Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 419 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Een bestelling gedaan bij Zavvi voor een bedrag van €32,50 incl verzending. Op de website staat:

    "Al onze bestellingen voor EU-landen zullen op DDP-basis geleverd worden en er zullen geen invoerrechten voor u te betalen zijn."

    In normaal Nederlands betekent dit toch dat ik geen extra kosten moet betalen vanwege brexit? en dat de extra kosten, mochten die er zijn, voor rekening van Zavvi is?

  2. #202

    Standaard

    DDP betekent dat de kosten al in die 32,50 zitten inderdaad.

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Een bestelling gedaan bij Zavvi voor een bedrag van €32,50 incl verzending. Op de website staat:

    "Al onze bestellingen voor EU-landen zullen op DDP-basis geleverd worden en er zullen geen invoerrechten voor u te betalen zijn."

    In normaal Nederlands betekent dit toch dat ik geen extra kosten moet betalen vanwege brexit? en dat de extra kosten, mochten die er zijn, voor rekening van Zavvi is?
    Niet alleen invoerrechten maar ook de belastingen dus (BTW)

    Dit is zoals het precies in de uitleg van zavvi op hun website staat:
    BREXIT UPDATE

    Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring na Brexit niet beïnvloed zal worden en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen.

    Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

    Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.

  4. #204

  5. #205

    Standaard

    Vraagje: heb je besteld op www.zavvi.co.uk of op www.zavvi.nl ?
    Ik weet niet of dit nu een verschil gaat maken welke van de 2 sites je gebruikt om te bestellen qua invoerrechten?
    Laatst aangepast door BluRay4Life : 19-01-2021 om 04:27

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Vraagje: heb je besteld op www.zavvi.co.uk of op www.zavvi.nl ?
    Ik weet niet of dit nu een verschil gaat maken welke van de 2 sites je gebruikt om te bestellen qua invoerrechten?
    Ik heb het besteld op zavvi Nederland, het betreft een bluray van Eureka, die uitgever is gevestigd in de UK. Dus ik verwacht dat de bluray vanuit de UK verzonden wordt.
    Laatst aangepast door Dai : 19-01-2021 om 11:24

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik heb het besteld op zavvi Nederland, het betreft een bluray van Eureka, die uitgever is gevestigd in de UK. Dus ik verwacht dat de bluray vanuit de UK verzonden wordt.
    Ga er maar vanuit dat de Blu-ray vanuit Zavvi verstuurd wordt, en niet vanuit de uitgever.

  8. #208

    Standaard

    vind het toch onduidelijk, als ik een item boven de 22 euro in m'n winkelwagen doe zie ik de prijs niet veranderen; heb meerdere items geprobeerd (neem aan dat er dan minimaal 1 vanuit de UK verstuurd zal worden), zie niks veranderen; ik neem aan dat Zavvi niet zelf de extra kosten gaat betalen

    Bij Amazon zie je netjes de extra kosten bij een bestelling boven de 22 euro
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    vind het toch onduidelijk, als ik een item boven de 22 euro in m'n winkelwagen doe zie ik de prijs niet veranderen; heb meerdere items geprobeerd (neem aan dat er dan minimaal 1 vanuit de UK verstuurd zal worden), zie niks veranderen; ik neem aan dat Zavvi niet zelf de extra kosten gaat betalen

    Bij Amazon zie je netjes de extra kosten bij een bestelling boven de 22 euro
    Je moet wel bij Zavvi ingelogd/aangemeld zijn met je account, anders weten ze niet waar je woont. Maar ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je moet wel bij Zavvi ingelogd/aangemeld zijn met je account, anders weten ze niet waar je woont. Maar ik neem aan dat je dat gedaan hebt?

    ben inderdaad ingelogd, zie alleen dus de verzendkosten die erbij komen, that's it; ik neem aan dat de prijzen op de site ex BTW zijn want als je zoals je aangeeft niet ingelogd bent weten ze niet waar je vandaan komt

    heb nog gegoogeld op DDP en zoals ik het lees moet Zavvi inderdaad alles regelen, dus BTW en invoerrechten, lijkt me niet dat ze dit gaan doen ?? neem zelf in ieder geval niet de gok, als er iemand is die iets boven de 22 euro van Zavvi binnen heeft dan ben ik benieuwd naar de ervaring (is er bv iets te zien op het etiket)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  11. #211

    Standaard

    Nou ze geven in hun voorwaarden aan dat ze het wel gaan doen, en vanuit hun distributiecentra in de EU versturen, zie ook mijn post hier boven (Brexit Update), dus waarom daaraan twijfelen? Ze calculeren de extra kosten als,het niet vanuit de Eu verstuurd is blijkbaar in in hun marges, en de btw zit er sowieso ook in, die haalt amazon UK er dan wel weer af. Als je toch invoerkosten krijgt kun je naar de voorwaarden terugverwijzen. Dat ze buiten de EU zitten betekent niet dat je helemaal geen rechten hebt als koper natuurlijk.

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou ze geven in hun voorwaarden aan dat ze het wel gaan doen, en vanuit hun distributiecentra in de EU versturen, zie ook mijn post hier boven (Brexit Update), dus waarom daaraan twijfelen? Ze calculeren de extra kosten als,het niet vanuit de Eu verstuurd is blijkbaar in in hun marges, en de btw zit er sowieso ook in, die haalt amazon UK er dan wel weer af. Als je toch invoerkosten krijgt kun je naar de voorwaarden terugverwijzen. Dat ze buiten de EU zitten betekent niet dat je helemaal geen rechten hebt als koper natuurlijk.
    als ik het goed lees op de Engelse Zavvi site kiezen zij de leverancier (bv post.nl, DHL) en die regelen de eventuele belasting en inklaringskosten; er staat inderdaad dat die kosten reeds in de aanschafsprijs zitten maar betekent dit dan dat bv post.nl de kosten die ze maken (BTW en die 13 euro inklaringkosten) gaan verhalen bij Zavvi (zoals het hoort bij DDP) ? ze zullen best wel marges hebben maar denk toch dat ze behoorlijk zullen schrikken van de extra kosten

    Ik heb trouwens nooit van Zavvi een bestelling gekregen met een EU afkomst, was altijd afkomstig van Guernsey; heeft Zavvi misschien hubs in de EU neergezet om de tax issues te vermijden (zou erg slim zijn) ?

    Zou er dus op neer komen dat bestellen bij Zavvi na de BREXIT voordeliger gaat worden (hoewel ik in 15 jaar bestellen bij hun maar een handvol keer belasting moest betalen)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #213

    Standaard

    Nou ga er maar van uit dat ze weten hoe het zit. In bulk betaal je als bedrijf ook geen €12,50 inklaringskosten natuurlijk (doet amazon ook niet) en de btw moeten ze afdragen maar dat moet normaal ook. Het is een bedrijf, dus ze zullen er niet van schrikken. En blijkbaar hebben ze EU distributiecentra omdat ze zich op de EU markt willen blijven richten, daar is niets verbodens aan. Maar waarom bestellen bij zavvi.co.uk en niet zavvi.nl? Het aanbod is toch hetzelfde?

  14. #214

    Standaard

    Nee, het aanbod bij zavvi.com is groter (en soms ook goedkoper). Ik heb meermalen iets op zavvi.com besteld wat op zavvi.nl niet te verkrijgen was (of duurder).

  15. #215

    Standaard

    Vandaag voor het eerst sinds 1 januari een pakketje uit GB gehad (van Eureka) en daar zat ook voor het eerst een "customs declaration" op. Wat er op stond was niet helemaal conform de inhoud trouwens (een "gift" van 10 pond terwijl het een bestelling van 19,99 pond was).

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Vandaag voor het eerst sinds 1 januari een pakketje uit GB gehad (van Eureka) en daar zat ook voor het eerst een "customs declaration" op. Wat er op stond was niet helemaal conform de inhoud trouwens (een "gift" van 10 pond terwijl het een bestelling van 19,99 pond was).
    Dat is goed nieuws als Eureka dat zo gaat doen....

  17. #217

    Standaard

    Een bestelling van me van amazon.co.uk kwam deze week trouwens zonder opvallendheden bij mij binnen. 7 dagen na bestelling (wat voor Brexit ook al gangbaar was) en zonder verder bijzondere zaken op de verpakking. De overgang lijkt in ieder geval voor het bestellen van blu-rays in het VK tot nu toe redelijk soepel te verlopen.

  18. #218

    Standaard

    Was dit een bestelling boven of onder de grens van 22 euro? Ik merk dat bij Amazon UK voor bestellingen naar Nederland geen BTW (VAT) meer in rekening wordt gebracht, alleen bij bestellingen boven de 22 euro is er een - relatief bescheiden - Import Fee Deposit vereist. Voor bestellingen beneden de 22 euro heb ik tot nu toe geen Nederlandse BTW hoeven af te dragen (maar misschien komt die rekening nog?)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #219

    Standaard

    Is als ik het goed heb vanaf 1 juli ook voor onder de 22 euro Marcel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #220

    Standaard

    Ik had vandaag een pakketje van amazon binnen, besteld na 1 januari en was bij elkaar iets van 30 pond. Geen extra kosten gehad

  21. #221

    Standaard

    Ik ben het overzicht een beetje kwijt..stel dat ik een bestelling doe van 200 pond bij een UK webshop die niet vooraf de importheffing doet.
    Het pakje wordt aangehouden door de douane. Hoeveel moet ik bijbetalen?
    Alvast bedankt!

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben het overzicht een beetje kwijt..stel dat ik een bestelling doe van 200 pond bij een UK webshop die niet vooraf de importheffing doet.
    Het pakje wordt aangehouden door de douane. Hoeveel moet ik bijbetalen?
    Alvast bedankt!
    Best wel veel, want boven de 150 euro moet je naast de BTW ook nog invoerrechten betalen en dan waarschijnlijk ook nog de kosten van de bezorger.

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...an-mijn-pakket
    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...landse-webshop

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is als ik het goed heb vanaf 1 juli ook voor onder de 22 euro Marcel.
    Dat had ik ook begrepen. Dan betaal je dus inklaringskosten voor alles wat je van buiten de EU importeert, waarbij je moet opletten dat je niet over de 150 euro gaat (?).
    Ook aankopen bij Amazon US onder de 22 euro worden dan dus een stuk duurder, vrees ik. En ik vond die 22 euro al zo'n belachelijk lage drempel. Waar is de vrije handel gebleven?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Ik had vandaag een pakketje van amazon binnen, besteld na 1 januari en was bij elkaar iets van 30 pond. Geen extra kosten gehad
    Dus een aanschafbedrag rond de 30 pond, geen VAT ingehouden, wél verzendkosten maar geen Import Fee Deposit? Dat gaat je, vrees ik, nu niet meer lukken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #225

    Standaard

    Voor zover ik het nu begrijp moeten bedrijven buiten de EU die aan EU adressen leveren sinds kort zelf die EU btw-afdracht regelen. Lijkt los te staan van Brexit maar wordt daar ook op toegepast. Dit juist zodat consumenten niet achteraf met inklaringskosten worden opgezadeld. Vandaar dat dat straks ook moet voor aankopen over de €22. Dan zou je dus nooit meer met een btw-naheffing te maken moeten krijgen omdat je vantevoren altijd weet wat de kosten zijn. Je kunt dan niet meer “kiezen” voor aankopen zonder BTW (en daarbij de gok nemen dat het ongezien langs de douane komt).

Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •