Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 511121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 419 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Ja dat is wel een risico ja. Als je nu een preorder plaatst waar die btw nog niet in zit of iets is langer onderweg dan normaal heb je na 1 juli 100% pakkans. Ik wacht iig even af.

  2. #352

    Standaard

    Voor mij vanaf nu ook even geen nieuwe bestellingen meer. Heb nog wel 5 bestellingen lopen of onderweg, spannend, maar dat is dan even niet anders. En het is even de vraag wat ik met de pre-order van Dune (deluxe set) moet doen...wil die niet mislopen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Nou, dat lijkt dan nog mee te vallen gelukkig.

    Ik heb iets te overhaast de Dawn of the Dead 4K set gekocht bij zavvi vanwege een korting. Kwam op 33 euro incl verzenden, maar achteraf had ik deze toch liever nog even uitgesteld dan. Heb geprobeerd om hem te cancellen bij Zavvi, maar dat lukt niet meer omdat het een kortingsactie was Op hoop van zegen dan maar...
    Mijn bestellingen waren wel voor een groot percentage amazon.co.uk en Zavvi waar ze het wel wat beter geregeld lijken te hebben. Ik vermoed dat je bij kleinere leveranciers wat meer risico gaat lopen.

    Het valt me dit jaar nog wel mee, maar de BTW-verandering van binnenkort zal er wel wat harder in gaan hakken.

  4. #354

    Standaard

    Ik heb een abonnement op het Engelse filmmagazine Empire. Benieuwd of dat nog issues gaat opleveren. Expres niet voor heel heel jaar, maar per nummer verlengd, waardoor het elke maand op te zeggen is.

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Meer info hierover bij PostNL.
    Het geldt dus voor alle pakketjes die na 1 juli gaan aankomen, ook dingen die dus wat langer onderweg zijn
    Begrijp ik het nu goed dat, als je bestelling onder de €150 is en je betaalt online je maar €4 inklaringskosten hoeft te betalen ? dat zou goed nieuws zijn
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Begrijp ik het nu goed dat, als je bestelling onder de €150 is en je betaalt online je maar €4 inklaringskosten hoeft te betalen ? dat zou goed nieuws zijn
    Ja lijkt er wel op, plus de btw zelf dan. Maar voor een bluray van €4 loopt dat alsnog in de papieren. Voor grotere aankopen is het inderdaad goedkoper en gemakkelijker dan het nu is.

  7. #357

    Standaard

    Sinds Brexit merk ik dat het VK niet meer per definitie de goedkoopste optie is voor import. Ik heb eerder deze week de Wong Kar Wai-box van Criterion besteld bij amazon.com i.p.v. amazon.co.uk omdat bij die eerste de prijs met alles erop en eraan 30 euro lager was. Zelfs met de verzendkosten meegerekend dus. Voor dat prijsverschil neem ik de regiocodering van de Amerikaanse versie wel voor lief.

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Sinds Brexit merk ik dat het VK niet meer per definitie de goedkoopste optie is voor import. Ik heb eerder deze week de Wong Kar Wai-box van Criterion besteld bij amazon.com i.p.v. amazon.co.uk omdat bij die eerste de prijs met alles erop en eraan 30 euro lager was. Zelfs met de verzendkosten meegerekend dus. Voor dat prijsverschil neem ik de regiocodering van de Amerikaanse versie wel voor lief.
    Komt waarschijnlijk ook omdat de dollar erg laag staat.

    Anyway, tip voor iedereen hier: maak gewoon gebruik van freight forwarding services!
    --

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Sinds Brexit merk ik dat het VK niet meer per definitie de goedkoopste optie is voor import. Ik heb eerder deze week de Wong Kar Wai-box van Criterion besteld bij amazon.com i.p.v. amazon.co.uk omdat bij die eerste de prijs met alles erop en eraan 30 euro lager was. Zelfs met de verzendkosten meegerekend dus. Voor dat prijsverschil neem ik de regiocodering van de Amerikaanse versie wel voor lief.
    Toevallig vorige week de wong kar wai box ontvangen van Zavvi Nederland, voor €178 en zonder bijkomende kosten. Ik durfde de Amerikaanse versie niet aan, ik heb enkel regio B spelers. Maar het is inderdaad rond de €50 goedkoper als je uit Amerika koopt.

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Toevallig vorige week de wong kar wai box ontvangen van Zavvi Nederland, voor €178 en zonder bijkomende kosten. Ik durfde de Amerikaanse versie niet aan, ik heb enkel regio B spelers. Maar het is inderdaad rond de €50 goedkoper als je uit Amerika koopt.
    Zonder regiovrije speler zou het sowieso geen optie zijn ja. Omgerekend naar euro's betaalde ik er 150 euro voor. Binnenkort zal het wel weer duurder worden.

    Ik ben momenteel mijn wishlists nog even kritisch aan het bekijken of daar dingen op staan die ik beter voor 1 juli kan bestellen. Maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen anderhalf jaar daar al een hoop van gekocht heb dus het valt gelukkig mee. Het zal wel wat minder gaan worden met het importeren.

  11. #361

    Standaard

    Vandaag ook een mail van PostNL hierover.

  12. #362
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Blijf me verbazen hoe de weg van een Amazon pakketje verloopt. Van UK naar BE naar F naar..? Elke keer weer langs customs. Meestal komt het gewoon prima op tijd aan, maar dan nog.., de logica ontbeert mij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Blijf me verbazen hoe de weg van een Amazon pakketje verloopt. Van UK naar BE naar F naar..? Elke keer weer langs customs. Meestal komt het gewoon prima op tijd aan, maar dan nog.., de logica ontbeert mij.
    Ik verbaas me daar ook over. Er gaan toch iedere dag rechtstreekse vluchten vanuit Londen naar Amsterdam...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Blijf me verbazen hoe de weg van een Amazon pakketje verloopt. Van UK naar BE naar F naar..? Elke keer weer langs customs. Meestal komt het gewoon prima op tijd aan, maar dan nog.., de logica ontbeert mij.
    Er zit ook weinig logica in goedervervoer, en al helemaal niet in pakketpost.
    Bestellingen van Amazon gaan in bulk naar verschillende locaties op het vaste land en worden vandaaruit verder verdeeld.
    Naar welke locatie kan afhankelijk zij van vele variabelen zoals locatie distributie centra in zowel de UK zelf als het vaste land, de grote van de bulk, nabijheid van luchthavens van deze centra's, beschikbare vluchten, capaciteit op vluchten, enz. enz. en natuurlijk wat op dat moment het goedkoopste is.

    vergelijkbaar als je zelf een vlucht zoekt op bijvoorbeeld "vliegtickets.nl", dan krijg je ook tientallen opties, en dan heb je het over personen vervoer.
    Bij goederenpost zijn de opties nog veel complexer.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #365

    Standaard

    Vandaag nog wat bij Dodax.nl besteld, een Zwitserse webshop. Ze zijn niet de snelsten met verzenden, met de gok dat alles voor 1 juli aankomt. Ze rekenen geen verzendkosten, dus daarom zij ze vaak interessant, maar als er per item €4,50 plus 21% BTW bijkomt wordt het een dure grap...

    Geen informatie over EU VAT op hun website, dus na 1 juli is het uit met bestellingen bij deze webshop voor mij.

  16. #366
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Blijkbaar hanteert Bpost hier in België nu ook een andere tactiek. Gisteren een brief ontvangen om op voorhand te betalen ipv rechtstreeks aan de postbode. Geen idee of anderen die misschien vroeger ook dergelijke brief ontvangen hebben, voor mij is het in ieder geval de eerste keer.

    Is voor een pakje van Base.com en in tegenstelling tot vorige keer hebben ze nu wel de exacte waarde op het pakket gekleefd.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #367

    Standaard

    Zo zal het straks in Nederland ook gaan in die gevallen dat je moet bijbetalen. Je ontvangt dan een SMS-bericht of een e-mail (of misschien wel een brief als ze je mobiele telefoonnummer of e-mailadres niet hebben). Pas na ontvangst van de betaling wordt het pakketje dan bezorgd. Dat je niet aan de postbezorger hoeft te betalen is alleen maar veiliger en verstandiger.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #368

    Standaard

    Ik heb dat ook al een keer ervaren op deze manier.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je ontvangt dan een SMS-bericht of een e-mail
    Oplichters zullen daar garen bij spinnen.

  20. #370

    Standaard

    Is nieuw maar gaat wel de werkwijze zijn van bpost. Hoeveel was die afrekening, want dat gaat wellicht al de nieuwe berekening zijn.

  21. #371
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Oplichters zullen daar garen bij spinnen.
    Dat is het eerste wat ik dacht; daar gaat veel misbruik van gemaakt worden. Ik zou zelf niet zo snel reageren op een sms of email die om geld vraagt. Dat is vragen om problemen. Ik heb dat overigens afgelopen jaar wel 1 keer meegemaakt met Sideshows Baby Yoda die uit de VS kwam, maar over het algemeen moet ik naar een winkel met postservice om iets daar af te rekenen. Vind het wel zo fijn dat je daar met Amazon UK geen last van hebt in Nederland.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #372

    Standaard

    Tja, hoe je het ook wendt of keert, die hele verandering blijf ik behoorlijk onzinnig vinden. Waarom niet gewoon de verschuldigde BTW van het land van aankoop betalen? Als ik als buitenlandse toerist tijdens een verblijf in Engeland (of de VS) voor een x-bedrag aan kleding koop, dan moet ik toch ook de locale BTW betalen? De kleding gaat mijn koffer in en niemand die daar naar kraait. Vaak genoeg gedaan. Ik zie het verschil niet zo.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #373

    Standaard

    Nou het verschil is dat je het hier koopt, je bent in dit land en het wordt ook geleverd in dit land. Dat heet nu eenmaal importeren. En heel veel landen hebben geen btw, dus dan krijg je concurrentievervalsing met de ‘eigen’ markt die wel btw moet afdragen.
    Anders is het makkelijk een luxe auto in de VS bestellen. De transportkosten zijn een fractie van wat je hier aan btw en bpm kwijt bent.

    Ook op via de koffers importeren ben je overigens importkosten kwijt vanaf een bepaald bedrag. Dat niemand daar naar kraait klopt ook niet, mijn koffers zijn vaak genoeg doorzocht bij de douane op schiphol.

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vandaag nog wat bij Dodax.nl besteld, een Zwitserse webshop. Ze zijn niet de snelsten met verzenden, met de gok dat alles voor 1 juli aankomt. Ze rekenen geen verzendkosten, dus daarom zij ze vaak interessant, maar als er per item €4,50 plus 21% BTW bijkomt wordt het een dure grap...

    Geen informatie over EU VAT op hun website, dus na 1 juli is het uit met bestellingen bij deze webshop voor mij.
    Ik wist niet dat Dodax ook valt onder bestellingen van buiten de EU. Dan moet je dus altijd al bij een bestelling van meer dan 22 euro douanekosten betalen. Dat heb ik gelukkig nog nooit hoeven doen bij hun.

  25. #375

    Standaard

    Zwitserland is geen EU he. Wel had Zwitserland lange tijd een soort dealtje met de EU maar zijn recent niet tot een nieuw verdrag gekomen (ook door hun regels mbt personenverkeer). Volgens mij wordt alles nu gelijkgetrokken onder het mom van EU-lidmaatschap moet lonen. Op de website van Dodax staat ook nergens dat ze BTW afdragen en de term EU wordt nergens genoemd. Wel expliciet dat het Zwitserse recht van toepassing is. Er staan ook wel een aantal bepalingen in die zeker niet conform EU regels zijn ( Het risico van verlies of beschadiging van de producten gaat met verzending van het product over op de klant)

    Vandaag in de Volkskrant een groot stuk over deze nieuwe BTW-regel, en ook over de onduidelijjheid van de inklaringskosten bij UPS (UPS weet het zelf niet, bedragen tussen 6 en 16€ worden genoemd)
    Laatst aangepast door Oakey : 19-06-2021 om 10:27

Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 511121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •