Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Sterft de hobby?

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit is denk ik steeds meer de tendens, juist kleinere, compacte schermen of helemaal geen scherm meer. De jeugd kijkt alles op smartphones, laptops en tablets. Vroeger was het heel wat als je als tiener een TV op je slaapkamer mocht, ik denk niet dat ik daar bij mijn kids mee aan hoef te komen. Liever een goede smartphone of tablet (laptops zijn denk ik tegen die tijd -over 10 jaar- ook alweer achterhaald). Mijn zwager doet het ook weer anders. Die heeft een beamer in zijn huiskamer en een oprolbaar projectscherm aan het plafond. Die heeft dan weer een dressoir eronder staan waar niks op staat. Ook een prima keuze natuurlijk.
    Binnenkort komen de eerste doorzichtige oled schermen op de markt. Ben benieuwd of dat iets doet....mijn zoon wil juist wel een tv op zijn kamer.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit is denk ik steeds meer de tendens, juist kleinere, compacte schermen of helemaal geen scherm meer. (...) Mijn zwager doet het ook weer anders. Die heeft een beamer in zijn huiskamer en een oprolbaar projectscherm aan het plafond. Die heeft dan weer een dressoir eronder staan waar niks op staat. Ook een prima keuze natuurlijk.
    Helemaal geen scherm meer? Dan wordt het lastig kijken, lijkt me. Alle apparaten die je opnoemt hebben immers een scherm...

    Een beamer lijkt me helemaal niks. Moet je altijd je woonkamer verduisteren om een beetje redelijk beeld te hebben. En ik heb erge twijfels over de beeldkwaliteit van zulke apparaten in vergelijking tot een kwalitatief goede TV. Plus: zo'n ding aan het plafond: mooi is anders, lijkt me. Doet me erg denken aan mediaruimtes in kantoren in de jaren 80 van de vorige eeuw. Of aan de diaprojectoravonden van oom Kees.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vandaag sinds enige tijd weer eens een bluray gekocht, Pink Floyd The Wall (de film). En daarvoor in december No Time to Die op 4K. Niet echt veel dus. Ik kijk wel nog regelmatig blurays (ben nu bezig met alle Bondfilms in de volgorde van uitkomen), maar merk dat het kopen echt minder en minder wordt. Streamen is gewoon veel makkelijker, zal HBOmax ook weer nemen (in ieder geval om uit te proberen). Het feit dat ik nu toch een aantal niet meer afspelende blurays heb maakt ook de motivatie om alles te "willen hebben" wat minder.

    Ik heb nog nooit zoveel BD's gekocht als de laatste tijd. Heeft dit misschien met d eangst te maken dat de fysieke media zal verdwijnen? Misschien, maar er komen ook zoveel interessante films en series uit in de US/UK, die ik echt niet kan laten liggen. Dan maar wat meer betalen ervoor. Zelf zie ik het niet zitten om 30 abonnementen van 15 euro voor streamingsdiensten te betalen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit zoveel BD's gekocht als de laatste tijd. Heeft dit misschien met d eangst te maken dat de fysieke media zal verdwijnen? Misschien, maar er komen ook zoveel interessante films en series uit in de US/UK, die ik echt niet kan laten liggen. Dan maar wat meer betalen ervoor. Zelf zie ik het niet zitten om 30 abonnementen van 15 euro voor streamingsdiensten te betalen.
    Dat is natuurlijk erg overdreven, 30 x 15 euro. HBOmax gaat geloof ik €4 per maand voor de hoogste kwaliteit
    kosten, daar kan je je geen buil aan vallen. Disney+ zo'n 90 pj, komt op €7,50 pm uit. En amazon prime is dacht ik €3? Dus voor minder dan €15 pm heb je al heel veel.

    Ik ben een groot voorstander van fysieke media, maar ik koop zelden meer de mainstream films, want die kan ik toch wel op 1 van de streamingdiensten zien. Ik koop bijna alleen maar van de boutique labels en Aziatische films.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Helemaal geen scherm meer? Dan wordt het lastig kijken, lijkt me. Alle apparaten die je opnoemt hebben immers een scherm...

    Een beamer lijkt me helemaal niks. Moet je altijd je woonkamer verduisteren om een beetje redelijk beeld te hebben. En ik heb erge twijfels over de beeldkwaliteit van zulke apparaten in vergelijking tot een kwalitatief goede TV. Plus: zo'n ding aan het plafond: mooi is anders, lijkt me. Doet me erg denken aan mediaruimtes in kantoren in de jaren 80 van de vorige eeuw. Of aan de diaprojectoravonden van oom Kees.
    Met “geen scherm” bedoel ik uiteraard dat er geen TV-scherm wordt neergezet maar dat alles wordt bekeken op hand held schermen, of via een beamer zoals mijn zwager dat doet. Dacht dat je dat wel kon begrijpen uit m’n bericht… En met een goede beamer hoef je je kamer echt niet meer volledig te verduisteren hoor. En als je die mooi wegwerkt op je plafond kan het echt heel mooi staan en onopvallend.

  6. #56

    Standaard

    Ik ken werkelijk niemand die met een beamer films of tv kijkt. Ik weet dat het kan, maar lijkt me (los van zo'n lelijk apparaat aan het plafond) toch lastig kabels wegwerken.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ken werkelijk niemand die met een beamer films of tv kijkt. Ik weet dat het kan, maar lijkt me (los van zo'n lelijk apparaat aan het plafond) toch lastig kabels wegwerken.
    Hangt er een beetje vanaf hoe je woning/ ruimte eruit ziet. Wij hebben op zolder een beamer hangen, daar kon ik de kabels goed wegwerken. Tegenwoordig heb je ook projectoren die er mooi uitzien en die omhoog projecteren, die kun je dus op een meubel zetten. Die zijn nog wel erg duur, maar sluit zeker niet uit dat wij een dergelijk apparaat in de toekomst eens gaan aanschaffen. Hier even een willekeurig voorbeeld.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ken werkelijk niemand die met een beamer films of tv kijkt. Ik weet dat het kan, maar lijkt me (los van zo'n lelijk apparaat aan het plafond) toch lastig kabels wegwerken.
    Ik heb deze beamer op de slaapkamer staan op een soort dressoir op wielen die je over je bed heen kan rijden. Daar heb ik een Sony X700 UHD speler aan gehangen en een soundbar plus draadloze surround speakers en dat voldoet prima. Heb nu ook ongeveer 65" aan projectie op mijn muur en dat ziet er erg mooi uit. Ik gebruik het niet dagelijks maar het is zeker leuk film kijken. Plus de 3D is er ook erg mooi op.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Hangt er een beetje vanaf hoe je woning/ ruimte eruit ziet. Wij hebben op zolder een beamer hangen, daar kon ik de kabels goed wegwerken. Tegenwoordig heb je ook projectoren die er mooi uitzien en die omhoog projecteren, die kun je dus op een meubel zetten. Die zijn nog wel erg duur, maar sluit zeker niet uit dat wij een dergelijk apparaat in de toekomst eens gaan aanschaffen. Hier even een willekeurig voorbeeld.

    Een beamer is ook 3D zie ik.
    Dat wist ik niet, interessant.

    Waar moet je nu echt op letten bij aankoop van een beamer.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk erg overdreven, 30 x 15 euro. HBOmax gaat geloof ik €4 per maand voor de hoogste kwaliteit
    kosten, daar kan je je geen buil aan vallen. Disney+ zo'n 90 pj, komt op €7,50 pm uit. En amazon prime is dacht ik €3? Dus voor minder dan €15 pm heb je al heel veel.

    Ik ben een groot voorstander van fysieke media, maar ik koop zelden meer de mainstream films, want die kan ik toch wel op 1 van de streamingdiensten zien. Ik koop bijna alleen maar van de boutique labels en Aziatische films.
    Same. Mainstream films en blockbusters stream ik wel gewoon.

    Ik heb 10 willekeurige boutique release films opgezocht in de MM database;

    Friends of Eddie Coyle (eureka)
    Harakiri (eureka)
    Wake in Fright (eureka)
    Birth of a Nation (eureka)
    Hardcore (indicator)
    The New Centurions (indicator)
    Housekeeping (indicator)
    Blue Collar (indicator)
    Panic in Needle Park (Signal One)
    Mr. Majestyk (Signal One)

    ... en geen één is beschikbaar op een van de acht Nederlandse streaming services.

    En het zijn geen obscure films.

    Fysieke media heeft zijn meerwaarde! Is wel een niche.
    --

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Ik ben een groot voorstander van fysieke media, maar ik koop zelden meer de mainstream films, want die kan ik toch wel op 1 van de streamingdiensten zien. Ik koop bijna alleen maar van de boutique labels en Aziatische films.
    Ik ook, en dan voornamelijk backcatalogue van Arrow, Imprint, Kino Lorber, Studio Canal en andere specialty labels. Criterion wil ik ook nog wel eens doen, maar ik vind hun catalogus de laatste jaren totaal niet interessant.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ook, en dan voornamelijk backcatalogue van Arrow, Imprint, Kino Lorber, Studio Canal en andere specialty labels. Criterion wil ik ook nog wel eens doen, maar ik vind hun catalogus de laatste jaren totaal niet interessant.
    Criterion heeft trouwens een eigen streaming dienst. Kost iets van 10-12 dollar per maand.
    --

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ken werkelijk niemand die met een beamer films of tv kijkt. Ik weet dat het kan, maar lijkt me (los van zo'n lelijk apparaat aan het plafond) toch lastig kabels wegwerken.
    Ik ken toch wel een stuk of 5 vrienden die met een beamer films kijken. Ikzelf ook. Heb de Benq w2700 hangen boven de bank en een 150inch scherm. Heb een 77inch oled maar betrap mezelf toch dat ik ook vaak kijk via de beamer. Dat maakt de beleving toch een stuk gaver.

    Series kijken en gamen doe ik dan op de Oled.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik weet even niet goed waar ik het moet plaatsen dus doe ik het bij overige discussies. indien nodig verplaats hem maar


    Maar ik heb al langere tijd het gevoel dat onze hobby (in ieder geval in Nederland) langzaam uitsterft
    tvmeubels voor receivers kan je bijna niet vinden.
    films kan je bijna nergens (behalve media markt en enkele kleine hoekjes in winkels) kopen en ook dat aanbod wordt schaarser.
    4k releases worden soms geeneens hier uitgegeven

    en zelfs op dit forum zie je steeds minder leven heb ik het idee. Mijn gebruikersnaam is pretorian22, was dus 22 toen ik hier kwam voor het eerst en ben nu 37, maar destijds was het een ontzettend levendig forum.

    La eerste keer dat ik online gokken uitprobeerde, was ik nieuwsgierig maar ook een beetje terughoudend. Maar al snel merkte ik dat het veel meer was dan alleen maar een gokspelop deze pagina Het was een spannende reis vol opwinding en verrassingen. De verschillende spellen hielden me urenlang bezig, en ik leerde strategieën en tactieken om mijn kansen te vergroten. Natuurlijk was er ook het risico, maar ik beheerde mijn speelgeld goed. De gemeenschap van medespelers en de opwinding van winnen maakten het tot een sociale en boeiende ervaring. Online gokken bleek uiteindelijk een vermakelijke en intrigerende vorm van ontspanning te zijn.
    merken jullie dit ook? kopen jullie ook minder? ik koop zelf wel minder dan vroeger merk ik

    Gaming als hobby biedt meer dan alleen amusement. Het verbetert cognitieve vaardigheden, zoals probleemoplossing en multitasking. Door samen te spelen, versterkt het sociale banden en teamwork. Creatieve spellen stimuleren artistieke expressie. Gaming kan stress verminderen en ontspanning bieden. Het bevordert ook strategisch denken en besluitvorming. Met zoveel genres en platforms kunnen we onze interesses ontdekken. Dus, naast plezier, biedt gamen als hobby een wereld van voordelen voor lichaam en geest.
    Laatst aangepast door gredas : 23-08-2023 om 07:33

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gredas Bekijk bericht
    Gaming als hobby biedt meer dan alleen amusement. Het verbetert cognitieve vaardigheden, zoals probleemoplossing en multitasking. Door samen te spelen, versterkt het sociale banden en teamwork. Creatieve spellen stimuleren artistieke expressie. Gaming kan stress verminderen en ontspanning bieden. Het bevordert ook strategisch denken en besluitvorming. Met zoveel genres en platforms kunnen we onze interesses ontdekken. Dus, naast plezier, biedt gamen als hobby een wereld van voordelen voor lichaam en geest.
    Maar een grote filmfreak kan niet zomaar een gamer worden[ik zeg dat als gamer]
    Als je nu richting de 40 bent en nooit iets had met gaming dan gaat het ook niets meer worden.

    De harde realiteit voor de fysieke filmfreak is dat het over 5 jaar nog minder is en wat er nog wel is daar kan je een berg voor betalen.Mensen die van film houden moeten het in de diensten gaan zoeken.

    [Er is hier een game topic]
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-08-2023 om 16:33

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De harde realiteit voor de fysieke filmfreak is dat het over 5 jaar nog minder is en wat er nog wel is daar kan je een berg voor betalen.Mensen die van film houden moeten het in de diensten gaan zoeken.
    Ach, vhs-films en laserdiscs kostten in de jaren 80 ook fl. 40-120. Gecorrigeerd voor inflatie zijn zelfs UHD schijven nu goedkoper. En wat je nu aan een paar streamingsdiensten betaalt was je vroeger (gecorrigerd voor inflatie) kwijt aan een analoog PTT-abonnement waar je dan ook nog de T65-telefoon bij moest huren.

    Maar schaarser zullen de fysieke dragers zeker worden omdat het alternatief (streamen) voor 99.9% van de mensen voldoet en zelfs voor een grote meerderheid van de diehard filmliefhebbers die tot enkele jaren geleden bijna alles fysiek kochten. De cons wegen niet op tegen de pros (en sommigen hier bezitten zoveel op schijf dat ze het onmogelijk nog in hun leven kunnen herkijken, laat staan meerdere keren, tenzij je geen werk hebt of niks anders te doen hebt). Ik loop daar zelf al tegenaan en ik heb geen megagrote verzameling vergeleken met sommigen hier. Als je 5000 films hebt die allemaal zeg 2 uur duren met of zonder extra's dan ben je 27 jaar bezig als je er iedere dag 1 kijkt.. En dat geldt helemaal voor oude tv-series als GTST, leuk hoor, die dvd-boxen, maar wie gaat dat echt kijken?

    De noodzaak tot bezit is er niet echt meer. En oude filmhuisklassiekers op dvd (die echt ondervertegenwoordigd zijn op streamingsdiensten, dat is en blijft een groot manco) zien er op moderne tv’s echt beroerd uit. Maar ik snap dat mensen films blijven verzamelen, net als postzegels, die ga je ook niet allemaal gebruiken.

    Gaming is geen alternatief voor films kijken natuurlijk, net zomin als sporten dat is. Als je dat leuk vindt moet je dat zeker doen, maar de filmervaring krijg je er niet mee.

    Overigens hebben TV-series voor de meeste “gewone” mensen de rol van films overgenomen.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-08-2023 om 17:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #67

    Standaard

    @Oakey
    De conclueie is dat onze nieuwe grote vriend @gredas de plank volledig misslaat.Gasten als bv @DVD Watcher die gaan echt niet het gamen opzoeken

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    @Oakey
    De conclueie is dat onze nieuwe grote vriend @gredas de plank volledig misslaat.Gasten als bv @DVD Watcher die gaan echt niet het gamen opzoeken
    Daar heb je volkomen gelijk in. Heb vroeger wel eens wat gespeeld via Commodore 64 en een enkele x op Playstation 2, maar dat was dan een voetbal spelletje, niks anders. Ik heb niks met Gamen en wil niks met Gamen.

    En een film kijk ik het liefste alleen, ik moet dat gemekker niet om me heen hebben, liefste in de bios met zo min mogelijk mensen in de zaal. Met streaming heb ik niks, misschien een slechte gedachte, maar ik vind streaming diensten de fysieke uitgaves kapot maken. Hoe meer streaming er is en komt, des te minder er fysiek nog uitkomt.

    Voor mij geldt de gedachte: Een echte liefhebber kijkt of luistert het origineel, niet een streampje. Maar tegenwoordig willen veel mensen zoveel mogelijk voor zo min mogelijk hebben, het liefst gratis downloaden etc.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Daar heb je volkomen gelijk in. Heb vroeger wel eens wat gespeeld via Commodore 64 en een enkele x op Playstation 2, maar dat was dan een voetbal spelletje, niks anders. Ik heb niks met Gamen en wil niks met Gamen.

    En een film kijk ik het liefste alleen, ik moet dat gemekker niet om me heen hebben, liefste in de bios met zo min mogelijk mensen in de zaal. Met streaming heb ik niks, misschien een slechte gedachte, maar ik vind streaming diensten de fysieke uitgaves kapot maken. Hoe meer streaming er is en komt, des te minder er fysiek nog uitkomt.

    Voor mij geldt de gedachte: Een echte liefhebber kijkt of luistert het origineel, niet een streampje. Maar tegenwoordig willen veel mensen zoveel mogelijk voor zo min mogelijk hebben, het liefst gratis downloaden etc.
    We respecteren elkaar voor onze interesse

    Voor de duidelijkhied: Heb op moment een abonnement op niets.Op dit moment besteed ik me geld het liefst aan muziek[CD] & games.
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-08-2023 om 18:13

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    We respecteren elkaar voor onze interesse

    Voor de duidelijkhied: Heb op moment een abonnement op niets.Op dit moment besteed ik me geld het liefst aan muziek[CD] & games.
    Dat klopt, dat respecteren we ook, ik ook. Ik heb het ook alleen maar over wat ik denk en doe, en zal niemand iets durven verplichten of zeggen wat ze moeten doen. Ik besteed mijn geld ook het liefste aan Films, Muziek & soms Boeken. Absoluut geen games. Sterker nog: Wil er nog geen gratis hebben of krijgen.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat klopt, dat respecteren we ook, ik ook. Ik heb het ook alleen maar over wat ik denk en doe, en zal niemand iets durven verplichten of zeggen wat ze moeten doen. Ik besteed mijn geld ook het liefste aan Films, Muziek & soms Boeken. Absoluut geen games. Sterker nog: Wil er nog geen gratis hebben of krijgen.
    Die ga jij gratis van mij ook zeker niet krijgen.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Die ga jij gratis van mij ook zeker niet krijgen.
    I know, maar je weet wat ik bedoel. Gamen is gewoon niet mijn ding. Ieder heeft zijn hobby's, Gamen is dat in ieder geval niet voor mij.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Daar heb je volkomen gelijk in. Heb vroeger wel eens wat gespeeld via Commodore 64 en een enkele x op Playstation 2, maar dat was dan een voetbal spelletje, niks anders. Ik heb niks met Gamen en wil niks met Gamen.

    En een film kijk ik het liefste alleen, ik moet dat gemekker niet om me heen hebben, liefste in de bios met zo min mogelijk mensen in de zaal. Met streaming heb ik niks, misschien een slechte gedachte, maar ik vind streaming diensten de fysieke uitgaves kapot maken. Hoe meer streaming er is en komt, des te minder er fysiek nog uitkomt.

    Voor mij geldt de gedachte: Een echte liefhebber kijkt of luistert het origineel, niet een streampje. Maar tegenwoordig willen veel mensen zoveel mogelijk voor zo min mogelijk hebben, het liefst gratis downloaden etc.
    Dan ben je volgens je eigen definitie geen echte liefhebber , want er is genoeg content waarvan streamen het origineel is, bijvoorbeeld Game Of Thrones, Rings Of Power etc. Wel weer een leuke denigrerende woordkeus trouwens, "streampje".

    Je zou ook kunnen zeggen dat een echte filmliefhebber zoveel mogelijk aanbod wilt hebben, ook van films en series die niet fysiek zijn verschenen. Of dat een echte filmliefhebber het in de beste kwaliteit wilt zien, en dat die vaak genoeg met het "streampje" te zien is.

    Jij kijkt volgens dit forum alleen maar mainstream films en series die allemaal wel op fysieke media verschijnen. Maar er is veel meer dan dat in de film en seriewereld....

    Het streamen is niet meer tegen te houden. Zoals ik al zo vaak heb gezegd, is er gewoon een combinatie te maken van fysiek kopen en streamen, het is niet of/of maar en/en. En, eigenlijk net als Marcel die er zo tegen is, heb je het streamen vast nooit zelf gezien, maar ben je er alleen principieel op tegen omdat het in jouw ogen "de fysieke uitgaves kapot maakt". Maar wat ik zie, is dat het voor de boutique labels een gouden tijd is. Er komen steeds meer en mooiere versies uit, net als er steeds meer boutique labels bijkomen. Voor de mainstream titels zijn het misschien anders zijn (zeker in Nederland), hoewel er nog steeds heel veel wel verschijnt, maar zoals ik zei: er is veel zoveel meer dan dat.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb ook een leuke collectie (-+ 5000) films en series, ik hou ervan om naar de bios te gaan met zo min mogelijk mensen in de bios, heerlijk is dat genieten van een film.
    Ik ben een gamer, nou ja een gamer... ik game ja, ik speel niet alles, ik ben een Legend of Zelda fan, ik heb alles daarvan.
    Ook een fan van Tomb Raider, Assassin.s Creed games, en Itse me Mario.
    Ik ben al vanaf eind jaren 70 aan het gamen, ik heb ook meerdere oudere consoles nog steeds in mijn bezit.

    Ik vind het erg jammer dat je bepaalde films gewoonweg niet meer kunt kopen in Nederland.
    Het doet me pijn dat mijn hobby, films kopen en verzamelen dadelijk niet meer bestaat.
    Ik heb nog vele VHS films die ik nu aan de muur hang als een soort video Wall, op een manier dat je gewoon de doosjes open kunt doen en de band zou kunnen bekijken.
    Ik heb natuurlijk alle mogelijkheid om oudere media af te kunnen spelen zoals Laser disc en VHS videobanden.
    Laats nog een oudere video gekeken die niet op andere media is uit gebracht. En het viel mee hoor, hi was goed te bekijken.

    En over dat digitale, ik koop geen digitale films, weet je dat voelt alsof je er niets voor krijg.
    Wat als je je inloggegevens verliest dan ben je alles kwijt.
    Oké, ik heb wel een aantal digitale films, je kreeg ooit codes om ze online te activeren bij een film die je kocht.
    Die doen het nog steeds, maar ik moest toen wel alle films over zetten naar een andere dienst omdat die digitale dienst stopte.
    Kijk ik die films? Nee, ik kijk de originele films uit mijn collectie.

    Ik heb ook een aantal streaming diensten, maar vind persoonlijk nog steeds dat het er beter uitziet als je de (4K) Blu ray ervan opzet en bekijkt, bij streamen zie je als het donker is toch vaak een soort van vlekken.
    Laatst aangepast door Driekus : 16-08-2023 om 09:02

  25. #75

    Standaard



    Dit is ook iets dat door streaming komt, het is goedkoper om een stream te maken dan een blu-ray met een mooie inlay en zo.
    Ik heb ook Disney +, maar ik koop toch nog films van Disney op blu ray.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •