Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 419 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Dat lijkt me inderdaad een foutje, die gele aticker, want zavvi heeft het blijkbaar goed geregeld. Maar er gaat vaak eea mis met het nieuwe paper work dat achter de schermen moet worden ingevuld. Om ze van oplichting te beschuldigen is dan weer het andere uiterste.

    2x btw heffen mag nooit, dus dan kun je altijd 1x btw terug vragen (wat zavvi hier dus ook aanbiedt). Wat wel mag is de prijzen niet verlagen voor klanten buiten de UK maar dan mag je niet zeggen dat het incl VAT is. En dan krijg je als klant dus een terechte naheffing als het meer dan €22 is.

    Maar bij sommige kleine webwinkels loopt het rommelig blijkbaar. Die zullen of hun zaken moeten aanpassen of moeten stoppen met exporteren naar de EU. Het is ook de UK zelf die uit die unie wilde he, was bekend wat voor gevolgen dit had.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-02-2021 om 18:30

  2. #277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Eerste pakje ontvangen van Zavvi, en ja hoor een gele sticker op de verpakking met deze tekst.

    Community goods consigned to or from a part of the customs territory of the Community where the provisions of Council Directive 77/388/EEC do not apply.

    Belangrijkste woordje in die ganse tekst is dan ook de 'not' wat dus betekent dat als je momenteel boven de 22€ zit je alsnog BTW en douane kosten mag betalen en je dus gewoon tweemaal BTW betaald hebt.

    Dat Zavvi stelt dat het meeste van wat ze verzenden via hun EU hub (waar dit ook mag liggen, want blijkbaar een groot geheim) gebeurd, lijkt gewoon één grote klucht te zijn. En ze dus de brave EU klanten gewoon oplichten waar ze bij staan. Eens zien hoe dit alles vanaf juli gaat verlopen als de 22€ grens gewoon verdwijnt en er gewoon op alles lokale BTW verschuldigd is.

    Trouwens op het pakje staat ook gewoon de waarde van het item, maar geen VAT of verzendkosten. Nog een geluk dat dit laatste er niet bij staat anders mag je daar ook nog eens BTW over nadragen.

    Veel van de UK web shops vagen er gewoon vierkant hun klo... uh voeten aan. Distributeur zoals 88 Films en Eureka rekenen zelfs gewoon voor UK en EU burgers dezelfde prijs aan (eigenlijk zoals Zavvi doet maar die claimen een EU hub te gebruiken). 88 Films hierover gecontacteerd en zeggen dat ze hier momenteel naar gaan kijken omdat zij een klein bedrijfje zijn (Calimero complex dus) en verwijzen me dan naar Zavvi.


    Nee ik ben wel even klaar met UK releases, tot die Britten hun shit op orde hebben.
    Ik was hier dus ook bang voor, geloofde al niks van die Europese hubs waar ze het over hadden... heb meerdere bestellingen bij Zavvi gedaan boven de 22 euro omdat ik er van uitging dat het goed was geregeld maar niet dus; tijdje geleden een bestelling boven de 22 euro zonder extra kosten binnen (inderdaad met gele sticker op de verpakking, verzonden van Guernsey, zoals alle post van Zavvi), misschien had ik geluk en controleren ze nog niet alles.

    Ben benieuwd of Zavvi ook de inklaringskosten gaat vergoeden. en dan op hun site zetten dat er voor EU klanten niks veranderd

    Afwachten maar....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #278
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    OK Oakley en wat met een bestelling die in 2020 werd geplaatst en in 2021 werd verzonden, dan mag er toch ook geen tweemaal BTW worden aangerekend, toch?

    Awel dit heb ik zelf voorgehad. En dat berichtencentrum van hen gebruikt en een scan doorgestuurd van wat ik had ontvangen van Bpost en je mag raden, Zavvi weigerde gewoon tot tweemaal toe om de UK BTW terug te betalen. Tja dan is het wel klaar wat mij betreft, die toko heeft voor mij afgedaan.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #279
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Vraag me trouwens af, als je zavvi.nl gebruikt plakt er dan ook zo’n gele sticker op je verpakking?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    OK Oakley en wat met een bestelling die in 2020 werd geplaatst en in 2021 werd verzonden, dan mag er toch ook geen tweemaal BTW worden aangerekend, toch?

    Awel dit heb ik zelf voorgehad. En dat berichtencentrum van hen gebruikt en een scan doorgestuurd van wat ik had ontvangen van Bpost en je mag raden, Zavvi weigerde gewoon tot tweemaal toe om de UK BTW terug te betalen. Tja dan is het wel klaar wat mij betreft, die toko heeft voor mij afgedaan.
    Klopt, zouden ze dan terug moeten betalen maar het is natuurlijk ook ingewikkeld in de periode rondom die overgang met een lastminute deal enzo
    Maar onhandig is het wel die hele Brexit, 50 jaar terug in de tijd, toen er ook nog tussen Nederland en Belgie koffie werd gesmokkeld. Niet meer voor te stellen anno nu.

  6. #281

    Standaard

    Sorry Stefaan, maar wat is je klacht richting Zavvi nu precies? Onder de €22 betaal je niks extra's, onafhankelijk waar het vandaan komt. Het is dan dus volledig OK van Zavvi om het wel vanuit de UK / Guernsey te versturen, ze weten immers dat je geen extra kosten gaat krijgen. Als ze dit zouden doen voor iets boven de €22 zou het een ander verhaal zijn, maar daar zie ik nog geen bewijzen van; alleen bewijzen van het tegendeel. (Na 1 juli gaat dit natuurlijk veranderen) Dat er verder geen prijs op het pakketje staat vind ik wel een beetje vreemd.
    Daarnaast geven ze ook nog de garantie de BTW terug te betalen mocht dit een keer fout gaan en je dit toch moet betalen.

  7. #282
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb hier net gepost dat ze dit geweigerd hebben bij mij, of had je dat niet gezien? Heb er vooral probleem mee dat ze beweren dat het merendeel van hun goederen in de EU zelf verzonden zijn, dan moet je mij eens uitleggen waarom die gele sticker dan op het pakketje doet. En dat is echt niet alleen bij mij het geval, zoals de vraag en antwoorden bevestigen in het net gekocht draadje. Ben benieuwd.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Heb hier net gepost dat ze dit geweigerd hebben bij mij, of had je dat niet gezien?
    Vreemd dat ze dit weigerden, wat voor reden gaven ze daarvoor? Dan zouden ze zichzelf inderdaad tegenspreken wat dat betreft.

  9. #284
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    En trouwens nog iets, de 22€ grens doet er helemaal niet toe, want bijvoorbeeld Amazon en Base.com en nog wat andere webshops die ik reeds hier eerder genoemd heb doen het wel netjes volgens de regels.

    The Lucky Stars kost normaal £26,99 maar als je deze in je winkelwagen plaatst en gaat afrekenen wordt dit £22,49 want de 20% UK VAT wordt eraf getrokken.

    Alleen Zavvi lijkt een uitzondering voor zichzelf te maken ... omdat ze op Guernsey zitten. Bizarre situatie.



    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #285

    Standaard

    Mijn account is verwijderd van Zavvi, kan er niet meer in. Dus ik een ander account gemaakt om contact te maken, want de enigste manier om dat te doen is via je account, kreeg ik terug dat er teveel pakketjes kwijt zijn geraakt en ze dus niks meer naar me versturen. Lekker dan. Zal wel met het black friday debacle te maken hebben waarbij er van alles niet of te veels te laat aan kwam. Ik had een andere account aangemaakt maar die werd ook meteen geblokkeerd.
    Zal als ik volgend jaar verhuis wel weer een account maken aangezien ik dan een ander adres heb, eens kijken of dat werkt. Voor nu zal ik dus mijn spul van amazon en de webshops van de uitgevers moeten halen wat mij wel extra import zal gaan kosten denk ik. Maar goed het is niet anders.
    Ik kocht altijd via Klarna bij Zavvi en daar staan nog wel wat betalingen uit waarvan ik niet weet of de items verzonden zijn want het is gebeurd vlak voordat ze werden verzonden maar de Klarna betalingen wel al waren gestuurd. Hopelijk kan Zavvi die wel cancellen want ik ga echt niet betalen voor spul dat niet verzonden is.

  11. #286

    Standaard

    Eigenlijk zouden we het Verenigd Koninkrijk ook uit allerlei EU-activiteiten moeten verwijderen, dus geen Engelse clubs meer in de Champions League e.d., geen Engels voetbalelftal op het EK, geen Engelse deelname meer aan het Eurovisie songfestival etc. Dat zal ze leren!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden we het Verenigd Koninkrijk ook uit allerlei EU-activiteiten moeten verwijderen, dus geen Engelse clubs meer in de Champions League e.d., geen Engels voetbalelftal op het EK, geen Engelse deelname meer aan het Eurovisie songfestival etc. Dat zal ze leren!
    +1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden we het Verenigd Koninkrijk ook uit allerlei EU-activiteiten moeten verwijderen, dus geen Engelse clubs meer in de Champions League e.d., geen Engels voetbalelftal op het EK, geen Engelse deelname meer aan het Eurovisie songfestival etc. Dat zal ze leren!
    Alleen zijn dat geen EU activiteiten, maar Europese activiteiten.

  14. #289
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zavvi, tja volgens hun FAQ

    For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

    For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.


    Niet dus. Zal je dus nogmaals contacteren voor dit pakket, maar ik hou er geen rekening mee dat ze ook maar iets gaan doen. Had daar ook The Young Master in voorbestelling maar eerder vandaag geannuleerd en bij base.com besteld, stuk goedkoper (want ze rekenen niet illegaal UK taks aan) en nu nog onder de 22€ grens.

    Laatst aangepast door StefaanD : 16-02-2021 om 11:54
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #290

    Standaard

    @Stefaan Ik zou bovenstaande afbeelding direct verwijderen. Nooit je naam en adres openbaar publiceren, ook niet op een forum als deze. Of even je persoonsgegevens onherkenbaar maken.

  16. #291

    Standaard

    Ik verwacht ook pakketjes van Zavvi, als ik moet bijbetalen vanwege Brexit, hoe gaat dit te werk? aan de deur betalen, via postkantoor? Is natuurlijk allemaal post dat door de brievenbus gaat. Niet echt zin, om met pinpas te wachten tot de postbode langskomt.
    Laatst aangepast door Dai : 16-02-2021 om 11:18

  17. #292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik verwacht ook pakketjes van Zavvi, als ik moet bijbetalen vanwege Brexit, hoe gaat dit te werk? aan de deur betalen, via postkantoor? Is natuurlijk allemaal post dat door de brievenbus gaat. Niet echt zin, om met pinpas te wachten tot de postbode langskomt.
    In België wordt dit afgehandeld aan de deur door de postbode, hoe het in Nederland gaat zijn weet ik niet.

  18. #293
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    @Stefaan Ik zou bovenstaande afbeelding direct verwijderen. Nooit je naam en adres openbaar publiceren, ook niet op een forum als deze. Of even je persoonsgegevens onherkenbaar maken.
    Bedankt, was het vergeten in al mijn enthousiasme.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #294
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    En nu ook een antwoord gehad van Eureka waarom zij EU klanten gewoon UK BTW aanrekenen. Tja wat moeten we daar nu weer mee

    --------

    Hi there,

    We don't remove the VAT as we offer free shipping worldwide which offsets this cost.

    Nonetheless, I will pass on your feedback to management for consideration.


    Many thanks,


    Customer Services
    Eureka Entertainment Ltd
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    En nu ook een antwoord gehad van Eureka waarom zij EU klanten gewoon UK BTW aanrekenen. Tja wat moeten we daar nu weer mee

    --------

    Hi there,

    We don't remove the VAT as we offer free shipping worldwide which offsets this cost.

    Nonetheless, I will pass on your feedback to management for consideration.


    Many thanks,


    Customer Services
    Eureka Entertainment Ltd
    Dat je de prijs even hoog laat mag gewoon, het staat iedere winkel vrij een andere prijs te vragen voor verzending binnen/buiten de EU maar je mag dan niet de VAT specificeren. in NL mag je ook geen factuur versturen met daarop incl BTW als je niet BTW-plichtig bent. BTW en VAT zijn eindbelastingen op de toegevoegde waarde, die de verkoper of vervoerder namens de consument int, en je mag dus niet doen alsof je die int en afdraagt terwijl dat niet zo is.

    In dit geval kost de "free shipping" ook 21% van het kale bedrag, dat kan ook fors oplopen bij dure bestellingen, ook niet echt redelijk (dat je bij een pakket van 10 blurays van €20 feitelijk €42 shipping cost moet betalen)

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Zavvi, tja volgens hun FAQ

    For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

    For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.


    Niet dus. Zal je dus nogmaals contacteren voor dit pakket, maar ik hou er geen rekening mee dat ze ook maar iets gaan doen. Had daar ook The Young Master in voorbestelling maar eerder vandaag geannuleerd en bij base.com besteld, stuk goedkoper (want ze rekenen niet illegaal UK taks aan) en nu nog onder de 22€ grens.
    is de prijs van The Young Master bij Base omhoog gegaan, prijs is bij afrekenen 21.66 pond, is onder de 22 maar niet Euro

    Base rekent geen VAT (netjes ) maar bij bedragen boven de 22 euro wordt er geen import fees gerekend (zoals Amazon.co.uk doet) dus pas op, die kosten (met € 12.50 inklaringskosten !) kunnen er nog bij komen.

    Vervelend allemaal; merk ook dat je bij Amazon.co.uk regelmatig pre orders niet kunt bestellen (Temporarily out of stock), kwam vroeger ook voor maar je kon toen wel het item in je winkelwagentje doen en bestellen....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #297

    Standaard

    tot nu toe 4 pakketjes van Zavvi binnen (alle ver boven de 22 euro) zonder extra kosten, wel alle verpakkingen met gele sticker; so far so good dus
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    tot nu toe 4 pakketjes van Zavvi binnen (alle ver boven de 22 euro) zonder extra kosten, wel alle verpakkingen met gele sticker; so far so good dus
    Ging vandaag 2 pakketjes toekomen van Zavvi, maar was 1 bestelling van 47,.. euro.
    Eerste pakketje was Tammy and the T-Rex, wat minder dan 19 euro was en dus vrij van alle taxen
    Tweede pakketje was The Nightingale (was ook een dubbelbestelling) en kwam op bijna 28 euro uit. Aangezien ik niet thuis was en de post afrekent via GSM app, mag ik het gaan betalen op t postkantoor.

  24. #299

    Standaard

    Getver, dus wat zavvi in hun voorwaarden aangeeft klopt helemaal niet. Ik zou het niet betalen en lekker terug laten sturen en dan geld terug vragen.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-02-2021 om 07:24

  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ging vandaag 2 pakketjes toekomen van Zavvi, maar was 1 bestelling van 47,.. euro.
    Eerste pakketje was Tammy and the T-Rex, wat minder dan 19 euro was en dus vrij van alle taxen
    Tweede pakketje was The Nightingale (was ook een dubbelbestelling) en kwam op bijna 28 euro uit. Aangezien ik niet thuis was en de post afrekent via GSM app, mag ik het gaan betalen op t postkantoor.
    Ai dat is niet best; zie dat je een Zuiderbuur bent, had begrepen dat er bij jullie absurd hoge inklaringskosten worden gerekend ? ik zou inderdaad contact opnemen met Zavvi, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...

    Enorm balen dit, dacht dat het goed zat met Zavvi maar je moet dus geluk hebben; moet zeggen dat ik het niet meer begrijp, zie heel veel red flags op de verpakking van mijn pakketten op 1 na (zie groene cirkel) country of origin is NL... weet niet hoe dit kan aangezien de postage paid Guernsey aangeeft


    20210223_224616.jpg

    zit niet zo in het transport van goederen tussen verschillende landen maar zover ik het begrijp betekend douane CN22 dat het pakket buiten de EU komt maar op hetzelfde etiket staat country of origin NL...

    Wie het weet mag het zeggen
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •