De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Ziggo Go app

  1. #1

    Question Ziggo Go app

    Ik vond hier nog geen topic over, excuus als deze toch blijkt te bestaan.

    Ik heb een standaard ziggo-abonnement (tv en internet) en wil deze wellicht uitbreiden met Ziggo on demand. Nu heb ik geen mediabox, en die wil ik ook niet (niet nog een apparaat erbij), maar een CI+ module in een al wat oudere smart-tv, dus ook geen Ziggo app op de tv (en ook met een nieuwe smart-tv heb je geen garantie dat zo'n app lang ondersteund wordt). Heb wel een Google Chromecast. Met de Ziggo Go app kan ik ook gewoon tv-content streamen. Alleen lees ik her en der dat series gestreamed via de Go app (Game of Thrones bijv) in SD kwaliteit zijn en in stereo. Daar ga ik uiteraard geen €6,95 per maand extra voor betalen. Ik kan er weinig over vinden en er is ook geen uitprobeermogelijkheid zoals bij Netflix (maand gratis kijken), wel lees ik her en der op forums dat Ziggo de Go app aanbiedt om "onderweg te kijken op kleinere schermen", maar ook dat er afgelopen zomer een grote update is geweest van de software.

    Wie weet raad?

  2. #2

    Standaard

    On demand werkt ook op oudere smart tv's met ci+ module. Die werking staat feitelijk los van je tv software en Ziggo go app. Dan is een serie van bijvoorbeeld HBO in hd kwaliteit met 5.1 geluid. Wel hanteert Ziggo vrij veel compressie. Streamen vanaf de Ziggo go app naar Chromecast werkt matig of soms zelfs niet. Ik zou zeggen wacht de 4K settopbox af die vermoedelijk volgend jaar uitkomt. De huidige Mediabox is verschrikkelijk en heeft bij mij ook plaatsgemaakt voor een ci+ module.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Als ik het goed begrijp zeg je daarmee zeg je dus dat ik wel een extra apparaat moet (settopbix oid), want hoe kan ik anders on demand kijken dan via de Chromecast? Ik kan via de TV geen on demand menu benaderen. Ik wil geen extra kastje.

  4. #4

    Standaard

    Bij mij start Ziggo on Demand (voor o.a. tv terugkijken en series/films) op als ik op de rode knop druk op de afstandsbediening. Rood van die 4 kleuren die ook bijvoorbeeld bij Teletekst een functie hebben. Volgens mij werkt dat ook gewoon op een oudere smart-tv. Dus geen Chromecast nodig in ieder geval. Ook vind ik de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Game of Thrones prima. Zeker geen SD-kwaliteit.

  5. #5

    Standaard

    Bij mij gebeurt er niks als ik op de rode knop druk.

    Maar dit heeft me wel verder geholpen, ff zoeken op ‘rode knop ziggo werkt niet’ leidt tot de volgende uitleg op de site van Ziggo: “Je gebruikt een CI+ Module van het merk SmarDTV. Dit betekent dat het in jouw regio nog niet mogelijk om interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Zodra dit wel mogelijk is lees je het terug op onze CI+ pagina onder het kopje gecertificeerde tv's. Een ander merk CI+ Module gaat in jouw regio ook helaas niet werken.”

    Helaas pindakaas dus...
    Geen Ziggo on demand voor mij, want een mediabox oid wil ik niet.

  6. #6

    Standaard

    Ahaa jammer. Was ik trouwens vergeten, maar ik moest inderdaad een interactieve CI+ module kopen om van Ziggo on Demand gebruik te kunnen maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •