Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Sterft de hobby?

  1. #26

    Standaard

    Klopt soms is de kwaliteit bij streaming wel minder, màar soms zelfs beter, bij direct vergelijk. Itunes is wel veel beter dan primevideo (en dat geldt voor beeld en geluid)
    Laatst aangepast door Mark van L. : 25-04-2021 om 20:41
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Klopt soms is de kwaliteit bij streaming wel minder, màar soms zelfs beter, bij direct vergelijk. Itunes is wel veel beter dan primevideo (en dat geldt voor beeld en geluid)
    Heb je voorbeelden van wanneer het beter is? Dat zou ik wel graag eens zelf willen horen? En op welke manier beter? De best beschikbare formaten zitten er niet op en de bandbreedte is er ook niet, dus vindt je de mix dan beter ofzo?
    Doe een wat voorbeelden, want dat wil ik zelf dan ook wel even gaan horen.

    Ik ben overigens in alle andere opzichten een fan van streaming, zodra de kwaliteit gelijk of beter is dan UHD Blu-Ray is koop ik voortaan alles op de streaming provider die dat bied.

  3. #28

    Standaard

    Het is maar waar je de lat legt inderdaad. Met een soundbar hoor je sowieso het verschil niet in geluid en dat is wat 95% van de mensen heeft. Ik heb zelf een Denon 5.1 versterker met JBL boxen die geen duizenden euro's per stuk kosten, en vind het geluid echt goed van streaming (DD+) en UHD (TrueHd etc). Alleen ouderwetse DD5.1 van (muziek) dvd vind ik nergens naar klinken, veel te dun.

    Qua beeld vind ik Amazon Prime hetbest, gevolgd door Disney+. Netflix is matig, niet alleen qua beeld maar ook qua content voor mij. iTunes is geen streaming toch, maar een digitale file die je koopt? Het blijft Apple, dus er zal toch wel eegens een addertje qua DRM onder zitten, of niet?

    En lagere standaard... tja dat hebben we bij muziek al gezien, mp3 was al slechter dan CD en spotify etc nog slechter. Daar vind ik de verschillen in huidige filmaudio toch echt kleiner. Ik ga ook niet meer speakers plaatsen om bijv Dolby Atmos te kunnen luisteren.

    Ik zal eens een vergelijking doen met UHD disc en stream van dezelfde film.

  4. #29

    Standaard

    Met geluid heb je wel gelijk. Het is geknepen Atmos. Beeld heb ik prime vergeleken met itunes. Bijv Harvey Quinn. Echte veel beter op itunes.

    Voor beter dan disc, moet je de US sites bezoeken. Omdat je daar een digital copy krijgt.

    Regelmatig komt daar de streaming variant als beter eruit.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Met geluid heb je wel gelijk. Het is geknepen Atmos. Beeld heb ik prime vergeleken met itunes. Bijv Harvey Quinn. Echte veel beter op itunes.

    Voor beter dan disc, moet je de US sites bezoeken. Omdat je daar een digital copy krijgt.

    Regelmatig komt daar de streaming variant als beter eruit.
    En jij hebt dat gezien/gehoord en het was inderdaad beter? Volgens mij is die digitale kopie in de US meestal ITunes. Het enige wat ik tot nog toe gezien en gehoord heb dat (marginaal) beter was is Kaleidascape. Als er ergens anders ook beter bestaat zou ik graag een specifiek voorbeeld van je krijgen zodat ik die kan gaan zien/luisteren.

  6. #31

    Standaard

    Kaleidoscope is zeker niet “marginaal” beter, maar op dezelfde hoogte als UHD, of zelfs beter, want dit systeem heeft niet de grenzen van fysieke opslag op een disc. Dit systeem biedt high end 4K media dat je kan downloaden, en dat zijn echt geen bestandjes van een paar gig. Voorbeeld: Zack Snyder’s JL is iets van 127 GB groot, zelfs meer dan dat er nu op een disc past. Dus dit systeem vergelijken met basic streaming media is echt appels met peren vergelijken.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kaleidoscope is zeker niet “marginaal” beter, maar op dezelfde hoogte als UHD, of zelfs beter, want dit systeem heeft niet de grenzen van fysieke opslag op een disc. Dit systeem biedt high end 4K media dat je kan downloaden, en dat zijn echt geen bestandjes van een paar gig. Voorbeeld: Zack Snyder’s JL is iets van 127 GB groot, zelfs meer dan dat er nu op een disc past. Dus dit systeem vergelijken met basic streaming media is echt appels met peren vergelijken.
    Dat iets in technische specs veel hoger is qua bitrate en resolutie e.d. kan best leiden tot een marginale verbetering in alledaagse omstandigheden (lees: een 60 of 65" tv en bovengemiddelde maar niet hi-end audiosetup). Uiteindelijk gaat het om de perceptie in cognitieve zin: wat zie en hoor je en hoe verwerken je hersenen dat. Daar zitten wel echt grenzen aan.

    Maar door dit soort ontwikkelingen denk ik wel dat de hobby van het fysiek verzamelen uiteindelijk uitsterft. Disccapaciteit zal niet zomaar verhoogd (kunnen) worden en een nieuw fysiek formaat ontwikkelen (wat m.i. dan iets als een flash'disc' zou moeten zijn) is onzinnig, want waarom zou je, feitelijk zijn het gewoon files op een drager, dat wordt des te evidenter als je van het optische discprincipe afstapt. Dus zodra de 'gangbare' streaming- of downloadkwaliteit de UHD capaciteit (ver) gaat overschrijden is het klaar denk ik.

    En van heel erg veel films die ooit zijn uitgebracht is de (U)HD streamingversie (of download) momenteel de beste beschikbare versie (nl alles wat niet op bluray is uitgebracht, dat is echt nog wel een substantieel deel van de filmbackcatalogue)
    Laatst aangepast door Oakey : 29-04-2021 om 08:10

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Streaming diensten maken mijn inziens de fysieke media ook kapot, ik hou het mooi op een fysieke schijf.
    #MeToo
    Streaming diensten hebben over het algemeen alleen maar recente in het assortiment. Ligt je interesse (zoals bij mij) bij oude titels dan heb je niks aan een Netflix waar bijvoorbeeld maar een handjevol 80's films/series te zien is (en dan ook nog eens de allerpopulairste).

    Mooi artikel met een mooi voorbeeld: Air Force One, een mainstream blockbuster uit 1997 was in 2019 nergens te streamen.
    https://collider.com/why-you-should-...rays-and-dvds/

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heerlijk en altijd actueel topic. Met dank aan de spammer die dit topic weer nieuw leven ingeblazen heeft... Ik had hem bijna verwijderd!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Mooi artikel met een mooi voorbeeld: Air Force One, een mainstream blockbuster uit 1997 was in 2019 nergens te streamen.
    https://collider.com/why-you-should-...rays-and-dvds/
    Volgens mij bedoel je 2017: To illustrate this, let me tell you a story about wanting to watch Air Force One on July 4, 2017.

    Staat inmiddels op Disney+ als ik Google mag geloven.

  11. #36

    Standaard

    Kaleidoscope is echt gericht op de "Professionele" thuisbioscoop, de echte liefhebber (en natuurlijk millionaires die, bij wijzen van speken, niet weten wat te doen met hun geld)
    Hen die tientallen duizenden Dollars of Euros alleen al besteden aan apparatuur.
    Kaleidoscope doel is pure kwaliteit ook al een stap hoger dan de 4K Blu-ray, maar de prijs is dan ook naar, zelfs voor de gebruiker van dit forum

    Netflix gaat qua kwaliteit juist de ander kant op, ze willen naar eigen zeggen met nieuwe coderingstechnieken de bit rate halveren zonder verlies, maar in de praktijk valt dat vies tegen.

    Conclusie uit een artikel hierover: "it is clear that Netflix is focusing mainly on reducing bandwidth rather than using the optimizations to deliver improved, less compressed 4K video quality."

    bron: https://www.flatpanelshd.com/news.ph...&id=1602743673

    Het probleem is dat de populariteit van Streaming een enorme druk zet op het Netwerk, zie bijvoorbeeld daar de reductie van bit rate i.v.m. Corona vorig jaar
    Hier in Nederland en Vlaanderen is het netwerk over het algemeen wel goed genoeg, maar als je bijvoorbeeld naar Australië kijkt of delen van de VS
    uiteindelijk bent afhankelijk van de zwakste schakel.

    De gemiddelde consument vindt het wel goed genoeg, de meeste kennissen van mij hebben en willen niet eens 4K Netflix ondanks hun 4K T.V.
    Waarom zoude streaming diensten gaan investeren in kwaliteit als hun doelgroep het toch niet interesseert, dat is toch alleen maar verloren geld

    Maar een hobbyist heeft de lat wel wat hoger liggen, het is immers niet voor niets een hobby.

    Eigenlijk zouden wij (lees hobbyist van "alles over film") iets moeten hebben wat valt tussen Kaleidoscope en de ingeburgerde streamingdeinsten als Netflix.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kaleidoscope is zeker niet “marginaal” beter, maar op dezelfde hoogte als UHD, of zelfs beter, want dit systeem heeft niet de grenzen van fysieke opslag op een disc. Dit systeem biedt high end 4K media dat je kan downloaden, en dat zijn echt geen bestandjes van een paar gig. Voorbeeld: Zack Snyder’s JL is iets van 127 GB groot, zelfs meer dan dat er nu op een disc past. Dus dit systeem vergelijken met basic streaming media is echt appels met peren vergelijken.
    Marginaal beter dan UHD had ik het over, dus we zeggen het zelfde.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Volgens mij bedoel je 2017: To illustrate this, let me tell you a story about wanting to watch Air Force One on July 4, 2017.

    Staat inmiddels op Disney+ als ik Google mag geloven.
    Klopt, 2017.
    Maar het punt blijft: veel oudere (laat staan obscuurdere) films kun je nergens streamen. Wil je ze kijken dan ben je op fysieke media aangewezen.

  14. #39

    Standaard

    Ook niet alles is op dvd of blu ray verschenen. Via apple tv kom je nogal wat obscure streamservices tegen. Gratis of betaald.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ook niet alles is op dvd of blu ray verschenen. Via apple tv kom je nogal wat obscure streamservices tegen. Gratis of betaald.
    Op DVD wel heel veel. (ik denk dat alleen wat überobscuur spul niet is uitgebracht?)

    En van hoeveel streamdiensten moet je wel niet lid worden om hetgeen je boeit te bekijken?
    Ik gooi mn €'s liever naar Amazon DVDs/BRs/

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Op DVD wel heel veel. (ik denk dat alleen wat überobscuur spul niet is uitgebracht?)

    En van hoeveel streamdiensten moet je wel niet lid worden om hetgeen je boeit te bekijken?
    Ik gooi mn €'s liever naar Amazon DVDs/BRs/
    Ben persoonlijk niet zo geinteresseerd in obscure films. Meer mainstream en wat guilty pleasures.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Marginaal beter dan UHD had ik het over, dus we zeggen het zelfde.
    Aha, je had het echter ervoor over iTunes dus vandaar dat ik dacht dat je het vergeleek met streaming.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat iets in technische specs veel hoger is qua bitrate en resolutie e.d. kan best leiden tot een marginale verbetering in alledaagse omstandigheden (lees: een 60 of 65" tv en bovengemiddelde maar niet hi-end audiosetup). Uiteindelijk gaat het om de perceptie in cognitieve zin: wat zie en hoor je en hoe verwerken je hersenen dat. Daar zitten wel echt grenzen aan.

    Maar door dit soort ontwikkelingen denk ik wel dat de hobby van het fysiek verzamelen uiteindelijk uitsterft. Disccapaciteit zal niet zomaar verhoogd (kunnen) worden en een nieuw fysiekformaat ontwikkelen (wat m.i. dan iets als een flash'disc' zou moeten zijn) is onzinnig, want waarom zou je, feitelijk zijn het gewoon files op een drager, dat wordt des te evidenter als je van het optische discprincipe afstapt. Dus zodra de 'gangbare' streaming- of downloadkwaliteit de UHD capaciteit (ver) gaat overschrijden is het klaar denk ik.

    En van heel erg veel films die ooit zijn uitgebracht is de HD streamingversie (of download) momenteel de beste beschikbare versie (nl alles wat niet op bluray is uitgebracht, dat is echt nog wel een substantieel deel van de filmbackcatalogue)
    Tja, 60/65" is al niet echt alledaags meer, dan zit ik wel wat op lagere formaten. Alledaags is denk ik max 50/55"en dat vinden veel mensen al te groot. En inderdaad, alles is relatief en onderhevig aan interpretatie en beleving, dus eigenlijk heeft iedereen en niemand weer gelijk in dit soort kwaliteitsdiscussies. Het wordt dan vaak weer een "numbers-game" qua specs versus beleving en daar kom je dan haast weer niet uit. En dat is ook goed, ieder heeft zijn eigen voorkeur en beleving.
    Mijn vermoeden is ook dat veel distributeurs uiteindelijk overstappen op voornamelijk streaming, omdat de productiekosten voor een titel erg laag zijn en deze titel brengt elke maand weer omzet op (behalve bij iTunes dan, maar dat vind ik geen streaming-kanaal, puur omdat je de films moet downloaden op je apparaat). Je ziet al dat veel films op 4K beschikbaar zijn en alleen op Blu-ray Disc (Die Hard 2, 3, 4, 5 bijvoorbeeld, en nog veel meer) dus de trend is al ingezet. En dan heb ik het niet eens over de minder grote commerciële producties. Daarvan moet je mazzel hebben dat ze regulier op DVD verschijnen en misschien door een Criterion of Arrow (of andere labels) een uitgave krijgen.
    wij als liefhebbers worden een steeds meer uitstervend ras maar dat is ook wel weer de charme ervan. Er wordt gelukkig nog genoeg uitgegeven internationaal dus ik maak me nog niet zo'n hele grote zorgen. Lang leve de import.

  19. #44

    Standaard

    Als mijn (film)interesse vooral zou uitgaan naar dat wat er (in normale tijden) in reguliere bioscopen te zien is dan zou ik waarschijnlijk geen fysieke media meer verzamelen. Dat spul is allemaal toch al streaming te krijgen, en ook wel veel goedkoper en praktischer dan via fysieke media. En ik geloof inmiddels ook wel dat de kwaliteit niet veel onderdoet voor blu-ray (al dan niet 4k). Dat veel mensen overgestapt zijn op streaming snap ik helemaal.

    Maar streaming (en downloads) kan het niet winnen van fysieke media als het gaat om diepte en keuzevrijheid. Ik importeer spul van over de hele wereld waarvan ik geen idee heb hoe ik het via een streaming service zou moeten krijgen. Er is gewoon in de verste verte geen "universele streaming service" waar je alles kunt krijgen en met fysieke media wordt je alleen beperkt door de mate waarin je releases weet te vinden online. En misschien de omvang van je bankrekening.

    Kwaliteit zal evengoed ook wel een element zijn: ik geloof wel dat de kwaliteit van streaming sterk verbeterd is maar toch heeft disc altijd een streepje voor. Fysieke media is de laatste jaren vooral het terrein geworden van HT-liefhebbers, filmliefhebbers die graag de diepte in willen (en geen enkele beperking van keuzevrijheid dulden) en misschien ook wel de echte verzamelaars.

    Eigenlijk heb ik soms wel het gevoel dat we een beetje aan het terugkeren zijn naar de situatie van voor de komst van DVD waarbij het zelf kopen ook ongewoon was en de meeste mensen gewoon huurden bij de videotheek.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-04-2021 om 22:56

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Eigenlijk heb ik soms wel het gevoel dat we een beetje aan het terugkeren zijn naar de situatie van voor de komst van DVD waarbij het zelf kopen ook ongewoon was en de meeste mensen gewoon huurden bij de videotheek.
    Dat had ook met een omslagpunt in prijzen te maken. In de jaren 80/begin jaren 90 kostte een film huren misschien fl. 5,- en een film kopen (als hij al te vinden was) fl 150 op laserdisc en misschien 50 gulden op vhs. Ik kan me begin 2000s de tijd herinneren dat je bij de videotheek €5 of meer voor een dvd moest betalen om te huren die voor dezelfde prijs bij de FRS in de graaibakken lag. Toen was het snel bekeken.

    Tegenwoordig is fysiek kopen feitelijk juist weer duurder dan huren/streamen (voor de koopprijs van 1 recente UHD release kun je een maand lang alle grote streamingskanelen bekijken met een veelvoud aan aanbod).

    Past natuurlijk ook in de ontspullentrend van tegenwoordig. Veel jonge mensen wonen klein en hebben 1 macbook waar ze alles op doen, incl films kijken. Een rek vol cd's of dvd's zie je nergens meer, hooguit een stapeltje vinyl (dat nooit gedraaid wordt).
    Laatst aangepast door Oakey : 29-04-2021 om 08:26

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, 60/65" is al niet echt alledaags meer, dan zit ik wel wat op lagere formaten. Alledaags is denk ik max 50/55"en dat vinden veel mensen al te groot. En inderdaad, alles is relatief en onderhevig aan interpretatie en beleving, dus eigenlijk heeft iedereen en niemand weer gelijk in dit soort kwaliteitsdiscussies. Het wordt dan vaak weer een "numbers-game" qua specs versus beleving en daar kom je dan haast weer niet uit. En dat is ook goed, ieder heeft zijn eigen voorkeur en beleving.
    Mijn vermoeden is ook dat veel distributeurs uiteindelijk overstappen op voornamelijk streaming, omdat de productiekosten voor een titel erg laag zijn en deze titel brengt elke maand weer omzet op (behalve bij iTunes dan, maar dat vind ik geen streaming-kanaal, puur omdat je de films moet downloaden op je apparaat). Je ziet al dat veel films op 4K beschikbaar zijn en alleen op Blu-ray Disc (Die Hard 2, 3, 4, 5 bijvoorbeeld, en nog veel meer) dus de trend is al ingezet. En dan heb ik het niet eens over de minder grote commerciële producties. Daarvan moet je mazzel hebben dat ze regulier op DVD verschijnen en misschien door een Criterion of Arrow (of andere labels) een uitgave krijgen.
    wij als liefhebbers worden een steeds meer uitstervend ras maar dat is ook wel weer de charme ervan. Er wordt gelukkig nog genoeg uitgegeven internationaal dus ik maak me nog niet zo'n hele grote zorgen. Lang leve de import.

    valt me beetje tegen die eerste zin van iemand van de redactie, 60/65 inch niet alledaags Ik heb een 77inch, mijn 68 jarige oom 65, mijn 72 jarige moeder 65. Iedereen om mij heen gaat ook langzaam naar of heeft al een 65 inch.

    55 inch heb ik op de slaapkamer. In de 4k tijden en tijden waar je al een instap 75 inch tv voor onder de 1000 hebt is 55 al lang niet de standaard meer hoor
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    valt me beetje tegen die eerste zin van iemand van de redactie, 60/65 inch niet alledaags Ik heb een 77inch, mijn 68 jarige oom 65, mijn 72 jarige moeder 65. Iedereen om mij heen gaat ook langzaam naar of heeft al een 65 inch.

    55 inch heb ik op de slaapkamer. In de 4k tijden en tijden waar je al een instap 75 inch tv voor onder de 1000 hebt is 55 al lang niet de standaard meer hoor
    Waarom valt je dat tegen dan? Verwacht je dat iemand van de redactie juist zou prediken dat een formaat van 60/65 wel alledaags is? Sorry om je teleur te stellen Ik baseer mijn mening op de ervaringen van mijn omgeving: vrienden, familie, dorps genoten, ouders van school vriendjes/vriendinnen enz. Die vinden mijn beeldformaat juist heel erg groot en mooi voor een thuis bioscoop, maar zeker niet alledaags. En de meesten willen voor een paar honderd euro een 4K TV, en dan kom je echt niet op 75 inch terecht. Dan is 55 al echt wel alledaags en groot voor de meeste mensen hoor.

  23. #48
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Genoeg mensen vinden 42" groot genoeg, maar de tendens de laatste jaren is wel dat men voor steeds grotere schermen gaat. Zal ook te maken hebben met OLED, dat in steeds meer huiskamers te vinden is. Voorheen was dat minimaal 50", nu eigenlijk ook in 48" leverbaar. Daarnaast zijn de prijzen van grotere tv's ook gunstiger en dus bereikbaar voor een grotere doelgroep en dan wil het geval dat veel mensen geld over hielden aan corona en wat sneller gingen investeren in de thuissituatie, dan worden prioriteiten anders. Als we dan toch thuis moeten zitten, niet uiteten of op vakantie gaan, dan maar een mooie tv en die mag dan ook wat aanwezig zijn. Toch denk ik niet dat het de standaard is. Veel zien een tv als noodzakelijk kwaad, de jeugd kijkt alles op een pril schermpje en menig wederhelft gruwelt bij het idee van een groot, ontsierend toestel. Zo moest ik bij mijn buurman een 55" ophangen, waarbij de buurvrouw geregeld liep te mopperen dat er zo'n groot zwart ding aan de muur hing, ondanks dat aan de muur minder storend is. Dat heb ik zelf ook wel, staat hij uit, dan is het best een groot ding. Gelukkig komt dat niet zoveel voor.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Genoeg mensen vinden 42" groot genoeg, maar de tendens de laatste jaren is wel dat men voor steeds grotere schermen gaat. Zal ook te maken hebben met OLED, dat in steeds meer huiskamers te vinden is. Voorheen was dat minimaal 50", nu eigenlijk ook in 48" leverbaar. Daarnaast zijn de prijzen van grotere tv's ook gunstiger en dus bereikbaar voor een grotere doelgroep en dan wil het geval dat veel mensen geld over hielden aan corona en wat sneller gingen investeren in de thuissituatie, dan worden prioriteiten anders. Als we dan toch thuis moeten zitten, niet uiteten of op vakantie gaan, dan maar een mooie tv en die mag dan ook wat aanwezig zijn. Toch denk ik niet dat het de standaard is. Veel zien een tv als noodzakelijk kwaad, de jeugd kijkt alles op een pril schermpje en menig wederhelft gruwelt bij het idee van een groot, ontsierend toestel. Zo moest ik bij mijn buurman een 55" ophangen, waarbij de buurvrouw geregeld liep te mopperen dat er zo'n groot zwart ding aan de muur hing, ondanks dat aan de muur minder storend is. Dat heb ik zelf ook wel, staat hij uit, dan is het best een groot ding. Gelukkig komt dat niet zoveel voor.
    Dit is denk ik steeds meer de tendens, juist kleinere, compacte schermen of helemaal geen scherm meer. De jeugd kijkt alles op smartphones, laptops en tablets. Vroeger was het heel wat als je als tiener een TV op je slaapkamer mocht, ik denk niet dat ik daar bij mijn kids mee aan hoef te komen. Liever een goede smartphone of tablet (laptops zijn denk ik tegen die tijd -over 10 jaar- ook alweer achterhaald). Mijn zwager doet het ook weer anders. Die heeft een beamer in zijn huiskamer en een oprolbaar projectscherm aan het plafond. Die heeft dan weer een dressoir eronder staan waar niks op staat. Ook een prima keuze natuurlijk.

  25. #50

    Standaard

    Vandaag sinds enige tijd weer eens een bluray gekocht, Pink Floyd The Wall (de film). En daarvoor in december No Time to Die op 4K. Niet echt veel dus. Ik kijk wel nog regelmatig blurays (ben nu bezig met alle Bondfilms in de volgorde van uitkomen), maar merk dat het kopen echt minder en minder wordt. Streamen is gewoon veel makkelijker, zal HBOmax ook weer nemen (in ieder geval om uit te proberen). Het feit dat ik nu toch een aantal niet meer afspelende blurays heb maakt ook de motivatie om alles te "willen hebben" wat minder.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •