Pagina 5 van 17 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 419 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Inmiddels is er meer info: https://twitter.com/SloughForEU/stat...263168/photo/1 Volgens mij is die eerste categorie van toepassing en dan rechterkant. Alleen helder is het nog niet.
    Daar staat dus duidelijk vermeld dat we tax (VAT) / duties moeten gaan betalen. Helaas.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Daar staat dus duidelijk vermeld dat we tax (VAT) / duties moeten gaan betalen. Helaas.
    Ligt er alleen aan of het BTW bovenop de Engelse prijs inclusief VAT wordt, of zonder VAT. Want nu betaal je bijvoorbeeld bij Amazon UK ook al de NL BTW.

  3. #103

    Standaard

    Klopt, maar dat komt omdat de UK nog binnen de EU zat. Dubbel vat/btw betalen is ook niet de bedoeling, dus het zal eerder zo worden als bij amazon.com, dat amazon de inklaring en btw-afdracht regelt tegen meerprijs.

  4. #104

    Standaard

    Als ik https://ec.europa.eu/info/sites/info...s-brochure.pdf mag geloven op einde blz 3 dan lees ik het zo dat er dus heffingen komen.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Als ik https://ec.europa.eu/info/sites/info...s-brochure.pdf mag geloven op einde blz 3 dan lees ik het zo dat er dus heffingen komen.
    Ik lees daar niet dat er heffingen komen, wel voorbeelden van heffingen die er zouden komen zonder agreement (dus onder de WTO-regels die dan van kracht zouden worden);
    The EU-UK Areement goes beyond recent EU free trade agreements with other third countries such as Canada or Japan, by providing for zero tariffs and zero quotas on all goods. This is especially important for sensitive goods such as agricultural and fishery products. For instance, without the agreement, exports of certain meat or dairy products would face tariffs above 40% under WTO rates, or 25% for canned fish – ei- ther way. Exports of cars, vans and trucks would also be hit by a tariff of 10% either way.
    Of bedoel je dit stuk? Dat gaat over gezamelijke aanpak van btw-fraude, en dat is voor ons hier relevant. Als er een makkelijke procedure komt om die te innen, hoef je wellicht niet bij iedere bestelling €12,50 inklaringskosten te dokken zoals nu bij import van spullen van buiten de EU:
    Customs procedures will be simplified under the Agreement, as both Parties have agreed, e.g. to recog- nise each other’s programmes for trusted traders (“Authorised Economic Operators”). Nonetheless, as the UK has decided to leave the Customs Union, checks will apply to all goods traded. The Parties also agreed to cooperate on the recovery of customs duties, and in the fight against VAT and other indirect taxes fraud.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-12-2020 om 11:50

  6. #106

    Standaard

    Finally, a little bit of politics….

    As you are probably aware, Britain has a FREE TRADE deal with the EU. This means that EU music fans will be able to buy from UK stores (Amazon, the SDE shop, Rough Trade, Townsend Music etc.) with no tariffs or additional fees applicable when you receive you items. Likewise for those in the UK, you can shop online in Germany, France, Italy, Spain etc. and there will be no tariffs when the goods arrive in the UK. Effectively things stay the same, which is great news for physical music fans who like to shop around either to access great deals or because of limited availability in their territory.

    Bron: www.superdeluxedition.com https://www.superdeluxeedition.com/f...0/#more-163200

  7. #107

    Standaard

    Ik kom net https://www.moneyguideireland.com/bu...er-brexit.html tegen en die stelt ook dat het blijft zoals het was. BTW-tarief van land aankomst maar geen gedoe zoals met non-EU.Nu maar wachten op bevestiging rijksoverheid c.q. Amazon.

  8. #108

    Standaard

    Afwachten dus hoe Amazon dat gaat aanpakken met de VAT. Dat artikel gaat vooral over verzenden naar Ierland, benieuwd of Amazon de VAT-afdracht voor de rest van de EU ook gaat regelen. Helemaal zeker zijn ze ook niet want ze verwijzen al naar de Duitse Amazon site voor Ieren, mocht het toch problemen geven.

    Maar dubbele BTW-afdracht is dus zeker niet aan de orde, dus kan ook zijn dat ze de VAT gewoon schrappen voor EU-bestellingen en dat de ontvanger dit dan zelf moet gaan regelen. Voor de webwinkel zou dat het eenvoudigst zijn natuurlijk.

  9. #109

    Standaard

    Ik heb toch maar eens een bestelling gedaan bij amazon.co.uk. Vooral om te kijken hoe het wordt afgehandeld en hoe snel ik het heb.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb toch maar eens een bestelling gedaan bij amazon.co.uk. Vooral om te kijken hoe het wordt afgehandeld en hoe snel ik het heb.
    Ik heb er een order geplaatst op 21-12 maar sindsdien is er niks gebeurd. Geen progressie in het orderproces (het verticale balkje). Niks. Ben benieuwd.

  11. #111

    Standaard

    Hm, zo zeker is het nog niet dat particuliete invoer blijft zoals het was...
    https://www.theguardian.com/politics...e_iOSApp_Other

  12. #112

    Standaard

    Na brexit: stop de caravan straks niet te vol

    Houd ook rekening met langere wachttijden bij de douane. De regels voor wat er mag worden ingevoerd en voor hoeveel veranderen enorm. Wie voor meer dan 390 pond goederen invoert, moet over de hele waarde vat (btw) bijbetalen, inclusief een toeslag van 2,5 procent.

    Andersom mogen we straks vanuit Groot-Brittannië voor hoogstens 430 euro spullen meenemen. Daarboven worden over het hele bedrag btw en invoerrechten geheven. Pas daarbij op met de wisselkoers. Maar er zijn ook voordeeltjes. Straks mogen we, net als in andere landen buiten de EU, mogelijk de betaalde vat (btw) op aankopen terugvragen.
    Voor inkopen uitwijken naar Britse webwinkels helpt niet; net als bij andere landen buiten Europa accepteert de douane straks alleen pakjes zonder heffingen en accijns als voor minder dan 22 euro is besteld. Over pakketjes die meer waard zijn, moet over de totale waarde 21 procent btw worden betaald. Is het spul duurder dan 150 euro, dan komen daar ook invoerrechten bij.
    Voor webwinkeliers aan beide zijden van de Noordzee verandert er veel. Alle bestellingen moeten langs de Nederlandse en Britse douane. Bovendien moet bij invoer het Britse btw-tarief van 20 procent worden afgerekend en - voor bestellingen boven de 135 pond - ook invoerrechten. De leverancier heeft bovendien een Brits vat-nummer nodig en een zogeheten Eori-bewijs - voor zakendoen over de grens. En als het product retour komt, moet de webwinkelier dat apart regelen bij de Nederlandse douane.

    Wie zelf dingen fabriceert voor zijn webwinkeltje, moet dat nu ook volgens de Britse producteisen doen, waarvoor een zogeheten UKCA-merk moet worden aangevraagd. Ook verpakkingen en labels krijgen in sommige gevallen specifieke regels. Voor veel kleinere webwinkeliers zal dat te veel rompslomp zijn.

    Vanwege de extra rompslomp zal het veel langer duren voordat bestellingen geleverd worden. Pakjes gaan eerst de douaneloods in en worden pas vrijgegeven als alle controles zijn afgerond. Dat kan zeker de komende maanden lang duren, vanwege de verwachte toestroom en tekort aan douaniers.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-12-2020 om 20:26

  13. #113

    Standaard

    Het Guardian artikel spreekt dan weer van automatische inning van de BTW/VAT voor pakketen onder £135 (Parool heeft het over de €22 grens voor BTW-vrijstelling die sowieso per 1 juli vervalt voor alle goederen van buiten de EU). Maar even afwachten wat het wordt.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het Guardian artikel spreekt dan weer van automatische inning van de BTW/VAT voor pakketen onder £135 (Parool heeft het over de €22 grens voor BTW-vrijstelling die sowieso per 1 juli vervalt voor alle goederen van buiten de EU). Maar even afwachten wat het wordt.
    Het Guardian-artikel gaat over de situatie voor Britten die importeren uit de EU. E.a. is wel vergelijkbaar met wat wij voor de kiezen krijgen maar de bedragen wijken iets af.

  15. #115

    Standaard

    Gaat ook over de andere kant. Die 135 pond is voor ons €150. Ultieme vraag blijft hoe de BTW geïnd wordt na 1-1, als de vervoerder dit gaat doen voor €12,50 per pakket voor zendingen vanaf €0 is het importeren snel gedaan.

  16. #116

    Standaard

    Zag dat de verzendkosten van Amazon UK weer op het oude nivo liggen

  17. #117

    Standaard

    Royal Mail heeft de verzending naar Europa weer opgepakt:

    Coronavirus Impact

    Royal Mail and Parcelforce services to Europe have been reopened and are now fully operational. For items posted today, customers should expect a delay up to 2 working days for some countries.

    We're working with our airline and postal/courier partners across the globe to maintain services, however delays should be expected. Many countries have implemented special measure to combat the spread of Coronavirus COVID-19, especially for signature service to maintain social distancing. The number of countries we can access is changing daily.

    We strongly advise not to send items to destinations listed as ‘On suspension’.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb er een order geplaatst op 21-12 maar sindsdien is er niks gebeurd. Geen progressie in het orderproces (het verticale balkje). Niks. Ben benieuwd.
    Heb mijn bestelling geannuleerd. Er gebeurde niks en ik kon de (LOTR) box op Marktplaats kopen voor dezelfde prijs, dus de keuze was snel gemaakt. Ik zal niet snel meer op Amazon.co.uk bestellen in ieder geval. Liever de US shop dan maar.

  19. #119

    Standaard

    Mijn Amazon UK bestelling van 20-12 is de 22e verzonden en op de 24e in Duitsland aangekomen, daar heeft het 4 dagen op dezelfde plek gelegen tot de 28e (in Duitsland werkt men niet van 24-26 dec). Kreeg vandaag een melding dat de order delayed was omdat hij bij een verkeerd amazondepot was binnengekomen, maar levering staat volgens PostNL voor morgen (en was initieel de 31e). Het ligt nu in Tilburg zie ik.

    Dus kan ook een keer pech zijn met een bestelling. Maar ik zou nu zelf ook even tot volgende week wachten met bestellen bij Amazon UK of Zavvi, want verwacht wel vertragingen de eerste week na 1-1 omdat iedereen moet wennen aan nieuw paperwork enzo.

  20. #120

    Standaard

    Ik zie dat mijn laatste bestelling bij amazon.co.uk verstuurd is per DHL. Die zal op de een na laatste dag van de overgangsperiode GB verlaten vermoed ik zo.

  21. #121

    Standaard

    Mijn pre-order van Short Circuit 2 die in maart uit komt is gecanceld door Amazon.co.uk. Op het forum van Blu-ray.com is te lezen dat pre-orders bij meer mensen zijn gecanceld. De een kreeg te horen dat dit door een storing kwam, de ander dat dit te maken heeft met de Brexit.

  22. #122

    Standaard

    Had op 10DEC nog snel Stargirl Season 1 and Police Squad The Complete Series besteld bij Amazon. Die bestelling was verzonden op 11DEC maar ligt al sinds 12DEC in hun Merseyside facility stof te vangen. Mijn bestelling was 53 Euros totaal. Ik vrees voor douanekosten maar de dame op de chat van Amazon heeft me verzekerd dat ik er geen ga moeten betalen eens het hier toekomt... wss ergens volgend jaar dan.

    Ik weet niet wie ik nu nog moet geloven...

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Mijn pre-order van Short Circuit 2 die in maart uit komt is gecanceld door Amazon.co.uk. Op het forum van Blu-ray.com is te lezen dat pre-orders bij meer mensen zijn gecanceld. De een kreeg te horen dat dit door een storing kwam, de ander dat dit te maken heeft met de Brexit.
    Van mij was ook een order voor april geannuleerd, opnieuw besteld en die staat nog.

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Mijn pre-order van Short Circuit 2 die in maart uit komt is gecanceld door Amazon.co.uk. Op het forum van Blu-ray.com is te lezen dat pre-orders bij meer mensen zijn gecanceld. De een kreeg te horen dat dit door een storing kwam, de ander dat dit te maken heeft met de Brexit.
    Als ik momenteel zoek op de blu-ray van Short Circuit 2 dan kan ik geen UK-versie vinden. Heb je een direct linkje naar de productpagina daarvan?

    edit: nevermind, ik heb hem al. Vreemd genoeg toont de zoekfunctie van amazon.co.uk hem niet (ik vond hem via Google).

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Als ik momenteel zoek op de blu-ray van Short Circuit 2 dan kan ik geen UK-versie vinden. Heb je een direct linkje naar de productpagina daarvan?

    edit: nevermind, ik heb hem al. Vreemd genoeg toont de zoekfunctie van amazon.co.uk hem niet (ik vond hem via Google).
    Als je bij locatie een willekeurige UK postcode invult dan is hij gewoon te pre-orderen. Titels die op voorraad zijn kan ik echter gewoon bestellen.

Pagina 5 van 17 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •