De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Films van een DVD recorder (Sony RDR_HX710) naar een harde schijf

    Momenteel wil ik de VHS banden digitaliseren. Dit wil ik doen met behulp van een DVD recorder een Sony RDR-HX710.
    Bestaat er een mogelijkheid om niet naar een DVD te branden maar te kopiëren van de DVD recorder naar een (externe) harde schijf.
    Dus ...als er ideeën zijn dan houd ik me aanbevolen.

    gr.
    JGE18

  2. #2

    Standaard

    Eerst VHS op de dvd branden met de 710 en die dvd dan rippen op de pc.Dat is tenminste de manier waarop ik het gedaan heb.
    Google op dvd fab

  3. #3

    Standaard

    vista-vision bedankt voor je antwoord. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling alleen was ik op zoek naar de mogelijkheid om het rechtstreeks te doen.
    Heb je nog veel verlies van kwaliteit op deze manier?

  4. #4

    Standaard

    De kwaliteit van de VHS is altijd de 'zwakste schakel' in dit traject, dus veel kwaliteitsverlies ten opzicht van de bron zul je niet hebben.
    Maar als je rechtstreeks naar een harde schijf wilt opnemen, zou je ook een captureprogramma kunnen gebruiken, dan sluit je de VHS aan op de PC.
    Zoiets als dit of dit.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Dat inderdaad een optie maar dat betekend dat ik moet investeren en gezien je opmerking dat het rippen van een DVD toch niet veel kwaliteits verlies met zich mee zal brengen houd ik mij maar bij het rippen van de DVD. Thanks voor jullie reacties!

  6. #6

    Standaard

    Op het oog zag ik na de rip niet veel of geen verschil met vhs . Ik geloof dat ik voor het opnemen op de Sony recorder ongeveer met de 1uur40/45min opname kwaliteit stand werkte (op een later iets beter model de sony hx650/750 ).
    Een beetje omslachtige werkwijze misschien maar het werkt goed.
    Destijds geript met de trial versie met hddecrypter (in die oudere download versies van een paar jaar terug was dat hddecrypter onderdeel blijvend gratis) misschien is dat nog steeds zo maar in principe voldoet iedere dvdripper.
    Het is in ieder geval een hele goede manier om oude VHS tapes op de harde schijf te krijgen.Het moet tenslotte toch omgezet worden vanaf analoog en die recorders doen dat goed

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •