De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic presenteert de GZW2004 High-End OLED televisie

    Panasonic presenteert de GZW2004 High-End OLED televisie

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooi om te zien dat steeds meer merken OLED aanbieden, maar vreemd genoeg nog steeds niet in kleinere beeldformaten dan 55 inch. Ben benieuwd of deze Panasonic ook overdag een helder beeld laat zien. Dat is een kijksituatie waar de meeste OLED-TV's vanwege de lagere helderheid t.o.v. LED TV's toch moeite mee hebben. Niet voor niets staan ze in winkels altijd in donkere hoekjes. Ook interesseert mij of deze Panasonic ook in staat is om snelle bewegingen vloeiend weer te geven zonder artefacten. Dat is toch iets waar veel TV's moeite mee hebben. We zullen de testrapporten afwachten. Al iets bekend over de te verwachten verkoopprijs, Ludo?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Al iets bekend over de te verwachten verkoopprijs, Ludo?
    Nee, daar is nog niets over bekend. De TV werd gepresenteerd op de CES in Las Vegas, daar heeft men het nog niet over prijzen gehad.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    OK. Duidelijk. Zal wel ergens rond de 4.000 euro worden voor het 55 inch model, schat ik zo.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mooi om te zien dat steeds meer merken OLED aanbieden, maar vreemd genoeg nog steeds niet in kleinere beeldformaten dan 55 inch. Ben benieuwd of deze Panasonic ook overdag een helder beeld laat zien. Dat is een kijksituatie waar de meeste OLED-TV's vanwege de lagere helderheid t.o.v. LED TV's toch moeite mee hebben. Niet voor niets staan ze in winkels altijd in donkere hoekjes. Ook interesseert mij of deze Panasonic ook in staat is om snelle bewegingen vloeiend weer te geven zonder artefacten. Dat is toch iets waar veel TV's moeite mee hebben. We zullen de testrapporten afwachten. Al iets bekend over de te verwachten verkoopprijs, Ludo?
    Geloof je nou echt dat OLED's overdag geen prachtig beeld hebben? Vreemd en niet waar. Wat betreft beeldformaten: iemand die zoveel geld aan een tv gaat uitgeven, zal waarschijnlijk niet op zoek zijn naar iets kleiner dan 55", lijkt mij logisch.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Geloof je nou echt dat OLED's overdag geen prachtig beeld hebben? Vreemd en niet waar. Wat betreft beeldformaten: iemand die zoveel geld aan een tv gaat uitgeven, zal waarschijnlijk niet op zoek zijn naar iets kleiner dan 55", lijkt mij logisch.
    Als jij zegt dat dat niet waar is, dan geloof ik je meteen . Mijn ervaring met plasma-TV's (de voorganger van OLED) was namelijk dat overdag kijken vanwege de lagere helderheid minder plezierig was dan ik met LED TV's ervaar. En omgekeerd: in een nagenoeg donkere kamer deed de plasma het juist wat beter.
    En wat het formaat betreft: het was meer een algemene opmerking: als ze OLED's in 43- en 49-inch zouden uitbrengen zouden ze een veel grotere doelgroep kunnen bereiken, zeker in Nederland. Toen wij vorig jaar op zoek waren naar een vervanger voor onze Panasonic plasma in de woonkamer en mijn vriendin niet groter dan 49 inch wou gaan, kwamen we - helaas - toch weer bij LED uit, terwijl ik zelf liever een OLED had gehad.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als jij zegt dat dat niet waar is, dan geloof ik je meteen . Mijn ervaring met plasma-TV's (de voorganger van OLED) was namelijk dat overdag kijken vanwege de lagere helderheid minder plezierig was dan ik met LED TV's ervaar. En omgekeerd: in een nagenoeg donkere kamer deed de plasma het juist wat beter.
    En wat het formaat betreft: het was meer een algemene opmerking: als ze OLED's in 43- en 49-inch zouden uitbrengen zouden ze een veel grotere doelgroep kunnen bereiken, zeker in Nederland. Toen wij vorig jaar op zoek waren naar een vervanger voor onze Panasonic plasma in de woonkamer en mijn vriendin niet groter dan 49 inch wou gaan, kwamen we - helaas - toch weer bij LED uit, terwijl ik zelf liever een OLED had gehad.
    Je hebt een hoop lol en wilt mij niet geloven, dat is prima. Maar ondertussen ga je zelf twee totaal verschillende technieken zoals plasma en OLED vergelijken.
    Niets willen aannemen van een ander en zelf verkeerde info hebben....als je niets van mij wilt aannemen, dan raad ik je aan om jezelf toch beter te gaan informeren voor een aankoop. Maar die raad zal vast weer met een lolletje worden afgedaan . Toch succes met je aankoop.

  8. #8

    Standaard

    Nu lees je het naar mijn idee toch verkeerd, rogue. Hij geeft juist aan dat hij je wél gelooft. Hij baseert zijn mening op zijn verleden met plasma, dus had een aanname waarvan dus blijkt (gelooft hij ook) dat die niet klopt. Hij legt alleen uit waarom hij de aanname deed.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Wat je zegt, Ludo. Rogue heeft een OLED TV, ik niet, dus ik geloof hem meteen wanneer hij beweert dat mijn aanname niet juist is. Ik krijg alleen een beetje het gevoel dat rogue er niet zo tegen kan als niet iedereen in katzwijm valt als het om OLED gaat. En evenmin dat ik tot nu toe meer dan tevreden ben met mijn Samsung LED uit 2015. Dat neemt niet weg dat ik ontwikkelingen op dit gebied met belangstelling blijf volgen voor het moment dat ik weer eens aan een nieuwe TV toe ben. Natuurlijk, OLED heeft veel voordelen, maar je moet je ogen niet sluiten voor de - enkele - nadelen. Ook OLED kan namelijk nog beter. Bovendien: OLED zie ik meer als een doorontwikkeling van plasma dan als een afgeleide van LED, vandaar mijn vergelijking met plasma.
    En tenslotte: de beste raadgever zijn nog altijd mijn eigen ogen en oren, hoe indrukkend specificaties ook mogen zijn. Vergelijk het met auto's: Een auto kan er nog zo fraai uit zien, als hij niet lekker rijdt heb ik er niets aan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Als jullie dat zeggen, dan geloof ik jullie meteen .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •