De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Drie films vanaf nu verkrijgbaar op DVD en VOD: The Happy Prince, Journeyman en I Am Not A Witch

    Drie films vanaf nu verkrijgbaar op DVD en VOD: The Happy Prince, Journeyman en I Am Not A Witch

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ben benieuwd wanneer ze op betamax uitkomen...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben benieuwd wanneer ze op betamax uitkomen...
    Tjonge jonge, wat een geweldig bekrompen opmerking maak je nu.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Moet eerlijk zeggen dat ik mij ook altijd verbaas over dat er nog steeds film op dvd uitkomen, in mijn hoofd is Blu-ray al een beetje ouderwets en is Blu-ray UHD actueel, Dat dan de stap voor het ouderwetse Blu-Ray nog steeds rijk vertegenwoordigd is snap ik persoonlijk niets van. Maar...blijkbaar kopen mensen het nog. Geen idee wie, maar als het niet verkocht werd lag het niet in de winkel.

  5. #5

    Standaard

    De discussie is al vaak gevoerd, maar wie denkt dat UHD 'de norm' is heeft geen inzicht in wat er in de markt speelt. Blu-ray en vooral UHD zijn een niche en zeker niet voor het grote publiek. Die kijkt, als ze al fysieke media gebruiken, naar een DVD en alleen de 'freaks' - zoals wij hier - gaan voor beter. Maar dat is echt een hele kleine markt.
    Heeft ook met het soort film te maken. Liefhebbers van art-house gaan niet zozeer voor de kwaliteit van beeld en geluid, maar voor de kwaliteit van de film. Zal wel te maken hebben dat de meeste art-house films niet in de grote bioscopen getoond worden, maar meer in de 'achterafzaaltjes', waar de kwaliteit ook niet altijd even denderend is.
    Kijk naar een winkel als Concerto hier in Amsterdam. Dat verkoopt voornamelijk art-house en tv-series. Het aantal blu-ray's is daar beperkt tot een rijtje of drie, vier. Een UHD zul je daar al helemaal niet vinden. Komt gewoon door het soort publiek.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Heeft ook met het soort film te maken. Liefhebbers van art-house gaan niet zozeer voor de kwaliteit van beeld en geluid, maar voor de kwaliteit van de film. Zal wel te maken hebben dat de meeste art-house films niet in de grote bioscopen getoond worden, maar meer in de 'achterafzaaltjes', waar de kwaliteit ook niet altijd even denderend is.
    Dat is ook niet helemaal waar. Filmhuizen hebben de afgelopen jaren een flinke slag vooruit geslagen. Denk aan Rotterdam, Arnhem, Amsterdam en Maastricht bijvoorbeeld.

    Twee van de drie films overigens gezien en was over beiden niet enthousiast. Kan prima op DVD. Niets mis mee.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het jammer, niet bekrompen. Juist voor arthousfilms heeft HD / bluray een meerwaarde. Mag hopen dat de VOD release wel HD is

    Maar het klopt dat bluray ook alweer iets uit het verleden is en zeker een niche. Ik ken bijna niemand met een blurayspeler en de mensen die wel een DVD speler hadden hebben die inmiddels ook weggedaan. Idem voor 5.1 opstellingen; 15 jaar geleden nog wel wat vrienden die dat hadden, maar wat nu rest is een platte tv en een soundbar op zijn hoogst.

    Ik ben net geupgrade naar 4K UHD 65” en speler, maar vind UHD discs nog niet overweldigend. Blurays komen zo wel mooi tot hun recht. Een paar (muziek) DVDs bekeken en dat is als kijken naar een lo-fi YT filmpje.

    Helaas worden muziekfilms en concerten nu meestal alleen nog maar op DVD uitgebracht (Coldplay, Simply Red, Bowie, Depeche Mode)

    Met kosten heeft het voor de consument ook weinig te maken m.i. In de (online)winkel kost een DVD bij wijze van spreken €5 en de bluray €7, alsof een filmhuisliefhebber dat nu echt te duur vindt. En naar de bios gaan kost €12,50 per persoon. Maar men heeft de speler gewoon niet. Terwijl wel best wat mensen een grote 4K-tv hebben (en nagenoeg iedereen een 1080p-tv)
    Laatst aangepast door Oakey : 14-01-2019 om 19:18

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •