Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 419 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Pakje waarvoor ik zonet douane kosten heb moeten betalen in België is afkomstig van Zavvi. 24€ douaneformaliteiten (slik zeg) en 16,66€ BTW import België. Vraag me af of ik de BTW niet kan terugvorderen van Zavvi want die heb ik tenslotte bij het bestellen reeds betaald?
    Ja dat zou moeten kunnen, zou zavvi gewoon mailen want 2x btw betalen is niet de bedoeling. Vraag is alleen of zavvi het in rekening heeft gebracht. Zij moeten dat dan weer aftrekken van hun UK VAT-aangifte.

    Las op de site van prestomusic waar ik wel eens koop duidelijke uitleg, ook wat je moet doen voor orders besteld en betaald met UK VAT voor 1-1 maar geleverd in 2021 met EU BTW-naheffing: https://www.prestomusic.com/classica...nuary-1st-2021

    Zavvi is daarmee in 1 klap niet meer interessant, tenzij je onder de €22 blijft, maar ik kocht er juist wel eens 4K titels in de actie 2 voor €22 of €32. Dat risico ga ik niet meer nemen nu

    [edit]maar op hun site lees ik dit over de Brexit!
    Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.
    https://www.zavvi.nl/articles/intern...ntrySelected=Y
    Laatst aangepast door Oakey : 08-01-2021 om 14:14

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Zavvi is daarmee in 1 klap niet meer interessant, tenzij je onder de €22 blijft, maar ik kocht er juist wel eens 4K titels in de actie 2 voor €22 of €32. Dat risico ga ik niet meer nemen nu.
    Dat is maar de vraag. Omdat Zavvi alles apart verzendt bij dit soort acties en de prijs op de verpakking vermeldt, blijf je wel per pakje onder de grens van 22 euro. Maar dure special edition streelbooks kan een probleem worden (of een dure grap, het is maar net hoe je het bekijkt). Zoom UK daarentegen verstuurt bij een 3-voor-xx actie meestal wel alles in één doos, dus dan heb je daar wel een probleem.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is maar de vraag. Omdat Zavvi alles apart verzendt bij dit soort acties en de prijs op de verpakking vermeldt, blijf je wel per pakje onder de grens van 22 euro. Maar dure special edition streelbooks kan een probleem worden (of een dure grap, het is maar net hoe je het bekijkt). Zoom UK daarentegen verstuurt bij een 3-voor-xx actie meestal wel alles in één doos, dus dan heb je daar wel een probleem.
    In het verleden werden wel vaker pakketjes van bijv CDWOW/WOWHD met elastiek gebundeld door de douane/postNL, waardoor je toch de klos was, zelfs bij losse verzending. Aan jou dan om aan te tonen dat het niet één bestelling is...
    Maar zoals ik boven stel, geeft Zavvi aan dat ze zelf de kosten gaan regelen, dus het probleem dat StefaanD heeft is denk ik een probleem dat tijdelijk is (in 2020 besteld en betaald en in 2021 geleverd, en daardoor extra kosten want voor 2021 hoefde en kon zavvi nog niets regelen).

    En sowieso is dit nog maar een kleine 6 maanden van toepassing, want daarna moet je bij alle bestellingen van buiten de EU vanaf een waarde van €0 BTW danwel inklaringskosten betalen.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-01-2021 om 18:31

  4. #179

    Standaard

    Heeft er iemand al ervaring met het bestellen op Ebay van producten van Britse leveranciers na de jaarwisseling? Ik heb wat op het oog maar ik vrees met grote vreze voor de problemen die het gaat opleveren als ik wat bestel.

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Heeft er iemand al ervaring met het bestellen op Ebay van producten van Britse leveranciers na de jaarwisseling? Ik heb wat op het oog maar ik vrees met grote vreze voor de problemen die het gaat opleveren als ik wat bestel.
    Hoezo problemen? Als je voor meer dan €22 bestelt kost je dat BTW en inklaringskosten. Als je dat niet wilt moet je binnen de EER blijven met aankopen. Was voor de Brexit ook al zo, alleen hoorde de UK er toen ook nog bij natuurlijk. Inmiddels komen mijn pakjes gewoon aan, ook die uit de UK.

  6. #181
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit soort vragen zullen wel veel meer volgen, dus goed om die ervaringen hier of in de specifieke topics te delen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hoezo problemen? Als je voor meer dan €22 bestelt kost je dat BTW en inklaringskosten. Als je dat niet wilt moet je binnen de EER blijven met aankopen. Was voor de Brexit ook al zo, alleen hoorde de UK er toen ook nog bij natuurlijk. Inmiddels komen mijn pakjes gewoon aan, ook die uit de UK.
    Dat de UK nu niet meer binnen de EER valt is een beetje mijn punt. Voor mij als koper maakt het inderdaad wat minder uit, maar voor de (Britse) verkopers op Ebay wel. En waar partijen als Amazon de formaliteiten rondom export mooi geformaliseerd hebben moeten de Britse verkopers op Ebay daar zelf voor zorgen. Ik vroeg me af wat daarvan dan weer de gevolgen zijn voor mij als koper.

  8. #183

    Standaard

    Zoveel formaliteiten zijn er niet hoor, alleen zo’n groen douaneformulier op het pakje plakken met de waarde erop zoals je dat ook moet als je iets verstuurt naar buiten de EU. Er zijn immers geen heffingen door die deal. Verder moet de ontvanger de btw betalen als de waarde boven de €22 zit, tenzij de eBay seller dat doet, maar neem niet aan dat veel sellers dat gaan doen, maar wie weet.

    Dus niet anders dan kopen bij WOWHD of Amerikaanse eBay verkopers, die daar ook niks ingewikkelds voor hoeven te doen. Het kan hooguit zijn dat sommige UK sellers geen zin hebben in gedoe maar daarmee verkleinen ze ook hun afzetmarkt natuurlijk. En er zijn al veel sellers die niet buiten de US of UK verkopen omdat het buitenland eng is.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-01-2021 om 23:15

  9. #184

    Standaard

    Wat ik me alleen wel afvraag: als je in het land van de ontvanger pas de BTW moet betalen (bijv. hier in Nederland), hoe ze dat dan willen doen? De gewone pakket- of postbezorger mag deze namelijk niet innen. Dan moeten er óf aparte, wél bevoegde bezorgers met dit soort type pakjes langs de deuren, óf je krijgt een briefje in de bus en moet je voor ieder pakje naar een afgiftepunt en daar je BTW betalen, anders krijg je het pakje niet mee. Lijkt me ondoenlijk, en zeer klantonvriendelijk. Maar ja, waarom zou je het makkelijk maken als het ook moeilijk kan?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #185

    Standaard

    Volgens mij is het idee dat dat op een afhaalpunt zou moeten. In het verleden werd het overigens wel aan de deur geïnd, maar dat mag nu niet meer dan? Ik heb geloof ik 1 of 2 keer te maken gehad met douanekosten, volgens mij kreeg ik toen een afhaalbewijs in de bus met de factuur erbij (maar was toen ook niet thuis). Maar wat ik begrijp wordt er i.v.m. de afschaffing van die €22 wel gewerkt aan een ander systeem, waarbij de verkoper buiten de EU die btw-afdracht al regelt of in gang zet.

    Lees net dat DPD nu tijdelijk even stopt met vervoer tussen EU en UK omdat teveel pakjes niet de juiste papieren blijken te hebben: https://www.theguardian.com/politics...e_iOSApp_Other
    Laatst aangepast door Oakey : 09-01-2021 om 15:50

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Lees net dat DPD nu tijdelijk even stopt met vervoer tussen EU en UK lees ik omdat teveel pakjes niet de juiste papieren blijken te hebben: https://www.theguardian.com/politics...e_iOSApp_Other
    Staat nu ook op hun site: https://versturen.dpd.com/versturen/...RoCPs0QAvD_BwE Tot half januari kan je niets naar UK sturen via DPD.

  12. #187

    Standaard

    Qua BTW heffen laatst een goede ervaring gehad met FedEx, betreffende een pakket uit de USA: ik kreeg die gewoon geleverd, en ongeveer een week erna kreeg ik een brief in de bus met de factuur voor de BTW kosten. Daar vroegen ze zelf overigens verder niks voor, dat was een prettige verrassing. Die factuur kon ik dan gewoon via bankieren of CC betalen. Als vaste klant kun je ook een account aanmaken waarin de facturen terecht komen en je die meteen digitaal kunt betalen. Hopelijk gaat PostNL/DHL ook zo'n systeem opzetten.

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb op 1 januari bij Amazon UK de 4K Blu-ray van de film "Angel Heart" besteld. Bij het afrekenen zag ik voor het eerst dat er geen VAT in rekening is gebracht, zoals dat voorheen wel gebeurde. De bestelling is vandaag verzonden en de verzending gaat via Asendia, maar wordt uitgevoerd door DHL. De verwachte bezorgdatum is pas 16 januari (!).
    Ik zie nu dat de verzending via Asendia verloopt, DHL wordt helemaal niet meer genoemd. Ik heb nog nooit van Asendia gehoord. Het schijnt een Zwitsers bedrijf te zijn dat je post en pakketten kan verwerken/afhandelen. Maar waarom Amazon nu opeens voor dit onbekende bedrijf kiest? Geen idee. Heb ook nog nooit een wagen van Asendia zien rijden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #189
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Rightstuf is de US gebruikte vroeger Asendia maar tegenwoordig gaan hun verzendingen via FedEx. Heb zelf niet zo’n goeie ervaringen met US versie van Asendia, er gingen wel eens vaker pakjes van Rightstuf verloren bij hen. Geen idee of the EU tak beter is of niet, maar vindt het vreemd dat Amazon UK nu daarop overgeschakeld is.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zie nu dat de verzending via Asendia verloopt, DHL wordt helemaal niet meer genoemd. Ik heb nog nooit van Asendia gehoord. Het schijnt een Zwitsers bedrijf te zijn dat je post en pakketten kan verwerken/afhandelen. Maar waarom Amazon nu opeens voor dit onbekende bedrijf kiest? Geen idee. Heb ook nog nooit een wagen van Asendia zien rijden.
    Ze hebben wel een Nederlandstalige website: https://www.asendiabenelux.com/nl

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ze hebben wel een Nederlandstalige website: https://www.asendiabenelux.com/nl
    Die had ik al in mijn link (Asendia) opgenomen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #192

    Standaard

    Zal er toch mee te maken hebben dat Asendia het goedkoopst die douane- en VAT-papierhandel kan afwikkelen.

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Zal er toch mee te maken hebben dat Asendia het goedkoopst die douane- en VAT-papierhandel kan afwikkelen.
    En dat zou DHL, een van de grootste koeriersdiensten ter wereld, niet kunnen? Zeer vreemd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #194

    Standaard

    Geen idee, maar de prijs is natuurlijk belangrijk en amazon is een grote speler, dus er is wel wat te onderhandelen; wellicht hebben ze liever een exclusievere vervoerder dan 1 waarbij ze in de rij moeten aansluiten. DHL liep ook tegen capaciteitsproblemen aan rond kerst/brexit; terwijl andere vervoerders wel nog pakketten ophaalden lag het bij hen even stil. Dus ook niet alleen maar succes.

  20. #195

    Standaard

    DHL was bij mij juist de enige vervoerder die nog wel consequent leverde rondom de feestdagen.

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    DHL was bij mij juist de enige vervoerder die nog wel consequent leverde rondom de feestdagen.
    Idem hier. Overigens zag ik het pakje dat door Amazon UK via Asendia verstuurd is, in de PostNL app opduiken. Had afgelopen zaterdag bezorgd moeten worden, maar je raadt het al: niets ontvangen natuurlijk. Ik zou het erg jammer vinden als Amazon voortaan DHL buiten spel zet. Vind ik echt stukken beter in de bezorging dan PostNL. Met die partij kun je amper afspraken maken over het bezorgtijdstip bijv.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vind ik echt stukken beter in de bezorging dan PostNL. Met die partij kun je amper afspraken maken over het bezorgtijdstip bijv.
    Ik heb nog nooit problemen gehad met PostNL. Ook niet als ik de datum in de app wijzig. Misschien ook te maken met de vaste bezorgster hier. Die kent me goed. Of ze laat pakjes voor anderen achter (werk thuis; nu even rustig) of roept me dat ze een pakje voor me heeft (1x meegemaakt toen ik buiten was).

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit problemen gehad met PostNL. Ook niet als ik de datum in de app wijzig. Misschien ook te maken met de vaste bezorgster hier. Die kent me goed. Of ze laat pakjes voor anderen achter (werk thuis; nu even rustig) of roept me dat ze een pakje voor me heeft (1x meegemaakt toen ik buiten was).
    In mijn dorp is er zowat iedere dag een andere postbezorger. Ze schijnen ook zelf te mogen bepalen wanneer ze hun ronde doen. Dat helpt natuurlijk ook niet echt. Vroeger kon je de klok er bij wijze van spreken op gelijk zetten wanneer de postbezorger/ster langs kwam. Dat is allang niet meer zo. Het stoort me wel dat ze post die in de app voor een bepaalde dag is aangekondigd, dus doodleuk niet bezorgen. Daar is nog flink wat ruimte voor verbetering.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #199

    Standaard

    Bij mij hebben de postnl bezorgers de gewoonte om de post al als bezorgd aan te melden terwijl dit niet het geval is. Dan krijg je via de postnl app binnen dat je pakketje bezorgd is, terwijl je naar een lege brievenbus aan het staren bent. Dan komt het doodleuk ergens in de avond of zelfs de volgende dag binnen.

    Nu ben ik eraan gewend, maar in het begin heb ik toch een paar telefoontjes moeten plegen waar mijn pakket was.
    Ach ja, bezorgers hebben het erg druk, dus het is niet echt een klacht maar een opmerking .

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij mij hebben de postnl bezorgers de gewoonte om de post al als bezorgd aan te melden terwijl dit niet het geval is. Dan krijg je via de postnl app binnen dat je pakketje bezorgd is, terwijl je naar een lege brievenbus aan het staren bent. Dan komt het doodleuk ergens in de avond of zelfs de volgende dag binnen.

    Nu ben ik eraan gewend, maar in het begin heb ik toch een paar telefoontjes moeten plegen waar mijn pakket was.
    Ach ja, bezorgers hebben het erg druk, dus het is niet echt een klacht maar een opmerking .
    Ik had vorige week hetzelfde, maar dan met DHL.

Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •