Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 419 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Zaterdag wordt er over gestemd in het Britse lagerhuis. Ik ben nog steeds heel sceptisch dat het er door gaat komen.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zaterdag wordt er over gestemd in het Britse lagerhuis. Ik ben nog steeds heel sceptisch dat het er door gaat komen.
    En het lijkt er nu weer op dat ze voor een amendement gaan stemmen. Dan komt er geen stemming vandaag over het akkoord. Het amendement zegt dat er het akkoord via wetgeving moet dus gaan ze dan maandag daarover stemmen en dinsdag over het akkoord. En er moet dan ook uitstel worden gevraagd. Aldus Tim de Wit. Soap gaat dus verder.

  3. #53

    Standaard

    Ze hebben voor het amendement gestemd. Boris Johnson moet nu uitstel gaan vragen bij de EU, maar heeft aangegeven dat niet te doen. Hij heeft de stemming over de Brexitdeal uitgesteld. Wordt vervolgd.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ze hebben voor het amendement gestemd. Boris Johnson moet nu uitstel gaan vragen bij de EU, maar heeft aangegeven dat niet te doen. Hij heeft de stemming over de Brexitdeal uitgesteld. Wordt vervolgd.
    De brief is er inmiddels: https://nos.nl/artikel/2306864-brits...de-brexit.html Maar wel vergezeld met nog 2 brieven.

  5. #55

    Standaard

    Het laatste nieuws is dat de Brexit verschoven is naar 31 januari 2020. Vanavond wordt er gestemd over nieuwe verkiezingen die, als er een meerderheid voor is, op 12 december gehouden gaan worden.

    https://nos.nl/artikel/2308008-eu-ge...1-januari.html

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het laatste nieuws is dat de Brexit verschoven is naar 31 januari 2020. Vanavond wordt er gestemd over nieuwe verkiezingen die, als er een meerderheid voor is, op 12 december gehouden gaan worden.

    https://nos.nl/artikel/2308008-eu-ge...1-januari.html
    Even 1x offtopic: Hopelijk schuift Labour dan Corbyn snel aan de kant als dit erdoor komt. Met Corbyn hebben ze zeker geen enkele kans.

  7. #57

    Standaard

    Gisteren waren er verkiezingen in Engeland en Boris Johnson heeft deze gewonnen, hij heeft zelfs een absolute meerderheid gekregen in het parlement. Een deal zal dan ook niet meer lang op zich laten wachten.

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...-boris-johnson

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Gisteren waren er verkiezingen in Engeland en Boris Johnson heeft deze gewonnen, hij heeft zelfs een absolute meerderheid gekregen in het parlement. Een deal zal dan ook niet meer lang op zich laten wachten.

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...-boris-johnson
    In ieder geval blijven de regels tot eind 2020 nog hetzelfde.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    In ieder geval blijven de regels tot eind 2020 nog hetzelfde.
    Zo begrijp ik het ook. De echtscheiding wordt naar alle waarschijnlijkheid zacht eind januari maar dan moet er een handelsakkoord komen met de EU waarvoor ze tot eind 2020 hebben. Halen ze dat niet dan heb je alsnog een harde Brexit. En dan heb je nog Schotland en Noord-Ierland die uit het VK willen.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Zo begrijp ik het ook. De echtscheiding wordt naar alle waarschijnlijkheid zacht eind januari maar dan moet er een handelsakkoord komen met de EU waarvoor ze tot eind 2020 hebben. Halen ze dat niet dan heb je alsnog een harde Brexit. En dan heb je nog Schotland en Noord-Ierland die uit het VK willen.
    Dat is allemaal niet zo evident. Als Schotland uit de UK stapt, kan men al niet meer spreken van een UK en mag men ook een andere vlag gaan kiezen dan de huidige Union jack. Het zal allemaal wel zo geen vaart lopen. Ik heb wel schrik voor extra import fees, wat een aankoop aanzienlijk duurder zal maken.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dat is allemaal niet zo evident. Als Schotland uit de UK stapt, kan men al niet meer spreken van een UK en mag men ook een andere vlag gaan kiezen dan de huidige Union jack. Het zal allemaal wel zo geen vaart lopen. Ik heb wel schrik voor extra import fees, wat een aankoop aanzienlijk duurder zal maken.
    Voor bestellingen onder de 22% wordt alles 21% goedkoper want je hoeft dan geen BTW meer te betalen. Plus dat het pond verder zal gaan devalueren na een Brexit (dat denken Johnsen c.s. niet maar het wordt dan een ster geïsoleerde economie op een eilandje).
    Verder zijn er geen import fees of je moet voor meer dan €150 per keer bestellen. Tussen de 22€ en 150€ alleen BTW maar dat betaal je nu ook bij bestellingen uit de UK.

  12. #62

    Standaard

    Nog iets meer dan 2 maanden voordat de overgangsperiode eindigt. De kans dat er voor die tijd geen handelsakkoord komt lijkt momenteel erg groot. En zelfs met een overeenkomst is het de vraag of het onbeperkt zonder invoerrechten kunnen bestellen in het VK zoals dat nu kan zal blijven. Ik heb daar nog weinig over gelezen.

    Ik heb in mijn wishlist op amazon.co.uk releases staan die in januari uitkomen waarvan ik me afvraag wat wijsheid is: nu bestellen en misschien invoerrechten betalen of afwachten? Voorlopig doe ik maar even het laatste.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Voor bestellingen onder de 22% wordt alles 21% goedkoper want je hoeft dan geen BTW meer te betalen. Plus dat het pond verder zal gaan devalueren na een Brexit (dat denken Johnsen c.s. niet maar het wordt dan een ster geïsoleerde economie op een eilandje).
    Verder zijn er geen import fees of je moet voor meer dan €150 per keer bestellen. Tussen de 22€ en 150€ alleen BTW maar dat betaal je nu ook bij bestellingen uit de UK.
    Niet bij Zavvi.nl, daar betaal je nu alleen verzendkosten. Na de Brexit gaan we ook belasting daarover betalen, dus de prijzen zullen voor ons wel een paar euro stijgen.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Niet bij Zavvi.nl, daar betaal je nu alleen verzendkosten. Na de Brexit gaan we ook belasting daarover betalen, dus de prijzen zullen voor ons wel een paar euro stijgen.
    Ik blijf er sowieso toch bestellen: Mooiere & betere uitgaves. En dan heb ik ook geen last van die franse zooi op de hoezen etc. En vaak is de kwaliteit ook nog eens beter dan een NL uitgave.

  15. #65

    Standaard

    Mailtje van amazon.co.uk:

    Hello,

    As you have placed an order on Amazon.co.uk and selected an EU delivery address in the past, we wanted to let you know that from 1 January 2021, when the Brexit transition period ends, you’ll see some changes when you shop on Amazon.co.uk and select an EU delivery address. These changes could include:

    - VAT (or the regional equivalent, if applicable, https://www.amazon.co.uk/vatrates) being due in the country of delivery, or your package may be subject to customs duties, taxes and fees (“Import Fees”)
    - the collection of VAT, or an estimation of Import Fees (“Import Fee Deposit” https://www.amazon.co.uk/ifd), which may result in a price change at checkout.


    We will continue to accept eligible returns. If the reason for return is the result of an error (e.g. if the item is defective / damaged / incorrect), any costs incurred for the return will be paid by Amazon. Otherwise, any costs incurred for the return (including transport costs, as well as any associated import fees or customs where applicable) will be payable by the person returning the goods https://www.amazon.co.uk/returnshelp.

    We hope this helps and we see you again soon.

    Regards,

    Customer Service Department
    Amazon.co.uk
    Dit zal ongetwijfeld ook voor andere Britse webshops gaan gelden.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik blijf er sowieso toch bestellen: Mooiere & betere uitgaves. En dan heb ik ook geen last van die franse zooi op de hoezen etc. En vaak is de kwaliteit ook nog eens beter dan een NL uitgave.
    Misschien tijd voor een Nederlandse boutique label?
    --

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Misschien tijd voor een Nederlandse boutique label?
    Die zijn er wel geweest, maar qua afzetmarkt is het onmogelijk om te overleven.

  18. #68

    Standaard

    Wilde net nog een bestelling doen bij Amazon UK voor ongeveer 50 pond maar zag dat er ruim 15 pond verzendkosten bijkwamen voor 4 artikelen gekocht bij Amazon Uk ( geen andere verkopers) terwijl dat voorheen ongeveer 3 pond zou zijn. Fijn die brexit! Vergeet het maar ..

  19. #69

    Standaard

    Weet je dat zeker? Ik krijg nog steeds 3 pond te zien.
    --

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Weet je dat zeker? Ik krijg nog steeds 3 pond te zien.
    Ik ook.

  21. #71

    Standaard

    Royal Mail vervoerd momenteel blijkbaar geen pakketjes meer naar Europa. Vermoedelijk meer door de crisis rondom Covid-19 dan door Brexit trouwens. Wat ik bijv. op de FB-pagina van 101 Films las:

    101 Store order update: We have been informed that Royal Mail are currently refusing all orders to Europe. Please be aware that all orders, whether UK or Rest-Of-World will take significantly longer to arrive than usual.
    Een Ebay-pakketje van me dat via Royal Mail liep is gelukkig zaterdag al in Nederland aangekomen.

  22. #72

    Standaard

    Pfff, dan heb ik mazzel gehad. Vandaag viel mijn speciale Arrow editie van Versus op de spreekwoordelijke mat.

  23. #73

    Standaard

    Hier blijft de mat nog steeds leeg. Zag in de PostNL-app dat er twee pakjes van Zavvi naar mij onderweg waren (dat was zaterdag), maar de PostNL-postbode heeft kennelijk al dagen moeite om de brievenbus te vinden...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #74

    Standaard

    Mijn Ebay-pakketje is ook nog niet aangekomen (is wel in Nederland dus). Ik ben voorlopig maar even gestopt met bestellingen van blu-rays want momenteel is de bezorging toch erg onzeker en ik heb nog zat onbekeken liggen.

  25. #75

    Standaard

    Ik had ook snel nog van alles bij Zavvi besteld, normaal kwam alles binnen maar nu is er toch het één en ander verloren gegaan ben ik bang.
    Zo is de Total Recall 4K Limited Edition nooit aangekomen (had uiterlijk 8 december er moeten zijn), de Silent Night Deadly Night Limited Edition (uiterlijk 12 december) en nu Stand By Me 4K en Gemini Man 4k (uit de 2 voor 20 actie) zijn beide niet aangekomen (uiterlijk 21 december). Ik had ook Spartacus en War of the Worlds uit die actie en die zijn al ruime tijd binnen
    Tremors 4K en Birdy van Indicator staan al in mijn PostNL app dus die zullen wel gaan aankomen, ik hoop dat de rest ook toch nog gaat komen, met name de Total Recall
    Ik wilde nog wat Indicator dingen kopen in de 30%off sale maar nu ze niet meer versturen voorlopig laat ik het maar denk ik ivm importkosten vanaf 31 december.

    Amazon heb ik ook nog een laatste flinke bestelling gedaan, hoop dat die nog wel verstuurd wordt voor de 31ste anders zal ik daar wel een leuke heffing over moeten betalen...

Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •