Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 5111213141516 LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 393 worden weergegeven.

Discussie: Disney+

  1. #351

    Standaard

    OK, duidelijk, dat is dus anders dan normaal gebeurt. Normaliter wordt een moderne speelfilm film in 2.39:1 formaat opgenomen en als die als 1.78:1 versie op bijv. TV of Blu-ray / DVD moet verschijnen, dan worden er dus links en rechts delen van het beeld weggesneden. Hier is dat - tot mijn verrassing dus - net andersom. Ik kan dat zelf niet ervaren want ik maak geen gebruik van streamingdiensten als Netflix, Disney+, Videoland en hoe ze ook allemaal heten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #352

    Standaard

    Als dat het geval was Marcel, dan had ik je helemaal gelijk gegeven en was ik absoluut ook een tegenstander geweest omdat je dan de film verknipt. Maar het toegevoegde beeld is echt een bonus; net Shang-Chi gezien die, net als Infinity War en Endgame, helemaal te zien is in het nieuwe formaat. En ik verbaasde mij weer over de beeldkwaliteit, zag er schitterend uit.

    In dit geval zijn degene die de UHD kopen (waar ik er ook eentje van ben) qua beeld waarschijnlijk slechter af. Mijn hoop gaat dan ook uit naar de 3D...

  3. #353
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoe het opgenomen wordt is afhankelijk van de techniek. Anamorfische lensen of de open matte-techniek, waar een safe area zit en ook informatie die je normaal gesproken niet behoort te zien. Back to the Future is een mooi voorbeeld. 4;3 op tv met extra info onder en boven en 16:9 in de bioscoop. Justice League spande helemaal de kroon door de originele resolutie te gebruiken wat resulteert in een 4x3-beeld op de huiselijke weergever. Echter zoom je die uit tot 16:9, dan is die prima te kijken, zonder dat de hoofden en zo afgehakt worden. Ze houden dus min of meer rekening met meerdere resoluties.


    https://en.wikipedia.org/wiki/File:O...lustration.jpg

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als dat het geval was Marcel, dan had ik je helemaal gelijk gegeven en was ik absoluut ook een tegenstander geweest omdat je dan de film verknipt. Maar het toegevoegde beeld is echt een bonus; net Shang-Chi gezien die, net als Infinity War en Endgame, helemaal te zien is in het nieuwe formaat. En ik verbaasde mij weer over de beeldkwaliteit, zag er schitterend uit.

    In dit geval zijn degene die de UHD kopen (waar ik er ook eentje van ben) qua beeld waarschijnlijk slechter af. Mijn hoop gaat dan ook uit naar de 3D...
    Ik ben het wel eens met Marcel. De "normale" release is dus verknipt, de IMAX resolutie is dan eigenlijk zoals je de film hoort te zien. Niets bijzonders aan, niks scherpers ofzo en wat Claudio ook zegt, in de 4:3 dagen was dit aan de orde van de dag. De extra frameinfo die soms gebruikt werd voor de 4:3 release was nooit zoals de regisseur het bedoeld had. Het verknippen van ImAX naar 2.35:1 is dus ook niet zoals de regisseur het bedoelt, want die scenes moesten in IMAX formaat getoond worden. Alleen omdat een bioscoop dat niet kan weergeven (zoals vroeger de 4:3 TV's), is het beeld aangepast naar 2.35:1

  5. #355
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Behalve bij de regisseur van Dr. Strange, die was not amused met de nieuwe aspect ratio van zijn film, las ik net.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ben het wel eens met Marcel. De "normale" release is dus verknipt, de IMAX resolutie is dan eigenlijk zoals je de film hoort te zien. Niets bijzonders aan, niks scherpers ofzo en wat Claudio ook zegt, in de 4:3 dagen was dit aan de orde van de dag. De extra frameinfo die soms gebruikt werd voor de 4:3 release was nooit zoals de regisseur het bedoeld had. Het verknippen van ImAX naar 2.35:1 is dus ook niet zoals de regisseur het bedoelt, want die scenes moesten in IMAX formaat getoond worden. Alleen omdat een bioscoop dat niet kan weergeven (zoals vroeger de 4:3 TV's), is het beeld aangepast naar 2.35:1
    Je bent het dus met mij eens denk ik, omdat je mij quote en de IMAX resolutie inderdaad het originele beeld was .
    Maar ja, het maakt niets uit,want Disney+ geeft je de mogelijkheid om te kiezen welke je wilt zien, dus beide doelgroepen worden bereikt .

  7. #357

  8. #358

    Standaard

    Ik wil toch een positieve vermelding maken van de serie Pam en Tommy. Ik neem aan dat het verhaal bekend is, maar voor de zekerheid zal ik wat spoilertags zetten.
    Wat in het begin een meer uiterlijke en minder inhoudelijke serie leek (ook gezien de extravagante hoofdpersonen), werd gaandeweg toch wel een serie met meer inhoud.

    Het negatieve effect van de gestolen video op hun leven is mooi weergegeven en ook waarom ze de beslissingen gemaakt hebben in het vervolg. Zeker het effect op Pamela is heel meeslepend, hoe anders was haar leven als het allemaal niet gebeurd was? Lily James is echt magnifiek als Pam en het is qua uiterlijk ongelooflijk hoe ze haar getransformeerd hebben. Ja, het is echt de vrouw uit Yesterday. Sebastian Stan als Tommy is soms wat veel, omdat hij bijna altijd 'aan' staat, uitbundig en over de top. Maar ook hij krijgt in latere delen meer kanten om te laten zien. Ik zou niet gaan bingewatchen, want dan is het erg 'veel' door Tommy, maar het is zeker een aanrader om te kijken.


  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik wil toch een positieve vermelding maken van de serie Pam en Tommy. Ik neem aan dat het verhaal bekend is, maar voor de zekerheid zal ik wat spoilertags zetten.
    Wat in het begin een meer uiterlijke en minder inhoudelijke serie leek (ook gezien de extravagante hoofdpersonen), werd gaandeweg toch wel een serie met meer inhoud.

    Het negatieve effect van de gestolen video op hun leven is mooi weergegeven en ook waarom ze de beslissingen gemaakt hebben in het vervolg. Zeker het effect op Pamela is heel meeslepend, hoe anders was haar leven als het allemaal niet gebeurd was? Lily James is echt magnifiek als Pam en het is qua uiterlijk ongelooflijk hoe ze haar getransformeerd hebben. Ja, het is echt de vrouw uit Yesterday. Sebastian Stan als Tommy is soms wat veel, omdat hij bijna altijd 'aan' staat, uitbundig en over de top. Maar ook hij krijgt in latere delen meer kanten om te laten zien. Ik zou niet gaan bingewatchen, want dan is het erg 'veel' door Tommy, maar het is zeker een aanrader om te kijken.

    Helemaal.mee eens. Ik vond het een aardige serie. Kende niet het verhaal erachter. Maar je krijgt wel meer sympathie voor Pamela. Dit verdient niemand. En ja ik heb destijds ook de video bekeken. Maar kende het verhaal erachter helemaal niet.
    Toevallig was ik in september 1996 nog op de set van Baywatch bij toeval. En heb ik haar nog gezien, en David Hasselhoff nog gesproken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #360

    Standaard



    De eerste geluiden rondom deze nieuwe Predator film zijn erg positief.Hij staat begin augustus op Disney Plus.

    Voor Predator fans is het te hopen dat deze een UHD release gaat krijgen

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht


    De eerste geluiden rondom deze nieuwe Predator film zijn erg positief.Hij staat begin augustus op Disney Plus.

    Voor Predator fans is het te hopen dat deze een UHD release gaat krijgen
    Leeftijd 9, zegt niks of het een goede of slechte film is, maar gore zal er niet in zitten lijkt me.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Leeftijd 9, zegt niks of het een goede of slechte film is, maar gore zal er niet in zitten lijkt me.
    De film heeft een leeftijdskeuring van 16 op D+. Ook op IMDB staan een aantal hoge leeftijdskeuringen zoals R voor Amerika.

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    De film heeft een leeftijdskeuring van 16 op D+. Ook op IMDB staan een aantal hoge leeftijdskeuringen zoals R voor Amerika.
    Dat is vreemd, ik zie alleen 9 staan. Misschien dan voor de trailer....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Dat is vreemd, ik zie alleen 9 staan. Misschien dan voor de trailer....
    Zodra de film op D+ te zien is en het eerste slachtoffer van de Predator levend wordt gestroopt, dan weten we of de film 9 of 16 is .

  15. #365

    Standaard

    Vandaag begonnen aan Light & Magic een documentairereeks van Lawrence Kasdan over ILM. Zes afleveringen van rond een uur. Heb nu de eerste gezien en vond het zeer de moeite waard.

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Vandaag begonnen aan Light & Magic een documentairereeks van Lawrence Kasdan over ILM. Zes afleveringen van rond een uur. Heb nu de eerste gezien en vond het zeer de moeite waard.
    Die ga ik van de week ook eens checken.

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Die ga ik van de week ook eens checken.
    Eerste aflevering richt zich natuurlijk op Star Wars, maar in de opening komen zoveel bekende regisseurs voorbij, dat er ook heel veel andere films aan bod gaan komen.

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Eerste aflevering richt zich natuurlijk op Star Wars, maar in de opening komen zoveel bekende regisseurs voorbij, dat er ook heel veel andere films aan bod gaan komen.
    Gelukkig maar want met Star Wars ben ik wel een beetje klaar.In plaats van al die series heb ik liever gewoon een nieuwe vette Star Wars film.

  19. #369

    Standaard

    Sinds vorige week speelt Disney + als ik dat naar m’n Chromecast cast geen 5.1 geluid meer af, maar slechts stereo. M’n receiver is geschikt voor HD 7.1 geluid, dus dat kan het probleem niet zijn. Bij HBO Max en Netflix heb ik dit probleem niet. Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

  20. #370

    Standaard

    Voor de liefhebbers van The Muppet Christmas Carol: op Disney+ is sinds vandaag een langere versie van de film te zien in 4K waarbij ze het nummer "When Love Is Gone" terug in de film hebben geplaats. Dit nummer was uit de bioscoopversie geknipt en tot vandaag alleen als verwijderde scène te zien op Disney+, maar nu kun je dus de film zien met daarin de scène. Je vindt deze versie van de film bij de extra's.

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Sinds vorige week speelt Disney + als ik dat naar m’n Chromecast cast geen 5.1 geluid meer af, maar slechts stereo. M’n receiver is geschikt voor HD 7.1 geluid, dus dat kan het probleem niet zijn. Bij HBO Max en Netflix heb ik dit probleem niet. Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
    Heb je een chromecast met google tv of een ouder model? Want ik moet zeggen... met die met google tv heb ik vooralsnog dat probleem niet opgemerkt. En net ook nog getest, niets aan de hand zo lijkt.
    Met de vorige chromecast heb ik het niet getest, maar desondanks is het apart.

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Heb je een chromecast met google tv of een ouder model? Want ik moet zeggen... met die met google tv heb ik vooralsnog dat probleem niet opgemerkt. En net ook nog getest, niets aan de hand zo lijkt.
    Met de vorige chromecast heb ik het niet getest, maar desondanks is het apart.
    Is het oude model zonder Google TV.

  23. #373

    Standaard

    Ik heb net mijn chromecast 3 in de versterker gestoken en Beauty and the Beast getest, het kwam toch (redelijk) netjes door alle speakers.

    Heb jij dat model ook? Of heb je de 2? Of nog de 1? of de 2 4k?

  24. #374

    Standaard

    Ik denk 2e generatie, hij is van begin 2018. Wat het vreemde is, is dat zowel bij Netflix en HBO Max het surround geluid het wel doet, maar bij Disney+ dus opeens niet meer. In ieder geval bedankt coor het meedenken.

  25. #375

    Standaard

    2018 dan is het de drie volgens dit overzicht, al kun je misschien een vroegere versie hebben gekocht.

    Ik heb ook de 2, maar die ligt niet hier dus helaas kan ik die niet testen.

    Maar heel gek dat Disney als enige niet meewerkt. Grote kans dat het dan eerder aan de app ligt, of aan de content.

Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 5111213141516 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •