    Standaard

    Ik ben het overzicht wat kwijt met die bijkomende kosten. Stel dat ik die Collaborations box van Yimou en Li koop voor AU$200 =€126), met verzendkosten van AU$42 (=€26), wat zijn nou de maximale bijkomende kosten?

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben het overzicht wat kwijt met die bijkomende kosten. Stel dat ik die Collaborations box van Yimou en Li koop voor AU$200 =€126), met verzendkosten van AU$42 (=€26), wat zijn nou de maximale bijkomende kosten?
    Als de Australische webshop geen btw int, dan komt er 21% over 126+26 euro bij, dus ongeveer 32 euro. Daar komen dan nog de inklaringskosten van de bezorger bovenop en dat is helemaal afhankelijk van wie het pakje bezorgt. Volgens mij PostNL relatief goedkoop (4 euro als je online betaalt) en DHL duur, 14 euro.

  25. #400

    Standaard

    Interessante link met hoe de berekening zal worden gemaakt vanaf 1 juli. Voor ons Belgen weer een pak centjes, want voor een aankoopbedrag van boven de 150 euro wordt al 32 euro douaneformaliteiten aangerekend. Extra kosten verbonden aan mijn pakje | FOD Financiën (belgium.be)
    Ik heb de Collaboration box ook in bestelling staan en in principe mag ik er al vanuit gaan die 32 euro + BTW erbovenop te moeten betalen.
    Met andere woorden, er komt zeker 60 euro extra bovenop de aankoopprijs.


    Aan de hand van het voorbeeld voor de Collaboration box (berekend met afgeronde bedragen naar boven):

    basis aankoopbedrag incl verzendkosten: 155 euro
    invoerrechten: 6.20 euro
    BTW heffing op totaal: 34 euro
    douaneformaliteiten (belgie) boven 150 euro: 32 euro

    Totaal zou deze box voor een Belg dus ca 228 euro kosten
    Laatst aangepast door jurgen42u : 29-06-2021 om 20:37

Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 6121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •