De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe home theater geluids vraag

    Goedenavond.


    Even vooruit, ik ben nieuw hier dus sorry alvast voor de domme vragen.

    ik ben bjorn , woon in Achterhoek.
    nu hadden wij een bioscoop kamer , maar helaas door tijd gebrek / defect apparatuur en geboorte van kinderen is die verstoft.
    Wij hadden hem gebouwd boven op de uitbouw van de carport en functioneerde altijd wel aardig.

    Vroeger keek ik alleen dvd / blue-ray dus versterker niet nodig.
    nu wil ik een DENON AVR-X2500H gaan gebruiken als basis.

    Mijn vraag is nu de kamer op de carport zit wil ik ook bij de stoelen een optie hebben waar je koptelefoons kan inpluggen.
    Maar ik wil niet een kabel aan de voorkant van de denon steken. Misschien ander type.

    Zie trouwens wel denon met 5 HDMI input maar alleen met 2 x optical. Gebruiken jullie HDMI audio pass True ofzoiets.


    heb genoeg aan een set met 5.1 met veel ingangen.

    Iemand ervaringen hiermee.

    mvg bjorn.
    ps hoop dat ik nog veel kan vragen over apparatuur want moet nog veel uitzoeken.

  2. #2

    Standaard

    Beste Mega,

    Welkom op ons forum! Hopelijk vind je hier antwoord op al je vragen.

    Je hebt het over koptelefoons (meervoud). Bedoel je dat je iets zoekt als dit: koptelefoonverdeler.
    Je kunt hier een lijn uit van je Denon op aansluiten en dan max 4 koptelefoons gebruiken (ieder met eigen volumeregelaar).

    Wat bedoel je met HDMI Audio Pass True? De 5 HDMI inputs zijn zodat je een Blu-ray speler, Gameconsole, kabelbox etc, gelijktijdig kunt aansluiten.
    Geluid loopt dan via de HDMI naar de receiver en beeld gaat via de Monitor HDMI Out naar het beeldscherm.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Ok bedankt voor de reactie.

    Met de koptelefoons , heb je dan veel verlies met geluids kwaliteit.
    Zie verschillende koptelefoons die vanalles claimen van extra bass enzo.
    Maar als het signaal naar analoog gaat weet ik het zo niet.
    Heeft het dan wel effect om dts of surroundgeluid te gebruiken?

    Op de denon AVR-X250BT zie ik iets als een uitgang aan de voorkant voor de koptelefoon maar is er ook iets aan de achterkant om een koptelefoon splitter aan te kunnen sluiten.

    bij mijn huidige media speler heb ik de optie om het geluid via spdif naar een versterker te doen en het beeld naar de tv via HDMI.
    Maar met een versterker opstelling zal dus de HDMI genoeg zijn.

    mvg bjorn.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mega Bekijk bericht
    Met de koptelefoons , heb je dan veel verlies met geluids kwaliteit.
    Zie verschillende koptelefoons die vanalles claimen van extra bass enzo.
    Maar als het signaal naar analoog gaat weet ik het zo niet.
    Kwaliteitsverlies zal er niet veel zijn, als jij een goede koptelefoon hebt, dan is dat prima. Ik zou voor film een koptelefoon nemen die zo neutraal mogelijk is. Film is niet gebaat bij extra bass etc. die is speciaal afgemixt om een specifiek geluidsbeeld te creëeren.
    Heeft het dan wel effect om dts of surroundgeluid te gebruiken?
    DTS op zich wel, omdat dit een hoge geluidsstandaard is met een hogere bitrate dan bijvoorbeeld Dolby Digital of gewoon stereo, maar nee, van surround kun je met een gewone koptelefoon niet genieten. Je hebt immers maar twee kanalen (de oorschelpen). Al het geluid wordt dan in deze twee kanalen 'gepropt'.

    bij mijn huidige media speler heb ik de optie om het geluid via spdif naar een versterker te doen en het beeld naar de tv via HDMI.
    Maar met een versterker opstelling zal dus de HDMI genoeg zijn.
    mvg bjorn.
    Sterker nog, je kunt beter HDMI hebben dan SPDIF.
    SPDIF kan namelijk geen surroundgeluid of de hogere geluidskwaliteitskanalen als DTS HD Master Audio of Dolby TrueHD doorgeven. HDMI kan dat wel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ok helder,

    nu alleen een mooie versterker vinden met veel HDMI en een koptelefoon aansluiting aan de achterkant. Of aux uit.

    mvg bjorn

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •