Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 122 worden weergegeven.

Discussie: Duran Duran op dvd?

  1. #1

    Standaard Duran Duran op dvd?

    Op dit moment zit ik wat nummers van Duran Duran te beluisteren en ik blijf 't wel leuk vinden...jeugdsentiment..
    Weet iemand of er toevallig iets van deze groep op dvd is verschenen?(Ik bedoel hier eigenlijk een concertregistratie mee; clips zit ik niet op te wachten!)
    Ies.

  2. #2

    Standaard

    Duran Duran was een van de eerste bands waar ik naar luisterde toen ik naar popmuziek begon te luisteren en 'The Reflex' was het allereerste singletje wat ik ooit kocht. Jeugdsentiment indeed...

    Ik meen me te herinneren dat er wel een soort Greatest Hits (clips) uit is op dvd maar het lijkt me sterk dat er ooit concerten uitgebracht zijn. Een korte zoektocht op Google leverde in ieder geval niets op.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Duran Duran was een van de eerste bands waar ik naar luisterde toen ik naar popmuziek begon te luisteren en 'The Reflex' was het allereerste singletje wat ik ooit kocht. Jeugdsentiment indeed...

    Een korte zoektocht op Google leverde in ieder geval niets op.
    Hmm... bedankt in ieder geval...
    Ik vind vooral de nummers vóór The reflex leuk; de 1e 2 albums.
    (En ik vind nummers van Arcadia ook wel wat hebben!)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis


    Hmm... bedankt in ieder geval...
    Ik vind vooral de nummers vóór The reflex leuk; de 1e 2 albums.
    (En ik vind nummers van Arcadia ook wel wat hebben!)
    Van Arcadia heb ik geloof ik ook ooit nog een singletje gekocht. Wel aparte muziek was dat ja. Ik heb verder eigenlijk alleen Seven and the Raged Tiger en hun 'best of' op lp en cd. Het schijnt dat ze binnenkort weer wat uit gaan brengen in hun oorspronkelijke bezetting, dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

  5. #5

    Standaard

    Het enige wat er ooit is verschenen is een video-cd die bij de Japanse Greatest zat. Dit zijn alleen maar clips. Jammergenoeg geen concertregistraties.

    Op dit moment zijn de vijf originele leden bezig met de nieuwe cd die volgend voorjaar uitkomt. Dan zijn er ook plannen om o.a. hun optreden in VH1 Storytellers uit te brengen op dvd.

    En ja, ik ben een een grote liefhebber van hun muziek

    Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel......

    Alles wat er is verschenen op cd en vinyl is zowat in mijn bezit.
    (dit gaat richting de 300 stuks). Dvd is niet mijn enige verslaving

    Oh ja, neem eens een kijkje op www.duranduran.com

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau


    Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel......

    Oh ja, neem eens een kijkje op www.duranduran.com
    Op Kazaa heb je ook aardig wat remixen van Arcadia...maar waarschijnlijk heb je die al?
    Ik ga zeker 's op die site kijken, bedankt!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau
    Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel......
    idd een goede cd! ik ga hem meteen weer eens opzetten .

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raampie
    idd een goede cd! ik ga hem meteen weer eens opzetten .
    Is deze thread toch nog érgens goed voor geweest!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis

    Op Kazaa heb je ook aardig wat remixen van Arcadia...maar waarschijnlijk heb je die al?
    Idd, de meeste mixen komen van de cd Heaven's Eyes. Een "officiële" bootleg.

    [b]Ik ga zeker 's op die site kijken, bedankt!
    Graag gedaan!

    F.Y.I.:
    Ik hoorde net trouwens bij RTL Boulevard dat er onderhandelingen zijn om de volgende Bond titelsong weer door Duran Duran te laten maken. Dit mede door de minder succevolle single van Madonna "Die Another Day".
    Maar dit gerucht steekt voor iedere nieuwe Bond film wel de kop op. Dit doordat A View To A Kill één van de meest succesvolle Bondsongs ooit is.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau
    F.Y.I.:
    Ik hoorde net trouwens bij RTL Boulevard dat er onderhandelingen zijn om de volgende Bond titelsong weer door Duran Duran te laten maken. Dit mede door de minder succevolle single van Madonna "Die Another Day".
    Maar dit gerucht steekt voor iedere nieuwe Bond film wel de kop op. Dit doordat A View To A Kill één van de meest succesvolle Bondsongs ooit is.
    En ook een geweldige plaat (en band!) ik als 14 jarige kindje vind Duran Duran echt top: Wild boys, A view to a kill, The reflex echt geweldig (Y)

  11. #11

    Standaard Arcadia/Duran

    Dit is heeeeel raar. Toevallig heb ik net de LP(!) van Arcadia gedraaid...(na een pauze van 2 jaar)

    Geen Duran op DVD nee, wel die video-cd van Greatest (zonder de "expliciete" clips van The Chauffeur en Girls on film trouwens), via het web te bestellen. EMI is helaas niet erg scheutig met heruitgaven op DVD. Alle concertregistraties (Arena, Working for the skin trade en de "comeback" tours in de jaren '90) zijn op VHS ook "out of print".

    Het wachten is inderdaad op de nieuwe cd, ben erg benieuwd. Er komt ook een tour, en dan zal een concert-dvd (zie A-Ha) ook wel volgen.

    Wist niet dat hier zoveel Duran-fans zaten A view to a kill is wel één van de toppers, maar Hold back the rain mag er anders ook wezen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #12
    bobeldijk
    Guest

    Standaard

    Ik had ook nog wel verwacht dat er een greatest hits DVD uit zou komen van Duran Duran. Beetje hetzelfde als A-Ha en Dire Straits. Alleen de videoclips.

    Krijg nog steeds erg veel kippevel van Save a Prayer.
    Misschien als we nu eens veel reacties sparen en die opsturen naar de platenmaatschappij.... wie weet!

    Duran Duran verdient het om al hun hits vereeuwigd te zien op DVD!

  13. #13

    Standaard Offtopic

    Inderdaad: Duran rulez !!


    Maar het komt dus door PMI/EMI, zo wacht ik ook nog steeds op de dvd-releases van alle oude Pet Shop Boys VHS'jes en Bowie-concerten.... Tevergeefs vrees ik (jammer, want Warner heeft bijv. wel zowat hun hele video-backcatalogue opnieuw uitgebracht)

    BTW: Waar kopen we die Heaven's eyes CD? Ik wist tot nu niet dat die bestond!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #14

    Standaard

    Ik merkte dat ik van 'A View To a Kill' de single ook nog bezit. Ik heb al in geen tijden meer iets van Duran Duran beluisterd maar ga de 'Best of' maar weer eens uit de kast trekken denk ik, want krijg er toch weer enigzins nostalgische gevoelens bij die muziek.

  15. #15

    Standaard Re: Offtopic

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Inderdaad: Duran rulez !!

    BTW: Waar kopen we die Heaven's eyes CD? Ik wist tot nu niet dat die bestond!
    Het is dus een promo-cd dus niet zomaar te krijgen in de winkel.
    Een aantal jaren geleden waren deze nog wel te krijgen op platenbeurzen. Maar het aantal bootlegs dat te krijgen is is niet meer zo groot.

    Je kan het nog proberen bij www.medazzaland.net.
    Deze heeft nog heel wat zeldzamere uitgaven.

    Mocht je trouwens echt geïnteresseerd zijn in Heaven's Eyes wil ik wel een kopietje voor je maken hoor, geen probleem.

    Leuk, zo'n Duran Duran thread. Is weer eens wat anders dan dat mensen zeggen: "Goh, bestaan die dan nog?"

  16. #16

    Standaard

    "Goh, bestaan die dan nog?"

    Ik ken het gevoel, ben zelf een aardige fan van A-Ha en moet die kreet menigmaal aanhoren.
    Als liefhebber van de muziek uit de jaren 80 lijkt het me ook gaaf om een Duran Duran concert op dvd te hebben (alsmede ook the Simple Minds)
    A-Ha heeft al het goede voorbeeld gegeven met de VallHall DVD (een aanrader trouwens!)
    Nu hopen dat Duran Duran nog beseft dat ze nog een heleboel "fans" hebben en dat ze daarvoor een mooie concert registratie op dvd zetten.

  17. #17

    Standaard Re: Re: Offtopic

    volg duran duran sinds 1983...en ben er een redelijke fan van...

    heerlijke musica...
    Live Long and Prosper

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    . Ik heb al in geen tijden meer iets van Duran Duran beluisterd maar ga de 'Best of' maar weer eens uit de kast trekken denk ik, want krijg er toch weer enigzins nostalgische gevoelens bij die muziek.
    Dar vind ik af en toe ook zo leuk(niet speciaal van DD hoor..) om weer 's lekker wat oude nummers te beluisteren...sommigen blijven mooi, anderen vallen toch wat tegen..
    Bij Kazaa ook wat oude nrs. van Level 42, Supertramp etc. gedownload...idd jeugdsentiment!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door weststar
    A-Ha heeft al het goede voorbeeld gegeven met de VallHall DVD (een aanrader trouwens!)
    Grrr...een paar weken geleden(met 2 andere muziekdvd's) bij Ezydvd besteld...en nóg steeds niet binnen...klotezooi!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quentin Tarantino
    vind Duran Duran echt top: Wild boys, A view to a kill, The reflex echt geweldig (Y)

    Ik hou meer van de wat oudere nummers:
    Girls on film
    Hungry like the wolf
    Rio

    Wat vonden jullie btw van Powerstation?
    Heb ik ook nog een lp van gehad!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis

    Wat vonden jullie btw van Powerstation?
    Heb ik ook nog een lp van gehad!
    was ook niet verkeerd, maar had , vind ik minder sfeer dan arcadia...
    ken je nog meer bijproducten van duran duran??
    heb nog een cd staan "requiem for the america's" waar le bon nog een deuntje op meezingt...meer weet ik niet...?
    Live Long and Prosper

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO


    was ook niet verkeerd, maar had , vind ik minder sfeer dan arcadia...
    ken je nog meer bijproducten van duran duran??
    Powerstation vond ik ook wat te rauw op m'n dak vallen...na een paar nrs. werd ik 't altijd wel weer zat..
    Ik moet je eerlijk bekennen dat de laatste albums van DD ik niet heb/ken.
    Dus daar weet ik niets van....t/m Seven and the ragged tiger en Arena had ik wel alles..

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis


    Ik moet je eerlijk bekennen dat de laatste albums van DD ik niet heb/ken.
    Dus daar weet ik niets van....t/m Seven and the ragged tiger en Arena had ik wel alles..
    die latere daar zit wat stijlverandering in...gaat wat volwassener klinken...is zeker de moeite waard...
    notorious ligt het dichts bij arcadia...of is het andersom ...


    ik heb nog een exemplaar van pop trash in de aanbieding...
    Live Long and Prosper

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO
    ken je nog meer bijproducten van duran duran??
    John Taylor is een paar jaar weggeweest en heeft een aantal solo-cd's gemaakt. Vooral de cd John Taylor Terroristen is geweldig. Kijk maar eens op www.trusttheprocess.com.

    Kijk ook eens naar mijn DD collectie.
    Hier staat een groot deel van m'n collectie. Hij is een tijdje niet bijgewerkt, weinig tijd. Maar dan heb je toch een aardig idee wat er te krijgen is.

    Wat ook heel aardig is, is de nieuwe cd van The Devils.
    Deze groep bestaat uit Nick Rhodes (huidige toetsenist van DD) en Stephen Duffy, de allereerste zanger van Duran Duran.

    En nu maar hopen dat ze volgend jaar naar Nederland komen.
    In 1994 ben ik naar Brussel geweest voor een concert (mijn eerste!). En in 1998, 1999 en 2000 moest ik in december naar Londen toe om ze te kunnen zien. Geen straf natuurlijk, maar het zou wel fijn als ze ons landje weer eens aan deden. Als de nieuwe single aanslaat (en goede promotie krijgt) dan krijgen ze makkelijk Ahoy vol.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau


    Kijk ook eens naar mijn DD collectie.
    Hier staat een groot deel van m'n collectie. Hij is een tijdje niet bijgewerkt, weinig tijd. Maar dan heb je toch een aardig idee wat er te krijgen is.
    hele mooie verzameling broeder...
    ik heb zelf een 62 geluids en beelddragers van duran...misschien kunnen we wat uitwisselen??


    heb ze 1 x live gezien in ahoy...ik dacht in 89...zou ik ff uit moeten zoeken...maar misschien dat ik als ze hierheen komen er weer naartoe ga.
    Live Long and Prosper

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •