Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 419 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Volgende week wordt het spannend. De EU moet dan beslissenvergangsperiode of direct hard brexit. In het laatste geval kan het wel eens zijn dat ik eind maart de laatste bestellingen plaats bij amazon.uk. Daarna wordt het dan vermoedelijk te duur ivm verzendkosten en invoerrechten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #27

    Standaard

    Wat er ook gebeurt in de UK, ik blijf er bestellen: Betere kwaliteit, Mooiere uitgave's, originele hoezen, etc ....
    Ook al wordt het duurder, dan nog heb ik er dat voor over.

  3. #28

    Standaard

    Misschien gaan ze het wel aanbieden via amazon.de of amazon.fr en onder 22 euro blijft het zo dat je geen BTW en kosten hiervoor hoeft te betalen.Bij grotere bedragen komen de invoerrechten pas om de hoek kijken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Toch steeds weer dit misverstand... Invoerrechten betaal je pas vanaf €150
    Verzendkosten betaal je nu ook al bij amazon.co.uk
    Na een (no deal) Brexit worden alle producten bij amazon.co.uk voor de meesten van ons juist 20% goedkoper voor ons, omdat een land buiten de EU geen btw heft aan kopers binnen de EU. Nu zijn alle prijzen bij amazon UK incl 20% btw. Als je naar NL verzendt komt daar nog 1% btw bij (omdat NL 21% btw heeft).
    Na Brexit wordt alles onder de 22€ dus 20% goedkoper, daarboven komt er 21% BTW bij (wat je nu ook al betaalt) en inklaringskosten. Net als bij anazon US kun je dat dan vast bij amazon UK ook regelen bij bestelling.
    Laatst aangepast door Oakey : 17-03-2019 om 15:37

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Toch steeds weer dit misverstand... Invoerrechten betaal je pas vanaf €150
    Verzendkosten betaal je nu ook al bij amazon.co.uk
    Na een (no deal) Brexit worden alle producten bij amazon.co.uk voor de meesten van ons juist 20% goedkoper voor ons, omdat een land buiten de EU geen btw heft aan kopers binnen de EU. Nu zijn alle prijzen bij amazon UK incl 20% btw. Als je naar NL verzendt komt daar nog 1% btw bij (omdat NL 21% btw heeft).
    Na Brexit wordt alles onder de 22€ dus 20% goedkoper, daarboven komt er 21% BTW bij (wat je nu ook l betaalt) en inklaringskosten. Net als bij anazon US kun je dat dan vast bij amazon UK ook regelen bij bestelling.
    Maar als je dan iets voor € 23 bestelt dan moet je die 21% btw zelf nog betalen als ik het goed heb. Het wordt dan dus alleen goedkoper (nog los van verhoging verzendkosten) als het onder de € 22 blijft. Ik denk zelf dat er uitstel komt tenzij Polen en Italie, etc dwars gaan liggen. Ik las laatst dat Farage bezig zou zijn om o.a. Italië te vragen tegen te stemmen. En voor de uitstel moeten alle landen ja zeggen. Er hoeft maar 1 land dwars te liggen.

  6. #31

    Standaard

    Waarom zouden de verzendkosten hoger worden? Dat heeft met afstand e.d. te maken, niet met wel of geen EU. Zo is via PostNL verzenden naar Ierland of Griekenland op dit moment net zo duur als naar niet-EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland, en duurder dan naar andere EU-landen als Spanje of het VK.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waarom zouden de verzendkosten hoger worden? Dat heeft met afstand e.d. te maken, niet met wel of geen EU. Zo is via PostNL verzenden naar Ierland of Griekenland op dit moment net zo duur als naar niet-EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland, en duurder dan naar andere EU-landen als Spanje of het VK.
    Waar ik het in mijn openingspost over had was de komst van invoerrechten en inklaringskosten maar niet over hogere verzendkosten. En de tijd die verzending in beslag neemt kan langer worden vanwege de tijd die nodig is voor inklaring en de mogelijkheid van chaos in de beginperiode waarbij douane en logistieke partijen niet volledig klaar zijn voor de veranderde situatie.

    Nog minder dan anderhalve week en dan gaan we het merken. Er is nog steeds geen duidelijkheid over wat het gaat worden.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waarom zouden de verzendkosten hoger worden? Dat heeft met afstand e.d. te maken, niet met wel of geen EU. Zo is via PostNL verzenden naar Ierland of Griekenland op dit moment net zo duur als naar niet-EU landen zoals Noorwegen of Zwitserland, en duurder dan naar andere EU-landen als Spanje of het VK.
    Ik vermoed dat er wel kosten zijn die hoger worden voor Amazon en dat dat in de verzendkosten wordt gestopt. Dat is de reden dat ik denk dat het hoger wordt.

  9. #34

    Standaard

    Na meerdere keren uitstel lijkt het eind deze maand nu echt te gaan gebeuren. Ik ben benieuwd of we dan meteen met inklaringskosten en invoerrechten te maken gaan krijgen.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Na meerdere keren uitstel lijkt het eind deze maand nu echt te gaan gebeuren. Ik ben benieuwd of we dan meteen met inklaringskosten en invoerrechten te maken gaan krijgen.
    Ik denk vooral lange wachttijden.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Na meerdere keren uitstel lijkt het eind deze maand nu echt te gaan gebeuren. Ik ben benieuwd of we dan meteen met inklaringskosten en invoerrechten te maken gaan krijgen.
    Bij een no deal wel, anders hangt het van de afspraken af. Mochten ze toch in de douaneunie blijven, dan verandert er niets.

  12. #37

    Standaard

    Is het financieel wijs om nu nog een pre-order te plaatsen bij Amazon of juist niet? Wie kan het mij vertellen?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Is het financieel wijs om nu nog een pre-order te plaatsen bij Amazon of juist niet? Wie kan het mij vertellen?
    Is op het moment eigenlijk niet te zeggen, hangt er helemaal van af hoe (en of) de UK de EU verlaat.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Is het financieel wijs om nu nog een pre-order te plaatsen bij Amazon of juist niet? Wie kan het mij vertellen?
    Ligt er aan wanneer het uitkomt wat je besteld. Als je rond 31 oktober ligt dan zou ik het niet doen, maar als het er voor zit of ver daarna kan je het prima doen. Je kan met name in het geval dat de release date ver weg ligt je bestelling toch annuleren. Je moet het alleen even in de gaten houden.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  15. #40

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, het blijft dus koffiedik kijken...ik heb het er maar op gegokt. Verzending verwacht ik pas rond 9 december.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat Amazon dat wel regelt of je in ieder geval tijdig informeert. Ik bestel gewoon vrolijk door. Een traditioneel kerstreisje naar London wacht ik dan wel weer mee.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Als er een "no deal" brexit komt ga ik een ruime week voor 31 oktober nog wel een bestelling plaatsen. Volgende week donderdag is die laatste "veilige besteldatum" dan.

  18. #43

    Standaard

    Bij een no deal zakt het pond nog wel verder verwacht ik, dus dan kan het ook weer gunstig zijn. En dus ook een btw-verrekening oftewel 21% korting op alles

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij een no deal zakt het pond nog wel verder verwacht ik, dus dan kan het ook weer gunstig zijn. En dus ook een btw-verrekening oftewel 21% korting op alles
    Maar als de prijs boven de 22 euro uitkomt, dan ben je die BTW weer verschuldigd.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij een no deal zakt het pond nog wel verder verwacht ik, dus dan kan het ook weer gunstig zijn. En dus ook een btw-verrekening oftewel 21% korting op alles
    De koers is de laatste tijd omhoog gegaan. Staat nu weer op € 1,15. Ze schijnen dichter bij een akkoord te zijn. Alleen is het nog ongewis of het door het parlement daar komt. Johnson heeft geen meerderheid meer.

  21. #46

    Standaard

    Ik heb me ook nog eens een laatste keer goed laten gaan. Vanaf 31 oktober zal het met de nodige omzichtigheid worden.
    Maar wat me verbaast: ik heb al een paar keer iets van Zavvi besteld dat flink boven de 22 euro-grens zat. Zavvi zit in Guernsey dus is sowieso buiten de EU. Mijn pakje kwam de laatste keer echter van ... Spanje (alhoewel het een duidelijke UK-versie was). Gaat Zavvi nog steeds een alternatief blijven om tussen de mazen van het net te glippen, of wordt de controle daar ook strenger - feitelijk zou er nu al contole moeten zijn, maar die blijkt zo lek als een zeef.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #47

    Standaard

    Misschien dat ze één van hun leveranciers hadden aangesproken, omdat je bestelling niet daar op voorraad was?

  23. #48

    Standaard

    Er ligt een voorstel van de EU voor een akkoord met betrekking tot de Brexit.

    Volgens De Volkskrant:

    "Met het akkoord krijgt het Verenigd Koninkrijk tot maximaal december 2022 de tijd om een handelsakkoord met de EU te sluiten. In die overgangsperiode blijft alles hetzelfde voor Londen – het volgt de EU-regels, betaalt de EU-contributie – behalve dat het niet meer aan tafel zit waar de besluiten vallen."
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Er ligt een voorstel van de EU voor een akkoord met betrekking tot de Brexit.

    Volgens De Volkskrant:

    "Met het akkoord krijgt het Verenigd Koninkrijk tot maximaal december 2022 de tijd om een handelsakkoord met de EU te sluiten. In die overgangsperiode blijft alles hetzelfde voor Londen – het volgt de EU-regels, betaalt de EU-contributie – behalve dat het niet meer aan tafel zit waar de besluiten vallen."
    Dat zou mooi zijn, maar May had ook een akkoord en dat kwam er vervolgens in het parlement niet door.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Er ligt een voorstel van de EU voor een akkoord met betrekking tot de Brexit.

    Volgens De Volkskrant:

    "Met het akkoord krijgt het Verenigd Koninkrijk tot maximaal december 2022 de tijd om een handelsakkoord met de EU te sluiten. In die overgangsperiode blijft alles hetzelfde voor Londen – het volgt de EU-regels, betaalt de EU-contributie – behalve dat het niet meer aan tafel zit waar de besluiten vallen."
    Eerst maar eens door het parlement komen. Dat zal al lastig genoeg worden. Vergelijken met dat is dit nog meer een kleine berg geweest.

Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •