Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617
De resultaten 401 tot 419 van 419 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Boven de €150 moet je naast btw ook nog invoerrechten betalen, was altijd al zo, maar wel pas als het aankoopbedrag voor btw boven dat bedrag komt, in dit geval geldt dat volgens mij dus niet. Wel btw betalen maar geen invoerrechten.

  2. #402

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Alleen geeft hij aan de bestelling bij Amazon NL te hebben gedaan en niet UK en dan wordt er gewoon NL BTW geheven en is er geen enkel probleem. Goed lezen
    Niet goed gelezen inderdaad, dan is er geen probleem.

  3. #403

    Standaard

    Geldt de grens van € 150,00 m.b.t. het verschuldigd zijn van invoerrechten voor het totale bedrag dat de webshop je in rekening brengt, dus inclusief verzendkosten? Of alleen het artikelbedrag (dus zonder verzendkosten)? Dat laatste was altijd het geval voor zendingen tot 22 euro.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #404

    Standaard

    Als ik het voorbeeld van bpost zie is dit inclusief de verzendkosten.
    Ik vergat trouwens nog 30% extra aan te rekenen voor die Collaboration Box, aangezien ik vermoed dat de Via Vision store niet aangesloten zal zijn voor die 1-lock. Komt erop neer dat de box dus ongeveer 300 euro zal kosten in totaal. Misschien dat ik hem toch ga cancellen. De kans is vrij groot dat Arrow of Eureka deze in de UK ooit zal uitbrengen.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 30-06-2021 om 23:13

  5. #405

    Standaard

    Ik heb pas ontdekt dat drie Blu-rays die ik besteld had op Amazon van externe verkopers van buiten de EU komen. Dat zag ik uiteindelijk pas als ik ging kijken naar de bedrijfsgegevens van de verkopers, alledrie uit de VS, zonder dat daar ergens iets van op de productpagina's of bij het winkelmandje stond vermeld.

    Als ik elke bestelling bekijk is het onduidelijk of er nu BTW en inklaringskosten aangerekend zijn of niet. De aankopen zijn bij EU Amazon winkels dus het lijkt me logisch dat ze verplicht zijn dat aan te rekenen. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat geven met douanekosten, ik laat het zeker weten.

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom Wollaert Bekijk bericht
    Ik heb pas ontdekt dat drie Blu-rays die ik besteld had op Amazon van externe verkopers van buiten de EU komen. Dat zag ik uiteindelijk pas als ik ging kijken naar de bedrijfsgegevens van de verkopers, alledrie uit de VS, zonder dat daar ergens iets van op de productpagina's of bij het winkelmandje stond vermeld.

    Als ik elke bestelling bekijk is het onduidelijk of er nu BTW en inklaringskosten aangerekend zijn of niet. De aankopen zijn bij EU Amazon winkels dus het lijkt me logisch dat ze verplicht zijn dat aan te rekenen. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat geven met douanekosten, ik laat het zeker weten.
    Geen enkele webshop buiten de EU is verplicht BTW in rekening te brengen. Dat staat ze vrij. Als ze het niet doen, betaal je in Nederland nog BTW en inklaringskosten. Inklaringskosten betaal je alleen als de webwinkel GEEN BTW heeft geïnd. De hoogte van de inklaringskosten schijnt per vervoerder sterk te verschillen. Amazon UK is vandaag pas begonnen met BTW innen, dus als je gisteren (of eerder) iets hebt besteld, en het is nog niet bezorgd, dan zul je BTW en inklaringskosten moeten betalen.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 01-07-2021 om 11:27

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Amazon UK is vandaag pas begonnen met BTW innen, dus als je gisteren (of eerder) iets hebt besteld, en het is nog niet bezorgd, dan zul je BTW en inklaringskosten moeten betalen.
    Voor bestellingen onder de 22 euro, daarboven deden ze het wel al

  8. #408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Voor bestellingen onder de 22 euro, daarboven deden ze het wel al
    Sorry. Klopt. Ben dit jaar onder de 22 euro per bestelling gebleven, dus heb hier niet mee te maken gehad.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 01-07-2021 om 12:19

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Geldt de grens van € 150,00 m.b.t. het verschuldigd zijn van invoerrechten voor het totale bedrag dat de webshop je in rekening brengt, dus inclusief verzendkosten? Of alleen het artikelbedrag (dus zonder verzendkosten)? Dat laatste was altijd het geval voor zendingen tot 22 euro.
    Alleen het artikelbedrag voor de grens toch? maar als je erboven zit wordt btw etc wel berekend over het artikelbedrag incl verzendkosten

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Alleen het artikelbedrag voor de grens toch? maar als je erboven zit wordt btw etc wel berekend over het artikelbedrag incl verzendkosten
    Klopt

  11. #411

    Standaard

    Kreeg een mailtje van Invada Records, een soort van UK boetiek muziek label, dat zij het met hun transporteurs hebben geregeld dat er voor EU klanten geen extra kosten bijkomen.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Als de Australische webshop geen btw int, dan komt er 21% over 126+26 euro bij, dus ongeveer 32 euro. Daar komen dan nog de inklaringskosten van de bezorger bovenop en dat is helemaal afhankelijk van wie het pakje bezorgt. Volgens mij PostNL relatief goedkoop (4 euro als je online betaalt) en DHL duur, 14 euro.
    Nog bedankt voor je reactie! In het slechtste geval dus 126+26+32+14= €200.
    Poeh, ik wil die box wel, maar dat is mij toch te duur.

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Kreeg een mailtje van Invada Records, een soort van UK boetiek muziek label, dat zij het met hun transporteurs hebben geregeld dat er voor EU klanten geen extra kosten bijkomen.
    Vaag. Hoe hebben ze dit geregeld dan? Volgens mij kunnen transporteurs hier geen afspraken over maken. Zij moeten "handhaven".

  14. #414

    Standaard

    Gisteren bij amazon UK wat besteld, blijkbaar wordt de VAT er niet meer vanaf gehaald en worden de douanekosten er niet meer bijgeteld. Het heft elkaar ook wel een beetje op maar wel vreemd. Mijn pakje is deels onderweg, dus we zullen zien wat er gebeurt....

  15. #415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gisteren bij amazon UK wat besteld, blijkbaar wordt de VAT er niet meer vanaf gehaald en worden de douanekosten er niet meer bijgeteld. Het heft elkaar ook wel een beetje op maar wel vreemd. Mijn pakje is deels onderweg, dus we zullen zien wat er gebeurt....
    Was de bestelling onder of boven de € 150?

  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gisteren bij amazon UK wat besteld, blijkbaar wordt de VAT er niet meer vanaf gehaald en worden de douanekosten er niet meer bijgeteld. Het heft elkaar ook wel een beetje op maar wel vreemd. Mijn pakje is deels onderweg, dus we zullen zien wat er gebeurt....
    Is een optisch iets. Bestel je nu iets wat in de UK GBP 16,99 kost, dan is dat bij afrekenen GBP 17,13 (dus inclusief de NL BTW). Boven 22 euro geldt hetzelfde. Er staat dus geen import deposit fee meer, maar de NL BTW is wel degelijk verwerkt. Eigenlijk zoals voor de Brexit.

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nog bedankt voor je reactie! In het slechtste geval dus 126+26+32+14= €200.
    Poeh, ik wil die box wel, maar dat is mij toch te duur.
    Zeer grote kans dat deze films wel eens zullen opgepikt worden door eureka of arrow, gezien hun recente uitgaves van heel wat aziatische en oosterse films.

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Is een optisch iets. Bestel je nu iets wat in de UK GBP 16,99 kost, dan is dat bij afrekenen GBP 17,13 (dus inclusief de NL BTW). Boven 22 euro geldt hetzelfde. Er staat dus geen import deposit fee meer, maar de NL BTW is wel degelijk verwerkt. Eigenlijk zoals voor de Brexit.
    Inderdaad, ik heb die bevestiging ook uit een chat met een amazon medewerker dat er echt geen extra kosten bijkomen. Was trouwens een aankoop onder de €150.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Zeer grote kans dat deze films wel eens zullen opgepikt worden door eureka of arrow, gezien hun recente uitgaves van heel wat aziatische en oosterse films.
    Ik hoop het. Het is natuurlijk ook afwachten hoe de kwaliteit is. Misschien als iemand ze binnen heeft dat ik nog van gedachten verander, maar de kans is wel aanwezig dat het dan uitverkocht is.....

  19. #419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gisteren bij amazon UK wat besteld, blijkbaar wordt de VAT er niet meer vanaf gehaald en worden de douanekosten er niet meer bijgeteld. Het heft elkaar ook wel een beetje op maar wel vreemd. Mijn pakje is deels onderweg, dus we zullen zien wat er gebeurt....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Was trouwens een aankoop onder de €150.
    Dan klopt het. Als er BTW in rekening gebracht wordt, betaal je geen inklaringskosten. Alleen boven de € 150 moet je invoerrechten betalen.

Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •