Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 391011121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 419 worden weergegeven.
  1. #301
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Peter, Jurgen, zaten er bij jullie dan gele stickers op de verpakking? Op een ander forum gelezen dat dit niet altijd het geval is. Lijkt ook dat de douane in Nederland gewoon een stuk lakser is dan in België ... of omgekeerd striktere douane diensten in België.

    Nu om mijn Zavvi verhaal af te maken. Kreeg een pakket van Zavvi binnen met een waarde van £30,00 en dus met kostenplaatje van 36,20€ (12,20€ BTW + 24,00€ douaneformaliteiten Bpost). Pakket had een gele sticker, wat dus als een rode lap op een stier werkt voor de Belgische douane diensten. Daarover dus Zavvi gecontacteerd en gewezen op hun eigen help pagina die ze aangemaakt hebben na de Brexit. En kijk aan in tegenstelling tot een vorige bestelling (gedaan in 2020 maar verzonden dit jaar) heeft Zavvi besloten om die extra kosten terug te betalen ... nou ja met een beetje overschot zelfs want net op mijn CC uittreksel gezien dat ze 36,55€ hebben geretourneerd. Geen idee hoe ze bij die 35 cent komen ... het zal vast niet voor mijn aangenaam gezicht zijn

    Nu vraag ik me af, als ze echt niet afleren om die gele stickers niet meer op de verpakking te plakken en je hebt dit regelmatig voor en je gaat hen daar elke keer op wijzen, hoelang je je account gaat behouden.

    Voor mij is het ondertussen duidelijk, bestellingen uit de UK beperken, en als ik dan toch iets bestel, zorgen dat ik onder de 22€ zit en bij Amazon bestellen dan is toch nog tot juli 20% voordeliger ... nou ja voor de titels welke je nog kan bestellen bij Amazon natuurlijk.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #302
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Peter, op mijn pakket staat country of origin BE. Maar als dat Zavvi’s aanpak is om zogenaamd via hun ‘EU hub’ te verzenden lijkt me dat meer op een hulpeloze poging want op mijn pakket staat waarde in GBP en ik zie bij jou in EUR (Zavvi.nl bestelling misschien?).

    En CN22 is inderdaad aangeven dat het van buiten de EU komt, maar dat staat echt reeds lang op verpakkingen die binnenkomen van Zavvi.

    Hun werking is in ieder geval bizar.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #303

    Standaard

    bestelling inderdaad bij Zavvi.nl; goed dat ze deze keer wel over de brug komen, wel positief dat ze het volledige bedrag (dus inclusief de inklaringskosten) vergoeden
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #304

    Standaard

    Bij mijn laatste pakje van zavvi zat er geen gele sticker op (was boven de €22) en hoefde ik niets bij te betalen. Maar ik zie dat er vandaag een ander pakje van zavvi bezorgd gaat worden, die heeft wel een gele sticker (maar is onder de €22).
    Ik geloof dat er nog geen eenduidigheid is, misschien ook even wennen voor zavvi zelf?

  5. #305

    Standaard

    Net 35 euro mogen ophoesten voor mijn bestelling van The Nightingale: 24 euro Douaneformaliteiten en 11 euro Import BTW. Nee, de UK is voor mij Voltooid tegenwoordige tijd, buiten mijn bestellingen die er nog in pre-order zijn, zal het wellicht stoppen met kopen worden van films.

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Net 35 euro mogen ophoesten voor mijn bestelling van The Nightingale: 24 euro Douaneformaliteiten en 11 euro Import BTW. Nee, de UK is voor mij Voltooid tegenwoordige tijd, buiten mijn bestellingen die er nog in pre-order zijn, zal het wellicht stoppen met kopen worden van films.
    Of verhuizen naar Nederland? Wat dat lijkt kennelijk wat uit te maken?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #307
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    De inklaringskosten worden in ieder geval bijna gedeeld door twee ... maar of je daarvoor naar Nederland moet verhuizen is nog maar de vraag

    Jurgen, gewoon contact opnemen met Zavvi en hen wijzen op hun eigen FAQ, dit dus;

    Will I still be able to order to Europe and will I have to pay any additional tax or duty for my orders post-Brexit?
    Zavvi can confirm that your shopping experience will not be impacted, and you will be able to continue to place orders as usual. ?

    For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

    For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.



    Vooral die laatste zin is van belang.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #308

    Standaard

    Ok dank StefaanD. Heb hen gemaild.
    En er was inderdaad een gele sticker op de verpakking.

  9. #309

    Standaard

    Ik vraag me wat af: Wat nu als je UK uitgaves koopt vanaf Amazon.nl of Amazon.de, betaal je dan ook invoerrechten etcetera of juist niet?

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vraag me wat af: Wat nu als je UK uitgaves koopt vanaf Amazon.nl of Amazon.de, betaal je dan ook invoerrechten etcetera of juist niet?
    Niet als die vanuit de EU verzonden worden. Wel als ze van een verkoper buiten de EU komen. Het punt-NL of punt-DE adres zegt in principe niks, zie wowhd.nl, zavvi.nl etc

  11. #311

    Standaard

    Ging Amazon UK ook geen verzendingspunt op Ierland zetten?

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ging Amazon UK ook geen verzendingspunt op Ierland zetten?
    Amazon UK is nauwelijks veranderd. VAT gaat eraf en als je boven de grens zit, komt daar een import fee die gelijk is aan de BTW bij. De verzendkosten zijn ook niet hoger geworden. Dus ik blijf voorlopig zeker bij Amazon UK bestellen.

  13. #313

    Standaard

    Zojuist een pakketje van Zavvi ontvangen door mijn brievenbus, waarde €29. Zit gele sticker op. Op 19 februari verzonden en vandaag 26 februari ontvangen. Het is verzonden vanuit Guernsey. Dat hoort wel/niet bij UK? onafhankelijk maar wel onderdeel van UK?
    Laatst aangepast door Dai : 26-02-2021 om 12:54

  14. #314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Zojuist een pakketje van Zavvi ontvangen door mijn brievenbus, waarde €29. Zit gele sticker op. Op 19 februari verzonden en vandaag 26 februari ontvangen. Het is verzonden vanuit Guernsey. Dat hoort wel/niet bij UK? onafhankelijk maar wel onderdeel van UK?
    Niet, zie het volgende artikel: https://en.wikipedia.org/wiki/Crown_dependencies
    Laatst aangepast door tmvde : 26-02-2021 om 15:39

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Niet, zie het volgende artikel: https://en.wikipedia.org/wiki/Crown_dependencies
    Maakt nu ook niet meer uit, zowel Guernsey als de UK liggen buiten de EU. Hebben dezelfde status als Japan, de VS of Australië tegenwoordig als het gaat om importeren van blurays.

  16. #316

    Standaard

    Waarom is iedereen nu opeens zo gefascineerd door de 'gele stickers'? Die zitten er bij mij op pakjes van Zavvi altijd op, al tijden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #317
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    is de prijs van The Young Master bij Base omhoog gegaan, prijs is bij afrekenen 21.66 pond, is onder de 22 maar niet Euro

    Base rekent geen VAT (netjes ) maar bij bedragen boven de 22 euro wordt er geen import fees gerekend (zoals Amazon.co.uk doet) dus pas op, die kosten (met € 12.50 inklaringskosten !) kunnen er nog bij komen.

    Vervelend allemaal; merk ook dat je bij Amazon.co.uk regelmatig pre orders niet kunt bestellen (Temporarily out of stock), kwam vroeger ook voor maar je kon toen wel het item in je winkelwagentje doen en bestellen....
    Geen invoerrechten moeten voor betalen, want waarde op het pakket was lager dan 22€ dus dat is een meevaller.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #318

    Standaard

    Net een pakje van Amazon binnengekregen met de JSA BD.
    Het totaalbedrag was 21.04 euro, maar blijkbaar controleert de douane dus ook de pakjes die net onder de grens van 22 euro vallen.
    Er zat een papiertje in met de tekst dat dit pakje werd gecontroleerd door de douane en professioneel terug dichtgemaakt.

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Net een pakje van Amazon binnengekregen met de JSA BD.
    Het totaalbedrag was 21.04 euro, maar blijkbaar controleert de douane dus ook de pakjes die net onder de grens van 22 euro vallen.
    Er zat een papiertje in met de tekst dat dit pakje werd gecontroleerd door de douane en professioneel terug dichtgemaakt.
    Dat is toch wel onzin, ze moeten toch weten dat amazon wel hun zaakjes goed voor elkaar hebben.

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is toch wel onzin, ze moeten toch weten dat amazon wel hun zaakjes goed voor elkaar hebben.
    België, hè

  21. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    België, hè
    Idd, hier loopt alles anders en verkeerd.
    De exacte tekst op het briefje is: "Dear Customer, please note this package has been opened and re-sealed following a customs inspection".

  22. #322

    Standaard

    is voor de Belgische douane met ruim € 24 inklaringskosten natuurlijk een mooie inkomensbron
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 05-03-2021 om 00:27
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #323

    Standaard

    Dat zou in Nederland ook kunnen en mogen hoor. Op schiphol al vaker mijn bagage doorzocht na terugkomst uit niet-EU land en er wordt natuurlijk ook veel gefraudeerd met internationale postzendingen. Het laat ook zien wat vrij verkeer van goederen en personen betekent, wat we binnen de EU hebben. Daarbuiten dus niet.

  24. #324

    Standaard

    Vandaag een bubbel envelop met 4 3CD's binnen (met daarop Live concerten van Bruce Springsteen, welke ik hier: https://live.brucespringsteen.net/default.aspx besteld heb), welke $ 23,00 per stuk zijn. Op de envelop stond 4x de prijs vermeld van $ 5,00. Dus moeiteloos binnengekomen. Nu weet ik wel dat dit niks met de Brexit te maken heeft, maar voor het zelfde geld zou ik ook een hoop moeten bijbetalen voor spullen uit Amerika.

    Ik weet niet of iedere UK website of andere websites de prijzen op de envelop van de artikelen goedkoper vermeld, zodat de pakkans kleiner is?

  25. #325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Vandaag een bubbel envelop met 4 3CD's binnen (met daarop Live concerten van Bruce Springsteen, welke ik hier: https://live.brucespringsteen.net/default.aspx besteld heb), welke $ 23,00 per stuk zijn. Op de envelop stond 4x de prijs vermeld van $ 5,00. Dus moeiteloos binnengekomen. Nu weet ik wel dat dit niks met de Brexit te maken heeft, maar voor het zelfde geld zou ik ook een hoop moeten bijbetalen voor spullen uit Amerika.

    Ik weet niet of iedere UK website of andere websites de prijzen op de envelop van de artikelen goedkoper vermeld, zodat de pakkans kleiner is?
    En daarom zijn er dus die steekproeven waarbij ook zendingen met een lagere vermelde waarde worden opengemaakt en gecontroleerd op de factuur.

Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 391011121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •